LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen thuisnetwerk ondersteuning (meer) Horizon box

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
philk
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2005 21:06

Geen thuisnetwerk ondersteuning (meer) Horizon box

Ongelezen bericht door philk »

Na de aanschaf van een media box XL bij Ziggo blijkt dat het thuisnetwerk, welke gebruikt wordt om vanaf eigen media video en muziek te streamen niet werkt.

Handleiding op site werkt niet https://www.ziggo.nl/klantenservice/med ... isnetwerk/
Na contact met de servicedesk blijkt dat in enkele gebieden niet meer wordt ondersteund na een foutieve upgrade en ook niet meer ondersteund gaat worden.
Een voor mij raar en ongeloofelijk verhaal .
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen de juiste acties naar Ziggo uit te zetten?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen thuisnetwerk ondersteuning (meer) Horizon box

Ongelezen bericht door sylvesterb »

philk schreef:Na de aanschaf van een media box XL bij Ziggo blijkt dat het thuisnetwerk, welke gebruikt wordt om vanaf eigen media video en muziek te streamen niet werkt.

Handleiding op site werkt niet https://www.ziggo.nl/klantenservice/med ... isnetwerk/
Na contact met de servicedesk blijkt dat in enkele gebieden niet meer wordt ondersteund na een foutieve upgrade en ook niet meer ondersteund gaat worden.
Een voor mij raar en ongeloofelijk verhaal .
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen de juiste acties naar Ziggo uit te zetten?
Het staat Ziggo vrij om bepaalde functionaliteiten in hun modem uit te schakelen.

Je hebt twee opties:

1. Opzeggen
2. Een eigen router achter het modem plaatsen van Ziggo

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Geen thuisnetwerk ondersteuning (meer) Horizon box

Ongelezen bericht door Dirkie »

philk schreef:Na de aanschaf van een media box XL bij Ziggo blijkt dat het thuisnetwerk, welke gebruikt wordt om vanaf eigen media video en muziek te streamen niet werkt.

Handleiding op site werkt niet https://www.ziggo.nl/klantenservice/med ... isnetwerk/
Na contact met de servicedesk blijkt dat in enkele gebieden niet meer wordt ondersteund na een foutieve upgrade en ook niet meer ondersteund gaat worden.
Een voor mij raar en ongeloofelijk verhaal .
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen de juiste acties naar Ziggo uit te zetten?
Het verhaal is inderdaad in grote lijnen juist.
Als U in een voormalig Ziggo gebied woont is de MediaBox XL alleen voor TV functies te gebruiken. Voor Uw netwerk krijgt U een apart modem. In het voormalig UPC gebied zou het wel kunnen werken, omdat de MediaBox XL daar ook als modem gebruikt wordt.
Het geheel is niet het gevolg van een foute upgrade maar vanwege verschillen tussen de 2 netwerken.
Als U graag vanaf eigen media zaken wil afspelen dan kunt U beter een losse media speler kopen en aansluiten op Uw TV dan afhankelijk te zijn van de (on)mogelijkheden van een apparaat van uw provider.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Geen thuisnetwerk ondersteuning (meer) Horizon box

Ongelezen bericht door thecure »

Nog een tip: als je in UPC gebied woont, kun je altijd nog een apart modem aanvragen. Vrienden van mij kregen een nieuwe box en moesten het huidige modem opsturen. Maar doordat de box dus ook je access point is, stond deze erg ongunstig in de woonkamer.
Plus dat de bekabelde Outlets in huis niet meer aangesloten konden worden. Deze komen natuurlijk in de meterkast uit.

Na overleg stuurde Ziggo weer een kabelmodem/router en wordt het router gedeelte in de box software matig uitgeschakeld. Probleem opgelost.

Gesloten