LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Negatieve gevolgen Combinatie Ziggo/UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Negatieve gevolgen Combinatie Ziggo/UPC

Ongelezen bericht door axasjaak »

Mijn provider Ziggo levert mij al jaren uitstekende diensten. Prima dus.
Dit jaar verandert Ziggo haar netwerk.
Gevolg : storingen op TV gebied , omdat mijn voorheen prima functionerende huisapparatuur opeens niet meer schijnt te voldoen.
Module werkt niet meer goed samen met TV, terwijl ze beiden Ziggo gecertificeerd zijn.
Ziggo reageert inadequaat op mijn ingediende klacht , geen oplossing dus.
Ik denk dat het juridisch onaanvaardbaar is dat Ziggo mij niet schadeloos stelt voor de door haar veroorzaakte negatieve gevolgen.
hoe kan ik in deze het beste handelen ?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Negatieve gevolgen Combinatie Ziggo/UPC

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De kans is groot dat het door de kabels in het huis komt. Je hebt eigenlijk geluk gehad dat het de afgelopen jaren wel werkte.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Negatieve gevolgen Combinatie Ziggo/UPC

Ongelezen bericht door axasjaak »

Hallo GjvdZ,

Bedankt voor je aanwijzing. De kabelverbindingen leveren een prima beeldkwaliteit op.
Echter , sinds de samenvoeging van de beide netwerken functioneert de samenwerking tussen mijn Sony TV en een Netion module gebrekkig. Klantenservice weet hier tot nog toe geen oplossing voor.
Er vallen zenders uit , terwijl de overgebleven zenders een prima beeld opleveren.
De oplossing is dan de module er weer uit te halen en opnieuw te plaatsen , waarna het dan weer voor onbepaalde tijd goed gaat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Negatieve gevolgen Combinatie Ziggo/UPC

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat probleem lijkt op iets wat hier al vaker voorbij is gekomen en is een Sony probleem, ze weigeren er alleen iets aan te doen.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Negatieve gevolgen Combinatie Ziggo/UPC

Ongelezen bericht door axasjaak »

Hallo bprosman ,

Aangezien het probleem zich totaal niet voordeed vòòr de samenvoeging van de beide netwerken , denk ik dat Ziggo zich niet aan een oplossing kan onttrekken.
De klant heeft niets gewijzigd , maar Ziggo wel.

Blijlevens
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2015 11:31

Re: Negatieve gevolgen Combinatie Ziggo/UPC

Ongelezen bericht door Blijlevens »

Lees hier op het forum, hoe andere het hebben opgelost.

https://community.sony.nl/t5/televisies ... d-p/213496

Met een nieuwe module van Smit werkt het bij mij probleemlos.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Negatieve gevolgen Combinatie Ziggo/UPC

Ongelezen bericht door sjohie »

axasjaak schreef:Hallo bprosman ,

Aangezien het probleem zich totaal niet voordeed vòòr de samenvoeging van de beide netwerken , denk ik dat Ziggo zich niet aan een oplossing kan onttrekken.
De klant heeft niets gewijzigd , maar Ziggo wel.
Sony heeft zich er wat gemakkelijk af gemaakt toen ze met het CI+ deel van hun firmware bezig waren. Nu heeft Ziggo de gebruikte frequentie van hun netwerk gelijk getrokken, wat nog steeds binnen de DVB-C2 en CI+ v1.3 standaarden valt. Dat heeft ervoor gezorgd dat die TV's met om te beginnen al matige firmware, over het randje zijn gekukelt, en dus beginnen te stotteren. 2e onderdeel van veel storingen is de gevoeligheid van die nieuwe frequentieband voor instraling vanaf de 4G band, dit zorgt ervoor dat voorheen nét adequate coaxinstallaties in huizen nu door de hoeven zakken, en artefacten geven in het beeld, of ruis op de audio.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Negatieve gevolgen Combinatie Ziggo/UPC

Ongelezen bericht door axasjaak »

Dus Ziggo zou zich totaal niets aantrekken hiervan ?
Abonnees schaffen gecertificeerde apparatuur aan , juist om problemen te voorkomen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Negatieve gevolgen Combinatie Ziggo/UPC

Ongelezen bericht door sjohie »

axasjaak schreef:Dus Ziggo zou zich totaal niets aantrekken hiervan ?
Abonnees schaffen gecertificeerde apparatuur aan , juist om problemen te voorkomen.
De in-huis coax-bekabeling van consumenten is niet iets wat onder hun invloed valt, idem de firmware van TV's. Als ze zich daardoor zouden laten leiden, hadden we nu vermoedelijk nog steeds analoog SD beeld gehad, en internet van 40 Mbit max via de tv-kabel. :wink:

Ze zeggen al jaren dat in-huis bekabeling de verantwoordelijkheid is van de klant, en geven desondanks hier middels het "kabelkeur" initiatief toch ook nog advies over. En dat hebben ze niet even als een soort slap excuus uit de grond gestampt na deze frequentiewisseling, dat vinden en zeggen ze al jaren. Dit alles nog los van het feit dat die storende 4G masten ook niet van hen zijn, en nog niet eens bestonden toen de matige coaxkabels in veel huizen ingemetseld werden.

En hun eigen decoders en kabels werken wel gewoon goed, het is dus niet zo dat je onmogelijk goed beeld etc van ze kan krijgen.

Gesloten