LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
mir25
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2006 17:19

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door mir25 »

Ook ik heb sinds die nacht van 27 november een erg beroerde ontvangst. En de enige reactie die ik terugkrijg van kpn is dat ik de ontvanger maar moet verplaatsen en dan opnieuw de zenders moet instellen...gewéldig idee...na 6 keer maar proberen en hopen op beter resultaat klinkt dit idee belachelijk en weten ze bij de kpn volgens mij ook niet wat ze moeten doen.
Op een nieuwe reactie van mij kreeg ik geen reactie meer terug. Dus ook de klantenservice gaat achteruit.
Dit moet niet veel langer gaan duren, of UPC (of een andere maatschappij) gaat toch wel heel aanlokkelijk klinken.

mir25
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2006 17:19

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door mir25 »

woonplaats is trouwens dordrecht.
en wanneer ik niet zap wordt heel langzaam de beeldkwaliteit van de zenders soms wat beter. soms.
ik ben met name sbs, net5, alle rtl-en, talpa, mtv en tmf kwijt. als ze er zijn is het met enorme storingen, zoals door anderen al benoemd.
de publieke zenders storen ook flink.
dit was voor die bewuste nacht absoluut niet het geval. ik ben trouwens wel van tevoren per brief op de hoogte gesteld van die actie.

norvug
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2006 14:19

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door norvug »

Ook ik heb gemaild naar KPN dat het erg triest was gesteld met mijn opnamekwaliteit en beeld wat stil blijft staan enz.
Antwoord maar na liefst 2 weken ipv de beloofde 2 werkdagen: zoals te verwachten....standaard . heb teruggemaild dat ik al die dingen al ziljoen keren heb geprobeerd. kreeg ik de volgende dag een mail, ik dacht nu komt het echte antwoord.......maar nee sorry dat wij u mail zo laat hebben beantwoord en weer het standaard verhaal.
Ik heb altijd alles via KPN omdat het zo'n lekker betrouwbaar bedrijf is...maar deze illusie brokkelt wel af.

MissFrodo
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2006 14:16

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door MissFrodo »

Ik vind de kwaliteit ook slechter dan voor de omzetting.
Maar hierover klagen bij KPN werkt ongetwijfeld ook niet.
Op mijn andere klachten word ook niet gereageerd, dus....
Denk dat ik maar ga overstappen als mijn jaar erop zit.

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door pbosse »

Er blijft maar een goede oplossing voor alles rondom de digitale ontvangst en dat is een schotel.
Voor een kleine 150 euro heb je al een installatie met een te gekke beeld kwaliteit en een ruime keuze aan programma's.
Kijk maar eens op de diverse tweedehands sites of op de vele satelliet boarden zoals www.sat4all.com.
Mijn zus heeft digi-KPN en als er een tram door haar straat gaat is het beeld weg!

Er zijn zoveel mogelijkheden met satelliet TV om samen met buren een schotel per woonblok te nemen iets wat in Duitsland al massaal gedaan wordt.
Ook voor een beetje meer heb je schotels die als een buitenlamp in de tuin gezet kunnen worden en er dus mooi uitzien i.p.v. een roestig ding.
Kosten voor een abbo bij Canaal digitaal is zo'n 20 euro per jaar, reken dit eens uit wat je kosten zijn per maand!

xoxox
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2006 14:47

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door xoxox »

hoera na de zoveelste keer de "help"desk te hebben gebeld en mede gedeeld dat het geduld op is hebben ze een nieuwe ontvanger opgestuurd.
verschillende type ontvangers geven na 27 november slecht beeld of zelfs een aantal zenders niet meer. Je kunt dit proberen op te lossen door de antenne te verplaatsen, soms zelfs buiten op het dak. Dit werkt niet altijd en is belachelijk natuurlijk. EIS gewoon een nieuwe ontvanger! Pas dan sturen ze hem op en heb je geen problemen meer.

Succes

ps las op het forum van tros rader bla bla bla. werkt ook wel mee

dave34
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:08

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door dave34 »

pffffffffffffff ik heb al 100 keer die pokke antenne verplaatst al 100 keer zenders opnieuw gezocht. ennnnnnnn wat denk je nog steeds niks ik word gek van dat die die zooi. ik had nooit geen problemen totdat kpn het overnam van digitenne. ik woon in utrecht

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door pbosse »

Zoals velen al posten hier, het goedkoopste en veruit de meeste keuze is een satelliet installatie en een Canaal digitaal abbo nemen

mercvrivs
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:17

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door mercvrivs »

We hebben sinds 2005 Digitenne maar sinds de grote storm
van januari 2007 is het gewoon waardeloos,Sommige zenders
zoals Discovery en TMF zijn gewoon niet om aan te zien
zoveel storing!!!Duizenden keren heb ik de tuner op fabrieks-
instellingen gezet en opnieuw gescand,en buitenantenne
geplaatst,van decoders verwisseld.Het mag allemaal niet baten
het blijft gewoon bedroevend!Als je de helpdesk dan belt krijg
je een of ander figuur die zegt dat je de antenne moet verplaatsen
Ja hallo,ik heb een buitenantenne omdat ik met die binnenantenne
helemaal geen ontvangst heb!!!Ik overweeg om over te gaan op een schotel want dit is waardeloos en ik zou het ook niemand aanraden!

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door rene117 »

schotel geeft zeer goed beeld ik heb er een hier staan ik an je wel zeggen beeld is zeer scherp alleen als er een zwaare storm of een goede zwaaren bui of zwaar omweer dan valt ie wel eens weg
maar ja dat is ook zo weer over

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door asmi »

We hebben sinds 2005 Digitenne maar sinds de grote storm van januari 2007 is het gewoon waardeloos
Toch wijst dat op een storing in je eigen installatie. Zijn de buitenantenne of de aansluitkabel niet beschadigd?

mercvrivs
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:17

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door mercvrivs »

nee,ik ben zo een beetje aan het eind van mijn latijn
maar ik krijg binnenkort een andere tuner,kijken of dat
het probleem oplost,zoniet ga ik op een schotel over!

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door rene117 »

kost 249 euro kompleet en dan per jaar 39.00 euro

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Digitenne en andersoortige ontvangsten.

Ik erger mij nogal aan die generalisaties zoals "neem nooit Digitenne" en dergelijke.
Immers,het is dan een uitspraak van 1 (één) persoon en over een bepaalde (vaak erg korte) tijdsperiode zoals die genoemde periode rond 27 november 2006.
Lang niet alle ontvangers hebben grote problemen gehad met ontvangst.
Bovendien zou het richten op een andere zender problemen kunnen verhelpen (zoals bijv. Asd.Zuid ipv RAI naar IJ).
In ieder geval kan hier vanuit Nieuwendam (Asd.Nrd) gezegd worden dat sinds de laatste opwaardering het beeld echt optimaal is, zenderindeling erg goed en funktioneel en nauwelijks tot geen kleine storingen zoals blokjesvorming en stilstaand beeld.

Naar mijn mening ben ik 1 van de velen en klagers slechts een kleine uitzonderlijke groep.
De kleine ongemakken in het verleden waren niets dan de grote UPC-ongemakken. UPC waarvan ik wratten op mijn tenen kreeg. Alleen die naam al.

Grootvader

BJDEVOS
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2007 16:04

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door BJDEVOS »

sinds Kpn de scepter zwaait binnen digitenne zijn er problemen met mijn radio ontvangst.vanaf vorig jaar november.
ik heb een brainwave ontvanger, met een surerieur beeld, omdat dit een van de weinige ontvangers is waarbij je de uitgang kunt schakelen naar S vhs en lange super video kabel kunt gebruiken, beter dan lang scart kabel, het verschil is spectaculair!

Gesloten