LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem nooit Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Ninja »

yellostonepark,

Dat probleem hebben wij nou ook (Utrecht). Sinds die zenderwijzigingen is het beeld gewoon niet meer goed te krijgen. Bij het nieuws moeten we vaak raden wat er nu precies gezegd wordt (ontzettend irri). Maar bij eigenlijk alle zenders hebben we problemen: even goed beeld en dan storing, dan weer even goed, dan weer storing etc.

We hebben KPN lang de kans gegeven om het te verbeteren, maar dat is tot nu toe helaas niet gelukt. Wij hebben daarom nu maar de beslissing genomen om naar digitale kabeltv van Casema te gaan. Abonnement bij KPN telefonisch opgezegd en ik heb binnen een week een schriftelijke bevestiging ontvangen dat deze per 8 september is opgezegd (heb op 8 aug gebeld). Dus dat doen ze wel netjes.

Van Casema ontvangen we nu al analoog de zenders en ik moet zeggen dat het beeld wel iets minder scherp is (dan wanneer KPN wel ff goed werkt), maar tis ontzettend prettig dat we nu weer ongestoord het nieuws en andere programma's kunnen kijken. Binnen 2 weken ontvangen we als 't goed is de decoder van Casema om digitaal te kunnen kijken, ben benieuwd of daar nog veel verschil in zit met analoog.

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

Er wordt nog steeds gewerkt aan het zenderpark. Net vorige week is er in IJsselstein een 300 meter hoge antenne verwijderd en een nieuwe geplaatst. Als die weer aangaat zul je dat in Amersfoort en Utrecht moeten merken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In de rimboe zou ik ontzettend blij zijn met Digitenne. Maar na het een paar dagen uitgeprobeerd te hebben (Amersfoort) gaat het pakket retour KPN. Ontvangststerkte is hier voortreffelijk (meer dan 90%).

Slechtere beeldkwaliteit dan analoog Casema. Traag zappen waarbij je na 4 seconden eerst het geluid krijgt en dan na 5 seconden beeld. Bij heel veel zenders lopen beeld en geluid niet synchroon. Alsof er slecht geplaybackt wordt. En last but not least: ik heb geen breedbeeld. Hoe je Digitenne ook instelt (16:9 of 4:3): de randen van het beeld vallen weg. En daarmee ook een deel van de ondertiteling etc. En sommige zenders zijn af en toe blokkerig. Teletekst ziet er helemaal bagger uit met wazige letters. Droevig allemaal.

Het lijkt er op dat KPN hier weer hetzelfde doet als bij internetbellen: zoveel mogelijk klanten naar binnen halen ten koste van de kwaliteit.

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

En last but not least: ik heb geen breedbeeld. Hoe je Digitenne ook instelt (16:9 of 4:3): de randen van het beeld vallen weg. En daarmee ook een deel van de ondertiteling etc.
Dan doen jij of je TV toch iets fout.

hadiebart
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2007 14:44

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door hadiebart »

Heel nederland zit onder de rode puntjes, dus geenbeeld is wel erg negatief en onduidelijk. Aangeboden alternatieven klopt in mijn geval ook niet.

hadiebart
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2007 14:44

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door hadiebart »

Als het werkt is digitenne niet te verslaan.

Super goedkoop. De beste zenders. Vet beter dan analoog. Super voordelige top kwaliteit harde schijf recorder van Topfield.( Door duits video test blad bij de beste 5 getest.)

Als het niet werkt dan is het gewoon een jaartje wachten tot het netwerk beter is. En digitalekabel nemen met betere kwaliteit beeld, eerlijk is eerlijk. Alleen die knuppels bij upc laten je blauw betalen voor de verhuur van hun verplichte upc harde schijfbox.
Of Mine nemen via je internet aansluiting. Ik wil wel meer mensen horen die daar ervaring mee hebben.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 11 Aug 2007 14:24 door hadiebart

Als het werkt is digitenne niet te verslaan.

Super goedkoop. De beste zenders. Vet beter dan analoog. Super voordelige top kwaliteit harde schijf recorder van Topfield.( Door duits video test blad bij de beste 5 getest.)

Als het niet werkt dan is het gewoon een jaartje wachten tot het netwerk beter is. En digitalekabel nemen met betere kwaliteit beeld, eerlijk is eerlijk. Alleen die knuppels bij upc laten je blauw betalen voor de verhuur van hun verplichte upc harde schijfbox.
Of Mine nemen via je internet aansluiting. Ik wil wel meer mensen horen die daar ervaring mee hebben.
Analoog is echt veel beter dan Digitenne.

Je kan nog zulke perfecte apparatuur in huis hebben, zolang de kwaliteit van de uitzending slecht is, dan blijft die ook nog steeds slechts op een tuner van 1500 euro en een tv van 6000 euro.

De bron is en blijft de belangrijkste schakel voor de kwaliteit van het beeld.

matt56
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:36

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door matt56 »

Er is wel degelijk veel verschil in kwaliteit van DVB-T ontvangers.
Na eerst een Brainwave ontvanger (Digitenne gecertificeerd) gehad te hebben die verschrikkelijk slecht presteerde, ben ik overgegaan naar een ontvanger van het Duitse merk Technisat (Technisat MF4/T) met ingebouwd Conax-module.
Een wereld van verschil! Totaal geen storing meer sindsdien.

Het is net als met auto's, alle auto's rijden, maar de één beter dan de ander. :lol:

reepicheep
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2007 22:28

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door reepicheep »

Weet iemand of je makkelijk over kunt stappen van Digitenne naar Interactieve tv van KPN? Heb nu al spijt van Digitenne omdat er veel minder zenders te krijgen zijn dan ik me had gerealiseerd.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 12 Aug 2007 17:47 door matt56
Er is wel degelijk veel verschil in kwaliteit van DVB-T ontvangers.
Na eerst een Brainwave ontvanger (Digitenne gecertificeerd) gehad te hebben die verschrikkelijk slecht presteerde, ben ik overgegaan naar een ontvanger van het Duitse merk Technisat (Technisat MF4/T) met ingebouwd Conax-module.
Een wereld van verschil! Totaal geen storing meer sindsdien.

Het is net als met auto's, alle auto's rijden, maar de één beter dan de ander.
Dat klopt wel, voor een deel.

:idea: Als je in een Daf (lees: goedkope tuner) goede benzine (lees: Satelliet of Digitale kabel) gooit en in een Mercedes (lees: dure tuner) suikerwater (lees: Digitenne) gooit, dan zal je zien dat die Daf toch veel beter rijdt dan die dure Mercedes.

Ik blijf erbij dat het signaal de meest bepalende factor van het beeld is.

hadiebart
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2007 14:44

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door hadiebart »

Hoi matt

Ik ben het totaal oneens met je mening.
Ik snap niet waar je het vandaan haalt.
Als je een goede ontvangst van digitenne hebt, (gezien alle klachten nog lang niet standaard het geval), dan is een topfield of samsung personal recorder bij lange na niet te verslaan door een analoge even dure set up.

Ik had een 500 euro dure svhs jvc videorecorder. De beste die er was. En ja dat ding doet het nog steeds fantastisch en staat nu bij mijn moeder en haar grote breedbeeld tv.

Maar het gemak(dubbele opname, doorspoelen reclame) en de kleine prijs (actieprijs van 100 euro) die een harde schijf recorder kost is echt niet te evenaren bij een analoge set up van gelijke prijs.

Kun je je bewering staven met wat feiten, want ik snap er niet waar je het vandaan haalt?]

groeten bart

hadiebart
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2007 14:44

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door hadiebart »

Hoe kom je aan die techinsat met conax module?

Via kpn of zelf in duitsland gekocht.?

Het is dus mogelijk om een eigen merk personal recorder te kopen en daar dan de kaart van kpn in te stoppen. Zolang er maar een conax module is ingebouwd? Begrijp ik het zo goed?

Ik wil namelijk dolgraag een eigen keuze kunnen maken want kpn biedt er nu maar eentje aan voor een dikke 280 euro's . Moet goedkoper en beter kunnen, toch?

Tips?

groeten bart

matt56
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:36

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door matt56 »

@ hadiebart

De Technisat heb ik gekocht bij een bekende (sat)winkel in Arnhem, maar is ook volop via Duitse webshops te bestellen en dan is de prijs vaak nog goedkoper.

Ik heb niet beweert dat de Topfield of Samsung ondermaatse ontvangers zijn, maar ik had slechte ervaringen met de Brainwave die ik had.

Verder is het gewoon een pré dat je niet gebonden bent aan software-beperkingen. 8)

Simon_W
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 aug 2007 21:41

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Simon_W »

@Jola45 "als je een mine kastje hebt krijgt je gratis digitenne erbij voor de tv in je slaapkamer max. 3 aansluitingen".

3 euro per maand per ontvanger is niet gratis al noemt KPN dat wel zo ...

Airflow
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2007 13:26

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Airflow »

Ik vind dat KPN wel wat duidelijker mag zijn over de prijs van digitenne.
Als je digitenne neemt, krijg je het eerste installatiepakket gratis, en betaal je €6,95 per maand. Wil je een tweede of derde tv aansluiten, dan betaal je €3.- per maand extra per tv aan huur, dus ik betaal dan geen €89,95 voor de tuner?
Is het dan nog steeds wel mogelijk een tuner te kopen voor €89,95, dat je dan die huur niet betaald?
Als dat zo is, dan kun je dus geen andere ontvanger dan de single tuner huren, dus bijvoorbeeld niet die tuner die je op de computer/laptop kunt aansluiten, en de harddiskrecorder.

En als dit hierboven dan klopt zoals ik vermeld, geld dit dan ook voor combi Interactieve Tv en Digitenne, dus een abo op Itv en een digitenne tuner van €89,95 erbij, dan alleen abo van Itv betalen?
Is dan overigens nog steeds niet gratis op 2e of 3e tv kijken.
En die kosten van €89,95 t.o.v €3.- per maand heb je er pas dan na 30 maanden weer uit, en dan heeft digitenne de prijzen alweer aangepast.

rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Je kunt ook gewoon nog losse pakketten registreren en dus een kastje kopen...

proza52
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 apr 2007 21:38

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door proza52 »

reeds geruime tijd kpn/digitenne, beeld is goed hoewel in de ochtend veel storongen vervormde beelden bij opnieuw installeren krijg ik alle zenders behalve rtl4/5/6/7, en wanneer ik handmatig instel ktijg ik alleen rtl 4/5/6/7 en de rest niet,helaas is de kpn tel. niet te bereiken/druk/druk/ en via internet krijg ik geen toegang,afwachten maar ziek zijn is erger. hr. proza52.

drh
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2007 18:30

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door drh »

reeds geruime tijd kpn/digitenne, beeld is goed hoewel in de ochtend veel storongen vervormde beelden bij opnieuw installeren krijg ik alle zenders behalve rtl4/5/6/7, en wanneer ik handmatig instel ktijg ik alleen rtl 4/5/6/7 en de rest niet,helaas is de kpn tel. niet te bereiken/druk/druk/ en via internet krijg ik geen toegang,afwachten maar ziek zijn is erger. hr. proza52.
Ik denk dat je op 2 kanalen vergeten bent te zoeken. Ik weet niet in welke regio je woont, maar als je handmatig zoek moet je meestal over 3 kanalen zoeken. En beterschap toegewenst!

mvg, drh

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door elynasedai »

Ik heb sinds kort Digitenne en het werkt goed (Utrecht noord)!

Ook al was de algemene ontvangststerkte bij het instellen van de zenders minder dan 50%, toch heb ik goed beeld en geluid en het loopt gewoon synchroon zoals het hoort.

Ik heb voor 9,95 in de maand en éénmalig 14,95 twee single tuners en twee (binnen)antennes.

Ik hoop dat Digitenne in Almere ook zo goed werkt (ga binnenkort verhuizen).

renee123
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2007 14:38

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door renee123 »

Op 14 juni jl. hebben wij Digitenne genomen. De 89,95 euro, voor het 'kastje' zouden wij binnen 6 weken teruggestort krijgen. Op 19 oktober heb ik gebeld waar het bleef. Ik werd 5 min. in de wacht gehouden a raison 10 cent per minuut. Nu wordt ik over 10 dagen teruggebeld om te bespreken hoe zij dit bedrag alsnog gaan teruggeven. Het rekeningnummer, adres e.d. zijn bekend. Het kan dus zo worden overgemaakt. Waarom dan terugbellen? Nog langer wachten?
Is de KPN een ordinaire graaier? Door voor een 'service' nummer geld te berekenen en door maanden te wachten met de teruggave's? En dit pas te doen als klanten er zelf om vragen?
Digitenne is op zich goed, maar de service van de KPN is WAARDELOOS!!!!! :evil: :evil: :evil:

Gesloten