LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen beeld meer bij CD

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door scwk »

Wij hebben jarenlang een dubbel abonnement bij CD.
Destijds was dit het op een na goedkoopste abonnement (hier zat bv.RTL8 en animal planet bij in) dan kreeg je het goedkoopste abonnement erbij voor € 1,00 (deze had geen RTL8 en animal planet)
Sinds 3 weken ben ik op mijn vakantie adres waar ik deze kaarten gebruik en nu doet de kaart van het goedkoopste abonnement (groene kaart) het niet meer, helemaal geen beeld. De andere kaart doet het wel dus de sateliet staat goed en er is niets mis met de receiver.
Ik heb direkt een email gestuurd naar CD maar krijg geen antwoord....ruim een week later nog maar eens gemaild....toen kreeg ik een mail dat mijn vraag de hoogste prioriteit had gekregen maar.........nu 3 weken later nog geen antwoord.
Vind het behoorlijk klantonvriendelijk dat een antwoord zolang moet duren betaal dus al die tijd voor iets wat ik niet kan gebruiken.
En baal daar enorm van, maar als ik hier zo lees blinkt CD blijkbaar niet uit in zijn klant vriendelijkheid, jammer is dat.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door tennis »

Dus een kaart werkt wel en de andere niet?
Dan kan jij toch kijken of niet?
Heb je geprobeerd de kaart opnieuw te activeren?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door agro »

Mogelijk dat de kaart langer dan een maand niet gebruikt is, dan wordt automatisch gedeactiveerd.
Met opnieuw activeren is dan het probleem opgelost.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door scwk »

Ik heb 2 kaarten omdat ik ook 2 tv's heb en ja ik kan met de andere kaart nu op 1 tv kijken maar betaal natuurlijk niet voor niets voor de tweede kaart .
En dat ik moet activeren dat weet ik ook, maar deze is dus niet te activeren doet gewoon helemaal niets.
Nu hoorde ik van andere mensen dat de "groene" kaart een is die niet meer werkt en ik een nieuwe had moeten krijgen ? Ik heb niets ontvangen dus ??

Wat het meest irriteerd is dat ik nu dus al ruim 3 weken wacht op antwoord van CD en dus al 3 weken geen tv kan kijken met een kaart waarvoor ik wel betaal.
Ook heb ik nu gezien dat mijn rekening er sinds april ineens anders uiziet.....

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door tennis »

scwk schreef:Ik heb 2 kaarten omdat ik ook 2 tv's heb en ja ik kan met de andere kaart nu op 1 tv kijken maar betaal natuurlijk niet voor niets voor de tweede kaart .
En dat ik moet activeren dat weet ik ook, maar deze is dus niet te activeren doet gewoon helemaal niets.
Nu hoorde ik van andere mensen dat de "groene" kaart een is die niet meer werkt en ik een nieuwe had moeten krijgen ? Ik heb niets ontvangen dus ??

Wat het meest irriteerd is dat ik nu dus al ruim 3 weken wacht op antwoord van CD en dus al 3 weken geen tv kan kijken met een kaart waarvoor ik wel betaal.
Ook heb ik nu gezien dat mijn rekening er sinds april ineens anders uiziet.....
Ga niet op andere mensen af, maar kijk zelf op de website, zoals ik gedaan heb, en daar zie ik nog een groene kaart, dus fabeltje:_
http://www.canaldigitaal.nl/klanten/uw- ... veren.aspx

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door agro »

Wat het meest irriteerd is dat ik nu dus al ruim 3 weken wacht op antwoord van CD en dus al 3 weken geen tv kan kijken met een kaart waarvoor ik wel betaal.
Misschien eens bellen? mogelijk dat sneller gaat.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door alfatrion »

scwk schreef:Ik heb 2 kaarten omdat ik ook 2 tv's heb en ja ik kan met de andere kaart nu op 1 tv kijken maar betaal natuurlijk niet voor niets voor de tweede kaart .
En dat ik moet activeren dat weet ik ook, maar deze is dus niet te activeren doet gewoon helemaal niets.
Nu hoorde ik van andere mensen dat de "groene" kaart een is die niet meer werkt en ik een nieuwe had moeten krijgen ? Ik heb niets ontvangen dus ??
Je kunt je betalingen opschorten tot dat zij leveren. En het geen je teveel betaald hebt kun je terug vorderen op grond van verschuldigde betaling. Mocht je per automatische incasso betalen dat kun je de bank opdracht geven om tot 56 dagen terug het betaalde bedrag terug te boeken.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door tennis »

alfatrion schreef:
scwk schreef:Ik heb 2 kaarten omdat ik ook 2 tv's heb en ja ik kan met de andere kaart nu op 1 tv kijken maar betaal natuurlijk niet voor niets voor de tweede kaart .
En dat ik moet activeren dat weet ik ook, maar deze is dus niet te activeren doet gewoon helemaal niets.
Nu hoorde ik van andere mensen dat de "groene" kaart een is die niet meer werkt en ik een nieuwe had moeten krijgen ? Ik heb niets ontvangen dus ??
Je kunt je betalingen opschorten tot dat zij leveren. En het geen je teveel betaald hebt kun je terug vorderen op grond van verschuldigde betaling. Mocht je per automatische incasso betalen dat kun je de bank opdracht geven om tot 56 dagen terug het betaalde bedrag terug te boeken.

Dat kan, maar zou er toch voorzichtig zijn, want als zij wel leveren, en TS heeft zijn kaart niet opnieuw geactiveerd, dan is hij/zij in gebreke, en dan kost het pas geld!

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door scwk »

Dat kan ik inderdaad doen , maar loop dan het risico dat ze ook mijn andere kaart die het wel doet blokkeren.
Was destijd een aanbieding je kreeg dan het tweede abonnement er voor € 1,00 bij en dat abonnement doet het dus niet meer en de andere wel gewoon.
alfatrion schreef:
scwk schreef:Ik heb 2 kaarten omdat ik ook 2 tv's heb en ja ik kan met de andere kaart nu op 1 tv kijken maar betaal natuurlijk niet voor niets voor de tweede kaart .
En dat ik moet activeren dat weet ik ook, maar deze is dus niet te activeren doet gewoon helemaal niets.
Nu hoorde ik van andere mensen dat de "groene" kaart een is die niet meer werkt en ik een nieuwe had moeten krijgen ? Ik heb niets ontvangen dus ??
Je kunt je betalingen opschorten tot dat zij leveren. En het geen je teveel betaald hebt kun je terug vorderen op grond van verschuldigde betaling. Mocht je per automatische incasso betalen dat kun je de bank opdracht geven om tot 56 dagen terug het betaalde bedrag terug te boeken.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door tennis »

Dat kan ik inderdaad doen , maar loop dan het risico dat ze ook mijn andere kaart die het wel doet blokkeren.
Dan doe het toch!
Blijkbaar weet jij niet hoe het in elkaar steekt, i.p.v. op de website te lezen ,wat te doen, dus ga maar lekker klagen/zeuren.

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door RubenF »

Mijn extra kaart doet het ook ineens vanmorgen niet meer?
heb de kaart online geactiveerd helpt niet.
Heb een hard reset gedaan door de stekker eruit te trekken, helpt ook niet.
Maar nu heb ik al een paar keer gebeld, en ze hebben het te druk dus wordt de verbinding steeds verboken maar dat bellen kost me wel elke keer 15 cent.
Schiet lekker op zo........

Heb ze aan de foon gehad, het werkt weer ;-)

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door tennis »

Het was mooi, als je ons zou verblijden met de oplossing, wat fout was!

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door scwk »

Beetje vreemd antwoord, jij weet wel hoe het in elkaar steekt ...nou vertel.
De kaart die het niet doet kost € 1,00 per maand dat zal wel indruk maken als ik die niet betaal zal CD vast een tandje harder werken....
Blokkeer ik het gehele bedrag dan zullen ze beide kaarten blokkern ben ik lekker opgeschoten...
tennis schreef:
Dat kan ik inderdaad doen , maar loop dan het risico dat ze ook mijn andere kaart die het wel doet blokkeren.
Dan doe het toch!
Blijkbaar weet jij niet hoe het in elkaar steekt, i.p.v. op de website te lezen ,wat te doen, dus ga maar lekker klagen/zeuren.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door scwk »

We zijn blijkbaar niet allemaal zo hoogbegaafd als jij bent,
als dit het enige is wat je zeggen kunt heb ik liever dat je niet reageert.
Denk je dat ik achterlijk ben ofzo en nog niet op de website gelezen heb?
Wat jij zeuren noemt, als je na 4 weken nog steeds geen antwoord hebt op je mail aan CD kan ik dit niet anders noemen dan asociaal.......
maar misschien eheb jij meer geduld.
Met jouw antwoord kan ik in ieder geval niets.
scwk schreef:Beetje vreemd antwoord, jij weet wel hoe het in elkaar steekt ...nou vertel.
De kaart die het niet doet kost € 1,00 per maand dat zal wel indruk maken als ik die niet betaal zal CD vast een tandje harder werken....
Blokkeer ik het gehele bedrag dan zullen ze beide kaarten blokkern ben ik lekker opgeschoten...
tennis schreef:
Dat kan ik inderdaad doen , maar loop dan het risico dat ze ook mijn andere kaart die het wel doet blokkeren.
Dan doe het toch!
Blijkbaar weet jij niet hoe het in elkaar steekt, i.p.v. op de website te lezen ,wat te doen, dus ga maar lekker klagen/zeuren.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door agro »

als je na 4 weken nog steeds geen antwoord hebt op je mail aan CD kan ik dit niet anders noemen dan asociaal.......
Bijna geen enkele provider reageert op een e-mail, een telefoontje biedt meestel vlugger een oplossing.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door tennis »

scwk schreef:We zijn blijkbaar niet allemaal zo hoogbegaafd als jij bent,
als dit het enige is wat je zeggen kunt heb ik liever dat je niet reageert.
Denk je dat ik achterlijk ben ofzo en nog niet op de website gelezen heb?
Wat jij zeuren noemt, als je na 4 weken nog steeds geen antwoord hebt op je mail aan CD kan ik dit niet anders noemen dan asociaal.......
maar misschien eheb jij meer geduld.
Met jouw antwoord kan ik in ieder geval niets.


tennis schreef:
Dat kan ik inderdaad doen , maar loop dan het risico dat ze ook mijn andere kaart die het wel doet blokkeren.
Dan doe het toch!
Blijkbaar weet jij niet hoe het in elkaar steekt, i.p.v. op de website te lezen ,wat te doen, dus ga maar lekker klagen/zeuren.
[/quote]


Je hoeft niet hoogbegaafd te zijn, maar heb jij de groene kaart op de website gezien, en misschien opnieuw geactiveerd?
Daarover schrijf je niets, dus wat is er dan zo moeilijk?Via de mail krijg je geen antwoord, zoals agro al heeft vermeld, dus wat heb je zelf nog gedaan intussen?

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door scwk »

Ik heb deze kaart al jaren en weet dat deze geactiveerd moet worden
anders werkt hij niet.....
Ik heb een receiver die dat zelf zou moeten doen juist daarom apart besteld bij CD maar ook dat werkt niet.
Ik heb de kaart ook zelf geactiveerd,heb op de website gelezen voor oplossing , heb gekeken op sateliet forum
wat zou ik zelf verder nog kunnen doen, mijn insziens weinig,
ik zit in het buitenland dus bellen is geen opties moet dus maar wachten of en wanneer CD van plan is te reageren......

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door tennis »

Het komt helaas voor, dat de kaart plots niet meer werkt.
Daarvoor is het mogelijk, om deze opnieuw te activeren via internet.
Een receiver activeert de smartcard niet automatisch, dit wordt van tijd tot tijd via een signaal gedaan, maar heeft niets met de receiver te doen.
Heb jij de stappenplan voor de groene smartcard gedaan?
Receiver op SBS 6 ingesteld en gewacht, want soms duurt het wel 1 uur!

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door scwk »

tennis schreef:Het komt helaas voor, dat de kaart plots niet meer werkt.
Daarvoor is het mogelijk, om deze opnieuw te activeren via internet.
Een receiver activeert de smartcard niet automatisch, dit wordt van tijd tot tijd via een signaal gedaan, maar heeft niets met de receiver te doen.
Heb jij de stappenplan voor de groene smartcard gedaan?
Receiver op SBS 6 ingesteld en gewacht, want soms duurt het wel 1 uur!
Ik heb deze kaarten al jaren , en weet dat als de kaart ongeveer 1 maand niet gebruikt is deze opnieuw geactiveerd moet worden en dat je moet wachten vaak lukt dat niet eens met 1 uur maar duurt het uren....
Wij hebben vorig jaar een nieuwe receiver gekocht bij CD en deze activeert en update zelf stond in de advertentie. De andere kaart die wij hebben hoefde we nu dus niet te activeren die deed het direkt en ook die is bijna 5 maanden niet gebruikt.
Ik laat mijn dochter vanuit Nederland wel bellen naar CD, want ben het wachten inmiddels behoorlijk zat.
Iedereen bedankt met het meedenken in ieder geval.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Geen beeld meer bij CD

Ongelezen bericht door Henri42 »

Is er een alternatief voor de C D grootverdiener ? :mrgreen:

Gesloten