LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medibox XL koppelen kleine mediabox Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
patploep
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2018 19:49

Medibox XL koppelen kleine mediabox Ziggo

Ongelezen bericht door patploep »

18 dagen geleden ben ik begonnen te bellen met het bedrijf Ziggo. Ik zal bij het begin beginnen, ik heb 1 mediabox XL en daarbij 2 kleine mediaboxen die ik aan de XL kan koppelen. Doordat ik geen gebruik kon maken van het replay (voor degene die niet weet wat replay is, terugkijken via de box) werd mij geadviseerd om de XL box terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Zogezegd zo gedaan..... wat mede tot gevold had dat mijn kleine mediabox niet meer gekoppeld was aan de XL box. Na 4 dagen bellen met Ziggo, waarvan ik 12 verschillende medewerkers aan de lijn heb gehad (die allemaal iets anders zeiden) kreeg ik te horen dat mijn kleine mediabox defect was en ik kreeg een nw thuis gestuurd, ik heb meteen gevraagd om 2( dan kan iedereen ook boven tv kijken handig) mijn oude kleine box moest ik terug sturen deze zou defect zijn, oke prima terug gestuurd. na 4 dagen kreeg ik 2 nieuwe kleine boxen, toen ik ze kreeg probeerde ik ze te koppelen ....helaas zonder resulaat, ik heb weer gebeld! Mijn kaart moest gerefresht worden, oke prima een refresh en na 4 uren zou het werken. 4 uren later.....geen resultaat!! Ziggo gesloten...weer een dag wachten. De volgende dag 3 keer verschillende collegas gesproken.... de eerste zei ik ga een monteur inplannen, let op u valt niet onder installatie dus de kosten worden bij u in rekening gebracht. Hier was ik het natuurlijk niet mee eens....laat maar zitten ik hoef geen monteur. Opnieuw gebeld we gaan een refresh doen dit duurt 24 uren(een gesprek eerder zou het 4 uren duren :-) ik begrijp het niet meer. Vervolgens wordt ik uitgescholden omdat ik onbeleefd was, nou niet onbeleefd maar boos en teleurgesteld dat Ziggo onprofessionele medewerkers in dienst heeft en er blijkbaar niemand is die mijn probleem kan verhelpen. Een derde poging?? ik heb weinig keuze dus 3e keer gebeld ...omdat het druk is krijg ik iemand aan de lijn van de technische dienst gevestigd in Heerhugowaard, normaal gesproken stuurt hij monteurs aan maar bij drukte helpt hij mee in de lijn! Hij vertelt meteen dat een monteur dit probleem niet kan oplossen omdat het administratieve fout is! Hij heeft een tool waarbij hij 1 op 1 het probleem kan oplossen! Even voor de duidelijkheid: op de mediabox XL moet staan: Actieve Extra Mediaboxen toegestaan 2 en bij ons staat 0. Kortom de tool die kan dit binnen een minuut oplossen!! Fijn ! helaas de tool ligt eruit maar meneer heeft een ander programma waarmee het ook kan alleen dan moet ik een uurtje wachten en dan is het alsnog klaar dan zie ik m springen van 0 naar 2 zo zegt hij. Na een uur geen resultaat, Ziggo is weer gesloten. De volgende dag maar weer gebeld. .... De eerste medewerker laat mij opnieuw terug zetten naar fabrieksinstellingen en hij geeft een extra refresh na 4 uren werkt het mevrouw(duhhh dit heb ik eerder gehoord...toch maar gedaan. Opnieuw gebeld de volgende medewerker zegt dat hij een monteur gaat sturen dat is de enige die dit kan oplossen......(echt niet want een monteur kan hier niks mee, als ik m dat uitleg wordt hij boos en verbind me zonder aankondiging door) ik krijg iemand van opzeggingen. Ik probeer nog 1 keer mijn verhaal uit te leggen..... hij zegt niets te kunnen doen...zelfs opzeggen kan niet want ik heb een contract....maar ziggo kan niet leveren wat ze zeggen? pf vermoeiend......maar goed mijn enige keuze is een monteur...ik kan kiezen tussen 8 en 13 uur of tussen 13- 18 uur? eh geen van allen er zijn werkende mensen en ik heb al enorm veel uren hierin gestoken(wie gaat dat betalen??? Mijn uurtarief ligt best hoog :-p ) mijn vraag kan het op een zaterdag ...ja hoor geen probleem zaterdag over 3 weken? Ziggo zijn jullie gek ofzo? Service? nope echt niet.....kan het op een avond??? De eerstvolgende mogelijkheid is over een week tussen 17 en 21 uur....prima uurtje eerder vrij genomen(wie gaat dat betalen??? ) om op tijd thuis te zijn. De monteur is nog geen minuut binnen en zegt ....ik kan dit niet oplossen hoor...dit is een administratief probleem. Hij belt met de monteursdienst zij gaan het meteen oplossen en duurt max 4 uren. ..... en weg is de monteur. Toch nog een keer gebeld waarom ze eigenljk een monteur hebben gestuurd?? Dat was een dom besluit maar hij maakt een taak aworden!! Ik wil geen klant meer zijn van een bedrijf die niet kan leveren wat hij wel aanbied!!

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Medibox XL koppelen kleine mediabox Ziggo

Ongelezen bericht door yan »

gelukkig hier wél positieve ervaringen met de helpdesk en de monteur.

Waarschijnlijk heeft u gewoon een te complex probleem wat de helpdesk dames niet snappen.
Is het inmiddels opgelost na dat de monteur is vertrokken..

Anders even de abonnementskosten storneren, en aangeven dat er pas weer kan worden afgeschreven als alles werkt.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medibox XL koppelen kleine mediabox Ziggo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heb dat vorig jaar ook meegemaakt toen er een kleine box bij moest. Een monteur kan daar bij u ter plekke helemaal niets aan doen. Het is echt een administratieve zaak dat de boxen bij Ziggo geactiveerd moeten worden. Dan pas kunt u ze koppelen aan de grote.

Heeft hier een dag of vier geduurd, voordat een medewerker daar de juiste handelingen verrichtte. Na een stuk of acht telefoontjes.

Het bleek dat bij het bestellen van de nieuwe kleine, ze automatisch de oude kleine gedeactiveerd hadden, terwijl die gewoon moest blijven bestaan, en de nieuwe niet goed ingevoerd hadden. Zodat oud en nieuw vier dagen niets deden.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Medibox XL koppelen kleine mediabox Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Kan me goed voorstellen dat je hier niet blij van wordt na zo vaak contact te hebben gehad en tot op heden geen oplossing te hebben gekregen voor het probleem (tenminste, lees niet dat het is opgelost?). Uiteraard kan ik je gevoel zeer goed voorstellen en graag willen we je nu eindelijk eens helpen met een oplossing of wanneer het ondertussen al wel is opgelost in ieder geval voor een compensatie zorgen. Helaas heeft deze site geen mogelijkheid om een privebericht te sturen. Ik wil je daarom vragen om ons via facebook of twitter een prive bericht te sturen met hierin een kopie van je bericht of een link naar deze site. Dit kan via https://www.facebook.com/ZiggoCompany/of https://twitter.com/ziggowebcare .

Groet,

Jelle van Ziggo

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Medibox XL koppelen kleine mediabox Ziggo

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ziggowebteam schreef:Helaas heeft deze site geen mogelijkheid om een privebericht te sturen.
Jawel hoor...

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Medibox XL koppelen kleine mediabox Ziggo

Ongelezen bericht door The Voice »

En inmiddels is bekend dat dit product bij ZIggo voorlopig niet leverbaar is in verband met dergelijke problemen.

jacop
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 nov 2014 17:11

Re: Medibox XL koppelen kleine mediabox Ziggo

Ongelezen bericht door jacop »

The Voice schreef:En inmiddels is bekend dat dit product bij ZIggo voorlopig niet leverbaar is in verband met dergelijke problemen.

ow, waar kan ik die uitspraak vinden?

(ik heb al een paar jaar zo'n ding, een prachtig bedacht iets dat in de praktijk werkelijk monsterlijk is. mijn vrouw weigert nog te proberen om zelfs maar dat ding aan te zetten...)

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Medibox XL koppelen kleine mediabox Ziggo

Ongelezen bericht door piet987654 »

jacop schreef:
The Voice schreef:En inmiddels is bekend dat dit product bij ZIggo voorlopig niet leverbaar is in verband met dergelijke problemen.

ow, waar kan ik die uitspraak vinden?

(ik heb al een paar jaar zo'n ding, een prachtig bedacht iets dat in de praktijk werkelijk monsterlijk is. mijn vrouw weigert nog te proberen om zelfs maar dat ding aan te zetten...)
Dit is dus DE manier om de TV voor uzelf alleen te hebben...........

Gesloten