LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interactieve TV van KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Bartdehaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2009 18:26

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Bartdehaan »

Ik overweeg interactieve tv van kpn,

buiten alle spannendeverhalen over de fouten mbt aansluitingen etc. ben ik erg benieuwd naar reacties van mensen die hier reeds gebruik van maken en tips waar ik rekening mee moet houden voor een optimale werking. Ik denk hier bijvoorbeeld aan snelheid van het net, het haperen van beeld... cortom hoe kan ik hier optimaal pezier van hebben?

groetjes Bart

MiJanssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2008 14:02

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door MiJanssen »

Hoi Bart,

als je het gewoon aansluit zou je er optimaal gebruik van kunnen maken.

Alleen is er het vaak voorkomende probleem ( zie vorige berichten ) dat de kastjes na verloop van tijd ( bij mijn beide kastjes 3 tot 4 maanden ) kuren gaan vertonen zoals haperen.

Dit ligt niet aan de verbinding bij je eigen huis maar puur aan het kastje voor de Interactieve televisie.

Bartdehaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2009 18:26

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Bartdehaan »

over welke kastjes heb je het nu... het kastje met de afstand-bediening?

Bartdehaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2009 18:26

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Bartdehaan »

heeft het verder bijvoorbeeld nog invloed op het gebruik van andere computers in huis bij gelijktijdig gebruik. Wij hebben namelijk regelmatig meerdere Laptops (draadloos) in gebruik (en visa-versa).

groetjes Bart

mitnic
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2005 20:55

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door mitnic »

Bij deze wil ik even kwijt dat ik interactieve TV van KPN nu ruim een half jaar bezit, en op enkele (modem) incidenten na, zeer tevreden ben met deze dienst.
Daarnaast maak ik (gratis) gebruik van Digitenne voor de andere ruimtes, ook deze voldoet naar wens.

Wat ik wel met de meeste reacties eens ben is dat de helpdesk nogal wisselvallig is, mogelijk ligt het er net aan wie je aan de lijn krijgt.
Dit is een absoluut verbeterpunt voor KPN, mogelijk is dit uitbesteed aan een call center, maar goed, blijft nog steeds een service uit naam van KPN, dus.............serieuze aandacht voor deze reactie's.

kjvv
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2009 09:54

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door kjvv »

Ik heb sinds december 2007 ITV . . . . en dat was ook gelijk het begin van de ellende .......

Vanaf het 1e moment is het ellende geweest !! Vastlopen van de tuner met harde schijf gebeurde soms enkele keren per dag..... in het begin dacht ik dat het erbij hoorde....."harde-reset" is voor mij ook al een normale term geworden .... In februari 2008 werd mij een nieuwe tuner opgestuurd en ging het in ieder geval beter maar na een paar maanden was het weer bal...... meerdere keren per week moest ik de tuner opstarten! Het ergste is dat je het normaal gaat vinden!! Uiteindelijk frustreerde het me zo dat ik toch KPN weer eens gebeld heb. Weer gebeld met 0900-0244 en ja hoor de oplossing was een nieuwe tuner! Na een maandje gebeld waar hij bleef en toen was hij er met 2 dagen (de nieuwe met de donkere voorzijde) . . . . . het leek weer beter, maar hij was wel gruwelijk traag…..terugspoelknop moet je vanaf blijven anders slaat ie op hol. Nu is het deze week de 4e keer dat ik hem opnieuw moet op starten. En steeds mis je idd 4-7 minuten van een film of live-voetbalwedstrijd.

Tussentijds een maand geleden nog bijna afgesloten geweest door fout KPN.

Afgelopen week foutcode 12 gekregen en nu is de maat vol!! Extra olie op het vuur door slecht fungerende helpdesk ...... en ik ben er klaar mee.


Ik schrijf de KPN,dit weekend, maar een brief, want de helpdesk is een arrogant zooitje. Ze zeggen alleen maar dat ze e.e.a. gemeldt hebben en dan kun je weer wachten. Mij werd zelfs gevraagd om na het weekende terug te bellen......zelf bellen kon niet! Kortom service verlenen is voor KPN moeilijk.


Kortom: Ik maak geen reklame meer voor ITV van KPN en vertel zoveel mogelijk mensen mijn ervaring. Als je zo respectloos met klanten omgaat en ze gebruikt als proefkonijn dan verdien je ook niet anders.

walsan
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2009 13:23

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door walsan »

Hallo forum,
ik wil me ook aanmelden voor ITV van KPN; ik heb op dit moment reeds een InternetplusBellen abonnement.
@ mitnic
Ik lees dat je gratis gebruik maakt van Digitenne; klopt dit?
Volgens de aanvraag kost Digiteen indien je ITV bestelt toch nog 3,50 per maand (ipv 7,00).

Laat even weten.

Walter

Annelie50
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2009 12:41

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Annelie50 »

Hierbij willen wij een klacht kenbaar maken betreffende de werkwijze van de helpdesk van KPN en de annulering van een aanvraag van interactieve televisie:

In augustus 2008 hebben wij geïnformeerd bij de Primafoon te Almelo (Grotestraat 37 7607CC) naar interactieve televisie.
Omdat het zeer druk was, werd ons door een medewerkster gevraagd zelf ter plekke te bellen naar de KPN om de gewenste informatie te krijgen. Na de verkregen informatie hebben we ter plekke medegedeeld dat we GEEN interactieve televisie willen op dit moment. Na deze informatie te hebben verkregen, hebben wij direct medegedeeld dat we GEEN interactieve televisie willen. We waren alleen benieuwd wat het product inhield.

Drie dagen nadat we gebeld hadden, kregen we van de KPN een brief waarin ze ons bedanken voor de aanvraag van Interactieve televisie.

We zijn onmiddellijk naar de Primafoon gegaan waar een medewerker de aanvraag heeft geannuleerd.
Op de vraag waarom we iets moeten annuleren wat we niet aangevraagd hebben gaf de medewerker als antwoord dat dit de gebruikelijke manier is.

We hebben nooit een contract getekend voor interactieve televisie.

Een week later ontvingen we via de post een pakket voor de Interactieve televisie.
Dit pakket is door ons geweigerd, omdat wij geen aanvraag geplaatst hebben voor interactieve televisie.
We zijn onmiddellijk weer naar de Primafoon gegaan en wederom heeft een medewerker voor ons de Interactieve televisie geannuleerd. Tevens is er gevraagd om een schrijven waarin zal worden bevestigd dat de Interactieve televisie is geannuleerd.

Ondertussen betaalden we, en betalen we nog steeds voor Interactieve televisie. We betalen voor iets dat we NOOIT hebben besteld.

Op 11 november 2008 werden we afgesloten van het internet en aangemerkt als wanbetaler, terwijl we beiden professioneel afhankelijk zijn van het internet en volgens ons het abonnement op het internet los staat van het probleem van de nooit aangevraagde interactieve televisie .

Wederom hebben we gebeld met de klantenservice. Daar werd ons verteld dat we eerst de “achterstand” van een kleine €207 moesten betalen en dat ze daarna onze klacht in behandeling zouden nemen.
Het lijkt ons aannemelijk dat indien er klachten ingediend worden door klanten, deze behandeld worden. Hierbij een opmerking plaatsend, dat klachtbehandeling totaal losstaat van de betaling van een (let op: niet aangevraagd) product.

Nadat we betaald hadden, hebben we op 1 december 2008 weer contact opgenomen met de klantenservice (gesproken met Mieke Santen). Het internet zal weer worden aangesloten, het geld zal worden teruggestort en de interactieve televisie zal worden stopgezet.

Op 3 december 2008 hebben we nog steeds geen internet. Wederom gebeld met de klantenservice waar ons verteld word dat het IP-adres naar de wanbetaler server gaat.
We krijgen tevens te horen van de technische dienst dat het een administratieve fout is. Hij zal de klacht doorsturen naar de desbetreffende afdeling.
Hoe kan het voorkomen dat we als wanbetaler worden aangemerkt, terwijl er in hetzelfde gesprek toegegeven wordt dat het allemaal een administratieve fout was?

Op 15 december krijgen we 137,53 euro teruggestort op onze rekening terwijl we een kleine 207,= zouden terugontvangen.
Op 22 januari 2009, na bijna 2 1/2 maand, hebben we eindelijk weer internet maar we betalen nog steeds voor interactieve televisie.

Wederom is er gebeld met de klantenservice en getimed hoelang het duurt voordat we bij de juiste persoon zouden aankomen, terwijl we meteen hebben verteld met welke afdeling we wilden spreken. Maar we werden van het kastje na de muur gestuurd. Die ochtend hebben we 3x gebeld, en 3x gemiddeld 20 minuten moeten wachten. Soms zaten we alleen maar aan de telefoon te wachten tot we werden doorverbonden naar een bepaalde afdeling. Die ochtend hebben we de moed maar opgegeven om met de juiste afdeling te kunnen spreken.

's Middags hebben we wederom gebeld naar de klantenservice en na een uur lang van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, worden we met Philip van Dongen van de technische dienst verbonden. Ook al was dat niet de afdeling met wie we willen wilden spreken, hij kon ons in ieder geval wat vertellen over onze klacht.
Dhr. Van Dongen vertelde ons dat het hele verhaal over het niet bestellen van interactieve televisie niet staat vermeld in het logboek van KPN. Niemand van de medewerkers heeft de moeite genomen om een aantekening te maken van ons probleem. Er wordt alleen maar gesproken over een technische fout.

Voor de zoveelste keer gebeld. Een zekere Maurice verteld ons ook dat er überhaupt niets in het dossier staat over de dit hele verhaal maar dat er alleen gesproken wordt over een technische fout.
Maurice vertelde tevens dat we een brief moeten schrijven naar KPN en dat dan pas we kunnen afmelden voor interactieve televisie. Niemand anders van de helpdesk heeft dit eerder verteld.

Het mag u duidelijk zijn dat wij na 7 maanden behoorlijk moe zijn geworden van dit alles.
Het bellen naar de helpdesk van de KPN heeft ons veel geld en tijd gekost.
Het niet kunnen internetten voor 2 1/2 maand heeft ons werk en dus geld gekost.

Het moge daarnaast duidelijk zijn dat wij, zodra een abonnement bij de KPN is afgelopen, wij onmiddellijk overstappen naar een andere aanbieder.

We vragen ons af of dit de werkwijze is van KPN; leg de fout bij de klant en maak het de klant zo moeilijk mogelijk om iets af te zeggen en incasseer zoveel mogelijk geld, terecht of onterecht, van de klant.
Door een klacht niet te noteren blijft de KPN buiten schot.

Wij twijfelen ondertussen enorm aan de kundigheid van de helpdesk. We hebben geen idee, wanneer als we de helpdesk bellen of we de juiste informatie krijgen en of onze klacht serieus genomen wordt, daar de werkelijke klacht niet wordt genoteerd.

We willen dat de betaling voor interactieve televisie stop wordt gezet, dat we uitgeschreven worden op de site van de dienst, dat we ons geld terugkrijgen (zie specificatie hieronder), dat de door ons gemaakte kosten worden vergoed en dat we een brief ontvangen van de KPN waarin dit alles wordt bevestigd.

Hoogachtend,

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

Ik sinds vandaag digitenne, en ik ben verast dat het best goed is en leuke gadgets bevat. Nu stoort enkel een zender wel eens en denk nu aan itv omdat daar meer gadgets bij zitten. Ik heb ook wat reviuws gelezen dat digitenne een drama is, maar nu ik zelf op proef digitenne kijk vind ik amper een nadeel. Denk dat het met itv hetzelfde is. De een heeft constant problemen en de ander geniet van storingsvrij digitaal tv kijken.

Dat KPN een oerwoud is aan gegevens weet ik, maar dat was vroeger nog moeilijker te begrijpen. Het komt door allemaal nummertjes en wetten en diensten.
Het loopt allemaal wel eens scheef, maar je word er handig in je meester te maken van de KPN structuur. Interessant.

Annelie50
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2009 12:41

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Annelie50 »

Wij hebben ook Digitenne van KPN en we hebben soms geen enkele commerciele zender. We hebben zelfs een buitenantenne aangeschaft maar dat helpt ook niet, de zenders blijven storen of vallen helemaal uit. Dan blijven er maar weinig zenders over om te kijken.
Ik neem aan dat we binnenkort van KPN horen over onze klacht. We hebben vorige week een email gekregen met de mededeling dat we binnen 20 dagen een reactie krijgen op onze klacht. We zullen zien.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Walsan: Digitenne is gratis bij I-TV als jij eest I-TV aanschaft. Stel dat je al een aantal maanden Digitenne had en dán pas I-TV aanschaft dan moet je eerst een jaar gebruik maken van Digitenne en dan is het pas gratis.
Je betaalt dan enkel 3,50 ipb 7,50. 7,50 is voor het abonnement en die 3,50 is voor de tuner.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

Ik heb er een proeftijd op. Ik zal beter denk ik inderdaad eerst itv aanschaffen en dan gratis Digitenne.
Even voor dat de proefperiode afloopt stuur ik digitenne op naar KPN terug, anders raken ze in de war bij KPN. Ze boeken gewoon bedragen van je bankrekening af. KPN werkt andersom. Je betaald voor iets dat niet werkt.

In ieder geval voordat de aansluit kosten in rekening worden gebracht. KPN hoopt dat je het abonnement opzegt nadat je iets anders pakt. 2x aansluitkosten ge-int.

KPN moet beter zijn diensten aanbieden en eens wat minder denken aan geld verdienen.

Annelie50
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2009 12:41

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Annelie50 »

Niet alleen dat KPN geld van je rekening haalt voor iets dat je nooit hebt besteld, ik denk ook dat ze de mensen van de helpdesk beter moeten instrueren over wat de bedoeling is van een helpdesk.
Zoals al eerder is verteld werkt de helpdesk op provisiebasis. Maar dat wil toch niet zeggen dat alsje vraagt voor informatie, ze je het hele pakket sturen en geld van je rekening halen? Betalen voor informatie is toch van den zotte. We hebben niets besteld, nergens een handtekening onder gezet, helemaal niets.

Maar, misschien heb ik morgen goed nieuws. Iemand van de KPN heeft gebeld maar helaas was ik niet thuis. Morgen bel ik hem. Ben zo benieuwd!!!!!

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

Hoi Annelie50,

Verbetering is in zicht op de helpdesk van KPN.
Ik belde laatst op, en werd vlot doorverbonden met de juiste
helpdesk medewerker. Het probleem is meteen daarna opgelost.
Ik vond het ook erg vreemd dat het zo goed ging. Er lijkt gehoor
te worden gegeven aan de klachten.

Ik heb nu een gratis proefperiode lopen van digitenne.
Die stuur ik terug omdat ik interactieve TV wil.

Ik ben extra oplettend, omdat er verwarring kan ontstaan bij KPN.
Na het terug sturen wacht ik twee weken dat alles bezonken is bij KPN . Daarna verwacht ik geen vergissing bij KPN.

Het zijn ook mensen daar bij KPN. Ik geef ze een aai over hun bol.
ooh, lief net puppies.

Annelie50
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2009 12:41

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Annelie50 »

Eergisteren contact gehad met iemand van de KPN.
Geen excuses ontvangen maar wel de mededeling dat we het geld van augustus 2008 t/m april 2009 terug ontvangen, een vergoeding van een maand internet en de belkosten naar de helpdesk zullen ze vergoeden.
We zijn tevreden hiermee.
Jammer natuurlijk dat het allemaal zo lang heeft moeten duren.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

Het valt allemaal wel mee met KPN hoor.
KPN is als je een verkeerd product koopt lastig om dan te stoppen met een contract wat je bent aangegaan.
Je wilt dan een voordeliger contract bijvoorbeeld bij een concurrent.

De kosten daar draait het vaak om, is vaak het speerpunt.
Ik en de meeste verdienden geen 10000 euro per maand en dan moet je toch zeggen ga ik echt op mijn uitgave patroon letten en zo doende besparingen doorvoeren.
Dan wil ik een stapje terug doen door een andere pakket te kiezen en bepaalde services afstoten.

Veel klachten zie ik bij KPN vooral bij verhuizingen dat contracten op het oude adres in rekening blijven worden gebracht. Dat is vervelend, en de irritatie word erger namate klanten amper de klantenservice kunnen bereiken.

Annelie50
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2009 12:41

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Annelie50 »

Ik denk dat eraan ligt wat je hebt meegemaakt. Net zoals bij een dokter; niet iedereen is tevreden over dezelfde dokter.
Wij hadden geen contract ondertekend, niets besteld, we wilden niet overstappen, we zijn niet verhuist, we wilden alleen maar voor informatie opdoen.

Ik denk dat de KPN kan nagaan bij wie we informatie hebben opgedaan in augustus 2008. Die heeft ons, zonder onze toestemming IAT toegeschoven. Als dat meteen was gebeurd hoefde dit hele akkefietje geen 8 maanden te duren.

Ik weet nu, als we weer zo'n probleem krijgen, wie ik moet bellen of mailen. Dan doe ik het niet meer via de helpdesk.

btw: wij hebben ook niet de middelen om elke maand een extra 40 euro uit te geven. Vooral niet als je er niets voor terugkrijgt behalve gezeur.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

@Anelie50,

KPN denk dat er zomaar €40,-- kan worden uitgegeven.
KPN leeft in een waanwereld. Armoede is aan de orde van de dag.

:D

Annelie50
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2009 12:41

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Annelie50 »

Helemaal mee eens. Met jou kan ik praten. :D

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door tarquesh »

:D

Dankje Annelie50, wat aardig.

Als ik een provider was kreeg je van mij een jaar gratis internetten. :o

Gesloten