LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jandevries
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 sep 2005 01:31

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door jandevries »

Antoinet,

Heb je mijn reactie op je vraag van gisteren wel gelezen ?
Ik heb gisteren getracht je probleem op te lossen. Uit je mail van vandaag blijkt dat je mijn reactie niet hebt gelezen.
Door het uit de decoder halen en weer terug doen van de smartcard komen de zenders echt niet terug!
Je moet de decoder eerst resetten naar de fabrieksinstellingen.
De zenders die je kwijt bent zitten alemaal op kanaal 64.
Zoek eens met de hand op dit kanaal

Jan

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Martin1976 »

zeg dilbert en martin,

werken jullie soms voor kpn ?

en hoe kan het dan dat zoveel mensen last hebben van slechte ontvangst na de 27e terwijl ze daarvoor een goede ontvangst hadden.dan wordt er dus massaal gelogen om de kpn een slechte naam te bezorgen

beetje domme reaktie.
ik werk niet voor KPN, ik geef alleen mijn ervaringen met dit bedrijf weer en die zijn positief, 'k kan het ook niet helpen. Ik neem een goed produkt voor een lage prijs van hen af en ben daar zeer tevreden mee.

verschrikkelijkesneeuwman
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:27

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door verschrikkelijkesneeuwman »

Ook ik as jarenlang een tevreden Digitenne klant tot dit bedrijf inbde handen van de prutsers van KPN viel.
Sinds de omschakeling op 27 november heb ik nog maar een ontvangststerkte van 58% waardoor alle publieke netten niet kunnen worden ontvangen.
Na een aantal malen met de helpdesk te hebben gebeld (0,15 p/m) kreeg ik het zotte advies om de binnen antenne buiten te zetten.
Dat heb ik, stom genoeg, geprobeerd. De ontvangst werd alleen maar slechter.
Nu krijgen de Strong receivers de schuld, die nota bene door Digitenne werden aanbevolen.
Als dat werkelijk de oorzaak is, laat KPN ze dan (gratis) omruilen voor andere ontvangers. Maar dat gaat niet gebeuren!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

zeg dilbert en martin,

werken jullie soms voor kpn ?
Nee ik werk niet voor de KPN, nooit gedaan ook. Ik geef alleen mijn persoonlijke mening over het product dat ik in huis heb. Daar zitten we hier toch voor?
Oh jee, daar heb je onze drie musketiers weer.
Toevallig vorige week met z'n drietjes naar de opticien gegaan.

Er is ook nog zoiets als oog voor kwaliteit en detail, het is duidelijk dat jullie dat niet hebben. Dat heb je of dat heb je niet, daar helpt geen bril aan.
Nou ik kan toch echt wel zien of mijn beeld scherp is, geluid goed is en of het beeld blokkerig of stilstaand is. Met of zonder bril, dat zie ik uitstekend.

Maar zoals ik eerder zei, het zijn mijn eigen ervaringen bij mij in huis. Ik oordeel niet over de buurman of wie dan ook, daar kan ik niet eens over oordelen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door G7 »

Het is dat toeval niet bestaat, maar anders zou je zeggen van:

Toch vreemd dat het bij de meesten hier slecht beeld geeft en bij de bekende 3 (musketiers, leuk bedacht zeg ) niet. Hebben alle 3 goed beeld. Vreemd!

Wonen jullie dan bij elkaar in de wijk of misschien in het zelfde huis, dat jullie wel zo'n goede ontvangst hebben?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Gezien jou voorgeschiedenis zal je daar ongetwijfeld een hele mooie theorie over hebben.

Nee ik ken Martin of Karr niet, ik heb geen flauw idee waar ze wonen en voor zover ik weet is mijn vriendin de enige die bij mij in huis woont.

Botanicus
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2006 12:24

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Botanicus »

Inderdaad ook zebrastrepen. Dit vooral als ik het beeldformaat heb moeten aanpassen naar pan&scan. Ik heb een breedbeeld-TV, maar van alle breedbeeldzenders wordt alleen Nederland correct weergegeven. Soms ook België, maar bij die heb ik ook het breedbeeld samengeperst tot smalbeeld gezien. De commerciele breedbeeld-zenders worden allemaal als klein beeldje met brede zwarte randen rondom getoond, als je de tuner op "letter box" hebt staan. Dan moet je voor zo'n zender dus "pan & scan" instellen, maar dan zijn de smalbeeld-zenders weer niet OK. Dit komt allemaal erg amateuristisch op me over. Mijn TV deed dit instellen automatisch (hij "zag" als het ware als er 4 zwarte randen waren en werkte er dan 2 weg) of je kon dit met een handig knopje op de afstandsbediening doen. Maar deze functie van de TV wordt door de singel-tuner van Digitenne overruled. En de functie die de tuner heeft is ver weggestopt in een menuutje, plus je hebt altijd met ofwel vervorming te maken, of er vallen 2 randen buiten beeld... Ik moest wel even denken aan die man in de Rembrandttoren.

FlairS
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 sep 2005 09:39

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door FlairS »

En nu waait het ook nog en dan is het NOG een graadje erger.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door KPN »

Dilbert29<<Nou ik kan toch echt wel zien of mijn beeld scherp is, geluid goed is en of het beeld blokkerig of stilstaand is. Met of zonder bril, dat zie ik uitstekend.

Maar zoals ik eerder zei, het zijn mijn eigen ervaringen bij mij in huis. Ik oordeel niet over de buurman of wie dan ook, daar kan ik niet eens over oordelen.
Je denkt dus dat je echt wel kan zien of jouw beeld scherp is en niet blokkerig.
Dat is dus niet zo en daarom zeg ik dat je geen oog voor detail en kwaliteit hebt. Het beeld is gewoonweg wazig, dat is een technisch gegeven. En wazig kan nooit scherp zijn! En ga nou niet weer zeggen dat hij bij jou wel scherp is, want jij hebt dezelfde lage resolutie als de rest van Nederland, dus het kan gewoon niet.
Kijk, mijn oma vindt het ook allemaal prachtig en fantastisch, maar of het dat dan ook meteen is... :roll:
Het geluid is inderdaad goed en of het beeld wel of niet stilstaat, dat kan je waarschijnlijk wel zien.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door karr-2 »

En ga nou niet weer zeggen dat hij bij jou wel scherp is, want jij hebt dezelfde lage resolutie als de rest van Nederland, dus het kan gewoon niet.
Of het kan of niet, hier is het beeld in ieder geval haarscherp. Dat wordt niet alleen door mij, maar door iedereen die het beeld ziet bevestigd.

Wat dat betreft kan Dilbert wel degelijk gelijk hebben.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door G7 »

Wat dat betreft kan Dilbert wel degelijk gelijk hebben.
Ja..... vind je dat gek? :P

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Marssjo »

http://www.radiowereld.nl/fmtv

Hier is diverse info te vinden oa over DVB-T, zenderslokaties, ombouw en gebruikte antennemasten, gebruikte frequenties en vermogen en informatie over het waarom er ook van frequenties gewisseld moet worden ivm internationale afstemming frequentie gebruik met de ons omringende landen.

https://www.cardwriter.nl/nl/pi-4383328 ... egoryId=84

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

dus het kan gewoon niet.
Of jij me wel of niet gelooft is in deze zaak niet relevant. Ik weet wat ik zie in mijn eigen huis en dat is een kristalhelder geluid en een haarscherp beeld.

Bchoice
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2006 11:05

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Bchoice »

Sinds de nieuwe instelling van de zenders ontvangen wij geen Talpa meer. De telefonische helpdesk (10 min wachttijd) zegt dat zij instructies hebben om te zeggen dat er geen oplossing is. Het probleem komt vaker voor. Ik mag gerust nog eens terugbellen.... Dit is onacceptabel!! Waarom wordt er niet uitgelegd waardoor dit komt en gezorgd dat de klant wordt teruggebeld of wordt ingelicht of en wanneer de zender weer beschikbaar is. Ook de ontvangst is sterk verslechterd en bij het zappen verschijnen allerlei blokjes in beeld. Dit is te gek voor woorden voor een bedrijf als KPN.

bart89
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2006 16:21

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door bart89 »

Bij mij in Amsterdam was de ontvangst van de Strong-receiver met de antenne in de vensterbank belabberd na de zenderwisseling (geen RTL4,5,7 en SBS en slecht beeld), ondanks resetten van de fabrieksinstellingen, enz.

Ontvangst aan de achterkant van het huis blijkt echter uitstekend en nu heb ik ook geen last meer van storende brommers.

Na mijn initiele frustraties ben ik nu toch weer een tevreden Digitenne-kijker.

Dick11
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2006 16:46

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Dick11 »

Ook wij hebben nu dus problemen na jaren prima ontvangst.
We hebben nu de helft van de zenders.
Woonplaats = Waddinxveen

Contact met KPN levert tot nu toe niets op.

Nog van alles zelf geprobeerd. Maar geen resultaat.

Toch lijkt mij dat KPN iets voor ons moeten doen. Zij hebben iets aangepast. Kan Radar niet iets voor ons betekenen?

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Marssjo »

Als je NET5, Een en Canvas ontvangt: Talpa moet ook op dit kanaal zitten.
Nog van alles zelf geprobeerd.
Waddinxveen: DVB-T zender staat in Gouda

Hier al gekeken ??? http://www.radiowereld.nl/fmtv en na een muisklik kom je op : http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dv ... kpntv.html

Houd er met het plaatsen van je antenne rekening mee dat DVB-T zenders het signaal Horizontaal of Verticaal uit kunnen zenden. Nieuwe DVB-T zenders zenden sowiezo Verticaal uit.

jorisvdh
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2006 23:11

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door jorisvdh »

Hier nog een reactie van iemand die jaren lang zonder problemen TV heeft gekeken met een buitenantenne en een decoder van Rebox. Ben al dagen lang aan het bellen met Digitenne tegen 15 cent per minuut. Mijn ontvangst is dus ook opeens van heel goed naar bijna niks meer te ontvangen. Heb de buiten antenne ook al aan de andere kant van mijn woning geplaatst, maar niet met het gewenste resultaat. Heb al nieuwe kabels aangesloten, en natuurlijk alle ''goede'' tips van de medewerkers van Digitenne aangehoord. Van: ''loop met uw antenne door uw huiskamer'' tot ''als u uw abonnement opzegt dan zullen wij uw aanvraag extra snel in behandeling nemen''.

Ook ik ken mensen die na de nieuwe zenderindeling prima ontvangst hebben, een daarvan heeft ook een Rebox decoder, hieraan kan het dus niet liggen zou je denken. De buitenantenne is van Konig, zijn er miss. meer mensen die specifiek met deze antenne ontvangstproblemen hebben gekregen?

Het is voor mij wel duidelijk dat de kwaliteit van het signaal achteruit is gegaan, terwijl wij nog geen 2 km van de KPN toren in Haarlem vandaan wonen.

Aan Radar, succes met jullie uitzending, wij zullen deze helaas niet kunnen zien i.v.m. bovenstaande...

Remstar
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2006 22:04

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Remstar »

Bij mij ontbreken ook de zenders RTL4, RTL5, SBS6, RTL7 etc etc
Ik heb alles opgevolgd zoals in de brief van KPN beschreven, te weten:
- herscan kanalen > zenders ontbreken
- ontvanger gereset en opnieuw kanalen gescanned > zenders ontbreken
- ontvanger naar 9 meter hoogte gebracht (televisie op zolder) op
verschillende plaatsen de antenne geplaatst > mocht allemaal niet
baten zenders blijven weg.
Ik heb een Strong digitale ontvanger welke ik heb aangeschaft bij
Digitenne bij het afsluiten van het abonnement bij Digitenne dus die
is zeker goedgekeurd. Daarbij zat ook een actieve antenne. Deze set
functioneerde prima tot 27 november.

Ik woon in Utrecht (Leidsche Rijn), je zou denken dat het hier wel goed signaal zou zijn...mooie puinhoop hebben ze er van gemaakt :!:
Mijn klacht heb ik via het klachten formulier gemeld op KPN.com maar kreeg na een aantal dagen het standaard antwoord terug (ontvanger resetten en opnieuw kanalen zoeken). Op dit antwoord heb ik uiteraard weer gereageerd maar helaas nog geen antwoord gekregen...

JohanV
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2006 15:42

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door JohanV »

Beste hlaros,

Wij hadden altijd perfecte ontvangst in het gehele huis.
(Wij beschikken over 2 twin-tuners en een single tuner.)

De antenne van de twin-tuner die bij ons in de woonkamer staat,
had ik voorheen altijd IN de televisiekast verstopt.
De ontvangst stond altijd op 99%, dus de antenne had absoluut geen last van het feit dat ie in de kast was opgesloten.

Sinds de updates van KPN's digitale TV is de ontvangst bij mij (eveneens in Hilversum, om precies te zijn wijk Oost) erg slecht geworden.
Met regelmaat valt het beeld weg, verschijnen er strepen of blokken in beeld en zo nu en dan is het geluid ook weg.

Ik heb hierover contact opgenomen met KPN.
De helpdesk van KPN vroeg me netjes uit aan de hand van het opgelegde telefoonscript.
Oftewel, alle cliché vragen werden op me af gevuurd:
- Heeft u de tuner wel gereset voordat u installeerde?
Ja natuurlijk, want zonder dat kon de installatie niet worden uitgevoerd
- Zou u misschien even de stroom van de tuner willen afhalen?
Wat een onzin. Maar goed, ik braaf de stroom eraf gehaald.
- Zou u eens willen kijken hoe hoog de ontvangst-indicator aangeeft?
Ja, dat is nog steeds 99%
- Wilt u de antenne misschien even verplaatsen?
Hoezo? Hij staat daar toch best?
Maar ook op dit punt was ik nog wel bereid om mijn medewerking te verlenen.

Om een lang verhaal kort te maken, dit telefoongesprek eindigde op niets, want ik zat nog steeds met een droevige ontvangst.
Een week lang heb ik het aangekeken, toen wederom contact opgenomen met de helpdesk van KPN.
In eerste instantie werden wederom dezelfde vragen op mij afgevuurd, maar deze keer had ik aangegeven dat ik hierover al contact had gehad en het hele telefoonscript van ze al doorlopen had.
Ze vroegen me om de antenne BUITEN neer te zetten.
Een binnen-antenne buiten neerzetten? Ik peins er niet over!
Toen had KPN besloten om maar een monteur langs te sturen.
En... die is geweest!

Ook deze beste man begon weer met alle cliché's, vragen als "kan het soms zijn dat dit probleem optreedt op het moment dat er een brommer langsrijdt?" en deze man durfde het er zelfs op te gooien dat het misschien wel eens kon liggen aan dat er bij ons in de buurt misschien in één van de huizen wel eens met schuurmachines gewerkt zouden kunnen worden die mogelijk storing veroorzaken op het signaal.
Nou, zo'n lulverhaal had ik in m'n hele leven nog nooit gehoord.

Uiteindelijk wilde deze man zich er zo gauw mogelijk vanaf maken en stond op het punt om vertrekken, waarbij hij mij wilde achterlaten met de slotzin "ik kan niets voor u betekenen".
Dit accepteerde ik niet, ik wilde een verklaring voor het probleem.
Volgens deze man was er niets veranderd aan het signaal, dus dat was het dan.

Na lang zeuren van mijn kant heeft hij gelukkig gebeld met de beheerder van het digitale TV-net.
Die wist uiteindelijk te vertellen dat de storing te wijten is aan het feit dat het digitale TV-netwerk nu landelijk is ingevoerd.
Er zijn op dit moment meer kanalen bij gekomen (zoals TV-Rijnmond en TV-Flevoland als ik me niet vergis. Ja, daar zit ik als Hilversummer ook echt op te wachten) en dat er voor die extra kanalen geen extra bandbreedte is vrij gemaakt.
Met andere woorden:
De storingen op het digitale TV-net zijn te wijten aan het feit dat er nu meer signalen over dezelfde bandbreedte worden gepompt en daardoor wordt in het signaal e.e.a. geknepen.
Ik snap het wel, maar ik begrijp er geen moer van.

Tot slot had KPN een geruststellende gedachte voor me:
"volgend jaar worden die extra kanalen weer van het digitale TV-net in uw regio gehaald en hopelijk is de ontvangst dan weer als vanouds."

Eerst zien, dan geloven...

Gesloten