LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
danny1977
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:45

KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door danny1977 »

Vanwege me werk ben ik vaak onderweg en savonds niet thuis, dus digitenne is (als het werkt) handig. In Juli ging mijn oude ontvanger kapot, dus gebeld en toen werd er een nieuwe ontvanger opgestuurd. Je huurt de nieuwe ontvangers volgens de KPN website, maar de eerste ontvanger is gratis. (niet dus) Ik heb nu 1 oude koopontvanger met kaart, en 1 nieuwe kaartloze huurontvanger. Maar ik heb sinds Juli wel steeds 5 euro per maand extra betaald. Nou heb ik dit aangekaart op Twitter en nu krijgen we een discussie dat ik dit eerder had moeten aangeven dat het niet klopte. En van alle maanden dat ik onterecht huur heb betaald (Juli tot Februari, 8 maanden = 40 euro) wil KPN maximaal 10 euro terug betalen. Ik ga hier niet mee akkoord, want ik ga niet betalen voor iets wat ik niet gehad heb. Toen kreeg ik de volgende opmerking op twitter:

Het gaat er niet zozeer om wie of wat de fout maakt, maar of KPN hierin binnen redelijke termijn op de hoogte gesteld wordt van een probleem. Het zij technisch of financieel. KPN dient daaropvolgend binnen een redelijke termijn voor een oplossing te zorgen, voor zover dat binnen de ondersteuning valt.


Dus KPN maakt een fout wat ze ook toegeven, maar omdat het niet eerder ontdekt is moet de klant maar niet het volledige bedrag terug krijgen?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2019 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16036
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door 16again »

Dit lijkt me gewoon een onverschuldigde betaling.
Verjaringstermijn daarvoor is natuurlijk niet maar 2 maanden, je behoort het complete bedrag terug te krijgen

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waarom hebt u dat in juli of zeg augustus niet aangekaart?

En die oude met kaart is binnenkort waardeloos.

danny1977
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:45

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door danny1977 »

Omdat ik dat toen nog niet gezien had, ik mag toch aannemen dat een bedrijf geen fouten maak.
Als ik het eerder geconstateerd had, had ik KPN allang verwittigd.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door angel1978 »

danny1977 schreef:
07 mar 2019 16:35
Omdat ik dat toen nog niet gezien had, ik mag toch aannemen dat een bedrijf geen fouten maak.
??
Bij een bedrijf werken geen mensen?

Je mag ook aannemen dat een bedrijf fouten netjes corrigeert, maar dat is wat anders dan geen fouten maken.

Is de oude kaart overigens wel afgemeld? Of staat hier ook nog een abonnement op en is dat de reden dat er voor de nieuwe ontvanger (die dan als 2e staat geregistreerd) moest worden betaald?

danny1977
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:45

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door danny1977 »

Klopt, bij een bedrijf werken mensen. En ik snap best dat er fouten gemaakt kunnen worden. Maar het mag ook goed en correct opgelost worden.

En de oude kaart (en ontvanger) is netjes opgestuurd naar KPN toen ik de nieuwe ontvanger kreeg. Dus die is gewoon netjes in het bezig van KPN zelf.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door angel1978 »

En de oude kaart (en ontvanger) is netjes opgestuurd naar KPN toen ik de nieuwe ontvanger kreeg. Dus die is gewoon netjes in het bezig van KPN zelf.
Maar dat was niet de vraag.. De vraag is of de kaart is afgemeld.
Waarom stuur je deze spullen op? Dit was toch een koop-ontvanger, dus wat moet KPN daarmee? Je was en bleef eigenaar van dat ding. Die gaat gewoon rechtstreeks de kliko in, daar kijken ze niet eens naar.

danny1977
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:45

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door danny1977 »

Volgens KPN staan 2 ontvangers op mijn abonnement, 1 oude met kaart (die binnenkort vervangen word) en 1 huur ontvanger zonder kaart.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door angel1978 »

danny1977 schreef:
07 mar 2019 17:00
Volgens KPN staan 2 ontvangers op mijn abonnement, 1 oude met kaart (die binnenkort vervangen word) en 1 huur ontvanger zonder kaart.
:?: :?:

danny1977
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:45

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door danny1977 »

Mag ik vragen wat u niet snapt?

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou dan nog maar erns een uitgebreide klacht indienen. Verwijs vooral naar de ingeleverde kapotte ontvanger en de daarbij behorende kaart.
Er is ook altijd nog de geschillencommissie.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door alfatrion »

U kunt terugschrijven:

Ik heb iedere maand [bedrag] onverschuldigd betaald. De wetgever heeft in artikel 6:203 BW vastgelegd dat mensen die iets onverschuldigds geven recht op teruggave hebben en er voor onverschuldigde betaling een verjaringstermijn van vijf jaar geld op grond van art. 3:309 BW. Ik stel vast dat de verjaringstermijn van vijf jaar nog niet is verstreken en u daarom gehouden bent om mijn eigendom terug te geven. Ik stel eveneens vast dat u in verzuim bent vanaf [datum] daar u weigert om mijn eigendom terug te geven en u daarom vanaf die datum in verzuim bent op grond van art. 6:83 BW. U bent vanaf die datum de wettelijke rente verschulidigd op grond van art. 6:119 BW. Als ik hiervoor naar de rechter of een incassobureau moet dan komen hier de proceskosten en/of incassokosten (€ 48,40) bovenop.

Zie voor meer informatie:
https://www.flinckadvocaten.nl/onversch ... etaling-2/

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nog nooit zo met Alfatrion eens geweest. Hier kan TS wat mee

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Heel mooi, maar geldt met dt.
De onverschuldigde betaling geldt
Ik geld
Hij geldt

danny1977
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:45

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door danny1977 »

en dan krijg ik nu ineens deze mail van KPN omdat ik voor de oude ontvanger een nieuwe aangevraagd heb.

https://ibb.co/L9ZpXK4

Dus nu ga ik voor beide ontvangers betalen?

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door alfatrion »

Leg eens uit waarom je vind dat je niet hoeft te betalen?

danny1977
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:45

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door danny1977 »

Ik denk dat ik over iets gelezen heb, maar hier hebben ze me ook niet op gewezen....

"Wel zul je meer gaan betalen als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger. Je gaat dan huur betalen per Digitenne ontvanger. De huur bedraagt €5,- per ontvanger per maand."

Maar wat als ik nu alles afzeg, en me dan opnieuw aanmeld... ga ik dan wel gewoon 20,50 per maand betalen voor 2 ontvangers? Want boven aan staat dit: "Er verandert niets aan de prijs van het abonnement. Een los Digitenne abonnement blijft €15,50 met daarbij één ontvanger inbegrepen."

Dus vandaar me verwarring.

danny1977
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:45

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door danny1977 »

En inderdaad...
Als ik alles afzeg, en me opnieuw aanmeld krijg ik wel 1 ontvanger in de maand gratis. Wat is dit vreemd. We zijn al sinds het begin lid van digitenne. Met de activatiekosten eraf gerekend heb ik het er in 7 maanden uit.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is KPN een beetje in de war. Bij een abonnement hoort in diezelfde prijs één ontvanger. Die had u, was kapot en is omgeruild, door een kaartloze.

Voor die eigen gekochte ontvanger met kaart hoeft u niet te betalen.

Pas als u die omruilt voor een kaartloze, ivm de omzetting naar digitaal, moet u daar, in het vervolg, ook vijf euro huur per maand gaan betalen.

Ze maken er nu een zooitje van. KPN heeft een forum. Het schijnt dat een klacht daar, veel sneller opgelost wordt.

16again
Berichten: 16036
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN wil slechts gedeeltelijk compenseren na fout met Digitenne

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
07 mar 2019 21:14
Pas als u die omruilt voor een kaartloze, ivm de omzetting naar digitaal.....
??
Digitenne is vanaf dag 1 digitaal geweest!

Gesloten