LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Har06 »

vogels schreef:
PieterenJoke schreef:Mensen van Radar hoe kan ik Noreply online bereiken ze zijn zo brutaal ik stuur mijn brief maar het komt er gewoon niet door ik hoor het graag
Ik neem aan dat je met een brief, een mail bedoeld. Je kunt geen mailtjes sturen naar een noreply adres! Daarom staat er ook: Noreply!
Online heeft een contact formulier :), is allemaal niet zo moeilijk :mrgreen:

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door encore »

Nogmaals

[email protected]

en verder heeft Online een outsourced contact center. Dus ja, er wordt op elk mailtje gereageerd. Krijgen ze een goed service-level van :mrgreen:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door kweenie »

Beetje raar verhaal trouwens. Omdat de schoonzoon zegt dat je wel kunt overstappen en blijkbaar dus niet naar de zenders heeft gekeken, krijgt Online nu de schuld en de rekening.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Har06 »

kweenie schreef:Beetje raar verhaal trouwens. Omdat de schoonzoon zegt dat je wel kunt overstappen en blijkbaar dus niet naar de zenders heeft gekeken, krijgt Online nu de schuld en de rekening.
IK DENK DAT ONLINE DIT SOORT KLANTEN BEST KAN/WIL MISSEN :mrgreen:

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

berndv schreef:
Jaja, volgens u zou de klantenservice u een antwoord moeten kunnen geven dat u wilt horen.

Zoals ik al zei, geschillencommissie, en inderdaad, is even een investering om terecht gewezen te worden, maar nog altijd goedkoper dan een advocaat inhuren.
Het antwoord dat ik wil horen, is een antwoord waarmee ik iets kan. Ofwel, een gefundeerd antwoord dat in gaat op mijn aangedragen klachten/punten.
Laatst gewijzigd door Ouburg84 op 15 mei 2015 13:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

berndv schreef:Weet zo niet of het artikel uit de telecommunicatiewet op een zenderwijziging van toepassing is. De geschillencommissie weet dat wel:
http://www.degeschillencommissie.nl/home
Kost 50 euro, maar krijgt u terug als u in uw gelijk gesteld wordt. Heel wat goedkoper dan een gang naar de rechter, mocht u ongelijk krijgen.
Zoals in de brief te lezen valt, ga ik naar de geschillencommissie als ik geen goed en volledig antwoord krijg. Desondanks bedankt voor jouw reactie.

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

Har06 schreef: zenders schrappen kan zonder inspraak van klant door gevoerd worden

Ervan uitgaande dat je bedoelt dat ze dit zonder eventuele consequenties kunnen doen rest mij de vraag: "Waar baseer jij jouw antwoord op?"
Laatst gewijzigd door Ouburg84 op 15 mei 2015 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

Har06 schreef: ja ja ja dat wordt allemaal ontvankelijk verklaard, mooi niet en de € 50 is ook foetsie :lol:
Want....?
Laatst gewijzigd door Ouburg84 op 15 mei 2015 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

olaf79 schreef:Je klacht gaat behoorlijk mank. Het zenderaanbod is geen beding in de zin des wets en dus hoeft deze niet aangepast te worden via de voorwaarden in de telecomwet. Als Online de zender zou schrappen en daarvoor niks in de plaats zou stoppen zou je nog een goede kans maken.
Het zenderaanbod is nou eenmaal iets dat regelmatig kan veranderen o.a. omdat zenders zelf niet meer doorgegeven willen worden, omdat er nieuwe interessante zenders bij komen, etc...

Voor jou de eer dat je het eerste genoegzame antwoord geeft, mijn hartelijke dank.

Het zenderaanbod als beding betitelen deed mij ook al achter mijn oren krabben. Andere aanbieders houden zich bij zenderwijzigingen en dergelijke echter meestal wel aan dit artikel. KPN informeert haar klanten bij dezelfde zenderwijziging dan ook netjes over de mogelijkheid om hun abonnement op te zeggen.
Gezien het bovenstaande en het feit dat de consument haar keuze deels zal maken op basis van de zenders die zij ontvangt, acht ik het daarom zelf mogelijk dat dit artikel toch van toepassing is. Je gaat immers pas akkoord als het zenderaanbod jou bevalt.
Tot slot stelt de OPTA dat van een zenderwijziging niet kan worden aangetoond of deze nadelig is voor de consument en dat daarmee iedere zenderwijziging een reden is om het contract op te zeggen.

Mochten er naar aanleiding hiervan nog op- of aanmerkingen zijn en/of mocht ik het bij het verkeerde eind hebben, dan hoor ik het wederom graag. Nogmaals bedankt...
Laatst gewijzigd door Ouburg84 op 15 mei 2015 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

[/quote]Sorry, maar dat is wel heel,selectief lezen. Zoals al door meer gezegd is ontbinden geen optie bij een zenderwijziging. De zenderwijziging betreft geen Duitse zender. De Duitse zenders waren al vooraf bekend. Als die zenders voor u zo belangrijk zijn, zou ik eens een hartig woordje met de kinderen gaan spreken. Die zouden toch moeten weten wat pa en ma willen, en daar een abonnement bij uitzoeken. En dat u aangeeft dat het u niet om de centen ging, kom op, wees een man en wees eerlijk. Dit is om de centen gebeurd.[/quote]


Selectief lezen, daar hebben we allemaal wel eens last van:

[/quote]Jaja, volgens u zou de klantenservice u een antwoord moeten kunnen geven dat u wilt horen.[/quote] Alleen het door mij gewenste antwoord ligt niet helemaal in lijn met jouw verwachting...

[/quote]Zoals al door meer gezegd is ontbinden geen optie bij een zenderwijziging.[/quote] Je gebruikt niet onderbouwde antwoorden...


[/quote]En dat u aangeeft dat het u niet om de centen ging, kom op, wees een man en wees eerlijk. Dit is om de centen gebeurd.[/quote]
Het lijkt mij niet nodig om de ander te veroordelen op diens onvolkomenheden, die hebben we allemaal... of niet? Volgens mij is hij gewoon een man..

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Har06 »

vogels schreef:@ouburg84: gooi het maar in een grote pet. Totaal onleesbaar met die onhandige, mislukte quotes.
lijkt me allemaal vrij duidelijk :oops:

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

Zoals ik al enigszins verwachtte, heeft Online.nl het nagelaten om te reageren. Mijn klacht is inmiddels ingediend bij de geschillencommissie. In de tussentijd heb ik mijn zoektocht naar informatie over het onderwerp voortgezet en dit heeft tot de volgende bevindingen geleid;

Het aanpassen van het zenderaanbod valt wel onder artikel 7.2 van de telecommunicatiewet. Voor meer informatie hierover verwijs ik naar “Beoordelingskader 2010 artikel 7.2 Tw” (College van OPTA/De Autoriteit Consument en Markt). Enkele paragrafen hieruit:

Paragraaf 10:
Het schrappen van zenders uit het zenderpakket zal in beginsel een wijziging opleveren die
niet aantoonbaar in het voordeel van de abonnee is, het in artikel 7.2 Tw vervatte recht om de
overeenkomst kosteloos te kunnen beëindigen zal in een dergelijk geval dan ook onverminderd
van kracht zijn. Bij andere wijzigingen in het zenderpakket zal het niet altijd eenduidig te
bepalen zijn of een wijziging aantoonbaar in het voordeel van een abonnee is. Of een wijziging
in het zenderpakket aantoonbaar in het voordeel van de abonnee is zal afhangen van de
omstandigheden van het geval. In zijn algemeenheid stelt het college zich op het standpunt dat
een wijziging van het zenderpakket (niet zijnde een uitbreiding) niet snel aantoonbaar in het
voordeel van de abonnee zal zijn. De abonnee kiest immers steeds vaker het (aanvullende)
zenderpakket dat op zijn voorkeur aansluit, wanneer er wijzigingen in dit pakket worden
aangebracht acht het college het redelijk dat de abonnee de mogelijkheid krijgt de
overeenkomst kosteloos te beëindigen. Uiteraard geldt vorenstaande niet wanneer een zender
uit het zenderpakket verdwijnt omdat de zender ophoudt te bestaan of al zijn uitzendrechten
verliest.

Paragraaf 11
Een abonnee kan bij een aanbieder meerdere diensten afnemen op grond van één
overeenkomst. Wanneer een aanbieder in één van de diensten een niet aantoonbaar
voordelige wijziging aanbrengt, dan dient het beëindigingsrecht van artikel 7.2 Tw te worden
toegepast op alle op basis van die overeenkomst geleverde diensten.

Paragraaf 12
Indien de abonnee op grond van artikel 7.2 Tw het recht heeft zijn overeenkomst te
beëindigen, dan moet dit kosteloos zijn voor de abonnee. Dit betekent dat de abonnee alle
randapparatuur die hij bij het aangaan van de overeenkomst of gedurende de looptijd van de
overeenkomst van de aanbieder heeft in eigendom heeft verkregen, kosteloos mag behouden.

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

@Har06; Klasse :D

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door encore »

maar heb je de zooi in eigendom gekregen? :mrgreen:
Verder is speculeren nu zinloos, de schillenboer gaat zich ermee bemoeien. Tot die tijd is rikraaien zinloos. succes!

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

Ik heb mijn vorige bericht alleen geplaatst om andere forumgebruikers van informatie rondom artikel 7.2 van de telecommunicatiewet te voorzien.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Har06 »

Ouburg84 schreef:Ik heb mijn vorige bericht alleen geplaatst om andere forumgebruikers van informatie rondom artikel 7.2 van de telecommunicatiewet te voorzien.
Ouburg84 klasse :mrgreen:

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door encore »

maar je kunt helemaal geen zenderpakket kiezen bij Online.

En nogmaals: De uitspraak afwachten...

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Har06 »

encore schreef:maar je kunt helemaal geen zenderpakket kiezen bij Online.

En nogmaals: De uitspraak afwachten...
Bij online kun je alles kiezen :mrgreen:

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

encore schreef:maar je kunt helemaal geen zenderpakket kiezen bij Online.

En nogmaals: De uitspraak afwachten...

Om eerlijk te zijn lijkt het mij alleen maar nuttig om informatie uit te blijven wisselen over het onderwerp. Hieraan liggen drie redenen ten grondslag, te weten:

1. Het aandragen van informatie over het onderwerp kan als bron van informatie dienen voor mensen die met een vergelijkbaar probleem zitten. Berichten hieromtrent zijn overigens van een geheel andere orde dan rikraaien.
2. Het uitwisselen van (zinvolle) informatie over het onderwerp draagt tevens bij aan mijn eigen beeldvorming. Op basis hiervan kan ik bijvoorbeeld tot de conclusie komen dat de toelichting die ik bij de geschillencommissie ingediend heb niet volstaat en besluiten om mijn standpunt mondeling toe te lichten tijdens de zitting.
3. Mocht de geschillencommissie mij ongelijk geven, dan ben ik beter voorbereid op een gang naar de rechter. Uiteraard wil ik hier dan (nog) beter beslagen ten ijs komen dan bij de geschillencommissie, alwaar ik dan ongelijk gekregen heb.

Mocht ik iets missen, dan hoor ik het graag.

Ouburg84
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:32

Re: Online.nl handelt onrechtmatig omtrent zenderwijzigingen

Ongelezen bericht door Ouburg84 »

Har06 schreef:
Ouburg84 schreef:Ik heb mijn vorige bericht alleen geplaatst om andere forumgebruikers van informatie rondom artikel 7.2 van de telecommunicatiewet te voorzien.
Ouburg84 klasse :mrgreen:
Thanks 8)

Gesloten