LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horizon Mediabox-storing 2010

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
pleomax1441
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2016 14:26

Horizon Mediabox-storing 2010

Ongelezen bericht door pleomax1441 »

na een tijd getwijfeld te hebben zet ik hier toch maar mijn verhaal ....

mijn tante heeft een horizon box van Ziggo
in den beginne geen problemen tot ongeveer nu 6 maanden terug
toen belde mijn tante met de mededeling dat ze geen tv kon kijken
aangezien mijn tante MS heeft en maar 1 hand heeft die ze kan gebruiken ,
probeer ik altijd de problemen op te lossen
dus ik er heen gekeken en box gereset
deed het weer echter de zelfde avond weer het zelfde probleem
ik weer erheen en maar eens gebeld met Ziggo
alles doorgelopen met de helpdesk maar konden geen probleem vinden
dus monteur ingepland
monteur netjes op tijd en alles doorgemeten
geen problemen kunnen ontdekken voor de zekerheid de box vervangen
dag erna weer het zelfde probleem
ik weer erheen en bellen met Ziggo
wederom een monteur ingepland
deze is gekomen en heeft gemeld er moet een datakabel (utp) tussen de hoofd box en de 2 de box
ik was echter niet bij deze afspraak anders had ik gelijk gezegd dat het niet de oplossing zou zijn
maar goed tante wou dat toch graag proberen dus kabel ertussen en de volgende dag zelfde probleem
om het verhaal niet te lang te maken zijn we inmiddels 9 monteurs verder
iedere monteur doet de testen die ze moeten doen en de waardes zijn altijd goed
2 boxen verder wantcontact doos vervangen in de buitencentrale dingen vervangen
weet de helpdesk ook niet meer wat ze moeten doen
dus vanavond maar eens kijken wat we nu weer te horen krijgen
zal vanavond of morgen een update geven

B.T.W zijn er nog andere mensen die dit probleem hebben ???
Laatst gewijzigd door Radar op 15 apr 2016 14:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

mijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2009 06:44

Re: Horizon Mediabox-storing 2010

Ongelezen bericht door mijn »

ja wij een horizon zwart beeld geen geluid er bij eerst lag het aan de bekabeling enzo maande veder ligt nooit bij ziggo alleen bij mijn of een ander nu weer programma op nemen wilt u de andere ook ja dat willen we maar wat blijkt andere dag vervolg niet opgenomen en zo kan ik nog wel even door gaan wij hebben een philips amber ligt tv en dan zit onder ling een kon flikt in maar dat heeft toch wel 6maande geduurd voor dat de mensen bij ziggo het toe gaven ga hem eer daas maar weer af bellen wand het probleem word alleen maar erger een mooi uit ziende behuizing maar de rest zwaar pet

jpensnr
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 23:12

Re: Horizon Mediabox-storing 2010

Ongelezen bericht door jpensnr »

Ook wij hebben een Horizon Mediabox die vervangen is met vergelijkbare storingen zoals bovenstaand omschreven is. Met de Humax, die wij gekocht hebben bij Casema/Ziggo, nooit geen storing gezien op onze Ambilight grootbeeld tv in onze slaapkamer. In de woonkamer hebben wij de nieuwste 3 kanaal Philips Ambilight met de Horizon Mediabox die inmiddels vervangen is. Regelmatig is het geluid stotterend, en ettelijke seconden gaat het beeld op zwart. Soms bevriest het beeld. Voor de rest is het ontvangstsignaal prima en toont een uitstekend beeld. Sinds wij het tv annex internetabonnement omgezet hebben naar de Horizonversie kunnen wij niet meer downloaden via Spotnet.nl omdat de newsserver van Ziggo met het nieuwe internetabonnement niet meer beschikbaar is. Dit is voor ons ouderen ontzettend jammer omdat mijn vrouw e-books, borduur en andere zaken niet meer zijn te downloaden. Wij hebben geprobeerd om ons oude abonnement terug te laten zetten, dat kan wel behalve dat Spotnet niet meer kan worden benadert, aldus Ziggo. Als wij vooraf geweten hadden dat Spotnet.nl niet meer bereikbaar zou zijn hadden wij het huidige internet/tv-abonnement nooit genomen omdat wij nu een Payserver, met de nodige kosten per maand, moeten nemen. Mijn klacht hierover is inmiddels deels gecompenseerd door Ziggo met een halvering van de internet-abonnementskosten gedurende een half jaar echter is dit onvoldoende omdat de Payserver, om te kunnen downloaden, 5 euro per maand kost en deze kosten blijven bestaan na de compensatie in de kosten voor een half jaar. Het goedkope internet/tv-abonnement blijkt nu een heel stuk duurder uitgevallen te zijn omdat het downloaden nu betaald moet gaan worden, wat voorheen gratis kon bij Spotnet die nu door Ziggo is geblokkeerd. Als u gratis wilt blijven downloaden via Spotnet.nl houdt dan uw oude internetabonnement. Neemt u het nieuwe internet/tv-abonnement met de Horizin Mediabox, wat goedkoper zou zijn, dan kunt u niet meer GRATIS downloaden. U bent gewaarschuwd!

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Horizon Mediabox-storing 2010

Ongelezen bericht door gemist »

Ziggo en UPC hadden tot 1998 enigszins fatsoenlijke news-servers. Daarna zijn ze vervangen voor text-only servers. Leuk, maar de leuke dingen staan op de binairies. En dat heeft helemaal niets te maken met de aangeboden abonnementen en mediaboxen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Horizon Mediabox-storing 2010

Ongelezen bericht door Har06 »

Horizon abo is duur en geeft steeds storingen, een slechte zaak van UPC Ziggo :evil: onbegrijpelijk dat ze geen vervangend product hebben, zal wel te duur zijn

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Horizon Mediabox-storing 2010

Ongelezen bericht door olaf79 »

Miljoenen mensen hebben die box (ook in het buitenland) en alleen mensen met een Philips tv hebben problemen. Is dat niet gek? Er schijnt een probleem te zijn met de hdmi handshake tussen de mediabox en sommige philips tv's. Schijnt ook dat sommige philips tv niet helemaal zich aan de hdmi standaard houden. De beloofde firmware update blijft al jaren uit...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Horizon Mediabox-storing 2010

Ongelezen bericht door bprosman »

Wel raar dat de Horizon boxen er last van hebben en de Humaxen niet. Je kunt proberen er een (goedkope) HDMI switch van Action of zo er tussen te hangen.

Gesloten