LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ellobo64
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2010 21:16

Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door ellobo64 »

Ziggo heeft iets nieuws gevonden om de te al hoge winst nog iets verder op te krikken, deze maand gaan ze het abonnementsgeld voor mei maar een paar dagen eerder binnen hengelen.
Zo worden alle abonnee's aardig gepakt.
groet ellobo64

ellobo64
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2010 21:16

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door ellobo64 »

Vogels,

Als je op het factuuroverzicht kijk dan zie je dat er staat factuurdatum 25-04-2012, en laatste betaaldag 25-4-2012.
Dit is zoals je ook kunt zien op het factuuroverzicht 2 tot 4 dagen eerder.
groet ellobo64

ellobo64
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2010 21:16

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door ellobo64 »

Vogel,

zoals je hieronder kunt zien is het geen verzinsel.
als je dit x de miljoenen klanten doe dan is het toch een leuk bedrag wat je eerder op de rekening van Ziggo hebt staan.
eigenlijk zou het eerlijker zijn om de laatste werkdag van de maand af te schrijven.

Factuurdatum Laatste betaaldag Bedrag
25-04-2012 25-04-2012 € 17,20
28-03-2012 28-03-2012 € 17,20
27-02-2012 27-02-2012 € 16,95
27-01-2012 27-01-2012 € 16,95
28-12-2011 28-12-2011 € 16,95
28-11-2011 28-11-2011 € 16,95
27-10-2011 27-10-2011 € 16,95
28-09-2011 28-09-2011 € 16,95
29-08-2011 29-08-2011 € 16,95

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door riddert »

ellobo64 schreef:Vogel,

zoals je hieronder kunt zien is het geen verzinsel.
als je dit x de miljoenen klanten doe dan is het toch een leuk bedrag wat je eerder op de rekening van Ziggo hebt staan.
eigenlijk zou het eerlijker zijn om de laatste werkdag van de maand af te schrijven.

Factuurdatum Laatste betaaldag Bedrag
25-04-2012 25-04-2012 € 17,20
28-03-2012 28-03-2012 € 17,20
27-02-2012 27-02-2012 € 16,95
27-01-2012 27-01-2012 € 16,95
28-12-2011 28-12-2011 € 16,95
28-11-2011 28-11-2011 € 16,95
27-10-2011 27-10-2011 € 16,95
28-09-2011 28-09-2011 € 16,95
29-08-2011 29-08-2011 € 16,95


Vind het een beetje muggenzifterij, betaald worden moet er toch. Maar in plaats van wat u voorstelt, om het de laatste werkdag van de maand te betalen, zou je beter kunnen zeggen; halverwege de maand betalen. Dan betaalt de klant de helft van de maand achteraf, en de andere helft vooraf. Dat zou voor iedere partij het eerlijkst zijn, tenminste als je je eraan zou storen.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

hoppa meteen opzeggen ppff wat een gezeur zeg waar maakt iedereen zich druk om tegenwoordig

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

KPN doet dit al jaren. Vandaag zijn bij mij de abonnementskosten voor mei en juni afgeschreven. En dat terwijl ik KPN een maand geleden per 1 mei heb opgezegd.

Je krijgt zomaar het gevoel dat het deze bedrijven alleen maar om geld te doen is........

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door riddert »

Je krijgt zomaar het gevoel dat het deze bedrijven alleen maar om geld te doen is........
Het zou best eens zo kunnen zijn dat mensen bedrijven oprichten met het doel om hier geld mee te verdienen. Het lijkt me tevens de enige logische verklaring.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

ellobo64 schreef:Vogels,

Als je op het factuuroverzicht kijk dan zie je dat er staat factuurdatum 25-04-2012, en laatste betaaldag 25-4-2012.
Dit is zoals je ook kunt zien op het factuuroverzicht 2 tot 4 dagen eerder.
groet ellobo64

Als je niet mee akkoord gaat, kan je de incasso terugboeken, en pas de laatste dagen van de maand betalen.
Vergeet wel een ding niet, dat het geld dan ook de laatste dag van de maand op de rekening van Ziggo moet staan.
Anders zien wij jouw terug met een nieuw topic: Ziggo stuurt mij het incassobureau!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Zo worden alle abonnee's aardig gepakt.
Reken me nu eens voor dan, hoe hard je gepakt wordt. Hoeveel euro rente loop je mis op jaarbasis ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door berndv »

bprosman schreef:
Zo worden alle abonnee's aardig gepakt.
Reken me nu eens voor dan, hoe hard je gepakt wordt. Hoeveel euro rente loop je mis op jaarbasis ?
Per abonnee zal het op jaarbasisnog geen paar cent zijn. En ja, door de miljoenen klanten van ziggo zal het absoluut wat opleveren. En ja, ziggo doet alles om geld te verdienen. En daarbij leveren ze jou een produkt af. En nu mag jij raden wat voor de aandeelhouders het belangrijkste is?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Per abonnee zal het op jaarbasisnog geen paar cent zijn. En ja, door de miljoenen klanten van ziggo zal het absoluut wat opleveren.

Denk dat banken met afrondingen nog meer verdienen.
En ja, ziggo doet alles om geld te verdienen.
Joh, het lijkt wel een commercieel bedrijf :wink: .
Niemand houd je tegen om aandeelhouder te worden.

Maar ehhh... hoezo winst... heb ik iets gemist ?

http://www.bnr.nl/feeds/anp/640952-1204 ... st-in-2012

Eerder innen en later betalen, is basisstof binnen een financiele opleiding. Misschien een eye-opener maar 2/3 van de beursgenoteerde bedrijven doet dit.

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo ellobo64,

De incasso datums deze maand vinden plaats op:

woensdag 25 april 2012
donderdag 26 april 2012

Ik kan begrijpen dat je het vervelend vindt dat het wat eerder plaats vindt dan normaal. Wat ik je dan kan adviseren is het volgende:

De digitale nota (FINBOX)

FiNBOX is een gratis onderdeel binnen internetbankieren. In deze `digitale brievenbus` ontvang je financiële post van steeds meer bedrijven, overheden en instellingen.
Aangesloten banken zijn ABN-AMRO, ING en Rabobank. Je meldt je aan via internetbankieren. Kies je voor een digitale factuur via FiNBOX dan ontvang je je facturen digitaal en betaal je deze eenvoudig via de beveiligde omgeving van je eigen bank. Je stopt dan de automatische incasso.

Voor al onze betaal opties wil ik je verwijzen naar de volgende pagina.
https://www.ziggo.nl/help/hulp-per-onde ... n-betalen/

Ik hoop je hierbij volgende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Ziggo-webteam_Alex schreef: Wat ik je dan kan adviseren is het volgende:
De digitale nota (FINBOX)

FiNBOX is een gratis onderdeel binnen internetbankieren. In deze `digitale brievenbus` ontvang je financiële post van steeds meer bedrijven, overheden en instellingen.
Aangesloten banken zijn ABN-AMRO, ING en Rabobank. Je meldt je aan via internetbankieren. Kies je voor een digitale factuur via FiNBOX dan ontvang je je facturen digitaal en betaal je deze eenvoudig via de beveiligde omgeving van je eigen bank.
Of dit een goed advies is weet ik niet, ik ken Finbox niet.

Groot nadeel van dit soort systemen is dat je niets meer op papier hebt, vorig jaar heb ik de Rabobank verruild voor een andere bank.
In het jaar van de overstapservice dat ik beide banken nog had heb ik voor een eenvoudiger Rabobank pakket gekozen zonder papieren afschriften.
Had ik nooit moeten doen, op de dag af dat ik de Rabobank definitief opzegde is ook de toegang tot de online afschriften geblokkeerd, ik heb van de Rabobank nooit een bevestigingsbrief of zo gekregen na mijn opzegging, ze hebben alles afgekapt zonder een enkele reactie.
Weg alle afschriften, en waarschijnlijk was een Finbox als ik die had ook weg geweest.
Je kunt dus niets meer terugzoeken als je ooit eens iets moet bewijzen.

Online afschriften, facturen o.i.d. bij je bank? Naar mijn idee nooit aan beginnen want je zit voorgoed aan dezelfde bank vast, of moet alles toch nog uitprinten voor je opzegt.

Nogmaals, misschien kent Finbox dat nadeel niet, maar het is wel iets om even zeker te weten voor je er aan begint.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door Brainless »

CaptainSlow schreef: Online afschriften, facturen o.i.d. bij je bank? Naar mijn idee nooit aan beginnen want je zit voorgoed aan dezelfde bank vast, of moet alles toch nog uitprinten voor je opzegt.
Je kunt je afschriften dan gewoon downloaden en opslaan op je hardeschijf/usb-stick.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

CaptainSlow schreef:
Of dit een goed advies is weet ik niet, ik ken Finbox niet.

Groot nadeel van dit soort systemen is dat je niets meer op papier hebt, vorig jaar heb ik de Rabobank verruild voor een andere bank.
.
Je kent Finbox niet, maar toch weet je dat dit soort systeem nadelen heeft? :shock:

De rest heeft Brainless al opgemerkt!
Brainless schreef:
CaptainSlow schreef: Online afschriften, facturen o.i.d. bij je bank? Naar mijn idee nooit aan beginnen want je zit voorgoed aan dezelfde bank vast, of moet alles toch nog uitprinten voor je opzegt.
Je kunt je afschriften dan gewoon downloaden en opslaan op je hardeschijf/usb-stick.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Brainless schreef:
CaptainSlow schreef: Online afschriften, facturen o.i.d. bij je bank? Naar mijn idee nooit aan beginnen want je zit voorgoed aan dezelfde bank vast, of moet alles toch nog uitprinten voor je opzegt.
Je kunt je afschriften dan gewoon downloaden en opslaan op je hardeschijf/usb-stick.
Had ik achteraf gezien ook moeten doen voor ik opzegde, ik had alleen niet verwacht dat de Rabobank na 30 jaar klant te zijn geweest alles zo bot zou afkappen (maar ja, ik ging er ook niet voor niets weg)

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Je kent Finbox niet, maar toch weet je dat dit soort systeem nadelen heeft? :shock:
De rest heeft Brainless al opgemerkt!

Je hebt gelijk, het was wat kort door de bocht, de tekst had beter iets kunnen zijn dat je je wel een paar dingen moet realiseren voor je er aan begint, zoals het downloaden (in mijn geval voor een opzegging) van de bestanden. Daarna ook zorgen voor een goede back-up zodat ze bij een computercrash of nieuwe installatie van de pc niet verdwenen zijn.

Aangezien jullie me al gequote hebben kan ik de tekst niet meer aanpassen. :oops:

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Onterecht te vroeg incasseren van rekening Ziggo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

vogels schreef:
ik had alleen niet verwacht dat de Rabobank na 30 jaar klant te zijn geweest alles zo bot zou afkappen
Jij zegt je rekening op, met daaraan gekoppeld alle geleverde diensten! En het dan vreemd vinden dat je ergens niet meer over kunt beschikken? Je had dit ook wel zelf kunnen bedenken. Bij iedere bank is dit trouwens zo.
Dat is zo, maar een klein briefje dat ze mijn opzegging hebben ontvangen, dat ze het betreuren dat je vertrekt.... etc..etc, maar vooral met een datum waarop deze ingaat had wel zo netjes geweest, je weet dan vanaf welke datum gebruik van eventuele passen en online bankieren niet meer mogelijk is.
Alle wijzigingen bij deze bank heb ik wekenlang achterna moeten bellen omdat ze ze kwijt raken of fout op fout stapelen, maar zo snel als ze deze opzegging verwerkt hadden heb ik nog nooit meegemaakt. :)

Gesloten