Voor de goede orde, De Amerikaanse eigenaar van UPC heeft Ziggo "er bij" genomen en het geheel Ziggo genoemd.UPC overgenomen werd door Ziggo, een aantal jaren geleden
Ziggo huurt thans ook al een callcenter in, om particuliere abonnees met een bedrijf(je) over te laten stappen naar een zakelijke aansluiting.
Volgens die verkoper hoeft dat alleen maar een administratieve switch te zijn, waar je niets van merkt, maar de praktijk is een stuk weerbarstiger.
Uiteindelijk blijkt er van alles te veranderen, zo krijg je een tijdelijk telefoonnummer in afwachting van je eigen nummer en dient alle hardware vervangen te worden.
M.a.w. alles loopt anders en gegarandeerd fout. Als ondernemer wil je b.v. je telefoonummer niet tijdelijk weg geven, je bent dan niet meer bereikbaar.
Bij mij is het alllemaal goed gekomen, omdat ik de bui al zag hangen en de hele boel tijdig heb teruggedraaid. Ik heb nog wel een hele doos met Ziggo apparatuur in de garage staan, ongevraagd toegezonden en gratis af te halen.
Ik begrijp Ziggo niet goed, de "oude" klanten lopen in groten getalen de achterdeur uit en aan de voordeur staan ze met tijdelijke voordelen te leuren om weer nieuwe binnen te halen. Een vriend van mij werkt op het hoofdkantoor, daar begrijpen ze er ook niets van en is al geruime tijd heibel over dit onderwerp.