LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN twintuner vraag

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door nl1sms »

Hoi allemaal. Ik had een vraag over digitale televisie van KPN (digitene).

Ik had van KPN begrepen dat op 1 kpn digitale tv abonnement maximaal 3 televisies aangesloten mogen worden maar dat je voor 2 televisie aansluitingen, 2 ontvangers (2 smartcards) en tuners nodig hebt. Dit kost uiteraard extra geld.

Met een enkele twin tuner van kpn is het dan mogelijk om 2 televies aan te sluiten ? Ik had begrepen dat er op een twin tuner, 2 scart aansluitingen en 1 coax aansluiting zit. Als ik 1 scart naar mijn tv, 1 scart naar mijn video en 1 coax naar mijn televisie elders in huis zet, werkt dat dan ? Of is het mogelijk om via mijn video elders in huis televisie te kunnen kijken.

Wie helpt ? Alvast bedankt!

ratteke
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door ratteke »

Dit gaat niet werken omdat als je maar 1 ontvanger hebt je elke keer als je een andere zender op wilt zetten je naar het ene toestel moet lopen om een andere zender op te zetten, ook niet echt prettig als je met meerderen naar de tv kijkt je kan maar 1 programma opzetten.
OOk niet echt handig als je s'avonds in je bed wilt kijken :P

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door nl1sms »

Hmm bedankt voor je reactie.. dit vermoedde ik dus al.... ok weet ik dat ook weer! thanx

nl2tjh
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2006 09:59

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door nl2tjh »

Ikzelf heb een twin-tuner van KPN. Op dat apparaat zitten 2 scartaansluitingen. 1 voor de video en 1 voor de TV. De coax uitgang is bedoeld voor een TV zonder scart.

Aangezien het een twin-tuner betreft (2 ontvangers in 1 doos), kan ik op de video uitgang een zender selecteren en op de TV uitgang een andere zenders.

Je kan met dat ding dus 2 verschillende zenders tegelijk bekijken OF de ene opnemen en de andere zender bekijken.

Aangezien er ook nog een coax aansluiting op de ontvanger zit, kan je theoretisch gezien 3 TV's op aansluiten. 2 als TV en de 3e als 'video'.

Maar goed, officieel kunnen er 2 TV's OF 1 TV en een video/DVD recorder op worden aangesloten.

Via de KPN is het mogelijk om maximaal 3 smardcards te bestellen op 1 abbonement dus als je 3 twin-tuners zou hebben......

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door nl1sms »

Maar hoe zit het dan met zappen? gaat dat via de video of niet?

En waarom reageren er zo weinig mensen in dit topic? :)

nl2tjh
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2006 09:59

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door nl2tjh »

Het zappen gaat gewoon via de eigen afstandsbediening van de twin-tuner. Met de AB regel/zap je op beide uitgangen van de tuner. Echter, het menu van de tuner kan je alleen bekijken via de TV uitgang.

Dit is om je eventuele video-opnames te beschermen. Het lijkt mij namelijk niet prettig als je op je opname ineens een menu ziet verschijnen :-)

becris
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 23:34

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door becris »

Gisteren is de monteur van it's geweest omdat ik niet kan voorprogrammeren.Ik had de hoop dat het met behulp van hem wel zou lukken, maar zelfs hem is het niet gelukt om de programmering voor elkaar te krijgen. Is er iemand die mij kan beschrijven hoe alles aangesloten moet worden om de programmering voor elkaar te krijgen

eksoj
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jun 2005 10:21

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door eksoj »

Neem de handleiding erbij en volg deze, is echt niet moeilijk, heel duidelijk beschreven ook.
De twintuner zoekt zelf de zenders en programmeert deze, dus ....
Ik had alleen problemen met mijn versterker, maar dat is ookgelukt.

becris
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 23:34

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door becris »

inmiddels heb ik het denk ik voor elkaar, heb de twintuner opnieuw een upgrade gegeven en volgens mij werkt het nu, heb 3 programma's ingeprogrammeerd en wacht nu af wat er gebeurd vanavond

jippiet
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door jippiet »

ik heb een twintuner als ik hem aansluit op mijn dvd recorder kan ik dus niet 1 kijken ander opnemen alles al geprobeerd niets lukt
duidelijk het boekje gevolgt maar niets lukt
ik heb eenLG dvd recorder van 3 jaar terug.
kpn helpt slecht,alles a 45 cent per minuut.
wie kan me helpen,of wie heeft dit probleem ook

medeleeuw
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2008 11:38

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door medeleeuw »

ik heb digi van kpn maar kan nu mijn video-dvd recorder niet opnemen ja alleen de zender waar ik naar kijk.
dit is volgens kpn te verhelpen met een dubbele tuner van kpn maar deze zijn niet meer te leveren van kpn wie weet raad???
alvast bedankt want zo heb ik niks aan mijn nieuw video-dvdrecorder

medeleeuw
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2008 11:38

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door medeleeuw »

hoi waar heb je deze twin tuner van kpn gekocht ik zoek er namelijk een zodat ik weer kan opnemen met mijn video-dvdrecorder.
KPN heeft deze niet meer waar kan ik die kopen?????

jippiet
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door jippiet »

op marktplaats 60 euro

medeleeuw
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2008 11:38

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door medeleeuw »

ik koop liever geen gebruikte weet iemand misschien waar ze nieuw te koop zijn kpn heeft ze niet wat ik erg vreemd vind

medeleeuw
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2008 11:38

Re: KPN twintuner vraag

Ongelezen bericht door medeleeuw »

kpn heeft geen twin tuners ik heb er ook een aangevraagt omdat ik anders niet mijn video/dvd recorder kan gebruiken op de enkele tuner van kpn.
Deze twin tuner heb ik nu op marktplaats gekocht, dus ik belde de kpn met de simpele vraag naar welk adres ik mijn huur tuner kon terug sturen, maar voor deze vraag wilde ze dat ik ging bellen met de helpdesk van kpn a 45 per minuut.
toen ik de medewerkster van kpn zei dat ik niet met z,n duur nummer ga bellen werd ze kwaad en smeet de horen op de haak.
ik heb een mail gestuurd.

Gesloten