LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook van plan een nieuwe tv te kopen na KPN's 'Geen gedoe met kastjes en kabels'? Niet doen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
gaby.bemelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2019 07:34

Ook van plan een nieuwe tv te kopen na KPN's 'Geen gedoe met kastjes en kabels'? Niet doen

Ongelezen bericht door gaby.bemelen »

Op 5 april ontving ik de nieuwsbrief van KPN met de boodschap dat zij een nieuwe Samsung app aanbieden zodat je TV kunt kijken zonder kastje.

Heb je Digitenne en overweeg je een nieuwe Samsung TV te kopen? Niet doen!

We wonen in een buitengebied dus we kunnen enkel TV kijken via Digitenne van KPN. En hoewel onze oude TV prima werkte met het oude kastje van de KPN, was dit niet het geval met de nieuwe digitenne kastjes, die we moeten huren. Het oude kastje was eigendom en gratis. Op 2 TV's werkt het kastje, weliswaar traag, maar bij de 3e TV hebben we helemaal geen beeld.

Op 16-4 heb ik KPN gebeld om aan te geven dat ik het 3e kastje ( wat nooit ontvangen was door ons, maar wel in rekening werd gebracht) niet nodig heb, aangezien deze niet op mijn 1 van onze TV's werkt.

Ik vertelde de dame nog dat ik een een nieuwe Samsung smart TV wilde kopen nav de oplossing die KPN in hun nieuwsbrief aangegeven heeft :
We hebben iets nieuws! Een Smart TV app van KPN op je Samsung Smart TV. Nu geniet je ook van je favoriete programma’s zonder tv-ontvanger.

OK allemaal gedoe en zondegeld, maar goed, het idee dat we eindelijk van dat rotkastje af zijn, wat er tergend lang over doet om een signaal op te pakken en geen gehannes meer hebben met 2 afstandsbedieningen klinkt aanlokkelijk.

Ik bel voor de zekerheid ook nog even naar Solcon, de toekomstige glasvezel club, om te checken of zij deze app ook aanbieden. Niet dat zij straks ook een app hebben die weer alleen voor een ander merk TV geldt.

Tevreden met de antwoorden zoek ik de nieuwe TV uit die na 2 dagen arriveert. Gisteren sluit ik de TV aan, zie een KPN app en ging naarstig op zoek naar het 14 cijferige abonnementsnummer waar om gevraagd werd. Geen nummer te vinden bij mijn KPN gegevens. Contact met een chatmeneer Jordi.

Conclusie; de info in de KPN nieuwsbrief klopt niet.
Kijken zonder kastje kan met deze app wel, maar niet als er Digitenne op je kastje staat! Je moet blijkbaar interactieve TV hebben.

Noch in de nieuwsbrief, noch op de pagina waar je door kunt klikken staat vermeld dat het niet werkt voor Digitenne, nergens staat dat het alleen geldt als je interactieve TV hebt.

Er staat enkel dat je internet en TV van KPN moet hebben. Nou dat hebben we.

Een stukje uit de chatsessie na 30 minuten:

Jij (7:32:06 PM):en waar staat dan in de nieuwsbrief of in de link dat het interactieve TV betreft?
[Naam verwijderd] (7:32:40 PM):Ik kan dat ook niet vinden, daar geef ik je gelijk in. Het is inderdaad erg onduidelijk.
Jij (7:33:00 PM):En waarom heb ik dan een nieuwe TV gekocht?
[Naam verwijderd] (7:33:41 PM):Dat weet ik niet, daar ben ik niet bij geweest.
Jij (7:34:21 PM):omdat er staat dat ik dan zonder kastje tv kan kijken. Daarom!

Samenvattend komt het er voor ons op neer dat:
- We een nieuwe TV hebben gekocht, omdat KPN de kastjes heeft aangepast.
- De signalen van de TV veel trager binnen komen via het nieuwe kastje wat we MOETEN huren
- Er een app aangeboden wordt met een belofte die ze niet waar kunnen maken aangezien we in een buitengebied wonen.
- Er een aantal zenders verdwijnen, zo wordt vermeld in een volgende nieuwsbrief. het aanbod wordt dus kleiner.
- Het maandelijkse bedrag gaat omhoog door huur van de nieuwe kastjes én het abonnementsgeld is verhoogd.

Kortom waarschuwing; koop geen nieuwe Samsung TV om te kijken zonder kastje als je Digitenne hebt, het kan namelijk helemaal niet!

Dit is wat KPN communiceert:
Heb jij Internet en TV van KPN en een Samsung TV (bouwjaar 2017 of nieuwer)? Dan kijk je met de Smart TV App je favoriete tv-programma's gelijk op je smart tv, zonder tv-ontvanger.
Link naar de nieuwsbrief:
https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app. ... %253D%253D

Trap er dus niet in als je Digitenne hebt.


Gr Gaby
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2019 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast, persoonsgegevens verwijderd

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ook van plan een nieuwe tv te kopen na KPN's 'Geen gedoe met kastjes en kabels'? Niet doen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als men geen alles in een pakket van KPN hebt, is dat natuurlijk niet voor u van toepassing. Digitenne is geen alles in één.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ook van plan een nieuwe tv te kopen na KPN's 'Geen gedoe met kastjes en kabels'? Niet doen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
19 apr 2019 11:54
Als men geen alles in een pakket van KPN hebt, is dat natuurlijk niet voor u van toepassing. Digitenne is geen alles in één.

Er wordt helemaal niet gesproken over alles in één. Alleen over "Heb jij Internet en TV van KPN en een Samsung TV (bouwjaar 2017 of nieuwer)?" En dat heeft topicstarter.

@Gaby Het had inderdaad wel wat duidelijker gekund. Kleine moeite.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Ook van plan een nieuwe tv te kopen na KPN's 'Geen gedoe met kastjes en kabels'? Niet doen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

U heeft gelijk wanneer de nieuwsbrief en andere reclame van de KPN u iets (half-) belooft of onder voorwaarden, die niet of onduidelijk genoemd worden of fout zijn en de consument met technische en financiële problemen blijft zitten. Vooral wanneer er onvoldoende support achteraf (b)lijkt te zijn.

Natuurlijk kunt u via KPN, social media en de klachtensites Klacht.nl en Klachtenkompas.nl een bericht posten, waarmee u andere consumenten helpt en waarschuwt niet dezelfde conclusies te trekken dat KPN ontzorgt.

Het is tevens een gegronde reden om de KPN voortaan betere informatie te laten geven door uw klacht ook te melden bij de Reclamecode-commissie: https://www.reclamecode.nl/klacht-indienen/

Misschien nog één keer de KPN een kans geven en aanzeggen dat u dit serieus van plan bent ... ? U moet wèl kunnen aantonen wanneer en waar u verkeert ben ingelicht.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ook van plan een nieuwe tv te kopen na KPN's 'Geen gedoe met kastjes en kabels'? Niet doen

Ongelezen bericht door thecure »

Digitenne en interactieve tv zijn idd twee heel verschillende technieken .
Heeft de tv zowiezo wel een dvb-t ontvanger?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ook van plan een nieuwe tv te kopen na KPN's 'Geen gedoe met kastjes en kabels'? Niet doen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

thecure schreef:
20 apr 2019 06:06
Digitenne en interactieve tv zijn idd twee heel verschillende technieken .
Heeft de tv zowiezo wel een dvb-t ontvanger?
TS heeft internet van Solcon dus conform de webpagina zou het al niet werken:
Heb jij Internet en TV van KPN
https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

Maar het zit in de naamgeving, het product werkt met TV van KPN (is interactieve TV) en hij heeft Digitenne. Oplossing lijkt me simpel namelijk overstappen en TV van KPN nemen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ook van plan een nieuwe tv te kopen na KPN's 'Geen gedoe met kastjes en kabels'? Niet doen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn nieuwe Niet Samsung maar Philips heeft ingebouwde DVB T ontvanger van juiste type en ontvangt NPO1,2,3 en regionaal probleemloos zonder kastje Free To Air.
Voor RTL en SBS 6 wel iets nodig zoals kaartlezer maar omdat ik daar zelden naar kijk.

Elke redelijk recente Smart TV ongeacht merk kan via internet nog veel meer ontvangen....
U had beter deze brief naar de winkel kunnen meenemen en doorvragen of dit echt werkte, en had dan zonder TV of
met een ander ook werkende thuis gekomen.

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: Ook van plan een nieuwe tv te kopen na KPN's 'Geen gedoe met kastjes en kabels'? Niet doen

Ongelezen bericht door Feinel »

Ik irriteer me mateloos aan je post omdat het vol met onzin is gevuld en je heel makkelijk alles van je afschuift en bij anderen legt.
Wanneer organisaties wat verkeerd hebben gedaan mag dat best benoemd worden, maar wanneer er zo veel onzin wordt gezegd waarvan ik zeker weet dat het toch anders zit, haak ik er toch graag op in.

Op de site waar je naar toe linkt staat een kopje 'Veelgestelde vragen', bij 2 van de 5 Algemene vragen hebben ze het ook over Interactieve TV. Jammer dat die medewerker het op dat moment niet kon vinden, maar hij staat dan ook onder tijdsdruk, jij niet. Toch zeg jij: "noch op de pagina waar je door kunt klikken staat vermeld dat het niet werkt voor Digitenne, nergens staat dat het alleen geldt als je interactieve TV hebt. " Conclusie, wat je zegt klopt niet, het staat er wel. Er staat ook niks over een abonnement via een satelliet schotel, verwacht je nu dan dat het daar wel op werkt? Tenslotte hebben ze niet gezegd dat het niet zou werken.

Daarnaast nog het feit dat je schijnbaar alleen Digitenne kunt ontvangen, wat bekent dat je op een ADSL lijn van onder de 5mbit zit (er van uitgaande dat je überhaupt internet bij KPN afneemt), als je via een interactieve tv ontvanger al geen beeld kunt krijgen, waarom zou het plotseling via een app op de tv wel kunnen. Beetje logica.

Waarom je Solcon belt durf ik niet te zeggen, die zijn geen partij in deze, je zegt ook niet wat hun antwoord was. De app kun je ook wel installeren als Ziggo klant vermoed ik, maar zonder KPN ITV inlog gegevens kom je er toch niet in.

Wat verder je Digitenne problemen betreft, heeft dat puur met de plaatsing van de antenne te maken, bij de andere 2 kastjes werkt het wel, dan moet de 3de het ook doen, maar goed, na omzetting zijn er veel mensen met Digitenne die zelf geen poot willen uitsteken om aan de ontvangst te werken, das hun eigen pakkie-an. Iets als "wat er tergend lang over doet om een signaal op te pakken" is technisch bij Digitenne helemaal niet mogelijk. Het kastje heeft ontvangst, of het heeft geen ontvangst. Goede uit richting en plaatsing van de antenne is het enige wat van belang is, op je andere 2 kastjes werkt het wel, dus dit heb je zelf in de hand.
Samenvattend komt het er voor ons op neer dat:
- We een nieuwe TV hebben gekocht, omdat KPN de kastjes heeft aangepast.
- De signalen van de TV veel trager binnen komen via het nieuwe kastje wat we MOETEN huren
- Er een app aangeboden wordt met een belofte die ze niet waar kunnen maken aangezien we in een buitengebied wonen.
- Er een aantal zenders verdwijnen, zo wordt vermeld in een volgende nieuwsbrief. het aanbod wordt dus kleiner.
- Het maandelijkse bedrag gaat omhoog door huur van de nieuwe kastjes én het abonnementsgeld is verhoogd.
- Incorrect, je hebt een nieuwe TV gekocht omdat je er onterecht van uitging dat je de Smart TV app kon gebruiken.
- Moet? Mag huren, je had 2 koop ontvangers, door verplichte (vanuit overheid) aanpassing in de uitzendtechniek werken je oude (10 jaar +) ontvangers niet meer. KPN is niet verantwoordelijk voor je eigen aangeschafte ontvangers.
- Je voldoet niet aan de voorwaarden, dus een belofte hebben ze u ook nooit gemaakt.
- Jammer inderdaad, maar verder niet van belang bij dit onderwerp.
- De huur van de ontvangers blijft hetzelfde, 5 euro. Alleen het Digitenne abonnement zelf gaat met 1,50 omhoog. Niet eens? Opzeggen! Tevens niet van belang bij dit onderwerp.

Fijne dag nog.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ook van plan een nieuwe tv te kopen na KPN's 'Geen gedoe met kastjes en kabels'? Niet doen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dvb-t is uitgefaseerd en vervangen door dvb-t2

Ontvanger zit bij nieuwe tv's ingebouwd. Losse kastjes zijn gewoon te koop voor een paar tientjes. Voor FTA geen provider nodig.

Spekkie99
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2008 19:54

Re: Ook van plan een nieuwe tv te kopen na KPN's 'Geen gedoe met kastjes en kabels'? Niet doen

Ongelezen bericht door Spekkie99 »

Het is vervelend maar het lijkt alsof u het had kunnen vinden.

Als het Solcon abonnement via glasvezel afloopt en kpn is ook leverbaar dan naar kpn toe voor internet en TV en dan gaat de app ook werken. Mocht de TV via koop op afstand zijn gekocht kan deze wellicht binnen 2 weken retour.

Gesloten