LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NPO: goede films al gauw te duur?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door Oblomova »

Poldark komt niet naar Nederland, want dat vind de NPO ‘een streekroman met een ouderwetse vertelstijl.’

Ja, dat zijn kostuumdrama's en dat ze heel populair zijn bewees Downton Abby.
Maar nee, Frans Bauer is pas nieuwerwets!

Laat me raden NPO: te duur zeker.
Niet voor België overigens, maar dat is nou eenmaal niet zo'n gierig land voor z'n publiek.

In NL alleen geweldfilms, voetbal en BNner verheerlijking.
Dat niveau!

Moneyman
Berichten: 30078
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom accepteer je de gegeven uitleg niet gewoon in plaats van er iets achter te zoeken?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door berndv »

Oblomova schreef: In NL alleen geweldfilms, voetbal en BNner verheerlijking.
de programma's die jij noemt zijn niet echt NPO. Geweldfilms kom ik eigenlijk alleen maar tegen bij de commercielen. Voetbal ook, behalve dan de samenvattingen. Wat je precies bedoelt met BNner verheerlijking bedoelt weet ik niet.

Het ligt niet alleen aan de NPO zelf, maar ook aan de overheid, die steeds meer bepaald wat de NPO wel en niet mag uitzenden. En dat vind ik ook terecht. Ik kijk zelden de programma's van de NPO, dat is mijn keuze, maar ik betaal er wel voor, aangezien de NPO gefinancierd wordt uit belastinggelden (en reclame inkomsten).

En ik geloof dat de series die jij noemt, BBC series zijn. De BBC heeft zo onnoemelijk veel meer geld dan de NPO, die hebben ook heel veel meer geld om programma's te ontwikkelen en te produceren. En ze hebben ook nog eens goede inkomsten van de verkoop van programma's, aangezien engelstalige programma's makkelijker verkoopbaar zijn dan bijvoorbeeld Nederlandse series.

En als ze al op de belgische zenders zijn, kan je ze daar ook kijken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door kweenie »

Er is zo veel aanbod aan tv-series dat niet alles kan worden gekocht. Er moet dus een selectie worden gemaakt. Deze serie is daarbij niet 'gekozen' door de NPO. Jammer voor jou en veel andere kijkers, maar die kunnen dan wel weer naar andere series kijken. Trouwens, als het zo'n bij voorbaat al succesvolle serie is, dan zie ik niet waarom die niet bij de commerciëlen uitgezonden zou kunnen worden.

Geweldfilms, voetbal en BNner verheerlijking zie je trouwens ook voornamelijk op de commerciële zenders. De NPO vind ik hierin juist onderscheidend van de commerciële zenders. Behalve dan de Tros, die vaak met hun Frans Bauer en andere 'hollandse' artiesten op komen draven. Al moet ik daarbij zeggen dat zulke Nederlandse muziek ook wel erg weinig aan bod komt op TV en dat ik het eerlijk gezegd daarom ook wel terecht vind dat de Tros daar dan aandacht aan besteedt. Hoewel het absoluut niet mijn genre is.

Mucha

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Maar even terug naar de basis: waarom zou de NPO (publiek) geld moeten uitgeven voor iets wat we al (zonder dat het NL iets extra's kost) op de BBC of Belgische TV kunnen zien? Op BBC First worden veel programma's, afhankelijk van de provider, zelfs ondertiteld.

Laat de NPO dat geld liever in Nederlandse content investeren. Dat is veel nuttiger besteed dan het geld over de grens brengen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Inderdaad, het concept publieke omroep is van de vorige eeuw en toe om een zachte dood te sterven. Het verzorgen van entertainment is geen primaire overheidstaak.

stofzuigertje

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Net als vele Vlamingen naar onze Adam & Eva hebben gekeken afgelopen zondag mag U dat op Ketnet en Canvas doen.

Waarom zou de NPO of een van onze omroepen betalen voor iets wat je ook via Ziggo op de Vlaamse zenders kunt zien?
Als het daar een succes word komt het vermoedelijk wel over enkele jaren voordelig in de opruiming en kijken vele Belgen weer naar onze uitzendingen omdat ze daar niet alles herhalen.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door Oblomova »

Mucha schreef: Er zit een knop op dat ding.
Ik kijk zelfs nog maar nauwelijks televisie. (Alleen nog het nieuws eigenlijk).
Daar betalen we dus voor :(

Mucha

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

stofzuigertje

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast de Nederlandse Politieke Omroep die door Den Haag betaald word dus door ons gekozen nog diverse omroepen en we willen niet teveel betalen en laten hun beslissen!

Kijk eens naar Ketnet of Canvas, probleem opgelost of wacht rustig enkele jaren, Action is niet voor niets sinds 1993 zo groot geworden.
Ook Aldi & Lidl, maar ook Zeeman en Primark.... dus waar klagen we nu eigenlijk over?

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door Oblomova »

Een beetje voorspelbaar die reacties van de knop die ik kan uitzetten, de Belgische zender waar ik ook kan kijken of de DVD die ik dan maar moet kopen.

Ik betaal mee aan wat we in NL krijgen. Het gaat erom te laten weten wat ik van dat aanbod vind en te zien of meer mensen er ook zo over denken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door berndv »

Oblomova schreef:Ik betaal mee aan wat we in NL krijgen.
ik ook, en iedereen tevreden krijgen gaat niemand lukken. Van mij hoeven dat soort vermakende series ook niet bij de publieke omroepen. Ik betaal er ook aan mee, en van mij hoeft het er niet op te zijn.

Mucha

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door absent »

Ik vond "Deepthroat" op 3 best vermakelijk.

Moneyman
Berichten: 30078
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: NPO: goede films al gauw te duur?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Oblomova schreef:Het gaat erom te laten weten wat ik van dat aanbod vind en te zien of meer mensen er ook zo over denken.
Nou, daar kom je nu toch prima achter?

Gesloten