LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN iTV-menu is vertraagd

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
lous en ab
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2021 11:28

KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door lous en ab »

Kinds KPN het ITV-menu heeft vernieuwd, is het menu en het wisselen van acties enorm traag geworden. ik volg KPN-forum en hierop blijkt dat er honderden reacties en klachten zijn en van KPN horen we niets. Zijn er meerderen die hiervan last hebben en/of actie is ondernomen waarbij ik mij kan aansluiten?
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2021 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking

Seinhuis
Berichten: 2372
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik heb sinds 2 januari het zelfde probleem.

Het is net weekend geweest, dus vandaag is de eerste dag dat hun hiernaar kunnen kijken. Geef KPN de tijd om de (oorzaak van de) storting en een oplossing te zoeken.

Een groep zoeken heeft geen zin, die is er al (op het KPN forum).

Eventueel kun je contact opnemen met klantenservice via chat op https://www.kpn.com/service/klacht-of-v ... enen.htm#/ . Maar ik denk dat het probleem al bekend is aangezien op hun forum staat.

Kortom, even accepteren dat het eventjes niet zo snel gaat dan als normaal en rustig afwachten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door scontra »

Inderdaad is het geheel een flink stuk langzamer geworden t.o.v. de afgelopen jaren.
Zal, hoop ik, nieuwigheid zij en wacht vooralsnog maar even op een verbetering, maar irritant is het wel.
Ook de nieuwe vormgeving en vooral de gebruikmaking van een klein letter en cijfer type is heel vervelend, zeker voor hen die wat minder goed kunnen zien.
Maar ja, wat is het mogelijk alternatief ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door crazyme »

Wellicht is dit relevant voor u :
https://tweakers.net/nieuws/176340/kpn- ... maken.html

KPN komt in januari met update voor decoders die tv-gids sneller moet maken
KPN zegt in januari een update uit te brengen die de tv-gidsfunctie van zijn decoders sneller moet maken. Eerder bracht KPN al een soortgelijke update uit, maar de provider draaide deze terug nadat deze toegenomen druk op zijn netwerk veroorzaakte.

De releaseperiode van de software-update wordt vermeld op de website van KPN, zo merkte TotaalTV op. De provider laat daar weten dat de firmware inmiddels al gereed is voor gebruik. Het bedrijf meldt dat de firmware bewust niet wordt geüpdatet rond de feestdagen en dat de update daarom 'in januari' moet verschijnen.

"In de periode van de feestdagen willen we dat je ongestoord gebruik kunt maken van KPN tv. Daarom zal de software in januari uitgerold worden over de kpn tv-ontvangers", zo schrijft het bedrijf. KPN noemt op zijn website geen concrete verschijningsdatum van de update, maar medewerkers van de klantenservice noemden eerder 19 januari, zo schrijft TotaalTV.

KPN maakte in december al tijdelijk een update die het tv-gidsprobleem moest oplossen beschikbaar, maar de provider draaide deze later terug. Dit deed het bedrijf naar eigen zeggen omdat de update voor te veel druk op zijn netwerk zorgde, waardoor de provider binnen 24 uur met twee storingen kampte op zijn decoders. Het bedrijf noemde geen oorzaak voor de toegenomen druk na de update.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door grun »

Ik zit bij Budget Thuis, maar uiteindelijk is dat ook gewoon KPN. De nieuwe software is inmiddels beschikbaar. Mijn ontvanger is nu aan het installeren en opstarten, hopelijk is het probleem daarmee verholpen.
Ga in het menu van de ontvanger naar instellingen - systeem - software opnieuw installeren met behoud van de configuratie. Dan gaat hij eerst nog eens een keer de huidige software installeren, komt er daarna achter dat er nieuwe software is en doorloopt het hele proces dan nog eens. Kost 2x10 minuten tijd.

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 0#65526840

pvdk1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2021 15:27

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door pvdk1961 »

Vandaag ben ik gebeld door de klanten-reactie. Ik heb om een compensatie regeling gevraagd omdat ik al vanaf 1/2 september last heb van de enorme vertraging van het TV-menu (soms oplopend tot 4 minuten)
Ik kreeg koud de mededeling dat KPN haar klanten niet financieel compenseerd en dat er eind januari wederom getracht wordt een patch te installeren waardoor het probleem mogelijk is opgelost.

Klantvriendelijk noemen ze dit bij KPN die nog niet eens op haar websiate de klacht heeft staan en het via de landelijke media communiceert ipv rechtreeks aan haar klanten waarvan men toch bijna alle gegevens hebben...
Frustrerend, slecht en onvriendelijk.
We zouden allemaaal moeten opstappen, eens kijken hoe dan de directie van dit prachtige "communicatie-bedrijf" gaat piepen....

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me hierbij wel af hoeveel mensen nu even 1x in de week het tv-kastje helemaal uitzetten en opnieuw opstarten. Dat werkt bij mij eigenlijk altijd als het kastje even niet naar behoren werkt. Al heb ik dan geen KPN.

lous en ab
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2021 11:28

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door lous en ab »

software opnieuw installeren is een optie, heb ik gedaan en inderdaad een stuk sneller, echter langzaamaan ging het weer trager. terug bij af! vandaag maar weer opnieuw software geïnstalleerd. nu weer sneller, maat voor hoe lang?

EllyW04
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2020 07:17

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door EllyW04 »

Beste Seinhuis, wij hebben al maanden last van het trage KPN iTV menu
Dus rustig afwachten gaat voor ons niet meer op.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door piet44m »

nou neem een canal digitaal online box ,dat is echt uit het jaar nul ,wat een trage bak en instellingen werken ook niet ,gaat in standby zonder dat men het in menu heeft aangevinkt , constant artefacten en stilstand en geblok .terwijl hier een glasvezel abo is met 1 gbps download.dus bandbreedte genoeg, trouwens de sat ontvanger van deze provider is ook geen topper .het beste is sat tv met enigma 2 box 4k

JohnGlenn
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2021 13:41

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door JohnGlenn »

Beste
Na diverse contacten met KPN-Webcare via Twitter wordt er in januari een update geplaatst maar nu lopen ze nog achter de problemen aan na de laatste storing.(schaduw storingen)
Zelf heb ik al vanaf maart 2020 problemen met traagheid vast lopen en spontaan uit vallen van tv ontvanger.
Opnieuw opstarten werkt maar tijdelijk en met de up-date die opkomst is moet volgen KPN-Webcare het probleem verholpen zijn.
Dus afwachten is volgens KPN-Webcare de enigste remedie
Laatst gewijzigd door JohnGlenn op 06 jan 2021 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Seinhuis
Berichten: 2372
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als je al maanden last van hebt is natuurlijk heel vervelend.

Volgens KPN zou op 20 januari de update geïnstalleerd moeten zijn dat het sneller gaat.

Misschien een optie om je kastje te resetten door 5 minuten van het stroom af te halen (en tegelijkertijd het internet kastje). Houdt wel rekening mee dat de eerste keer tv aanzetten enkele minuten kan duren.

Een oplossing zou kunnen zijn om je kastje op een andere plek te zetten. Misschien is een andere apparaten (van de buren) dat stoort. 5 cm verplaatsen geeft soms al resultaat.

Hou oud is je kastje? Als je kastje al oud is vraag dan om een nieuwe.

Als al deze opties niet werken, dan wordt het tijd om over te stappen naar Ziggo.

De telefoonnummer van KPN is 0800 0402

kloentje
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2015 16:06

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door kloentje »

Bij ons ook irritant traag sinds enkele weken. Nog geen oplossing gevonden helaas.

Henri2
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2020 12:08

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door Henri2 »

Dit probleem is gaande sinds november 2020. Dit vertraging is nu zeer frustrerend. Het lijkt alsof de boel vastloopt tijdens het zappen. KPN laat zijn klanten gewoon in de steek. Geen enkele reactie richting de klant. De klant betaalt iedere maand braaf voor een goed product wat hier niet het geval is. Ik verwacht van KPN dan ook een financiële tegemoetkoming hiervoor. Wederom een bedrijf dat blijkbaar niet doet aan klantbehoud wat zeer jammer is.

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door zeug »

Waarschijnlijk is een nieuwe TV kopen de oplossing :o

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door scontra »

zeug schreef:
07 jan 2021 01:06
Waarschijnlijk is een nieuwe TV kopen de oplossing :o
Nee !!!!! :wink:

john46
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 feb 2009 11:28

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door john46 »

Ook mijn tv heeft dit probleem , dit gemeld bij mijn provider Budgetallesin1/KPN, Na 5 dagen pas reactie wat de oorzaak van de klacht is.
Anderzijd probleem incidenteel bij aanzetten van tv aan/uitbeeld/sneeuw/halfbeeld.Hierop zijn de volgende acties genomen contact met provider, stelt bij ons geen probleem. Kan monteur komen die u moet betalen.Inmiddels nieuw kastje gehad voor de tv , kabels vernieuw, software update uitgevoerd,andere poort in modem gekozen, moederboard tv vervangen ( had ook ander probleem met tv)
Ik sluit niet uit dat al mijn acties, veel tijd en geld gekost hoogst en vermoedelijk zijn veroorzaakt door de latente houding van de provider hierover te communiceren note bene corebusiness van dit bedrijf is communicatie en dit hebben zij kennelijk als natuurlijke competentie afgezworen ik zie dit als toerekenbare tekortkoming. Provider pak de handschoen op en laat dit niet meer gebeuren

Somebody37!
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2017 10:57

Re: KPN iTV-menu is vertraagd

Ongelezen bericht door Somebody37! »

Na 6 maanden 2 tv ontvanger te hebben die om de zo veel tijd opnieuw opstarten, helemaal vast lopen, krijgen we nu eindelijk een update waarvan kpn beweert dat alles nu is op gelost.

Wat mij erg irriteerd is dat vanuit kpn geen enkel contact naar de klanten geweest is, klanten moesten het vernemen via de media dat er een probleem was.

Als je de klantenservice belde moest je elke keer de zelfde handelingen uitvoeren, terwijl er dus een groter probleem was.

Elke keer horen dat het aan onze kant lag, terwijl toen dus al duidelijk was dat er een groter probleem speelde.

En om dan te zeggen, u heeft wel gebruik kunnen maken van de tv ontvanger vind ik beetje kort door de bocht, je moest maar afwachten of en wanneer hij het deed.
De mededeling van uit de klantenservice was nu, dat in het afgelopen half jaar de klanten extra tv zenders, films gekregen hadden.
Nou daar had je wat aan met een niet goed werkend tv kastje.

Ik verwacht toch wel van uit KPN een compensatie voor het afgelopen half jaar.

En niet alleen in de mail zetten “We hebben gemerkt dat hierdoor sommige tv ontvangers traag reageren. Het kan zijn dat u hier last van hebt gehad. Sorry hiervoor!” aan deze sorry heb ik niks na een half jaar met de ellende gezeten te hebben.

Ik denk dat bij KPN het ze niks interesseert om klanten te houden, als ze maar kunnen cashen.

Gesloten