LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN en Digitenne: hogere kosten vanwege verplichte aanpassing

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Smever
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2019 11:58

KPN en Digitenne: hogere kosten vanwege verplichte aanpassing

Ongelezen bericht door Smever »

KPN digitenne verandert van techniek, hierdoor is een nieuwe ontvanger nodig. Deze kan omgeruild worden. Echter bij de aanvraag blijkt dat er ineens abonnements kosten van 5 euro per maand bij komen boven op het digitale kpn abonnement dat wij al hebben. Hierover in discussie gegaan met KPN, maar zij wijzen naar de overheid dat ze verplicht zijn om zich aan te passen. Dit verklaard echter nog niet dat er ineens kosten worden gerekend. Er moeten veel meer mensen zijn met dit probleem. Hoe kunnen we hier tegen in verweer gaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: KPN en Digitenne: hogere kosten vanwege verplichte aanpassing

Ongelezen bericht door berndv »

Smever schreef:
24 jan 2019 12:04
Hoe kunnen we hier tegen in verweer gaan.
Een dergelijke actie geeft u ongeacht of u nog een lopend contract heeft het recht om op te zeggen, dat is het "verweer" dat u hier tegen in kunt brengen.
https://www.kpn.com/service/administrat ... bellen.htm

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: KPN en Digitenne: hogere kosten vanwege verplichte aanpassing

Ongelezen bericht door fred- »

Dat vind ik ook. Mijn Twintuner van Samsung is onbruikbaar geworden en nu moet ik het doen met een vaag Duits ding (Xoro) om de NPO's te ontvangen. Heeft me €30,- gekost. Schande.
Wel fijn is de HD kwaliteit, wat ziet alles er mooi uit!

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN en Digitenne: hogere kosten vanwege verplichte aanpassing

Ongelezen bericht door 16again »

Smever schreef:
24 jan 2019 12:04
Echter bij de aanvraag blijkt dat er ineens abonnements kosten van 5 euro per maand bij komen boven op het digitale kpn abonnement dat wij al hebben.
Bij mijn weten ligt dat aan het soort abonnement dat je hebt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN en Digitenne: hogere kosten vanwege verplichte aanpassing

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je krijgt toch ook een betere beeldkwaliteit met DVB T2 ?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN en Digitenne: hogere kosten vanwege verplichte aanpassing

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De eerste ontvanger is gratis, voor meerdere moet u bijbetalen. De tijd dat KPN hun kastjes verkocht ligt alweer een jaar of 10 achter ons.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: KPN en Digitenne: hogere kosten vanwege verplichte aanpassing

Ongelezen bericht door criticus2 »

16again schreef:
24 jan 2019 16:50
Smever schreef:
24 jan 2019 12:04
Echter bij de aanvraag blijkt dat er ineens abonnements kosten van 5 euro per maand bij komen boven op het digitale kpn abonnement dat wij al hebben.
Bij mijn weten ligt dat aan het soort abonnement dat je hebt.
oude digitenne had je 3 kaarten, en de eerste ontvanger erbij tegen de huidige prijs van 15.50.
Voor de extra insteekkaarten had je de keus huren op zelf aanschaffen, en dat kon ook een apparaat met opnamefunctie zijn bv.
Die apparaten zijn nu allemaal waardeloos, en je krijgt weer 1e ontvanger gratis erbij, de resterende 2 die in 1 abonnement passen moet je 5,- per stuk extra betalen. Dan kost een abonnement dus 25,50.
Mijn eerste rekening was wat hoger maar dat komt door overloop over 2 maanden die berekend is in 1 factuur.

Dit is een verslechtering van de voorwaarden, nog los ervan dat dat je dus schade lijdt doordat apparatuur niet meer gebruikt kan (en je niet kan opnemen meer...), en op zich grond voor ontbinding.
Aangezien er echter niet echt een alternatief is (voor dit geld) moeten wij even wachten op de glasvezel die (naar onze hoop dit jaar nog) aangelegd gaat worden in het buitengebied waar wij wonen, dan beëindigen we digitenne alsnog. (en zullen aanzienlijk goedkoper uit zijn met alles in 1 pakket).

Soms heb je weinig te kiezen en moet je even geduld hebben , en wachten op wat komen gaat. Neemt niet weg dat ik eea geen schoonheidsprijs zal geven....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN en Digitenne: hogere kosten vanwege verplichte aanpassing

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Xoro is natuurlijk Chinees, maar welke IPhone komt niet uit China.

Gesloten