LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosteloos contract verbreken na aanpassing van opties Tele2?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Hel1ah
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2016 10:23

Kosteloos contract verbreken na aanpassing van opties Tele2?

Ongelezen bericht door Hel1ah »

Hallo,

HBO gaat per 01-01-2017 stoppen met zijn diensten in Nederland. Dit houdt in dat dit pakket dus ook niet meer af te nemen is bij
mijn huidige provider. Is dit een gegronde reden voor beëindiging van contract tussen mij en Tele2?
(aangezien de aangeboden opties niet meer zijn wat ze waren toen ik de overeenkomst aan ging...?)

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Kosteloos contract verbreken na aanpassing van opties Tele2?

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

dat denk ik niet, HBO stopt bij iedere provider kan Tele2 niets aan doen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Kosteloos contract verbreken na aanpassing van opties Tele2?

Ongelezen bericht door grun »


berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kosteloos contract verbreken na aanpassing van opties Tele2?

Ongelezen bericht door berndv »

grun schreef:HBO ging naar ziggo, dacht ik.
https://tweakers.net/nieuws/116191/zigg ... rland.html
ja en nee. HBO was bij ziggo net als bij de andere aanbieders beschikbaar als apart pakket. Omdat HBO Nederland stopt, stopt de mogelijkheid om het pakket af te nemen. HBO blijft wel in de USA gewoon actief als zender en producent van programma's. Ziggo wil nu de programma's van HBO USA blijven aanbieden in andere pakketten danwel als on demand content.

Wellicht dat andere providers ook soortgelijke pakketten of on demand content gaan aanbieden, kan daar nog niets over vinden.

Of dit het recht geeft om te ontbinden kan ik zo niet zeggen. Ik denk dat allereerst duidelijk moet zijn of deze bundel überhaupt in beginsel onderdeel was van het contract. Op de website van tele2 staat het volgende, je kunt namelijk nog steeds hbo bestellen:
Tele2 heeft 28 september jl. een opzegging van het contract met HBO ontvangen. Zodra wij een volledig beeld hebben, zullen wij klanten informeren over de gevolgen.
Het is voor zover ik kan zien bij tele2 ook een maandelijks opzegbaar pakket, dus in die zin niet gekoppeld aan een lopend vast contract.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kosteloos contract verbreken na aanpassing van opties Tele2?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Artikel 13.2 in de voorwaarden...

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Kosteloos contract verbreken na aanpassing van opties Tele2?

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Hel1ah schreef:Hallo,

HBO gaat per 01-01-2017 stoppen met zijn diensten in Nederland. Dit houdt in dat dit pakket dus ook niet meer af te nemen is bij
mijn huidige provider. Is dit een gegronde reden voor beëindiging van contract tussen mij en Tele2?
(aangezien de aangeboden opties niet meer zijn wat ze waren toen ik de overeenkomst aan ging...?)
Nee, dat is het niet. De extra zenders zijn geen onderdeel van het contract dat is overeengekomen waardoor er dus geen contractbreuk gepleegd wordt en er dan ook geen geldige reden is voor het beëindigen van het contract.

Maar zoals ik het nu lees, heb je blijkbaar het zenderpakket van HBO nu ook niet. Wat is dan het probleem? Dat je graag op een goedkope manier snel onder een contract uit kunt komen?

Hel1ah
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2016 10:23

Re: Kosteloos contract verbreken na aanpassing van opties Tele2?

Ongelezen bericht door Hel1ah »

Bedankt voor alle reacties, het is me duidelijk.
@Jetsertje : ik neem momenteel wel degelijk HBO af. Snap ook niet waaruit je concludeert dat dit niet het geval is en het, zoals jij schrijft "een goedkope manier snel is om onder een contract uit te kunnen komen"

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kosteloos contract verbreken na aanpassing van opties Tele2?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je geeft aan dat je nu een pakket afneemt met HBO en Tele2 dat wil verwijderen. Dit is een nadeel in jouw nadeel. Dat geeft je het recht om de overeenkomst te ontbinden. Tele2 moet de wijziging aankondigen in een brief en je de mogelijkheid geven om de overeenkomst te ontbinden. Dit moet een maand voor de wijziging ingaat worden aangekondigd (Art. 7.2 Tw).
Hel1ah schreef:Snap ook niet waaruit je concludeert dat dit niet het geval is (...)
In het OP geef je niet (duidelijk) aan dat je nu HBO afneemt, enkel dat Tele2 dat straks niet meer aanbied.

Gesloten