LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ruud1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2014 16:36

HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door Ruud1962 »

Ziggo kondigde in de media aan dat zij de serie en filmzender HBO door gaan geven in hun zenderpakket. Nu weet ik niet of dit voor elk pakket geld maar aan deze zijde TV Royaal vanuit UPC tijd. De eerste 3 maanden mogen Ziggoklanten gratis naar deze zender kijken, daarna moet men €2,= per maand extra gaan betalen voor HBO.

Is er nog wel een keuze vroeg ik mij af en aan Ziggo om deze zender niet te willen ontvangen? Ik zit niet op nog meer kosten te wachten van Ziggo, en zeker niet op deze basis. Ik benaderde Ziggo via de chat, en het bevestigende antwoordt was nee! Als klant heb je dus geen keuze meer om een zender te weigeren. Moest je vroeger de beelden achter de decoder weghalen door extra te betalen, nu moet men dit zonder morren maar slikken. Dus in 2017 betaal ik €18,= extra, en in 2018 wordt dat €24,=. Daar zal nog wel een verhoging bij komen omdat men in mijn wijk hardware onlangs heeft aangepast. Het wordt dus alsmaar duurder. Eerlijkheid gebied te zeggen dat het internet van 120Mb omhoog ging naar 150Mb, dat was gratis?? Maar daar gaat het nu niet om. Overigens toen in Rotterdam UPC overgenomen werd door Ziggo, een aantal jaren geleden, verdwenen er 3 leuke zenders. Nooit een prijsverlaging voor gekregen, het ging zelfs omhoog.

Toen ik in de chat de medewerker met deze vraag confronteerde verwees hij mij letterlijk naar de Hoge Piefen binnen Ziggo die toch nooit antwoordt geven. Ik hoop dat de kabel zeer snel open gaat voor meerdere kabelaars, dat zou de prijs zeker ten goede komen!

alfatrion
Berichten: 21906
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het klinkt niet als verplicht.
https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/hbo/

Als er zenders uitgaan of de prijs om hoog gaat van een pakket, dan heb je tenminste 4 weken om op te zeggen.

Ruud1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2014 16:36

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door Ruud1962 »

Het is maar hoe je het bekijkt. Als ik mijn pakket wil behouden, wordt ik toch verplicht??? Of ik moet een minder pakket nemen, en dat wil ik dus niet! Stel je voor dat er volgend jaar weer een zender bijkomt in het Royaal pakket, weer extra kosten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door berndv »

Ruud1962 schreef:Ziggo kondigde in de media aan dat zij de serie en filmzender HBO door gaan geven in hun zenderpakket. Nu weet ik niet of dit voor elk pakket geld maar aan deze zijde TV Royaal vanuit UPC tijd. De eerste 3 maanden mogen Ziggoklanten gratis naar deze zender kijken, daarna moet men €2,= per maand extra gaan betalen voor HBO.

Is er nog wel een keuze vroeg ik mij af en aan Ziggo om deze zender niet te willen ontvangen? Ik zit niet op nog meer kosten te wachten van Ziggo, en zeker niet op deze basis.
Zoals ik het lees ga je inderdaad 2 euro meer betalen vanaf 1 april, dat geldt voor het tv royaal pakket dat straks verdergaat onder de naam "movies en series xl". Dit pakket zou nu 9,95 kosten en gaat naar 11,95, bestaande gebruikers mogen nog 3 maand het oude tarief betalen en gaan daarna ook 11,95 betalen.
http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-ver ... eging-hbo/
deze wijziging betekent inderdaad dat u dit pakket mag opzeggen tot 4 weken na de wijziging, zonder verdere kosten.
Ruud1962 schreef:Dus in 2017 betaal ik €18,= extra, en in 2018 wordt dat €24,=.
klopt, zo lees ik het ook.
Ruud1962 schreef:Ik hoop dat de kabel zeer snel open gaat voor meerdere kabelaars, dat zou de prijs zeker ten goede komen!
Ik vrees dat dat niet zal gaan gebeuren. Ze zijn er al 10 jaar mee bezig en ik vrees dat er geen enkele aanbieden is die er ook maar brood in ziet, de aan te leggen infrastructuur weeg niet op tegen de opbrengsten, helemaal niet sinds er veel wordt geïnvesteerd in glasvezel.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, vroeger kon je nog kiezen tussen verschillende extra pakketten, zoals voor jongeren, muziek of informatief. Prachtig gebruik maken van de mogelijkheden die digitale TV biedt. Toen werd dat afgeschaft en kon je kiezen voor een klein of een groot extra pakket en daarna was er nog maar een, royaal, extra pakket over. (Even los van de abonneezenders). En dan krijgen we daar nu steeds meer extra bij, waar je uiteindelijk wel voor moet betalen.

Nu is het wel leuk voor de liefhebbers van HBO dat het kijken van die programma's nog maar een fractie gaat kosten van wat het nu kost, maar volgens mij is de groep liefhebbers niet extreem groot. (Anders waren ze wel gewoon doorgegaan in Nederland...) De rest zit opgescheept met steeds meer ziggo-zenders waar je linksom of rechtsom toch voor moet betalen. Eerst al die sportzender, nu HBO, wat zal het volgende zijn?

Enige voordeel is dat ze nu wel expliciet aangeven dat je voor die zenders zult moeten gaan betalen, dat was bij andere wijzigingen niet het geval. Maar ik zou het meer waarderen als ziggo zich eens zou beperken tot het doorgeven van zenders en verschillende zenderpakketten in plaats van 'omroepje spelen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door bprosman »

Van de andere kant... heb niemand horen klagen dat hij de Formule 1 , Live en gratis kan kijken bij Ziggo waar andere providers dit niet kunnen leveren.

alfatrion
Berichten: 21906
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ruud1962 schreef:Het is maar hoe je het bekijkt. Als ik mijn pakket wil behouden, wordt ik toch verplicht???
Dat is een antwoord op een andere vraag. Hier heb je in koeienletters dat Ziggo HBO verplicht per 1-1-2017 en dat is niet zo, want er zijn ook pakketten zonder.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door kweenie »

Klopt, als je het kale basispakket neemt hoeft dat niet. Maar als je enkele zenders wilt zien die niet in dat basispakket zien, word je gedwongen om meteen bijna alle zenders (inclusief ziggo's eigen zenders) te nemen, voor een steeds hoger wordend bedrag.

En bprosman, dat je weinig mensen hoort klagen komt waarschijnlijk doordat daarbij niet expliciet de abonnementen duurder zijn geworden. En omdat veel mensen niet beseffen dat de miljoenen voor die autootjes en voor bijvoorbeeld buitenlands voetbal wel uit hun abonnementsgeld moeten worden betaald. Als ze dat zouden beseffen, denk ik dat er wel wat meer geklaagd zou worden.

(Maar het kan ook zijn dat jij gewoon vooral sportliefhebbers kent... In mijn omgeving heb ik behoorlijk wat mensen in niet positieve woorden horen reageren op het oprichten van die zenders)

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door BL2 »

Iedereen weet het, de kabelaars hebben ons in hun macht. Er is amper keuze. Soms denk ik met weemoed terug naar de antenne op het dak. Zeker minder zender, soms maar 3, en af en toe wat sneeuw in het beeld, maar wat waren we blij met onze zwart/wit TV.
Wel braaf je kijk en luistergeld betalen, want ze kwamen s avonds controleren aan de deur.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door bprosman »

Soms denk ik met weemoed terug naar de antenne op het dak. Zeker minder zender, soms maar 3, en af en toe wat sneeuw in het beeld, maar wat waren we blij met onze zwart/wit
Vind een HD kleurenplaatje van Ziggo op 60" toch wel een stuk prettiger kijken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door sylvesterb »

bprosman schreef:Van de andere kant... heb niemand horen klagen dat hij de Formule 1 , Live en gratis kan kijken bij Ziggo waar andere providers dit niet kunnen leveren.
Dit is niet gratis, hier gingen twee prijs verhogingen aan vooraf. De televisie aanbieder gaan steeds meer content aanbieden en deze moet betaald worden. Formule 1 of Ziggo Sport is dus absoluut niet gratis alle klanten van Ziggo betalen hieraan mee. Volgend jaar zullen de tarieven nog verder omhoog gaan omdat er ruimte gemaakt moet worden voor Fox.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door olaf79 »

BL2 schreef:Iedereen weet het, de kabelaars hebben ons in hun macht. Er is amper keuze. Soms denk ik met weemoed terug naar de antenne op het dak. Zeker minder zender, soms maar 3, en af en toe wat sneeuw in het beeld, maar wat waren we blij met onze zwart/wit TV.
Wel braaf je kijk en luistergeld betalen, want ze kwamen s avonds controleren aan de deur.
Heb liever dat Ziggo voor mij bepaald wat er in een pakket zenders zit dan de vadertje overheid. Dat men nog niet overgaat tot een pakket waarbij je elke zender afzonderlijk betaald of niet komt mede door wetgeving die bepaalde zenders verplicht stelt. Dat maakt zo'n systeem onbetaalbaar voor de consument.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door absent »

Ik gebruik nog steeds het bananaloge tv ding. Betalen voor zenders die ik niet kijk...Ben niet gek. De kids doen bijna alles met en via internet, tv kijken is volgens mij niet meer zoals het vroeger was.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door harkja »

absent schreef:Ik gebruik nog steeds het bananaloge tv ding. Betalen voor zenders die ik niet kijk...Ben niet gek. De kids doen bijna alles met en via internet, tv kijken is volgens mij niet meer zoals het vroeger was.
Klopt zo kun je niet eens meer analoog kijken naar Fred Flintstone b.v. of zo iets. Foei Ziggo.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door beusen »

harkja schreef:
absent schreef:Ik gebruik nog steeds het bananaloge tv ding. Betalen voor zenders die ik niet kijk...Ben niet gek. De kids doen bijna alles met en via internet, tv kijken is volgens mij niet meer zoals het vroeger was.
Klopt zo kun je niet eens meer analoog kijken naar Fred Flintstone b.v. of zo iets. Foei Ziggo.

Hier is een overzicht van andere providers, misschien kan je daar Fred Flintstones kijken. :lol:
Niemand heeft toch een Abo van Ziggo zonder jou toestemming geinstalleerd! :mrgreen:

https://www.google.nl/search?q=tv+provi ... gAbFnoPgDA

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door harkja »

beusen schreef:
harkja schreef:
absent schreef:Ik gebruik nog steeds het bananaloge tv ding. Betalen voor zenders die ik niet kijk...Ben niet gek. De kids doen bijna alles met en via internet, tv kijken is volgens mij niet meer zoals het vroeger was.
Klopt zo kun je niet eens meer analoog kijken naar Fred Flintstone b.v. of zo iets. Foei Ziggo.

Hier is een overzicht van andere providers, misschien kan je daar Fred Flintstones kijken. :lol:
Niemand heeft toch een Abo van Ziggo zonder jou toestemming geinstalleerd! :mrgreen:

https://www.google.nl/search?q=tv+provi ... gAbFnoPgDA
Samenvattend dus, is Ziggo de provider, met de hoogste prijs en de laagste kwaliteit.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door beusen »

harkja schreef:
beusen schreef:
harkja schreef:
Klopt zo kun je niet eens meer analoog kijken naar Fred Flintstone b.v. of zo iets. Foei Ziggo.

Hier is een overzicht van andere providers, misschien kan je daar Fred Flintstones kijken. :lol:
Niemand heeft toch een Abo van Ziggo zonder jou toestemming geinstalleerd! :mrgreen:

https://www.google.nl/search?q=tv+provi ... gAbFnoPgDA
Samenvattend dus, is Ziggo de provider, met de hoogste prijs en de laagste kwaliteit.
Hoe je aan deze redenatie komt, is mij niet duidelijk.

Je moet een verschil maken tussen kwaliteit en klantenservice. :shock:

Ziggo heeft een gemiddeld prijsniveau en een goede kwaliteit.


Bij een provider met vele klanten is het percentage van klachten niet hoger dan bij andere met minder klanten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:Ja, vroeger kon je nog kiezen tussen verschillende extra pakketten, zoals voor jongeren, muziek of informatief. Prachtig gebruik maken van de mogelijkheden die digitale TV biedt. Toen werd dat afgeschaft en kon je kiezen voor een klein of een groot extra pakket en daarna was er nog maar een, royaal, extra pakket over. (Even los van de abonneezenders). En dan krijgen we daar nu steeds meer extra bij, waar je uiteindelijk wel voor moet betalen.

Nu is het wel leuk voor de liefhebbers van HBO dat het kijken van die programma's nog maar een fractie gaat kosten van wat het nu kost, maar volgens mij is de groep liefhebbers niet extreem groot. (Anders waren ze wel gewoon doorgegaan in Nederland...) De rest zit opgescheept met steeds meer ziggo-zenders waar je linksom of rechtsom toch voor moet betalen. Eerst al die sportzender, nu HBO, wat zal het volgende zijn?

Enige voordeel is dat ze nu wel expliciet aangeven dat je voor die zenders zult moeten gaan betalen, dat was bij andere wijzigingen niet het geval. Maar ik zou het meer waarderen als ziggo zich eens zou beperken tot het doorgeven van zenders en verschillende zenderpakketten in plaats van 'omroepje spelen.
Er zit meer achter dan alleen het aantal abonnees, de maatschappij achter Ziggo, Liberty global, is op allerlei fronten bezig om content exclusief voor hun eigen telecomprovider (Ziggo) te maken, waardoor Ziggo als provider aantrekkelijker wordt dan KPN hier in Nederland. Zo zijn ze (samen met time Warner) 50% eigenaar van HBO Nederland, en hebben ze net een controlerend belang in de Formula One Group gekocht. Ze zijn dus bezig om van telecomprovider, wat tegenwoordig betekent dat je bits en bites doorgeeft voor een habbekrats, een geïntegreerd mediaconcern te worden, dus met eigen, of exclusieve content, én het distributiekanaal om het naar de klanten te brengen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door sjohie »

Ruud1962 schreef:Ziggo kondigde in de media aan dat zij de serie en filmzender HBO door gaan geven in hun zenderpakket. Nu weet ik niet of dit voor elk pakket geld maar aan deze zijde TV Royaal vanuit UPC tijd. De eerste 3 maanden mogen Ziggoklanten gratis naar deze zender kijken, daarna moet men €2,= per maand extra gaan betalen voor HBO.

Is er nog wel een keuze vroeg ik mij af en aan Ziggo om deze zender niet te willen ontvangen? Ik zit niet op nog meer kosten te wachten van Ziggo, en zeker niet op deze basis. Ik benaderde Ziggo via de chat, en het bevestigende antwoordt was nee! Als klant heb je dus geen keuze meer om een zender te weigeren. Moest je vroeger de beelden achter de decoder weghalen door extra te betalen, nu moet men dit zonder morren maar slikken. Dus in 2017 betaal ik €18,= extra, en in 2018 wordt dat €24,=. Daar zal nog wel een verhoging bij komen omdat men in mijn wijk hardware onlangs heeft aangepast. Het wordt dus alsmaar duurder. Eerlijkheid gebied te zeggen dat het internet van 120Mb omhoog ging naar 150Mb, dat was gratis?? Maar daar gaat het nu niet om. Overigens toen in Rotterdam UPC overgenomen werd door Ziggo, een aantal jaren geleden, verdwenen er 3 leuke zenders. Nooit een prijsverlaging voor gekregen, het ging zelfs omhoog.

Toen ik in de chat de medewerker met deze vraag confronteerde verwees hij mij letterlijk naar de Hoge Piefen binnen Ziggo die toch nooit antwoordt geven. Ik hoop dat de kabel zeer snel open gaat voor meerdere kabelaars, dat zou de prijs zeker ten goede komen!
Ja er is keuze, je kan het pakket niet afnemen, en dan betaal je er niet voor. Producten veranderen, bij elke fabrikant of leverancier. Zo kan je al jaren geen Opel ascona meer kopen, en treets en raiders ook niet. Als je dit niet wilt of wenst, is er in Nederland de keuze voor een aantal andere providers die mogelijk goedkoper zijn, of beter bij jouw wensen passen qua digitale TV.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: HBO zender bij Ziggo per 1/1/2017 is verplicht

Ongelezen bericht door kweenie »

Prima dat producten veranderen. Dat is het probleem ook helemaal niet. Maar wat wel storend is, is dat de keus uit pakketten met gewone zenders steeds kleiner wordt. Los van de abonnee-zenders en enkele niches, gaat het steeds meer richting de keus tussen ofwel het basispakket, ofwel een steeds duurder wordend alles-erin pakket. Terwijl het juist bij digitale TV eenvoudig is om de keus uit kleinere en voordeligere aanvullende pakketten aan te bieden, zoals ze ook in het verleden hebben gedaan.

En het is wel duidelijk dat ze zich steeds meer omvormen tot content-provider in plaats van alleen kabelexploitant. Vervelend daarbij is dat je daarbij als kabelklant weinig keus hebt, of in elk geval heel wat minder keus dan als bijvoorbeeld adsl/glasvezel klant of bijvoorbeeld bij de gsm-aanbieders. Als ze zich meer op de content willen gaan richten in plaats van op het netwerk, laten ze dan ook het kabelnetwerk openstellen voor andere content-aanbieders.

Ik vind het enigszins vergelijkbaar met als Microsoft bijvoorbeeld verplicht Word zou gaan meeverkopen met Windows. Ja, je hebt keus, je kunt overgaan op bijvoorbeeld iOS of op Linux. Net als dat je voor TV kunt overstappen op een ander netwerk.

Gesloten