LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iTV Ziggo Noord-Holland.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ziggo begon met de interactieve diensten. Om hier gebruik van te kunnen maken moest ik mijn contract met 1 jaar verlengen.
Ik kreeg de Humax thuis en sindsdien niets anders dan ellende. Regelmatig blokken op de normale zenders en stotteringen in het beeld en/of geluid. Ook de interactieve TV geeft stotterend beeld en/of geluid, maar gooit me er ook gewoon uit (met elke keer een andere code en ook zonder code), staat gewoon vast op zwart beeld of de hele humax reset zich gewoon.
Het is opvallend dat dit hoofdzakelijk in de avond uren is.

Op advies van Ziggo heb ik zeer veel geinvesteerd:
- Alle kabels vernieuwd
- Alle stekkers vervangen
- Versterker vervangen voor specifiek model dat Ziggo adviseerde
- Nieuwe router
- Telefoon kosten
- Benzine
- Uiteraard blijf ik 45 euro pm aan Ziggo betalen voor iets dat het niet (goed) doet..

Inmiddels heb ik mijn 3e Humax en vandaag komt een 3e Ziggo monteur. Gister vertelde een Ziggo medewerker mij dat als de 3e monteur het niet op kan lossen, de itv gewoon niet leverbaar is op ons adres!!! Ik vertelde toen uiteraard dat ik dan per direct van mijn verlenging af wil en dat dat volgens de wet ook mag.

In onze wijk heb ik 1 buur gevraagd naar hun bevindingen en direct bingo: dezelfde klachten.

Nu vroeg ik me af aan de Noord-Hollanders onder ons: Hoe is jullie itv beleving? Bij welke provider en met welk kastje? Gaat het 100% foutloos?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door olaf79 »

In uw geval zal het vermoedelijk eerder aan de wijkkast liggen dan aan uw eigen installatie. En dan hangt het weer af van de situatie in uw gemeente of de gemeente dat moet oplossen of ziggo.

In ieder geval is duidelijk dat u niet krijgt waar u voor betaalt. U kunt dan inderdaad van uw contract af.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

De monteur is net weg.

Gister werd door het contact center gezegd dat ze vandaag in de wijk kast zouden meten, diverse merken kastjes mee zouden nemen om te testen en mijn internet verbinding zouden testen.
De monteur vertelde echter dat hij voor de wijk kast geen tijd krijgt van Ziggo zolang anderen niet klagen.
Dit maal zou het aan mijn kabels liggen, terwijl die de vorige keer door gemeten zijn en goed zouden zijn en wij hier niets aan hebben veranderd..

Meten in de wijk kast weigerde hij en ook naar mijn internet is niet gekeken.. Nu durfde ik door zijn houding ook niet naar het internet te vragen.

Dreigend zei hij "Het is al de 2e keer dat ik hier ben en dat het aan uw installatie ligt". Wat hij hier mee bedoelde snap ik niet, maar het kwam over alsof ik niet meer mocht klagen..

Hoe het kan dat ik rechtstreeks van de ontvanger naar de muur met een door hun kant en klaar geleverde kabel ook storing heb, kon hij geen antwoord geven..

Willem xamuh

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Daar je aangeeft ook artefacten te zien in het 'normale' Tv beeld, lijkt het erop dat er wat misgaat met het inkomende signaal. Het is vreemd dat men aangeeft dat je in jou woonplaatst geen gebruik zou kunnen maken van ITV, want het binnenkomende signaal loopt gewoon via de kabel en de opdrachten voor ITV via Internet.

Artefacten ontstaan doorgaans doordat kabels en/of aansluitingen niet van voldoende kwaliteit zijn. Voor digitale ontvangst is het gebruik van goede kabel, zorgvuldig afgemonteerd met metalen stekkers on-ontbeerlijk. De kabel van huisaansl. tot TV mag ook niet al te lang zijn (Max. een meter of 10) en niet scherp gebogen worden. Ook het leggen, over vooral een lange lengte naast spanningvoerende kabels, kan ondanks de afscherming tot problemen leiden. Ook kunnen andere apparaten die in de kabel zijn opgenomen, zoals splitters, DVD recorders etc. tot problemen leiden.

Zijn er meer TV's aangesloten, is wellicht een signaalversterker benodigd. Op de decoder kun je enkele gegevens uitlezen: Signaalsterkte: Deze dient ong. rond de 40%-50% te zijn. Kwaliteit: deze dient 100% te zijn. BER (Bit Error Rate): Deze dient op 0 te staan. Hoe hoger de BER, hoe meer errors en dus gaat het dan uiteindelijk mis. De decoder kan wat fouten herstellen, maar als dit er teveel zijn 'snapt' deze het binnenkomende signaal niet meer wat zich uit in artefacten, wegvallend beeld, of het zelfs geheel op zwart gaan van de weergave.

Ook kan de HDMI kabel soms voor problemen zorgen, maar doorgaans niet de eerstgenoemde. Zelfs en goedkope kabel kan doorgaans zeer goed voldoen, maar als alles verder in orde is gemaakt en er blijven problemen ontstaan, dan kun je eens proberen of een andere HDMI kabel soelaas biedt. Maar eerst moeten alle coax kabels en stekkers worden nagezien en/of vervangen.

Als de decoder op, of vlakbij een ander apparaat staat, zoals b.v. een versterker of receiver, kan het zijn dat deze de werking van de decoder nadelig beïnvloed. Maar ook dienen zeer goede kabels en geheel metalen stekkers te worden gebruikt. Is de kabel langer dan 10 meter en/of zijn er meer toestellen aangesloten, dan is doorgaans een signaal of breedbandversterker nodig. Maar een DVD recorder die in de kabel is opgenomen kan ook voor problemen zorgen.

Wellicht ten overvloede:

Bij een goede werking van een decoder met 2 tuners, kun je altijd een ander programma opnemen dan wordt bekeken. Als je 2 programma's opneemt, kun je alleen nog een derde bekijken, als die in dezelfde stream zit als de op te nemen zenders.

Zijn er 4G netwerk of zendmasten in de buurt, dan is vaak een dubbel afgeschermde coaxkabel nodig. Laat ook het AOP, ofwel huisaansluiting eens controleren. Het moet gewoon goed kunne werken.

Gr. Willem.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Rechtstreeks heb ik dus ook problemen. Dat is een 1,5 meter kabel waar de pluggen in verwerkt zitten, dus kant en klaar en van ziggo. De hdmi kabel is er ook 1 van ziggo.
Mijn normale kabels hebben ijzeren pluggen. Er zitten geen knikken in de kabels.
Wanneer ik mijn eigen kabels gebruik, is er een kabel van ongeveer 3 meter naar de versterker in de trapkast. Dan ongeveer 2 meter naar de tv. Geen enkele kabel is 10 meter (schat ik).
Volgens Ziggo was ik verplicht om deze versterker te kopen als ik goed beeld wilde, maar na de aanschaf vertelde ziggo dood leuk dat ik gezien de lengtes van mijn kabels geen versterker nodig had gehad.....
De aansluiting van ziggo in mijn muur zit naast het stopcontact. Deze 2 kruisen elkaar opweg naar de versterker.

De ontvanger staat in een kast bovenop de dvd speler en naast de wii, welke beiden op standby staan.
Naast deze kast staat nog een kast en dan het modem en de router (Ongeveer 1 meter).

Normaal is de ber0, sterkte 60-62% en kwaliteit 100%.
Bij blokken zakt de kwaliteit. De rest van de waarden heb ik op zo'n moment nog niet bekeken.

Mijn officiele klacht bij ziggo heeft niet geholpen. Ik heb nu vakantie en erger me groen en geel aan de problemen. Alles is weer voorbij gekomen: ontvanger die zichzelf ineens reset, blokken, schokkend beeld en geluid (itv en normaal), itv loopt vast en diverse foutmeldingen..

Ik weet het echt niet meer..

De oude samsung ontvanger zonder itv functie staat niet bij standby apparaten, wel bij de tv uiteraard en die resette zichzelf van de week ineens..

Recorders heb ik niet.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Wat noem je in de buurt qua zendmasten? Er staat wel een mast. Ik schat 1 km verderop. Er zit telefonie in, dus ik gok ook 4g. Als dat het probleem is, zou alles toch moeten storen?

Willem xamuh

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Dag Nicky,

Anderhalve meter kabel mag natuurlijk geen enkel probleem zijn. Maar heb je dat al eens op het AOP (huisaansluiting) aangesloten zonder gebruik te maken van ook maar enig ander apparaat? Ik doel dan dus op de versterker, en even simpel gezegd, het verdeelpunt, dat vaak op de AOP is aangebracht en waarop de coax en de kabel naar het modem zijn aangesloten.

Ik begrijp uit je tekst dat je meer Tv's hebt aangesloten en dan is doorgaans een signaal of breedbandversterker nodig. Die laatste heeft als voordeel dat alle uitgangen op verschillende sterkte uitsturen. De langste kabel komt op de meest versterkende uitgang, de kortste op degene die dat het minst doet.

Maar je kan ook teveel versterken. Nu zie ik een keurige waarde v.w.b. de sterkte, maar sommigen proberen dit naar 100% te jagen en ook al zie je dat vaak niet terug in de BER, gaat het dan vaak wel goed mis. Humax geeft zelf een minimale sterkte op van 30%, maar daar het bij elke zender anders kan liggen, speel ik liever op veilig en houd ik meestal zo'n 40% als minimum aan.

Nu is het niet altijd gemakkleijk om de waardes even snel uit te lezen als het mis gaat, maar daar je aangeeft dat de kwaliteit daalt, gaat er echt iets fout. Vaak zal dan de BER ook oplopen, maar een dalende kwaliteit is funest.

Als dat dus nog gebeurt als de decoder rechtsreeks op het AOP zit, dan is of daarmee iets mis, gaat er iets fout in de aansluiting van het AOP, buiten in de grond, de verdeelkast, of wellicht nog verder weg, maar dan zouden anderen in je nabijheid dat ook moeten merken.

Maar goed, ik heb hier ook 5 maanden een 'gevecht' gehad met Ziggo en later bleek dat men allang op de hoogte was van het feit dat er bij eerdere werkzaamheden een kabel in de straat was beschadigd. Water erin en het gaat uiteindelijk mis.

Nu komt het weleens voor dat er een tuner defect raakt en dat merk je uiteraard meteen als je een 5100 of 5300 hebt, daar die er maar één aan boord heeft, maar als ik zie dat je al 3 keer een andere decoder hebt gehad, kun je ervan uitgaan dat er iets anders misgaat.

Het gaat vaker mis met ITV, wat verschillende redenen kan hebben, maar Ziggo ondersteund dit door geheel Nederland en dus moet het overal te gebruiken zijn. Helaas is dat dus niet altijd het geval.

Is het issue nog steeds aanwezig met de genoemde opties, hamer er dan op dat men alles goed gaat doormeten en controleren, want het kan niet zo zijn dat je als klant met zulke issues blijft zitten. En vraag een coulance regeling. Je hebt dan grote kans dat je b.v. een paar maandtermijnen terug ziet. Laat je niet afschepen!

Mvg. Willem.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Tnx.

Ik ga zeker weer bellen.

Dat 1,5 meter kabeltje ging idd rechtstreeks op de muur zonder de versterker. Dat muur ding is recent vernieuwt, maar bleek dus ook niet de oplossing te zijn.

Het lastige is dus dat de verstoringen niet continu zijn.
De aansluiting in de muur hebben ze gemeten en daarop zag je duidelijk een piek. Dat zou onze meterkast zijn?
Hij komt binnen in de meterkast en zit daar met een las draad vast aan een zeer oude kabel die met de bouw van deze huizen door het plafond en de muur getrokken is. Deze kabel zou van oorsprong voor de centrale antenne geweest zijn voor Nederland 1, 2 en 3. Wellicht is dit het probleem?

Ik wil met de tijd alles in de meterkast, dan gaat het niet meer met een las en heb ik geen modem en geen router meer in mijn woonkamer ;)

De langste kabel zit idd op de meest versterkende aansluiting van de verdeler/versterker.

Willem xamuh

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Nicky_The schreef:Wat noem je in de buurt qua zendmasten? Er staat wel een mast. Ik schat 1 km verderop. Er zit telefonie in, dus ik gok ook 4g. Als dat het probleem is, zou alles toch moeten storen?
Niet alles hoeft last te hebben van zendmasten of 4G. Zo kun je b.v. bij een UTP kabel 1 of 2 ferrietringen gebruiken. Er zijn tevens veel kabels in de handel met vaste ferrietringen, vaak een cm of 10 vanaf beide uiteinden. Dat zijn de verdikkingen die je dan ziet. Dit komt ook eenzijdig voor. Deze ringen voorkomen dat hoogfrequente straling de werking kan verstoren. HDMI kabels hebben dat ook wel, en soms past men het zelf toe op coaxkabels, maar als die wat langer worden, is de afscherming vaak niet voldoende en vind er instraling plaats.

In dat geval gebruik je dan kabels met een dubbele afscherming. Uiteraard heeft een langere kabel meer last van instraling dan een hele korte. Daarom is het raadzaam om de decoder met een zo kort mogelijk stukje kabel op het AOP aan te sluiten en dan het resultaat te bekijken. Het beste is in dit geval dan een stukje dubbel afgeschermde kabel.

De standaard kabels met aangegoten stekkers zijn niet altijd aan te raden. Gezien de zendmast toch redelijk dicht bij je woning staat, kan dat zeker voor issues zorgen, maar dan moeten uiteraard de net genoemde oorzaaken eerst wel worden uitgesloten.

Maar ook met een zendmast of 4G geld dat dan ook anderen in je buurt daar last van moeten hebben, of hebben gehad, want standaard gebruikt men zelden of geen dubbel afgeschermde kabels.

Ik hoop van harte dat het wordt opgelost, want dit kan natuurlijk niet.

PS: kijk anders eens op gebruikershandleinding.com waar ik veel info heb geplaatst bij de verschillende Humax decoders. Daar staat ook andere info die wellicht bruikbaar voor je is.

Mvg. Willem.

Willem xamuh

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Dat 'muur ding' :D kan het AOP zijn, (algemeen overname punt) of vaak kortweg aansluitsdoos genoemd, maar daarop zit vaak nog een verdeelpunt gedrukt. Daar zit(ten) de coax kabel(s) in en de kabel naar het modem. En ook die wil soms issues vertonen.

Een oudere AOP dient sowieso te worden vervangen. Het is inderdaad vaak lastig iets op te sporen, als het issue zich maar af en toe voordoet. Nu ziet men altijd weleens even een beeldstoring, maar normaal gesproken komt dat heel weinig voor.

"Hij komt binnen in de meterkast en zit daar met een las draad vast aan een zeer oude kabel die met de bouw van deze huizen door het plafond en de muur getrokken is. Deze kabel zou van oorsprong voor de centrale antenne geweest zijn voor Nederland 1, 2 en 3. Wellicht is dit het probleem?"

Dat ziet er niet goed uit... Een las maken in een coaxkabel is doorgaans niet raadzaam, al zijn er wel goede coaxverbinders, maar de kabels die destijds werden gebruikt, zijn nu absoluut niet meer toepasbaar. Een digitaal signaal vereist veel meer van de kabels als het analoge signaal van voorheen, ook al wordt er vaak nog steeds een analoog signaal meegezonden. Jaren geleden bracht men buiten de groene coax kabels aan en die kunnen het signaal nog steeds aan, maar uiteindelijk verouderd alles en komt er b.v. in de kabels waardoor de goede werking niet meer is gewaarborgd.

Tegenwoordig plaatst men alles in de meterkast, maar vroeger werd dat niet gedaan en dus zitten veel mensen opgescheept met een modem, een versterker en een bos kabel in de kamer :wink: Ik heb dat destijdds allemaal netjes in een kastje gebouwd die is geintegreerd in de lambrisering. Dat staat al een stuk netter. Kabels zijn voorts allemaal weggewerkt.

Maar wat je noemt kan dus wel eens de oorzaak zijn, want die kabel is sterk verouderd, maar op afstand blijft het altijd wat moeilijk.

Ik werk al 10 jaar met Humax decoders en heb inmiddels ruim 8 contact met het bedrijf en ik vind het uitstekende decoders, ook al gaat daarbij uiteraard ook weleens iets mis. Echter is dat vaak wel door jezelf op te lossen. Maar sinds de komst van digitale, en met name HD Tv, zie ik wel vaker problemen langskomen. Het signaal is niet alleen gevoeliger, maar van de installatie wordt ook meer geëist.

Ik hoop dat je wat met de info kan en hou dit onderwerp in de gaten. Ik plaats hier eigenlijk nooit en op een ander onderwerp had men meteen kritiek omdat ik een kletsverhaal zou ophangen, maar ach, dat ben ik wel gewend op fora. Elders doe ik zelf het beheer, dus daar zorg ik wel dat het schoon blijft :D

Mvg. Willem.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

O, mn tekst is ineens weg..

Ik heb idd in de nieuwe aop getest.

Hoe weet ik dat ik de dubbel afgeschermde kabels heb? Die ik heb zijn dikker als de standaard kabels, ook dikker als de Ziggo kabel. Elke kabel is ook 1 geheel met metalen opzet plug.
Deze kabels zijn net nieuw en loopt op de eerste verdieping in de isolatie laag van onze vloer.. Als ik die moet vervangen, word ik niet blij ;)

Om alles in de meterkast te plaatsen, moeten we eerst een nieuwe keuken. Daar zijn we nu extra hard naar opzoek.
Dit omdat er vocht doorslag in de meterkast is doordat 20 jaar terug de bewoner destijds de keuken verkeerd heeft aangesloten, waardoor het vochtig is in de meterkast.

Zowel de kabel van Ziggo die in de meterkast binnen komt, als de kabel naar de woonkamer zijn groen...

Ik ben juist blij met uw hulp hoor :)

Willem xamuh

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

"Ik ben juist blij met uw hulp hoor"

Gelukkig maar. Elders gaat het zo mis, dat ik er eigenlijk alweer over denk te vertrekken... :( Maar zoals gezegd plaats ik ook op andere plaatsen en daar is het erg druk en blijft het allemaal ook netjes. Daar zorg ik ook wel voor. Op kieskeurig heb ik ook zeer veel geplaatst, maar daar loopt alles helaas erg terug. Ook bedrijven trekken zich terug en dan merk je ook dat het aantal bezoekers afneemt. Zonde.

Maar terug naar je vraag: Dubbel afgeschermde kabels zijn dikker, maar daaraan is het niet altijd af te zien. Er zijn n.l. verschillende diktes in de handel.

De oude kabels, laten vaak 'gaten' zien in de afscherming en dat zie je als je deze aanpelt, dus de vinyl buitenmantel verwijderd. Bij de betere kabels is de metalen afscherming dichter en wordt vaak nog een laag folie aangebracht om de afscherming geheel dicht te maken.

Een dubbel afgeschermde kabel heeft dus een dubbele metalen afschermimng, zonder 'gaten' en daardoor kan er geen instraling plaatsvinden die de kern zou bereiken.

Ik denk op het eerste gezicht niet dat de nieuwe kabels meteen zouden moeten worden vervangen, maar wel de kabel waar je het eerder over had en ik ben benieuwd naar de manier waarop die las heeft plaatsgevonden, want dat kan mede bijdragen tot problemen.

En dan ook nog een een nieuwe keuken... Toe maar :wink: Dat heb ik gelukkig achter de rug. Heb destijds zelf 21 vierkante meter aan mijn woning gebouwd en daar de keuken in geplaatst en de kamer vergroot. Een heel project, maar ik ben er nog steeds erg blij mee :D

En ach, als jou huis straks toch al op zijn kop staat, kunnen die paar kabeltjes er nog wel bij. :D

Enuhh, graag gedaan! Ik vind het altijd erg prettig als ik mensen op weg kan helpen en de problemen kan verhelpen of daaraan kan bijdragen.

Mvg. Willem.

Fijne dag.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Hihi, hopelijk heb ik meer geluk met de apparatuur in de keuken als met Ziggo ;)
Zo, 21m2 is veel. Dat gaan wij niet doen ;)

Ik zal eens naar mijn kabels kijken.

Kieskeurig mist veel producten en heeft onjuiste info bij de producten, is me opgevallen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat voor merk/type kabel is het , want "nieuwe kabels" zegt natuurlijk niet zo veel.
Als ik kabels trek bij anderen (99% van de gevallen omdat ze last hebben van "blokken") gebruik ik altijd KOKA799 met aangeperste F-Connectoren.

Willem xamuh

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Nicky_The schreef:Hihi, hopelijk heb ik meer geluk met de apparatuur in de keuken als met Ziggo ;)
Zo, 21m2 is veel. Dat gaan wij niet doen ;)

Ik zal eens naar mijn kabels kijken.

Kieskeurig mist veel producten en heeft onjuiste info bij de producten, is me opgevallen.
Dag,

sinds kieskeurig ook een webwinkel is, wordt er minder energie in de site gestoken. Voorheen werden er zeer veel vragen gesteld, en daarom ben ik daar destijds gaan plaatsen bij Humax kabel decoders, maar dat loopt net als op andere rubrieken steeds meer terug, terwijl ik juist steeds meer vragen krijg op de andere sites. Is toch zonde, maar kieskeurig is niet meer zoals het was en willen ook niet meer meewerken en dat gaat ze waarschijnlijk wel opbreken.

Tja, die verbouwing was ook een hele klus, maar goed, als je er eenmaal van kan genieten is al de ellende snel vergeten.

Wat je kabels betreft: ik kies doorgaans voor materiaal van Hirschmann. Dat is toch wel bewezen kwaliteit. Het zogenoemde kabelkeurmerk, wat je ziet bij bepaalde kabels, zegt niet altijd echt ies over de goede kwaliteit. Dat is net zoiets als het CE keurmerk...

Kabels met geintregeerde stekkers kunnen handig zijn, maar vaak niet te gebruiken als je de kabel onder de vloer of in en buis wilt wegwerken. Zeker niet als er haakse connectoren aan zitten. Ook zit je vaak weer met de lengtes en daarom monteer ik doorgaans de kabels zelf af met geheel metalen connectoren of F pluggen. Maar dat dient wel zorgvuldig te worden gedaan. Heeft men een dunnere kabel gebruikt, dan kunnen de metalen stekkers van de Gamma een uitkomst zijn, daar die goed afklemmen, en de kern niet wordt vastgeschroeft, maar in een klemverbinding wordt gedrukt. Maar die dunnere kabels dienen eigenlijk te worden voorkomen, zeker voor wat langere lengtes.

Ik heb hier ook nog wat reststukken groene coax liggen, over van mijn werk destijds, maar het nadeel daarvan is dat het erg stug is en dus eigenlijk niet geschikt voor directe aansluiting op Tv/radio of decoder. Voor onder de vloer is het echter uitstekend geschikt, en andere kabel moet dan eigenlijk aan de vloer of andere leidingen (geen elektra) worden bevestigd, zodat het het niet in het water ligt. Het is wel dicht, maar niet echt geschikt voor onder een vloer of in de grond.

Mvg. Willem.

Willem xamuh

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Willem xamuh »

Dag Nicky,

Ik zag net je PB maar daar reageer ik later even op. Echter kun je de codes voor andere apparaten achterin de handleiding terug vinden, evenals de uitleg. Op genoemde site kun je dit dus eenvoudig terug vinden en lezen, maar niet elk apparaat wordt ondersteund. Echter zijn op het Internet vaak toch nog wat niet genoemde codes terug te vinden.

Vergeet echter niet altijd weer even op de PVR toets te drukken als je de decoder(PVR) wilt bedienen. Maar daar was je al achter zag ik :wink:

Anders zou je wellicht eens kunnen denken aan een Logitech afstandsbediening. Die worden ook zeer veel gebruikt en ondersteunen tal van opties en apparaten (uiteraard afhankelijk per type).

Ik heb gewoon nog een reeks afstandsbedieningen in de la liggen, maar ook dat heeft zo zijn charme :mrgreen:

Mvg. Willem.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: iTV Ziggo Noord-Holland.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

De kabels die ik heb zijn wit, dik en stug. De pluggen zijn 100% metaal. De kabel zelf heeft naar mijn weten geen merk. Hij was niet kant en klaar en komt van een detailhandel winkeltje. Deze kabels gebruiken zij altijd voor de TV, ook bij storingen.

De binnenkant moet ik nog bekijken.

Onze nieuwe keuken is overigens onderweg ;)

Gesloten