LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenst digitaal???

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bastiaan5
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2006 16:39

Ongewenst digitaal???

Ongelezen bericht door bastiaan5 »

UPC stuurt ongevraagd naar diverse adressen doos met digitale TV pakket!!
Bij (telefonische) navraag wordt gezegd dat je het ongeopend weer op het postkantoor kan afgeven voor retour afzender. (wel recuutje bewaren.....).
Belachelijk, je wordt opgezadeld met iets wat je niet wilt en/of niet besteld hebt en moet er dan ook nog moeite voor doen om er weer van af te komen anders zit je na 6 maanden met een prijsverhoging van het abonnement er aan vast......
Dit vind ik een zeer agressieve benadering om de mensen digitale televisie aan te smeren.......
Mag dit zomaar????

Valo
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2005 11:59

Re: Ongewenst digitaal???

Ongelezen bericht door Valo »

Hallo spuit11,

Ja dat mag, na 6 maanden is de prijsverhoging 2,16 en is het per maand opzegbaar.

Alle 2,2 miljoen klanten krijgen deze box thuisgestuurd. Ik zou zeggen probeer hem eens, misschien vind je het wel leuk.

ZwartWit
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2006 21:43

Re: Ongewenst digitaal???

Ongelezen bericht door ZwartWit »

Jammer ik ben voor mijn leven het vertrouwen in UPC kwijt ben.
ZwartWit
[/quote]
Laatst gewijzigd door ZwartWit op 14 apr 2006 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

bastiaan5
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2006 16:39

Re: Ongewenst digitaal???

Ongelezen bericht door bastiaan5 »

Zeg valo, bijdehandje... heb je misschien aandelen bij UPC?

Als mensen digitaal willen, zijn ze heel goed in staat om dat aan te schaffen, het is niet de bedoeling dat het je door de strot gedouwd wordt.!!!
In de kliko met dat ding.....

Heb geen zin om hem uit te proberen, ik ben prima tevreden met mijn huidige situatie

Dat geleur aan de deur brengt zeker voor ouderen een hoop gedoe om er weer vanaf te komen, zie niet zo snel een vrouwtje van 78 een grote doos naar het postkantoor brengen achter op haar opoefiets...

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Ongewenst digitaal???

Ongelezen bericht door Chima »

In de kliko met dat ding.....
Doe wat je niet laten kunt.
Over een tijdje kun je dan weer hier komen zeuren. Alles gaat over op digitaal. Nu krijg je de box gratis en dan moet je er misschien wel 100 euro voor gaan betalen dus dan kun je weer hier komen zeuren hoe belachelijk dat je het vind dat je er voor moet betalen..

Bovendien had je ook eerst het forum door kunnen lezen ipv een nieuw topic te openen. Of denk je dat je de enige bent die hier iets over kwijt wil?

En voor dat je weer met die cliché opmerkingen komt.
Nee ik ben geen medewerker of aandeelhouder van UPC!

Valo
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2005 11:59

Re: Ongewenst digitaal???

Ongelezen bericht door Valo »

Zeg valo, bijdehandje... heb je misschien aandelen bij UPC?

Sh*t was ik even vergeten dat een (gematigd) positief bericht over upc hier meteen gelijk staat aan dat je een werknemer/aandeelhouder/etc bent bij upc.

Want het is natuurlijk volstrekt onmogelijk dat je als simpele klant best wel tevreden bent met deze producten.

ZwartWit
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2006 21:43

Re: Ongewenst digitaal???

Ongelezen bericht door ZwartWit »

Beste meneer/mevrouw Valo en Chima
Naar mijn mening doe ik inbreuk op uw onderlinge discussie met mijn reactie. Dus trek ik me hierbij terug uit dit forum onderdeel
ZwartWit

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Ongewenst digitaal???

Ongelezen bericht door Cesar »

Al wat je ongevraagd wordt toegezonden mag je gewoon houden, schrijft de wet voor.
Niks terugsturen.

Punt
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2004 13:32

Re: Ongewenst digitaal???

Ongelezen bericht door Punt »

Precies Cesar!
Die van mij heb ik ook al 'teruggestuurd' ...met de Roteb :D

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Ongewenst digitaal???

Ongelezen bericht door KR1275 »

De kabelmaatschappijen willen van analoge TV af. Ze willen over op digitaal. Met dit soort acties hopen ze mensen over te halen digitale TV te gaan kijken. In Harderwijk is dat ook al gebeurd en is het aantal analoge zenders teruggebracht tot wat standaard internationale publieke zenders.

Analoge TV is niet meer van deze tijd. Straks is alles digitaal. Je DVD-recorder neemt al digitaal op en alle nieuwe moderne TV's zetten het analoge signaal om in digitaal. Bij digitaal aanbod en de komende generatie voorbereide TV's en DVD-recorders beperk je het aantal omrekenslagen, wat de beeldkwaliteit ten goede komt. Geloof me, analoge TV is er over een paar jaar niet meer (hooguit misschien wat publieke zenders).

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Ongewenst digitaal???

Ongelezen bericht door Marssjo »

Ben al een keer of zes telefonsch benaderd door dat callcentrum van UPC...en NEE ik hoef jullie digitale tv niet want ik heb een schotelantenne, en NEE ik hoef jullie internet niet want ik heb ADSL en NEE ik wil niet via UPC bellen want ik bel veel goedkoper mobiel via Telfort....... En JA, schrap mij van jullie lijst omdat ik NIET geinteresseerd ben en het ook NOOIT zal worden. Maar 't is net of je tegen een muur praat....
En nu gaan ze je ongevraagd zo'n digi-doos toesturen?? Dan zien ze zelf maar hoe ze 'm weer terugkrijgen want UPC gaat bij mij binnenkort de deur uit omdat de schotel een veel beter beeld biedt. Daar komt bij dat ik nu opneem op harde schijf en die opname evt. op DVD kan branden zonder kwaliteitsverlies.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Ongewenst digitaal???

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Analoge TV is niet meer van deze tijd...... .....Bij digitaal aanbod en de komende generatie voorbereide TV's en DVD-recorders beperk je het aantal omrekenslagen, wat de beeldkwaliteit ten goede komt.
Helaas worden deze voordelen door de toevoeging van DRM tenietgedaan, en kun je gaan betalen wanneer je naar een opname wilt kijken. DRM is niet zo makkelijk te omzeilen als bijv de regiocode van een DVD. Zelfs in monitoren komt DRM dat zal communiceren met het weergaveapparaat.

Analoge tv is overigens wel van deze tijd. Of toch niet doordat het eenvoudig uit te breiden is zonder kaarten/decoders etc.?? Stroom, een goede kabel en een TV, kan het nog eenvoudiger? Als digitaal zo goed is, waarom zijn onze ogen (en die van bijv een havik) na miljoenen jaren nog niet geevolueerd tot digitale? :lol:

Gekheid natuurlijk, maar van de omrekenslagen zul je altijd last hebben, het signaal moet toch geschikt worden gemaakt voor transport via de ether/kabel. Aangezien bandbreedte geld kost worden de signalen sterk gecomprimeerd. Door deze compressie gaat beeldinformatie verloren. Ik stoor me meer aan artifacten (vooral het kameffect) en blokken dan aan beeldruis.

Nee, de beeldkwaliteit van analoge televisie is nu zeer goed te noemen, vaak beter dan digitaal via de kabel, omdat er dan zo'n sterke compressie gebruikt wordt (om zoveel mogelijk zenders bij elkaar te proppen) dat de kwaliteit bedroevend is.

Via satelliet is te zien hoe het ook beter kan (niet bij de Nederlandse zenders, daar geldt hetzelfde 'proppen' als digitale tv via de kabel), perfect beeld en geluid. Maar dit vergt toch heel wat moeite (installatie en aanschaf). En wordt er bovendien steeds meer 'gepropt'.

Ik ben het wel met je eens dat digitale TV wel beter kan worden, maar dat is het op dit moment in Nederland in de praktijk zeker niet. De brakke mediaboxen die regelmatig vastlopen zijn hier ook nog eens debet aan.

Ik denk dat je in de nabije toekomst alleen via je computer (met dubbele DVI) het mooiste beeld uit je tv zal halen. Uiteindelijk wordt multimedia allemaal wel geintegreerd in een gebruikersvriendelijkere box. Maar dat je elke 5-10 jaar een nieuwe tv zal kopen, blijft voorlopig nog wel zo. En dat content providers de toekomst hebben en zullen bepalen wisten we al langer.

Verloren rechtzaak? Nog een reden voor de kabelmaatschapijen om iedereen digitaal te krijgen

Gesloten