LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LCD TV versus Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Leo75
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2007 16:53

LCD TV versus Digitenne

Ongelezen bericht door Leo75 »

Tussen al het verbale geweld over UPC door, hier een vraagje van een hele andere orde:

Wie kan mij vertellen hoe de beeldkwaliteit is op een 32 inch LCD TV met Digitenne als provider van digitale TV (waarbij de ontvangst optimaal is)?

Ik ben namelijk van plan om mijn 27 inch beeldbuis te vervangen door een Panasonic digitale LCD TV van 32 inch, maar ik wil dus weten wat Digitenne 'doet' met de beeldkwaliteit (geluidskwaliteit zal niet veranderen of alleen maar beter worden). In de electronicawinkel is mij verteld dat het beeld dan beter is dan een analoge UPC kabel.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: LCD TV versus Digitenne

Ongelezen bericht door gastje13 »

Digitenne op zich is gewoon ruk, neem kabel of satteliet. Bitrate van 2/3 mb/ps is bij digitenne normaal, tegenover 8mb/ps voor veel nederlandse zenders bij de kabel en 4mb/ps op de sat. Een goed analoog upc signaal is beter dan digitenne.

Digitenne gaat via scart geloof ik, en scart signalen zien er naar mijn mening beter uit op een beeldbuis dan een lcd. Gaat het via dvi of hdmi dan is lcd in zn voordeel

Tony S
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2006 13:10

Re: LCD TV versus Digitenne

Ongelezen bericht door Tony S »

Niet uit de eerste hand, maar was laatst op bezoek bij een zwager die net een LCD van Panasonic icm met digitenne had aangeschaft. Ik vond het niet denderend, met name de contrasten/kleuren vond ik veel te hard. Nadat ik daar een opmerking over maakte ging hij aan de instellingen van de TV sleutelen maar ik vond het er niet (veel) beter op worden.

Zelf heb ik digitenne icm met een ouderwedse TV die daarintegen weer wel heel goed bevalt...

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: LCD TV versus Digitenne

Ongelezen bericht door Wubo »

Over digtenne zal ik niets zeggen, over digitaal weer wel.

als je analoog en digitaal vergelijkt zie je zeker weten verschil.

analoog aangesloten zul je vaak een soort van witte spikkel zien.
digitaal op hezelfde signaal trektie dat weg en heb je scherp beeld.
Heb je HD kwali dan is dat helemaal te gek, jammer dat er nog niet zo'n groot aanbod is.

over digitenne kan ik niets zeggen, ik zit bij andere provider.

maar hoe groot je tv ook is, digitaal is beter dan analoog.

Vraag an de verkoper in de winkel, de t.v. die je op het oog hebt, op analoog te zetten en daarna op digitaal.

je zult zeker het verschil merken.

Gesloten