LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
snuffel1
Berichten: 3385
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door snuffel1 » 05 jun 2016 11:12

Er zijn een aantal punten aan de orde waarin enkel Ts helderheid kan geven. Punt 1, wordt de kabel tv doorgifte middels een door de verhuurder afgesloten abonnement geregeld, punt 2, is er een service abonnement voor klein onderhoud afgesloten en punt 3, punt 1 en/of punt 2 zijn niet van toepassing. Eerst helderheid van Ts en dan pas verder discussiëren.

Oblomova
Berichten: 234
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door Oblomova » 06 jun 2016 13:39

Er zijn een aantal punten aan de orde waarin enkel Ts helderheid kan geven. Punt 1, wordt de kabel tv doorgifte middels een door de verhuurder afgesloten abonnement geregeld, punt 2, is er een service abonnement voor klein onderhoud afgesloten en punt 3, punt 1 en/of punt 2 zijn niet van toepassing. Eerst helderheid van Ts en dan pas verder discussiëren.

1. Nee
2. Er is een service abonnement, waarin ze wel verantwoordelijk zijn voor contactdozen, of te wel voor normale stekkers. De verhuurder vindt niet dat de kabelaansluiting daaronder valt.

Ik heb weinig contact met buren e.d. Het is hier een beetje ieder voor zich. Elkaar groeten, ok, maar verder niet. Ik heb hier geen verstand van en het lijkt me ook niet dat iedereen dat maar moet hebben. Er is hier een tekort aan elektromonteurs. Heb al van een paar winkels (ca. 20 km van waar ik woon) te horen gekregen dat ze die ook niet ter beschikking hebben.

newmikey
Berichten: 4423
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door newmikey » 06 jun 2016 13:52

Ik begrijp van TS dat het hier niet gaat om de vraag of de internetprovider verantwoordelijk is voor de vervanging/plaatsing van de kabelaansluiting maar of de verhuurder van de woning dat zou moeten zijn.

De onderhoudsplichten van huurder en verhuurder zijn ondermeer te vinden op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... huurwoning

Daar wordt het volgende tot de verantwoordelijkheid van de huurder gerekend:
Onderdelen en bestanddelen woonruimte: Vervanging en vernieuwing van onder andere kraanleertjes en onderdelen van kranen, deurknoppen, sloten, hang-en-sluitwerk, vloerroosters, plafondroosters, sleutels van binnensloten en buitensloten, garnituur voor doucheruimte en toiletruimte, garnituur wc, elektrische schakelaars en wandcontactdozen, deurbellen, kabelaansluitingen, telefoonaansluitingen en computeraansluitingen en vergelijkbare onderdelen van datanetwerken
Dan nog de vraag of een, apart af te sluiten, onderhouds- en servicecontract hier uitsluitsel over zou kunnen geven. Dat hangt o.m. af van de algemene voorwaarden van zo'n contract. Zonder te weten wie de verhuurder is en wat er in dat contract staat, kan daar niets over gezegd worden.

Ik zou zeggen: huur een klusjesman in die het in minder dan een kwartier zou moeten kunnen klaren.

Oblomova
Berichten: 234
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door Oblomova » 06 jun 2016 14:06

Beste reageerders,

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Xs4all gaat een monteur sturen, op hun kosten, zoals telefonisch aangegeven.

GJvdZ
Berichten: 7410
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door GJvdZ » 06 jun 2016 14:09

MichielFRL schreef:Kabelaansluiting = Ziggo
IPTV = xDSL techniek, dus via telefoonaansluiting of glasvezel

XS4ALL levert IPTV en dat wordt dus geleverd via de telefoonaansluiting.
TS noemt echter expliciet de kabelaansluiting (dus COAX).
Dat is jouw interpretatie. Het kan natuurlijk gewoon om de ethernet kabelaansluiting richting de setopbox gaan. Aangezien XS4all de boel komt repareren klinkt dat niet onlogisch.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door lichtstad » 06 jun 2016 19:05

Oblomova schreef:Beste reageerders,

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Xs4all gaat een monteur sturen, op hun kosten, zoals telefonisch aangegeven.
Fijn dat het van de juiste partij opgelost wordt, ook hebben zoals @ har schrijft, de techneuten weer niet goed gelezen, wie de provider is.

kokka
Berichten: 3391
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door kokka » 06 jun 2016 19:42

Ts schrijft wel dat de kabelaansluitin defect is

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door lichtstad » 06 jun 2016 20:23

kokka schreef:Ts schrijft wel dat de kabelaansluitin defect is
Een ISRA punt, is waar aangesloten, juist op een Kabelaansluiting.

Het woord "Kabelaansluiting" geldt niet alleen voor een Coax = Ziggo. :wink:

TS geeft duidelijk de provider aan

[Offtopic bijdrage door Moderatie verwijderd]

kokka
Berichten: 3391
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door kokka » 06 jun 2016 21:51

volgens mij is een isra punt een telefoon aansluiting.. geen kabel dus

kokka
Berichten: 3391
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door kokka » 07 jun 2016 07:38

Modem aansluiten

Hier leest u hoe u de FRITZ!Box aansluit op het IS/RA-punt.

IS/RA staat voor InfraStructuur/RandApparatuur, het punt waar de telefoonlijn uw pand binnenkomt.
@ lampje,
algemeen wordt met kabel de coax kabel bedoelt toch?? jij mag natuurlijk best te telefoonkabel bedoelen hoor. :lol: :lol:

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door lichtstad » 07 jun 2016 09:32

kokka schreef:
Modem aansluiten

Hier leest u hoe u de FRITZ!Box aansluit op het IS/RA-punt.

IS/RA staat voor InfraStructuur/RandApparatuur, het punt waar de telefoonlijn uw pand binnenkomt.
@ lampje,
algemeen wordt met kabel de coax kabel bedoelt toch?? jij mag natuurlijk best te telefoonkabel bedoelen hoor. :lol: :lol:
@kokka

[Offtopic bijdrage door Moderatie verwijderd]

Als iemand schrijft ik heb een abo bij een van de velen DSL providers , in dit geval TS als xs4all, is het al uitgesloten, dat het om een coax verbinding gaat.

Heeft iemand het over Ziggo/UPC, dan is ook duidelijk, dat het geen DSL aansluiting is.

Radar
Site Admin
Berichten: 4346
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door Radar » 07 jun 2016 11:26

Offtopic berichten door Moderatie verwijderd.

sylvesterb
Berichten: 3351
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door sylvesterb » 08 jun 2016 18:18

lichtstad schreef: Als iemand schrijft ik heb een abo bij een van de velen DSL providers , in dit geval TS als xs4all, is het al uitgesloten, dat het om een coax verbinding gaat.
Heeft iemand het over Ziggo/UPC, dan is ook duidelijk, dat het geen DSL aansluiting is.
Maar OP schrijft ook dat het om Televisie gaat, als je ISRA defect is dan werkt zowel je TV als je Internet niet, immers levert XS4ALL enkel Televisie via het internet. Zo duidelijk is de OP dus niet als ze het enkel over Televisie heeft en een kabel aansluiting.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door lichtstad » 08 jun 2016 21:18

sylvesterb schreef:
lichtstad schreef: Als iemand schrijft ik heb een abo bij een van de velen DSL providers , in dit geval TS als xs4all, is het al uitgesloten, dat het om een coax verbinding gaat.
Heeft iemand het over Ziggo/UPC, dan is ook duidelijk, dat het geen DSL aansluiting is.
Maar OP schrijft ook dat het om Televisie gaat, als je ISRA defect is dan werkt zowel je TV als je Internet niet, immers levert XS4ALL enkel Televisie via het internet. Zo duidelijk is de OP dus niet als ze het enkel over Televisie heeft en een kabel aansluiting.
[Offtopic bijdrage verwijderd door Moderatie]

Weet alleen niet wie OP is, en nergens staat dat de ISRA defect is.

Tevens heeft het TS opgelost, tenminste als de afspraak met de provider geschied is.
Nieuwe naam oude gewoontes. :wink:

newmikey
Berichten: 4423
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door newmikey » 09 jun 2016 17:20

lichtstad schreef: Ook je hebt naast gezeten.

Doordrammen is dus niet noodzakelijk. :mrgreen:
Leest u één en ander nog eens rustig door, zou ik zeggen. TS vroeg zich ondermeer af of het onder het servicecontract van de verhuurder van zijn huis zou vallen ("De kabelaansluiting van mijn Tv is defect. Ik heb een abonnement bij xs4all en een service abonnement bij de verhuurder van mijn huis") en dat het bij de verhuurder zou liggen heb ik weerlegd.

Voor de rest geeft TS wel aan dàt hij een abonnement bij XS4All heeft maar niet wàt voor abonnement. Heel veel mensen nemen nog het TV signaal af via de coax-aansluiting van de regionale kabelmaatschappij maar hebben een DSL abonnement voor het internet via de telefoonlijn. Iedereen, u incluis, neemt maar aan dat TS een 3-in-1 abonnement heeft maar dat zegt hij nergens.

Dat u het nodig vindt om dan op een enigszins agressieve manier te reageren, is volledig uw zaak.

Ik hoop dat TS zijn probleem heeft opgelost en dat hij nog even komt melden hoe precies, dan kunnen we dit topic afsluiten.

Radar
Site Admin
Berichten: 4346
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door Radar » 10 jun 2016 11:36

Offtopic bijdragen door Moderatie verwijderd.

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door MM919 » 11 jun 2016 20:26

Bij alle onderdelen van KPN dus ook XS4ALL heeft men soortgelijke installaties. Het modem waar U ook uw Pc op aansluit. Een poort achter op uw modem gereserveerd voor tv meestal geel gekleurd. Vandaar loopt een internetkabel naar uw tv decoder die nabij uw tv staat. Van daaruit wort een HDMI aan sluiting gelegd naar uw TV. Wanneer er geen directe verbinding lukt worden zgn. Homeplugs toegepast een bij het modem en een nabij de tv decoder. Deze worden met een internetkabel verbonden met het modem respect. Tv decoder en voorts via HDMI naar TV.

Har06
Berichten: 3745
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door Har06 » 13 jul 2016 13:29

Oblomova schreef:De kabelaansluiting van mijn Tv is defect. Ik heb een abonnement bij xs4all en een service abonnement bij de verhuurder van mijn huis, maar het lijkt dat beide geen verantwoordelijkheid hebben om dat te herstellen. Ik weet zelf echt niet hoe ik dat moet oplossen, of welke specialist ik hiervoor moet benaderen. Kan iemand adviseren?
tv monteur :) of de vele deskundigen :( op dit forum, dat is zoiets van water in de drup geraken :lol:

newmikey
Berichten: 4423
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: kabelaansluiting tv defect, wie kan dat oplossen

Ongelezen bericht door newmikey » 13 jul 2016 14:20

Har06 schreef: ...dat is zoiets van water in de drup geraken :lol:
Nieuw spreekwoord uitgevonden? Knap hoor! Lijk wel een beetje op een bestaand Nederlands spreekwoord maar dat geeft niks...

Gesloten