LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horizon werkt niet

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
EyeLikeU2
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2010 11:59

Horizon werkt niet

Ongelezen bericht door EyeLikeU2 »

Ik ben al jaren klant bij UPC en sinds een jaartje heb ik een Horizonbox aangeschaft. Helaas werkt die niet altijd even goed mee en zorgt voor problemen. (Beeld blijft hangen, schokkend beeld, blokjes, geluid loopt niet synchroon etc.)

Vanmorgen is er een monteur bij me langs geweest, omdat de tvgids sinds 2 weken een eigen leven begon te leiden en versprong zonder dat ik iets deed. De monteur heeft goede service verleent en hopelijk zijn nu eindelijk de klachten met Horizon opgelost. (Hoewel de Horizonbox, na telefonisch overleg tussen de monteur en UPC, niet eens vervangen mocht worden)

Alleen ik schrik nu wel enorm van de mail/rekening die ik in mijn mailbox vind; 'Zoals de monteur met u heeft besproken, zijn er werkzaamheden uitgevoerd die niet onder de Basis UPC Service vallen.'

Er wordt nu dus een bedrag van maar liefst € 60 euro in rekening gebracht. Ten eerste heeft de monteur vanmorgen niet gesproken over een of ander mogelijk bedrag. En ten tweede vraag ik me af wat UPC onder 'basis service' verstaat. Wanneer een klant niet tevreden is, is UPC toch degene die gewoon kosteloos de service moet verlenen?

Ik heb nooit gevraagd om een bezoek van een monteur, alleen om een oplossing van mijn klachten. Of ligt het aan mij en moet ik maar gewoon genoegen nemen en, bovenop de maandelijkse kosten, ook nog eens betalen voor een monteur wanneer producten en diensten niet goed werken?

Wát vind jij?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Horizon werkt niet

Ongelezen bericht door ciske »

Je had beter ff kunnen vragen, een monteur komt over het algemeen nooit gratis.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Horizon werkt niet

Ongelezen bericht door eleven »

Wát vind jij?
Dat je de klacht bij UPC moet leggen en vragen hoe en wat.
Hier weet toch niemand de toedracht.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Horizon werkt niet

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik heb nooit gevraagd om een bezoek van een monteur, alleen om een oplossing van mijn klachten. Of ligt het aan mij en moet ik maar gewoon genoegen nemen en, bovenop de maandelijkse kosten, ook nog eens betalen voor een monteur wanneer producten en diensten niet goed werken?

Wát vind jij?

Dat je UPC duidelijk moet maken dat
- de monteur nergens over gesproken heeft
- idem, degene(n) die jij over het probleem aan de telefoon hebt gehad.

Ik ga er tenminste van uit dat UPC je telefonisch niet heeft uitgelegd OF en Hoe het kostenplaatje er uit zou gaan zien.

EyeLikeU2
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2010 11:59

Re: Horizon werkt niet

Ongelezen bericht door EyeLikeU2 »

Jolijn schreef:Ik heb nooit gevraagd om een bezoek van een monteur, alleen om een oplossing van mijn klachten. Of ligt het aan mij en moet ik maar gewoon genoegen nemen en, bovenop de maandelijkse kosten, ook nog eens betalen voor een monteur wanneer producten en diensten niet goed werken?

Wát vind jij?

Dat je UPC duidelijk moet maken dat
- de monteur nergens over gesproken heeft
- idem, degene(n) die jij over het probleem aan de telefoon hebt gehad.

Ik ga er tenminste van uit dat UPC je telefonisch niet heeft uitgelegd OF en Hoe het kostenplaatje er uit zou gaan zien.
Dank je. Er is idd niet over een eventueel kostenplaatje oid gesproken. Ik had vanmorgen, na de mail, al meteen gebeld met UPC. Zij deden net alsof hun neus bloedt .. Vandaar mijn vraag op dit forum.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Horizon werkt niet

Ongelezen bericht door ciske »

http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/monteursbezoek/

Hier had je kunnen lezen , dat het niet gratis is.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Horizon werkt niet

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dat had de UPC medewerker/ster) moeten doen en het aan TS vertellen.
Daar staat oa dat het monteursbezoek gratis is als er een storing is van de UPC apparatuur. Misschien heeft de monteur dit geconstateerd en daarom niet gesproken over kosten?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Horizon werkt niet

Ongelezen bericht door ciske »

TS kan ook zijn/haar vraag hier neer leggen, daar zitten medewerkers van UPC op.

http://www.chelloo.com/upc/index.php

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: Horizon werkt niet

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

Goedemiddag EyeLikeU2,

Als je kosten krijgt naar aanleiding van een monteursbezoek en je bent hierover niet op de hoogte gebracht, dan is dat geen leuke verrassing.

Er zijn inderdaad situaties waarin wij voor een monteursbezoek kosten in rekening brengen. Bijvoorbeeld wanneer de oorzaak van het probleem niet in de apparatuur of het UPC netwerk ligt, maar in de binnenhuisbekabeling. De exacte voorwaarden kun je op onze website vinden: http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/monteursbezoek/.

Natuurlijk zou ook de medewerker aan de telefoon je hiervan op de hoogte moeten brengen. Als dit niet is gebeurt is dat niet netjes. Kun je mij een e-mail sturen naar [email protected] met je postcode en huisnummer? Graag als onderwerp 'Tros Radar Forum'. Dan ga ik voor je nakijken welke afspraken er precies zijn gemaakt en of ik in de kosten wat voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,
Sarah

UPC Webcare

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Horizon werkt niet

Ongelezen bericht door Har06 »

Horizon werkt al jaren niet goed miskleun van UPC zie alle vorige lijntjes :oops:

Gesloten