LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leve KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Niel
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2007 18:45

Leve KPN

Ongelezen bericht door Niel »

Geweldige service, KPN bedankt.

Na 40 jaar een hark op het dak en altijd televisie werd het tijd voor verandering. Het digitale tijdperk.

Een kastje gekocht bij de KPN en we kunnen weer NED 1,2 en 3 kijken.
Tot gisteren. Geen signaal meer.
Terug naar de KPN.
Een vriendelijke meneer kijkt alles na en wat blijkt, de antenne is stuk.
Maar na 3 maanden zal er toch wel garantie zijn?
Mis dus. "Meneer, u heeft geen abonnement dus geven we geen garantie, alleen als u een abonnement neemt kunnen we de antenne vervangen. Nu kunt u op de site een nieuwe bestellen a 14,95.
Niet hier want die is niet in voorraad. Goede middag." :twisted:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door ronald g »

Anologe tv is door de nozema uit de lucht gehaald niet door de kpn. Ik neem aan dat u nu digitenne heeft? Alle producten die u van kpn afneemt hebben garantie, of antenne`s daar onder vallen weet ik niet. Bij mijn weten doet kpn niets zonder abbo.

j0y-c
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:46

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door j0y-c »

Nou....geloof mij, zelfs met een abonnement doen ze geen hol! :evil:

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Je hebt in Nederland ALTIJD een jaar garantie op spulletjes die je koopt.

Dus KPN moet niet zo GIERIG doen en afkomen met een nieuwe antenne!!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door Ron58 »

Alle producten die u van kpn afneemt hebben garantie, of antenne`s daar onder vallen weet ik niet.
Natuurlijk, zelfs op huisdieren zit tegenwoordig garantie.
KPN staat niet boven de wet.
Bij mijn weten doet kpn niets zonder abbo.
In dit geval wel, Nederland 1,2 en 3 zijn gratis te ontvangen, daar moet je zelf een antenne/decoder voor kopen, dat is éénmalig en verder geen abonnement.

KPN heeft UPC kennelijk als voorbeeld genomen, ze gaan steeds meer die kant op :twisted:

jandevries
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 sep 2005 01:31

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door jandevries »

Na 40 jaar een hark op het dak en altijd televisie werd het tijd voor verandering. Het digitale tijdperk.
Staat die hark nog op het dak?
Draai hem 90 graden en sluit de ontvanger aan op je oude harkantenne.
Veel betere ontvangst dan met een binnenantenne.
Voordat je de antenne aansluit, moet je in het menu van de ontvanger de 5 Volt voeding voor de antenne uitschakelen.

Jan

janbemel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:15

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door janbemel »

Inderdaad kun je gratis digitale televisie ontvangen, en als je in het grensgebied woont krijg je zelfs nog het nodige extra, al lukt dat niet met alle door KPN verstrekte ontvangers. Zie ook mijn bijdrage "Gratis digitale televisie is mogelijk". Omdat ik niet geïnteresseerd ben in de commerciële zenders hoef ik ook niet aan een KPN-abonnement, -eigendom en -apparatuur vast te zitten en heb ik volledige handelingsvrijheid.

Niel
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2007 18:45

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door Niel »

Bedankt voor jullie reacties.

Het probleem zit in het feit dat de digitenne apparatuur gekocht is bij een niet KPN winkel.
De KPN zegt dat de contractant garantie heeft, maar ik heb geen contract bij de KPN(geen abbo)
De winkelier kan de antenne ook niet vergoed krijgen bij de KPN dus wil de antenne naar mij ook niet vergoeden.
Wordt er allemaal niet vrolijker door.
De winkelier heeft nu aangeboden een antenne te verkopen voor 7,49.
50% dus, ik denk dat ik dit maar doe want ik ben ondertussen al 45 minuten a 10 cent per minuut in contact geweest met de KPN.
Loopt ook al aardig op. :(
Voordat je de antenne aansluit, moet je in het menu van de ontvanger de 5 Volt voeding voor de antenne uitschakelen
De antenne op het dak staat er nog, deze heeft signaal gegeven tot ong. eind januari toen deed dit signaal niets meer.
Wat bedoel je met de het 5 volts signaaal uitrzetten :?:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door ronald g »

Koop die antenne dan maar en omdat de apparatuur niet bij kpn gekocht is heeft u geen reden om op dit topic kpn zwart te maken, maar de winkelier die ogenschijnlijk een paar van die kastjes op de kop getikt heeft. Als direct had uitgelegt hoe de vork in de steel zat waren er heel andere antwoorden gekomen. En ja die hark kan een zeer goede vervanger zijn maar voor mijn part zoek dat zelf maar lekker uit.
Weer een topic dat begint met halve waarheden.
Een kastje gekocht bij de KPN en we kunnen weer NED 1,2 en 3 kijken.
Tot gisteren. Geen signaal meer.
Ronald.

jandevries
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 sep 2005 01:31

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door jandevries »

De antenne op het dak staat er nog, deze heeft signaal gegeven tot ong. eind januari toen deed dit signaal niets meer.
Wat bedoel je met de het 5 volts signaaal uitrzetten
Niel,

De door KPN geleverde binnenantennes hebben een ingebouwde versterker. De 5 volt voedingsspanning hiervoor komt uit de ontvanger.
Een buitenantenne heeft deze spanning niet nodig. Als je de 5 Volt ingeschakeld laat staan, dan is het mogelijk dat door kortsluiting in de Coax naar de buitenantenne de ontvanger defect raakt. Daarom moet de 5 Volt uitgeschakeld worden.
Je schrijft dat je tot januari signaal had op de buitenantenne. Kun je mij melden waar je woont? De laatste tijd zijn er diverse wijzigingen geweest in de kanaalindeling.
Voor alle up to date kanalen kun je kijken op de volgede website:
http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dv ... kpntv.html

Jan de Vries

Niel
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2007 18:45

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door Niel »

Kun je mij melden waar je woont? De laatste tijd zijn er diverse wijzigingen geweest in de kanaalindeling.
Uithoorn (Postcode gebied 1422.)

Fabrieksinstellingen resetten en opnieuw zenderszoeken heeft geen resultaat gehad.

jandevries
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 sep 2005 01:31

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door jandevries »

In Uithoorn moet je zeker ontvangst hebben. Richt je antenne naar Amsterdam (Rai) of Alphen aan den Rijn.
Doordat de digitale zenders met een andere polarisatie dan de vroegere analoge zenders uitzenden, moet de buitenantenne 90 graden gedraaid worden.
De dipool (dubbele ijzeren staaf) moet dus vertikaal staan.

Jan

Consunemer
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2007 14:59

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door Consunemer »

Misschien voor de compleetheid van het verhaal niet onzinnig te vermelden dat de kabel van de oude "hark"antenne wel in de ingang van de digitale ontvanger moet zitten.... :lol:

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door Big-V »

Misschien begrijp ik u verkeerd maar..
Het probleem zit in het feit dat de digitenne apparatuur gekocht is bij een niet KPN winkel.
.. als u de apparatuur niet bij KPN heeft gekocht, is er voor hun toch ook geen reden om voor de kosten op te draaien?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door kanovaarder »

KPN digi(buiten)antenne.

Elke leverancier is verplicht om een garantie te geven op de goede werking van een product!
Wie verwezen wordt naar een ander hoeft (moet) dit niet accepteren.
Een product dat binnen 6 maanden stuk gaat daarvan wordt geacht dat dit product al vanaf het begin dit te hebben gehad.

De leverancier is dan verplicht om dit te (laten) repareren zonder kosten koper.
3x een reparatiepoging en nog niet werkend dan moet dit product vervangen worden door een wel werkend gelijkwaardig product of mag de koopovereenkomst opgezegd worden en het betaalde aan koper teruggegeven.

Kortom, KPN staat hier dus buiten omdat u de benodigde apperatuur kennelijk bij een andere winkel heeft gekocht.

Grootvader

gerard.ahm
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2007 19:37

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door gerard.ahm »

Een buitenantenne heeft deze spanning niet nodig. Als je de 5 Volt ingeschakeld laat staan, dan is het mogelijk dat door kortsluiting in de Coax....
Hallo Jan de Vries,
Met verbazing heb ik je verhaal over storing/beschadiging van de coax gelezen en uit m'n verhaal snap je waarom.
Wij hebben (inmiddels al ruim een half jaar) 3 KPN ontvangers. Op de begane grond, 1e en de 2e verdieping. De begane grond krijgt signaal van een buitenantenne op de 2e verd., de tv op de eerste verdieping van een binnenantenne aldaar en de pc op de 2e verd. van een binnenantanne op die 2e verdieping.
Van meet af aan hadden we storing (geluid viel gedurende enkele seconden weg en/of beeld werd hakkelig).
We hebben geklaagd en de derde keer werd de zaak hier doorgemeten waarna de monteur concludeerde dat alles ok was maar de storinkjes, "veroorzaakt door korte spanningspieken op het electrisch net", konden niet worden verholpen. Tussen haakjes, als de koelkast schakelt stoort de tv soms ook...
We hebben het idee dat beneden (buitenantenne) het ergst stoort en tegenwoordig alleen nog maar grafisch (stilstaand beeld), maar het meest frappant is dat alle op de pc (2e verd. binnenantenne) opgenomen films absoluut storingsvrij zijn !
Het fenomeen van de 5volt moet ik nog bekijken (in het ontvangermenu ??) en hopen dat dát de oorzaak is. Maar weten ze dat bij KPN dan ook niet ?
Groeten uit Amsterdam Noord.
Gerard

ietsmeteenfiets
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2007 11:24

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door ietsmeteenfiets »

Hoi, lekker weg bij kpn, upc, toch publieke zenders kijken plus heel veel meer en geen cent kwijt zijn aan "eenmalige registratiekosten" of abonnementsgeld?
Het kan simpel: koop een combo ontvanger die dvb-t en dvb-s aankan. (heel veel aanbod op de duitse ebay, even zoeken op "dvb-t dvb-s")
Schoteltje op je dak en een sprietje naast de tv en je kunt in messcherpe beeldkwaliteit NL 1,2,3, álle regionale zenders en alle Duitse zenders plus BBC world en nog wat meuk bekijken.
Totale investering: 6 tientjes voor de ontvanger en iets minder dan 40 euro voor schoteltje plus kabels.
Enig nadeel: je moet het zonder RTL 4,5 Talpa, Veronica etc stellen. Maar ja, wie steekt daar nu nog tijd in.

Niel
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2007 18:45

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door Niel »

Koop die antenne dan maar en omdat de apparatuur niet bij kpn gekocht is heeft u geen reden om op dit topic kpn zwart te maken, maar de winkelier die ogenschijnlijk een paar van die kastjes op de kop getikt heeft.
Het is een gewoon KPN kastje met KPN garantie.
De KPN wil echter geen garantie geven omdat er geen abonnement bij zit.
Ook via de winkelier dit probleem aangekaart.
De winkelier zit met hetzelfde probleem. Hij verkoopt de apparatuur van de KPN met (fabrieks)garantie.
Als er wat stuk is wordt dit teruggestuurd door de winkelier naar de leverancier(fabriek), die dan moet vergoeden. Dit is toch de normale gang van zaken. Jij moet niet de winkelier zwart maken.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door Ron58 »

De winkelier zit met hetzelfde probleem. Hij verkoopt de apparatuur van de KPN met (fabrieks)garantie.
Dat is het probleem van de winkelier, die heeft het kastje verkocht en is aansprakelijk voor de garantie. Hoe hij dat op KPN verhaalt is zijn zorg. Zo is de wet.

festinalente
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2007 18:18

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door festinalente »

DIGITALE T.V. van KPN, WAARDELOOS!

Vooral waar ik woon in ieder geval! Rozenburg zh
Nonstop storing, vooral uitzendingen die je wilt zien. Ook als je een talkshow volgt vallen er precies de belangrijke delen weg.

Het schijnt te komen omdat de dichtsbijzijnde antenne op de Waalhaven in Rotterdam staat.
Ze krijgen geen toestemming om een antenne op de Callandbrug te plaatsen. Blijven wij dus fijn met storingen zitten. En het rare is dat die storingen meestal het ergst zijn op ned1,2 en 3.

Het kan mij eerlijk gezegd gestolen worden, die hele digitale t.v. van KPN. Ik heb er nu een buiten en binnen antenne opstaan, maar de uitzendingen zijn vaak niet om aan te zien.

De kastjes waren dan ook niet zo goedkoop om zomaar terug te gaan naar de kabel. "Had ik maar nooit overgestapt".

Volgens de monteurs die bij mij thuis zijn geweest is er niets meer dan die buitenantenne. En die werkt niet.

Jammer voor mij.[/b]

Gesloten