KPN rekent servicekosten voor een fout van KPN!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
JW1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2022 17:28

KPN rekent servicekosten voor een fout van KPN!

Ongelezen bericht door JW1973 »

Afgelopen woensdag is een KPN monteur langs geweest om ons internet aan te sluiten op het nieuwe glasvezel bij ons in de straat. Alles leek te werken die dag, dus prima.
De volgende dag was er geen signaal op mijn tv. Ik heb de stappen op de kpn website om een probleem op te lossen gedaan, wat niks opleverde. Daarna KPN gebeld en telefonisch geprobeerd eea op te lossen. Ook dat lukte niet. Ik vroeg of een monteur langs kon komen. Dat kon, maar tja dan moet je al meteen instemmen met service kosten als blijkt dat het probleem niet aan kpn materialen gaat liggen. Mijn verweer dat dat nog helemaal niet duidelijk was deed daar niets aan af. Je wordt hiertoe al gedwongen om uberhaupt hulp te krijgen.

De monteur komt dezelfde dag langs en verhelpt het probleem. Hij zag dat de 1e monteur bij installatie ipv een kpn hdmi kabel mijn eigen hdmi kabel had gebruikt. Hierdoor was het signaal niet helemaal goed. Dus een fout van de 1e monteur bij de installatie, niet een fout van mij. En nu het mooie; er zouden wel service kosten in rekening worden gebracht 'want het ligt niet aan kpn materiaal'. Ik heb meteen gezegd dat ik het daar absoluut niet mee eens ben. Ik kon bellen met de klantenservice en heb dat gedaan. Ondanks dat het een kpn fout is weigeren ze de kosten te crediteren, ik ben woest. Bij kpn loop ik tegen een muur aan, maar ik vind echt niet dat ik de kosten hoor te betalen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Jerpauw
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: KPN rekent servicekosten voor een fout van KPN!

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Een Hdmi kabel zou mijn inziens niet uit moeten maken, die kabel geen het geluid en de lichtimpulsen door van de tv box naar een televisie.

soms heb je een garantie voor als er een monteur is geweest, maar dat gaat een welles nietes spelletje worden. De klant is altijd zelf verantwoordelijk voor de bekabeling, KPN voor de hoofdaansluiting en de apparatuur.

Kpn zal zich verdedigen met het feit dat de monteur wellicht een Kpn kabel heeft gebruikt, maar dat de klant het zelf heeft verwisseld. Dit zal u niet hebben gedaan, maar zo zou Kpn wel kunnen beredeneren,

Probeer bij KPN te reclameren, dat er altijd een garantie op de werkzaamheden van een monteur zijn.

succes.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN rekent servicekosten voor een fout van KPN!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zit natuurlijk helemaal geen verschil tussen uw eigen hdmi kabel en die van KPN.

DeZevendeHenk
Berichten: 770
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: KPN rekent servicekosten voor een fout van KPN!

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Woest? U heeft toch een monteur.laten komen voor bekabeling binnen? Tot het aansluitpunt is rekening provider, vanaf het aansluitpunt is rekening man.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: KPN rekent servicekosten voor een fout van KPN!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Zet deze vraag op het KPN forum. Soms komen hun met een oplossing.

Ook ik denk dat het jouw schuld is. Jouw kabel was kapot of niet geschikt voor glasvezel.
Eventueel kan je contact opnemen met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor advies. Of ga naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: KPN rekent servicekosten voor een fout van KPN!

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lady1234 schreef:
16 jan 2022 20:05
Er zit natuurlijk helemaal geen verschil tussen uw eigen hdmi kabel en die van KPN.
Zou ik niet te snel concluderen. Ik had ooit een HDMI kabel van de Action of Big Bazaar en had allerlei problemen met mijn Apple TV. Problemen al gezocht in de netwerkaansluiting, Apple TV updates, etc. Kabel vervangen door een (duurdere) HDMI kabel van de Hema en de problemen waren opgelost.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: KPN rekent servicekosten voor een fout van KPN!

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jerpauw schreef:
16 jan 2022 19:25
Een Hdmi kabel zou mijn inziens niet uit moeten maken, die kabel geen het geluid en de lichtimpulsen door van de tv box naar een televisie.
HDMI is volledig elektrisch, dus geeft het geen lichtpulsen door.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN rekent servicekosten voor een fout van KPN!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze hebben die HDMI kabels eens getest, volgens mij bij KASSA. Uitkomst, als ik mij wel herinner, dat de goedkoopste de beste was.

Maar afgezien daarvan, je bent zelf verantwoordelijk voor je binnenkabels. Dus als je daar een monteur voor laat komen, moet je betalen.

Jerpauw
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: KPN rekent servicekosten voor een fout van KPN!

Ongelezen bericht door Jerpauw »

PeterPeters1966 schreef:
17 jan 2022 09:54
Jerpauw schreef:
16 jan 2022 19:25
Een Hdmi kabel zou mijn inziens niet uit moeten maken, die kabel geen het geluid en de lichtimpulsen door van de tv box naar een televisie.
HDMI is volledig elektrisch, dus geeft het geen lichtpulsen door.
Ik bedoel te zeggen dat het beeld (is wel licht) doorgegeven wordt. ik heb het niet over een optische kabel. Maar tv signaal bestaat uit licht en geluid (zonder licht is de tv zwart) Wellicht raar geformuleerd, maar daar gaat het niet om :-)

kwaak
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2017 17:25

Re: KPN rekent servicekosten voor een fout van KPN!

Ongelezen bericht door kwaak »

Wen er maar aan dat je aan de goden bent overgeleverd. KPN en Ziggo zijn de Bazen. Allebei interesseert het ze niet of je naar de concurrent gaat want meestal kom je toch bij een van het uit.

Irm
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2022 13:51

Re: KPN rekent servicekosten voor een fout van KPN!

Ongelezen bericht door Irm »

KPN heeft zowiezo slechte klantenservice. Niet klantvriendelijk. Bij mij was ook iets fout gegaan door medewerker en ik ben 9 maanden bezig geweest om het rechtgezet te krijgen en ik heb behulpzame helpdesk medewerkers gehad die eigenlijk niets kunnen doen en een onbeschofte klantenservice.

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: KPN rekent servicekosten voor een fout van KPN!

Ongelezen bericht door KR1275 »

PeterPeters1966 schreef:
17 jan 2022 09:49
Lady1234 schreef:
16 jan 2022 20:05
Er zit natuurlijk helemaal geen verschil tussen uw eigen hdmi kabel en die van KPN.
Zou ik niet te snel concluderen. Ik had ooit een HDMI kabel van de Action of Big Bazaar en had allerlei problemen met mijn Apple TV. Problemen al gezocht in de netwerkaansluiting, Apple TV updates, etc. Kabel vervangen door een (duurdere) HDMI kabel van de Hema en de problemen waren opgelost.
Al zou dat zo zijn, dan nog in dat de KPN niet aan te rekenen.
Er zit wel verschil in het HDMI-protocol (8K, hoge verversingssnelheid), maar dat speelt niet bij een KPN setup box.

Gesloten