LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kwaliteit Digitale TV en Internet Tele2 Zwaar onder de maat!
Kwaliteit Digitale TV en Internet Tele2 Zwaar onder de maat!
Ongeveer 1 jaar gelden heb ik, een alles in één pakket van Tele2 afgesloten. Dit omdat de prijs/kwaliteit verhouding mij erg aansprak. Het internet zou snel en de tv zou scherp zijn. Nu weet ik wel beter.
In januari 2013 heb ik de upgrade naar “hd tv” gemaakt incl. uitzendinggemist, live pauzeren etc. Dit op aanraden van Tele2 nadat ik had aangegeven niet tevreden te zijn met de kwaliteit van het tv signaal. Ook de internet snelheid zou omhoog gaan door een paar simpele instellingen te wijzigigen in de router/modem.
Dit alles heeft tot de volgende resultaten geleid ; Zeer matige tv kwaliteit, zappen gaat langzaam, de tv gids laden duurt een eeuwigheid en het internet (zowel bedraad als wifi is traag)
Vervolgens weer contact gehad met de KS van Tele2, deze gaven aan dat een paar instellingen van de router/moden gewijzigd moesten worden en dat een nieuwe tv decoder de oplossing zou zijn. U raad het al.. Dit heeft niet geleid tot een oplossing
Gewenste oplossing : Kosteloos opzeggen van het abonnement ( abbo loopt af op 01-01-2014
In januari 2013 heb ik de upgrade naar “hd tv” gemaakt incl. uitzendinggemist, live pauzeren etc. Dit op aanraden van Tele2 nadat ik had aangegeven niet tevreden te zijn met de kwaliteit van het tv signaal. Ook de internet snelheid zou omhoog gaan door een paar simpele instellingen te wijzigigen in de router/modem.
Dit alles heeft tot de volgende resultaten geleid ; Zeer matige tv kwaliteit, zappen gaat langzaam, de tv gids laden duurt een eeuwigheid en het internet (zowel bedraad als wifi is traag)
Vervolgens weer contact gehad met de KS van Tele2, deze gaven aan dat een paar instellingen van de router/moden gewijzigd moesten worden en dat een nieuwe tv decoder de oplossing zou zijn. U raad het al.. Dit heeft niet geleid tot een oplossing
Gewenste oplossing : Kosteloos opzeggen van het abonnement ( abbo loopt af op 01-01-2014
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Kwaliteit Digitale TV en Internet Tele2 Zwaar onder de maat!
Heb je je snelheid al getest? Bijvoorbeeld http://speedtest.ziggo.nl/
Re: Kwaliteit Digitale TV en Internet Tele2 Zwaar onder de maat!
Een speedtest moet je wel uitvoeren bij je eigen provider. Bij een ander is zinloos.Bob Schurkjens schreef:Heb je je snelheid al getest? Bijvoorbeeld http://speedtest.ziggo.nl/
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Kwaliteit Digitale TV en Internet Tele2 Zwaar onder de maat!
Nou, dat is dan nieuw voor mij.
Re: Kwaliteit Digitale TV en Internet Tele2 Zwaar onder de maat!
Elke meting is een momentopname. De snelheid is niet alleen afhankelijk van de gebruikte apparatuur en wat er verder op je netwerk gebeurt. Je bent ook afhankelijk van de drukte tussen de computers onderling. Uiteindelijk bepaalt de zwakste schakel de einduitslag. Daarom kan je beter de speedtest van je eigen provider doen, om onzekere factoren zo veel mogelijk uit te sluiten.
Het zou ook raar zijn als je bij Tele2 klaagt, omdat de resultaten bij Ziggo te laag zijn. Zijn de resultaten bij hun eigen test te laag dan heb je ook een reden om te klagen.
Het zou ook raar zijn als je bij Tele2 klaagt, omdat de resultaten bij Ziggo te laag zijn. Zijn de resultaten bij hun eigen test te laag dan heb je ook een reden om te klagen.
Re: Kwaliteit Digitale TV en Internet Tele2 Zwaar onder de maat!
zijn die extra bundels niet maandelijks opzegbaar ?
Re: Kwaliteit Digitale TV en Internet Tele2 Zwaar onder de maat!
Er zijn heel veel versies.
-
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53
Re: Kwaliteit Digitale TV en Internet Tele2 Zwaar onder de maat!
Beste arjanzuur,
Ik vind het heel vervelend dat je diensten niet naar tevredenheid werken. Jammer dat het wijzigen van instellingen en een nieuwe decoder nog geen oplossing geboden hebben.
Ik ben je bericht op meerdere fora tegengekomen. Om de afhandeling overzichtelijk te houden helpen we je graag verder via het Tele2 forum. Mijn collega Romy heeft daar al op je bericht gereageerd:
https://forum.tele2.nl/televisie-187/kw ... net-18344/
Als je nog vragen hebt hierover dan hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik vind het heel vervelend dat je diensten niet naar tevredenheid werken. Jammer dat het wijzigen van instellingen en een nieuwe decoder nog geen oplossing geboden hebben.
Ik ben je bericht op meerdere fora tegengekomen. Om de afhandeling overzichtelijk te houden helpen we je graag verder via het Tele2 forum. Mijn collega Romy heeft daar al op je bericht gereageerd:
https://forum.tele2.nl/televisie-187/kw ... net-18344/
Als je nog vragen hebt hierover dan hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2