LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Cadeaupakket Digitenne misleidend

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
davesl1210
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2007 17:41

KPN Cadeaupakket Digitenne misleidend

Ongelezen bericht door davesl1210 »

Beste mensen,
via de site van KPN een cadeaupakket aangeschaft. Echter blijkt achteraf dat op het cadeaupakket een beperking zit. Namelijk dat je maar 1 tuner kunt aansluiten en geen 2e kaart met tuner kan bijbestellen zoals bij een regulier abonnement. Volgens KPN moet ik voor mijn TV in de slaapkamer maar een extra abonnement afsluiten.
Op de site of tijdens het bestelproces wordt hier niets over vermeld. Zelfs niet bij het kopje "Wat is het verschil tussen het Digitenne Cadeaupakket en een normaal Digitenne-abonnement?"
KPN vervolgens in februari 2007 aangeschreven. Na 2 maanden nog geen reactie gekregen en uiteindelijk ben ik zelf maar gaan bellen. De dame van klantenservice meldde dat ik misschien wel gelijk had, maar aangezien er niemand anders over klaagde, wilde ze er verder niet op ingaan. Ze wenste verder geen schriftelijke reactie te geven. Ik moest maar opnieuw een brief sturen naar Zoetermeer. Uiteindelijk nogmaals een klacht ingediend via de mail. Tot op heden nog steeds geen fatsoenlijke reactie gekregen. Alleen maar reacties met de bevestiging dat deze beperking op de tuner zit en de mogelijkheden voor een extra abonnement wat ik niet wil. Ze weigeren tot op heden aan te geven waarom deze beperking niet op de site wordt vermeld of in bijvoorbeeld de algemene voorwaarden. Ze ontkennen overigens niet dat het niet op de site wordt vermeld.
Het lijkt mij gewoon keiharde misleiding.
Nog meer mensen ervaring met deze kat in de zak?

Indien iemand deze beperking overigens wel op de site kan vinden hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door davesl1210 op 24 mei 2007 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: KPN Cadeaupakket Digitenne misleidend

Ongelezen bericht door Marssjo »

Heb geen ervaring met deze kat in de zak.
Wel heb ik ervaring met SmartWi, een systeem waarmee je 1 kaart met abonnement, draadloos kunt "sharen" met 3 ontvangers (is uit te breiden naar meer) Kost je eenmalig rond de €130 en scheelt je extra abonnementskosten indien je meer ontvangers in huis hebt.

davesl1210
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2007 17:41

Re: KPN Cadeaupakket Digitenne misleidend

Ongelezen bericht door davesl1210 »

wel opvallend dat niemand het kan vinden op de site van KPN. Ik noem het gewoon misleiding en oplichting.

davesl1210
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2007 17:41

Re: KPN Cadeaupakket Digitenne misleidend

Ongelezen bericht door davesl1210 »

KPN heeft het cadeaupakket inmiddels van haar site gehaald. Inmiddels heb ik nog immer geen officiele reactie gehad waar uitleg wordt gegeven over het niet vermelden van dergelijke relevante informatie op haar site. In emails geven ze aan telefonisch contact met mij te willen opnemen. Als ik vervolgens aangeef dat ik een schriftelijke meer op prijs stel, wordt weer het verhaal verteld dat ze tel. contact zullen opnemen. Typisch!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN Cadeaupakket Digitenne misleidend

Ongelezen bericht door agro »

Zie in onderstaand topic mijn posting van 30 mei om 16.32 uur, mogelijk dat deze optie uitkomst kan bieden:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 3&start=45

davesl1210
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2007 17:41

Re: KPN Cadeaupakket Digitenne misleidend

Ongelezen bericht door davesl1210 »

KPN heeft gebeld en geeft aan dat het niet nodig is om dergelijke zaken te melden. Echter willen ze dit niet op papier zetten.

Iemand een ideel of je een reactie kunt afdwingen

Digitenne Helpdesk
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2007 22:27

Re: KPN Cadeaupakket Digitenne misleidend

Ongelezen bericht door Digitenne Helpdesk »

Beste Davesl1210,

Om heel eerlijk te zijn ben ik op de werkvloer nog geen klacht tegen gekomen als dat van de uwe. Helaas heb ik de algemene voorwaarden van de cadeau pakket niet kunnen inzien, doordat de pagina verwijderd is door KPN wegens het niet verstrekken van het product. Maar ik kan wel begrijpen als KPN het niet aangegeven heeft. Laat mij uw wat duidelijkheid geven (ik spreek nu niet namens de KPN):

Een Digittene cadeaupakket is een product dat eind 2006 op de markt is gebracht. Het pakket kost 179 euro (normaal 287 euro)

-Product Informatie (deel):

Inclusief Digitenne van KPN abonnement tot 1 januari 2008
Inclusief een jaar lang Tele2 Voetbal met Live Eredivisie voetbalwedstrijden
Inclusief digitale ontvanger en geen aansluitkosten
Geen maandelijkse abonnementskosten

Wat interessant is aan de Digitenne Cadeau Pakket is dat het in de eerste instantie als een cadeau gegeven kan worden. Doelgroep kan studenten zijn of mensen die financieel krap zitten. Campinggebruikers of woonboot bewoners zouden deze product ook waarderen.
Het zijn dus situaties waar kabel tv niet mogelijk is of waar sprake kan zijn voor besparing. Groot aantal gebruikers zijn dan ook eigenaar van één tv. Ideaal dus!

Deze vorm van abonnement staat totaal los van de basis abonnement, waar inderdaad in één abonnement maximaal drie smardcards aan toegevoegd mag worden.

Zie het als de volgende vraag: Zou u hier een bericht geplaatst hebben als u niet het bestaan van de reguliere abonnement af wist? Misschien was dat onredelijk gesteld maar als u deze twee abonnementen zou vergelijken, dan was u weliswaar tot de conclusie gekomen dat de basis abonnement veel beter bij u past. Want bij de basis abonnement staat wel duidelijk aangegeven dat binnen één abonnement van Digitenne u maximaal drie tv's op kan aansluiten, wat ook aangegeven staat in de algemene voorwaarden. Zie: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1754107

Uit ervaring kan ik u verzekeren dat bellen naar de helpdesk geen oplossing biedt, aangezien de helpdesk een limiet heeft. U maakt meer kans als u een brief schrijft naar de IMK Klantenreacties om een bevestigend antwoord te krijgen op uw vraag.

Met alle vriendelijkheid, een Digitenne helpdesk medewerker.

davesl1210
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2007 17:41

Re: KPN Cadeaupakket Digitenne misleidend

Ongelezen bericht door davesl1210 »

Beste KPN helpdesk medewerker,

Bedankt voor je reactie.
Er wordtin de algemene voorwaarden geen woord gerept over deze beperking. Op de site van KPN stond de volgende omschrijving

"Wat is het verschil tussen het Digitenne Cadeaupakket en een normaal Digitenne-abonnement?

Bij een normaal abonnement betaalt u een maandelijks bedrag aan KPN voor het
basisabonnement en voor de Tele2 voetbalkanalen. Bij aanschaf van een Digitenne
Cadeaupakket, zijn de abonnementskosten voor 1 jaar inbegrepen, waardoor u meer
dan € 100,- bespaart, geen aansluitkosten betaalt en geen maandelijks abonnement
meer hoeft te betalen tot uiterlijk 1/1/2008.

KPN omschrijft hier dat de abonnementskosten voor het basisabonnement 1 jaar zijn inbegrepen. Naar mijn idee is dus het enige verschil dat je je abonnementskosten in één keer vooruit betaald. Niets meer niets minder. Hier had toch in één zinnetje vermeld kunnen worden dat er ook maar 1 smartcard kan worden aangesloten. Daar gaat het om in deze discussie. Als de helpdeks hier niets mee kan kunnen ze het ook zelf doorsturen aan een andere afdeling.

Het spijt me dat ik het zeg maar dit is echt een genante vertoning. Ik heb iets meer verwachtingen van een beursgenoteerd fonds.

Gesloten