LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kabelcom Essent

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ics
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:57

Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door ics »

Hallo,
Wij zijn altijd klant bij Essent kabelcom geweest. Ineens worden wij opgebeld dat wij onterecht TV ontvangen :( en niet betalen en dat we worden afgesloten. :shock: Na meerdere telefoontjes en mails van onze kant met doorgeven klantnummer en betalingsbewijs ontvangen wij geen antwoord. We hebben tijdelijk heel slecht ontvangst gehad en weer contact opgezocht met Essent kabelcom en begint de geschiedenis weer opnieuw: u bent geen klant en moet eerst de betaling regelen. Weer alle gegevens gestuurd maar krijgen eenvoudig geen antwoord meer terug.
Essent kabelcom: geen enkele klantenservice :evil:
Wie heeft ook zo'n problemen hiermee of heeft iemand een tip?

Groet
Cobie :D

IF
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jan 2007 09:47

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door IF »

Heb je betalingsbewijzen dat je er elke maand betaald hebt,

Klantnummer begint met een 3

Dus 15.20 per maand, of 45.60 per kwartaal.

ics
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:57

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door ics »

Hoi,
Ja ik heb de betaalopdrachten van iedere maand. Die heb ik ook aan hun gemaild. Maar volgens mij snappen ze het niet. :shock:

IF
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jan 2007 09:47

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door IF »

Wanneer heb je dat gedaan, misschien is het handig als het per post stuurt... aangetekend, dan heb altijd bewijs in handen! :lol:

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door pvd »

Als u toch de bewijzen aangestuurd verzend, doe er dan ook ff een briefje bij waarin u eist dat u binnen 14 dagen weer aangesloten wilt zijn.

pvd

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door Marssjo »

Hou het origineel wel zelf, dus stuur kopieen ervan.

RobinJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2007 22:08

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door RobinJ »

Cobie, ik weet dat het tijdschrift Aktueel bezig is met een artikel hierover, tenminste onder andere hierover. Ze zoeken nog mensen die hun verhaal kwijt willen, ze benaderden ook al mijn zwager.
Mocht je het interessant vinden het mailadres van de Aktueel-redacteur die hiermee bezig is: [email protected].

Publiciteit wil namelijk nog wel eens helpen... ;-)

ics
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:57

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door ics »

Hoi Robin,
Bedankt voor de tip

Ik zal bekijken wat ik hiermee doe.
Groet
Cobie :D

N.L.
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:26

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door N.L. »

Hallo Cobie,

Als ik jou verhaal zo lees denk ik dat ik wel weet wat er aan de hand is: zijn jullie verhuisd? Zo ja, dan is de verhuizing bij @home (zo heet dat nu) niet bekend (om welke reden dan ook). Het kan dus zijn dat je nog wel betaald, maar dat dat gaat om het contract op het oude adres. Helaas kun je dat geld niet terugvorderen omdat het contract op naam en niet op adres staat (denk aan een abonnement op een tijdschrift waar je vergeten bent de verhuizing door te geven, die moet je ook gewoon betalen). Het enige wat je dan hoeft te doen is contact opnemen met de verhuisafdeling van @home en even je oude én nieuwe adres door te geven, via je klantnummer (beginnend met een 3, staat wel op je afschrift van de bank) kunnen ze je ook snel vinden en zien wat er aan de hand is. Beter is het om dit toch even telefonisch af te handelen, ik weet dat de wachttijden lang kunnen zijn, maar over de mail en per brief kun je lang wachten en dan kan er (bij kastencontrole) toch een afsluiting volgen, dit omdat er geen actief contract op jullie adres staat.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust hoor...

Groetjes Paulette

ics
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:57

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door ics »

Hallo Pauline,
Het klopt dat wij verhuisd zijn. In december 2005 hebben wij doorgegeven dat we per 21 januari 2006 een nieuw adres hebben. Dit is schriftelijk gedaan! In januari 2006 heb ik voor de zekerheid nog eens contact op genomen met hun en ik kreeg bevestigd dat de brief binnen was en dat de verhuisdatum met nieuw adres geregistreerd staan. Dus wat verwacht je dan? Dat alles in orde is. Nu blijkt een jaar verder dat alles niet veranderd is. Ik heb dus weer telefonisch contact gehad voor 1 1/2 week geleden met Maastricht en ze zouden het veranderen want daar stonden we nog ingeschreven op het oude adres! We zouden schriftelijk een bevestiging ontvangen. Helaas zijn we weer een tijdje verder en niks ontvangen. Dus zal maar weer telefonisch contact gaan opnemen. Ik krijg echt inderdaad het gevoel dat daar een stelletjes SUKKELS werken. :?

N.L.
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:26

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door N.L. »

Hallo Cobie,

Sukkels? :cry: ... (snap je wel hoor) Het volgende is er gebeurd... December 2005 ben je verhuisd, toen zat televisie nog bij Essent Retail, per 1 januari is dit apart gegaan, Essent Kabelcom, nu @home... Essent heeft toendertijd alle gegevens aan @home gegeven, blijkbaar is de verhuizing toen al niet voor televisie goed doorgezet door hun (dit is vingertje wijzen hoor, maar geen onbekend gegeven bij @home, omdat ze dit al in de eerste maanden door bellende klanten konden constateren, veel gegevens van klanten stonden niet correct en daar moest @home het maar mee doen). In iedergeval, ik denk dat je toen in januari nog eens met Essent Retail gebeld hebt om te zien of het in orde was, en die hebben in hun gegevens gekeken (die van gas/electra) en gewoon gesteld dat alles in orde was. Nu krijg je dus dit... @home heeft niet de correcte gegevens gekregen, dit blijft dan net zo lang doorlopen tot de klant zich meldt, want @home weet niet beter en door de kastencontrole in jou geval (of een antwoordformulier die naar de adressen gegaan is waar wel signaal maar geen actief contract stond) meldt de klant.
Als je je inmiddels na mijn 1e schrijven, of afgelopen week met je klantnummer bij de verhuisafdeling hebt gemeld, ga ik er vanuit dat het absoluut in orde komt... Waarschijnlijk zit je nu ook nog zonder signaal, of niet? Zo ja, binnen 7 werkdagen na je melding moet je weer signaal hebben, helaas duurt dit zo lang omdat een signaallevering over verschillende afdelingen verwerkt moet worden, jammer genoeg is het niet een kwestie van op een knopje drukken, was dat maar zo, dat zou een hoop ellende schelen. Heb je binnen 7 werkdagen geen signaal, bellen, storing laten aanmaken, dan moet het zeker binnen 2 werkdagen opgelost zijn... Al met al ben je dus wel 9 werkdagen onderweg om signaal te ontvangen... Ik begreep dat je ondertussen wel gewoon betaald hebt, it zou ik via een brief naar het klachtenmanagement wel kunnen proberen terug te vorderen. Wat je ook kunt doen is eens op www.coax.nl kijken, dat is een belangenvereniging met een eigen ingang bij kabelleveranciers, misschien kunnen die nog wat voor je betekenen.

Ik hoop echt dat je hier wat aan hebt... Veel suc6

Groetjes Paulette

ics
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:57

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door ics »

Hoi Paulette,
Sorry dat ik in de vorige mail je naam niet goed heb geschreven. Vanmorgen heb ik weer contact gehad met Kabelcom en ze hebben weer alles nagekeken en zeiden me dat ik weer was aangemeld (ben niet daadwerkelijk afgesloten geweest, alleen dreiging). Ik heb nogmaals gevraagd of ik een schriftelijke bevestiging krijg van hun (2de keer) en ook dit keer hebben ze me dit toegezegd. Dus ik hoop dat het nu goed gaat.
Ik wil je in ieder geval bedanken voor je duidelijke uitleg en tips.
Misschien kun je solliciteren bij hun voor een baan? :D
Ik laat van me horen als alles weer oke is.
Groetjes Cobie

N.L.
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:26

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door N.L. »

Hallo Cobie,

Nou, ben blij om te horen dat het toch nog goed komt... Leuk je laatste zin, maar per 1 maart ga ik juist bij hen weg... ik ben reeds een jaar aan het werk bij @home, en via zo'n site als radar en kassa kun je mensen vaak meer zeggen dan via de telefoon, vandaar dat ik je graag op deze manier even vertelde over de hoed en de rand. Soms kun je bepaalde dingen niet via de telefoon vertellen omdat je loyaal moet zijn aan het bedrijf, al kan ik je wel zeggen dat callcenters die ingehuurd worden vaker minder kunnen/mogen dan de medewerkers van @home zelf, dit ligt dan niet aan @home, maar aan het callcenter.

Misschien tref ik je nog eens als ik in het verzekeringswezen zit :wink: , maar dan voor goed nieuws natuurlijk...

Groetjes Paulette (oja, dat over mijn naam niet goed geschreven, geeft niets hoor)

ics
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:57

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door ics »

Hallo Paulette,
Ik zou nog even van me laten horen.
Kabelcom heeft eindelijk gereageerd met een brief dat we nu klant zijn op het juiste adres. Ze geven aan: WIJ HEBBEN UW ADRES GEGEVENS VOOR TV BASIS GEWIJZINGD IN (ADRES) TE -------. U WOONT DAAR PER 31 JANUARI 2007. :?: :?: :?: :roll:
Nou ja daar klopt dus niks van want we wonen hier al een jaar. Maar hierop reageer ik maar beter niet meer want anders raken ze in de war. Dus hoi hoi het is geregeld. :D

Groetjes
Cobie

N.L.
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:26

Re: Kabelcom Essent

Ongelezen bericht door N.L. »

Hoi Coby,

Nou, mooi geregeld toch... Zeker niet reageren, want je hebt al die tijd gewoon betaald, inderdaad gaan ze in de war raken én krijg je nog kans dat je dubbel gaat betalen ook...

Houden zo, het is geregeld en klaar...

Ik ben er inmiddels weg en mag nu "boze" klanten bij de belastingtelefoon te woord staan :(

Groetjes Paulette

Gesloten