LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe smartcards van Canal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Henderika
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:53

nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door Henderika »

Canal digitaal stuurt iedere abonnee een nieuwe - volgens hun - veiligere smartcard op! in de brief staat dat wij wel zullen begrijpen dat de verwerkingskosten groot zijn. Wij hebben echter geluk want zij nemen het grootste deel van de kosten op zich! we betalen slechts 9,95 euro. vanaf 2 juni doet de oude card het niet meer. betaal je voor die datum, dan krijg je 3 maanden het volledige entertainmentpakket cadeau! daar heb ik niet om gevraagd, ook niet om een nieuwe smartcard en waarom moet ik hier voor dan betalen? Weer een voorbeel van de monopoly positie van Canal digitaal! Ze kunnen gewoon hun gang gaan. Ze vragen je ook nog de oude card, zogenaamd om milieuredenen, aan hun op te sturen.
Waarom, dat wordt verder niet duidelijk. ik kan zelf ook wel een plastic kaartje recycelen, dat doe je op dezelfde manier als al je andere plastic: in Nederland dus gewoon in de afvalbak!!! Bovendien, als je gratis wilt kijken, kan dat alleenmaar met een kaart en volgens mij zit hier het addertje onder het gras, want dat zou ook moeten kunnenmet een oude kaart! Radar kunnen jullie hier eens induiken???

bedankt
Hennie

tsom
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:29

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door tsom »

Is die kaart dan zo gevaarlijk voor klanten dat ze door een nieuwe vervangen moeten worden? Nee, natuurlijk niet. De kaart vervangt de aanbieder omdat ze anders geen licenties meer krijgen of omdat ze op een andere manier teveel financieel risico lopen. De beveiliging met de smartcard is de beveiliging voor de aanbieder, niet die voor de klant. Het enige wat eerlijk zou zijn is wanneer de aanbieder dat risico zelf draagt uit haar winst. Op het moment dat ze klanten gaan verplichten direct bij te dragen in kosten tegen een bedrijfsrisico is dat fout. Volgens mij mag het niet eens, maar dat ze het doen is al genoeg reden om je recht te nemen om op te stappen. Wie wil er nu bij een bedrijf blijven dat zo haar klanten misbruikt omdat men de winst niet wil aanspreken? Aan de andere kant kan je het juridisch aanpakken, kosten moeten in verhouding staan tot de dienst. Bij iedere andere aanbieder zijn de kosten van 'slijtage'' van passen inbegrepen. Dit is inclusief 'slijtage' van de beveiliging. Dat is een risico van de aanbieder die voor die beveiliging heeft gekozen.

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door highrider »

Hendrika ,

Factuur gezien bij de papieren die je ontvangen hebt ?

Nee ? Ik ook niet.

Slechts het verzoek om onder je keuze kenbaar te maken. Ik wil niet kiezen dus doe dat ook niet. Ik betaal die 9.95 ook niet. Ik heb een VERZEKERDE kaart gekocht van ze voor ik dacht 79 euro in de satshop (moet ik opzoeken).

Ik zie wel wat de heren straks doen maar ik weet bijna zeker helemaal niets.

Jan Heimenesen
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2009 10:54

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door Jan Heimenesen »

Ook ik heb 2 nieuwe smartcard's ontvangen (ik heb 2 ontvangers).
Dan maar gelijk geïnstalleerd is dat ook weer voor elkaar.......

Ja, ja, mooi niet dus.

Ik kan de zenders waar ik iedere maand voor betaal niet meer ontvangen. Een telefoontje naar m'n dealer levert op dat mijn ontvangers niet kunnen werken met de nieuwe Smartcard, ook de oude doet het nu niet meer.
Einde oefening dus.

Tenzij......ik maar even 2 nieuwe decoders aanschaf á 150,-- Euro per stuk!!!!!!!!!!!

Dit is echt te gek voor woorden!!!!

Echter ieder verhaal heeft twee kanten:

Daarom heb ik net nog maar eens gebeld met de service lijn van Canal Digitaal. En inderdaad er zijn meerdere klachten en het verhaal van mijn dealer blijkt te kloppen. Daarom hebben ze bij Canal Digitaal een actie bedacht die er op neerkomt dat ik 2 nieuwe Thomson ontvangers kan kopen á ong. 60,-- Euro per stuk.......jaja....Ik als consument ben dus nog steeds de klos........

Omdat andere Smartcard's kraken mag ik voor de kosten op draaien. Dit kan toch niet zo zijn?????? Misdaad loont, inderdaad, niet allen voor de dader(s) maar in dit geval ook voor de "benadeelde": Canal Digitaal. Die gaat immers weer extra decoders verkopen, slim bedacht zo'n SmartCard wijziging.

Een positieve kant heeft dat telefoon gesprek wel gehad (ondanks de kosten van 0,15 ct/min... ook dat nog....), mijn oude Smartcard is weer geactiveerd en ik kan dus in iedergeval tot juni TV kijken....

Naar mijn idee klopt dit hele verhaal van geen kant, het kan niet zo zijn dat ik als klant verplicht wordt om 120,-- Euro uit te geven om een bestaand lopend abonnement werkend te laten blijven.

Ik hoop dat Radar dan ook actie onderneemt. Want wij zijn niet de enige met dit probleem. (Mijn dealer vertelde dat hij 10-talle telefoontjes per dag!..... kreeg van zijn klanten).

Mvrg,
Jan Heimensen

Smitsmannetje
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2008 23:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door Smitsmannetje »

Dat Canal Digitaal lijkt ook wel de firma list en bedrog.

Agro, kom er eens in.

mierda
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2009 22:14

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door mierda »

Aan de reacties te zien lezen jullie gewoon niet goed!

Canaldigitaal vraagt om een eenmalige bijdrage, voor de slapende mensen hier onder ons: HET IS NIET VERPLICHT!!!!

Ik heb ook de nieuwe smartcard ontvangen en ook de eenmalige bijdrage betaald. Want ik moet er niet aan denken dat andere gratis naar de betaalde zenders kijken terwijl ik ruim 40 euri per maand betaal.

En voor de mensen waarvan de kaarten niet werken, dan hadden jullie geen Chinees merkje voor een paar tientjes moeten aanschaffen want ik heb dat probleem niet!!!

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door jdek »

Je betaald bij Canal digital 79 euro voor een startpakket van zegge een smartcard.

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat ik met die card kan ontvangen?

Dat moet wel heel wat zijn voor 79 euro!!
Bij canal digital wordt het me niet uitgelegd, wel dat er om te activeren nog eens 29,95 euro bij komt in totaal dus al 110 euro. En een hele waslijst aan abbo's

Free to air zenders kun je volgens mij ook zonder kaart ontvangen, en Ned. 1,2 & 3 behoor je ook gratis te kunnen ontvangen.
Maar, wat krijg ik nu voor die 110 euro????

Jan Heimenesen
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2009 10:54

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door Jan Heimenesen »

Hallo,

Ik betaal nu 10,50 voor NL 1,2,3, discovery en nat.geografic deze kan ik nu met de nieuwe "smart"card dus niet meer ontvangen. Hoe kan ik NL 1,2 en 3 gratis ontvangen???dan stop ik onmiddelijk met Canal digital.

Mvrg
Jan Heimensen

hadiejelma
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 19:06

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door hadiejelma »

Ja wij hebben ook regelmatig problemen met de SmartCard en de werking daarvan, en ook wij hebben regelmatig gedacht om te stoppen met CanalDigitaal! Het feit is alleen dat er voor tv kijken via de schotel geen enkele andere aanbieder is. Dus CanalDigitaal kan doen wat ze willen, we hebben toch geen keus.

E.Blanckaert
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2009 11:07

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door E.Blanckaert »

Ook wij hebben zo´n vrolijke brief met nieuwe smartcard van Canal Digital ontvangen en ook wij voelen ons echt weer eens door Canal Digital in de strafhoek gezet. Meteen dreigen dat je dan geen ontvangst meer hebt en nog 9,95 euro´s betalen. Ze zijn inderdaad echt alleenheersers op schotelgebied en onze bewuste keus om op deze manier tv te kijken en radio te luisteren gaat steeds meer tegenstaan. Het is niet de eerste keer dat ze ons erin luizen, want nog geen jaar geleden gingen ze plots via een andere satteliet de gegevens halen en hadden wij vanaf die dag geen regionale zenders meer en heel veel beloofde zenders ook niet meer. Ja als je een duurder abonnement neemt kan je alles ontvangen, maar dat noem ik geen vrije keus meer.
Ben benieuw of Radar dat eens op de agenda kan zetten, want kloppen doet het niet.
Etien en Marijke Blanckaert

funkyduck
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2008 20:58

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door funkyduck »

Ik heb de brief nog niet ontvangen, maar mijn vader wel. Inmiddels werkt het bij hem met de nieuwe smartcard, maar het is toch te gek voor woorden dat hij, en ik straks ook 9,95 euro moet betalen omdat canaldigitaal besluit nieuwe smartcards te gaan gebruiken?

Kijkt Tros Radar in dit forum en beslissen ze zo of ze er wat mee gaan doen? Of moet er op een andere manier actie ondernomen worden?

Beveha
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2009 12:11

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door Beveha »

Het verzoek om 9,95 bij te betalen voor de nieuwe smartcard is natuurlijk leuk geprobeerd. Vandaag krijg ik een betalingsherinnering binnen, met hierin weer het volgende zielige verhaal van canal digitaal.

"Met het vervangen van alle smartcards zijn hoge kosten gemoeid, waarbij Canal Digitaal voor trouwe klanten zoals u, het overgrote deel van de kosten voor haar rekening neemt.Van u vragen we uitsluitend een bijdrage in de verwerkingskosten, a € 9.95."

Het is een vraag, zo lees ik dat en vragen staat vrij natuurlijk.
Maar, Canal Digitaal, ik geef alleen aan goede doelen!

gr, Bert

deltasat
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2009 17:58

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door deltasat »

Tja, Canal Digitaal. Mijn ervaringen zijn niet zo positief. 3 jaar geleden overgestapt van kabel naar schotel. sindsdien meer wijzigingen meegemaakt dan in de rest van mijn leven met een kabelmaatschappij.
Niet werkende smartcards; b.v. nu kijken en twee uur later bij opnieuw inschakelen jammer dan gecodeerd kanaal, maar weer eens opnieuw aktiveren dus. Mijn installatie werkt met 4 verschillende LNB's en de daarbij horende Disecs op vier ontvangers van signaal te kunnen voorzien ongeacht welke sateliet. Na ontvangst van de nieuwe smartcards geen beeld op geen enkele ontvanger- en nee ik heb geen Chinese hollekiebollekie troep maar behoorlijke ontvangers. Mijn Sab is twee keer naar de dealer geweest voor een software update, andere twee ontvangers maar vervangen omdat de fabrikant geen software update beschikbaar had.

Een zogenaamde goedgekeurde Canal Digitaal ontvanger werkt niet in de configuratie zoals ik dus heb, maar de gemiddelde helpdeskmedewerker van CD komt niet verder dan de weinig zinnige opmerking dat ik dan maar een goedgekeurde ontvanger zou moeten kopen, duh niet dus.
Als er een andere aanbieder zou zijn dan was ik snel vertrokken bij deze club. Maar ja de arrogantie viert hoogtij, want het is wat CD wil en niet wat de klant wil!!! :twisted:

bluesboyjack
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2009 18:06

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door bluesboyjack »

ik heb ook een nieuwe smartcard ontvangen en kreeg 3 weken gratis alle zenders (en het verzoek om de oude smcard te retouneren dus niet is je eigendom heb je tenslotte zelf voor betaald, maar bij mij zat er geen verzoek bij om 9,95 over te maken,alleen als ik het entertainment-pakket wil hebben dan kreeg je die eerste 3 mnd gratis en daarna 23,95 p.m. en de adm.kosten vervielen ook maar ik hoef dat pakket niet . Maar we zijn inderdaad aan hun grillen overgeleverd ze veranderen de pakketten maar en iedere keer wordt de prijs verhoogd,het is maar met 50 euro cent, maar elk half jaar loopt toch in de loop der jaren flink op maar ik ben nog altijd goedkoper uit als bij UPC en dat voor meer zenders

raster
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2008 17:16

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door raster »

canal criminaal !

vandomm
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2009 18:34

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door vandomm »

Bij Canaal+ kost alles geld , inschrijven (administratie-kosten , het abonnenment opzeggen , nu de nieuwe smart card.

Waarom staat er op het inschrijvingsformulier geen telefoonnr. of een e-mail adres en waarom moet een abonnement opzegging per aangetekend schrijven gebeuren ?

Hopelijk duikt RADAR hier eens in .
Cees

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2009 19:01

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ook ik heb een brief van canal digital ontvangen. Nergens een telefoonnr, ook niet op de website.
Na wat gezoek in oude administratie een nummer gevonden. toen kreeg ik de help desk.
Toen ik vroeg waarom ik moest betalen zei die meneer dat dat helemaal niet hoefde. alleen als ik inging op het aanbod van die drie maanden extra zenders. Maar dat staat dus nergens! Hoeveel mensen zullen dat geld betaald hebben???? toch mooi meegenomen.
Ik heb de nieuwe kaart er in gedaan en zonder mankeren kreeg ik gewoon de normale zenders. Als je ze opnieuw wil opzoeken dan moet je de versnelde zoekkeuze nemen, paar seconde en alles doet het.
ik zit nu wel met wat pornografische zenders opgescheept maar dat is wel vaker. dat stopt vanzelf. Maken ze je lekker zodat je een uitgebreidener pakket neemt. Ik vind wel dat ze iedere keer het abonnement maar verhogen en keuze voor wat anders is er niet.Ik woon in het buiten gebied en heb geen alternatief. Ben nu aan het kijken naar Digitenne.

L.Culo
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2009 18:50

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door L.Culo »

canaille dievital zijn al vanaf het begin bezig met oplichten .Destijds moest je 'n a 4 tje invullen . En met HELE kleine lettertjes stond onderaan of op de achterzijde dat je 'n vinkje moest zetten in 'n bijna onvindbaar/onzichtbaar vakje als je iets NIET wilde . Als je dat over het hoofd zag (zoals ik destijds) kreeg je iedere maand 'n nota van 29.50 gulden .Ik heb dat in m'n onwetyendheid niet betaald en kreeg 'n incassobureau achter m'n broek . Dat zijn streken waarvan in de van Dale de omschrijving staat . Het begint met 'n j.
Mijn advies : GEEN machtigingscoupon invullen en opzenden. Ga er maar vanuit dat elk voorstel dat ze je doen weer zo'n streek is . Ik betaal er niet voor , en ze mogen me ook afsluiten . Moet U ook doen !

robbert61
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:42

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door robbert61 »

Gewoon alles terug sturen en weigeren.
Als er ineens een verhoging komt kan je er alaminuut mee stoppen.

aandegrens
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2007 17:40

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door aandegrens »

Het is niet alleen met de nieuwe SmartCard, kijk ook eens naar het van de TV Reclame genoemde HD TV pakket, ja wel gratis monteur voor maar 99 euro...... ( ja ja )

Heb gekeken op de site, en ja wel het HD pakket ( voor een HD ready of Full HD TV ) en ja wel 8 HD zenders Nat. Geographic, Discovery,Brava,MTVN,EEN,ANIXE, my zen, ARTE HD zenders( bron canal digitaal ) rest wordt digitale zenders genoemd, dus de rest van de zenders.
En voor 2 jaar zit je er aan vast voor Fam HD pakket 19,95 euro per maand x 24 = 478,80 + 99 = 577,80 voor 2 jaar
Voor entertainment pakket ( plus extra sport en erotiek zenders GEEN film 1,2,3) betaal je 29,95 x 24 = 718,80 + 99 = 817,80 euro voor 2 jaar maar wel met een HD ontvanger met of zonder harddisc en schotelset IN BRUIKLEEN!!!!
Die zonder harddisc kost pak weg vanaf 249 euro ( Philips dsr7121).
en die met hard disc kost pak weg vanaf 321 euro ( philips dsr8121) Bron Kieskeurig.nl

familie pakket kost 13,50 euro per maand
en entertainment kost 23,95 euro per maand.

Dus aan Uw de keus..... Leuke aktie van Canal digitaal. Ha ha niet echt dus.... voor iets wat je in bruikleen hebt.....

Gesloten