LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging van abonnement CanalDigitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
FransC1944

Opzegging van abonnement CanalDigitaal

Ongelezen bericht door FransC1944 » 06 sep 2016 11:15

Begin juni heb ik mijn abonnement bij CanalDigitaal opgezegd per 1 aaugustus 2016. Bij schrijven d.d. 7 juni 2016 krijg ik van CanalDigitaal de bevestiging van de opzegging per 1 augustus. Wel wordt de opmerking geplaatst dat de opzegging en de nota van de maand waarin de opzegging wordt doorgevoerd elkaar kruisen. Teveel in rekening gebrachte kosten worden teruggestort. U raad het ondanks de tijdige opzegging wordt in juli toch nog de abonnementskosten over augustus van de rekening afgeschreven. Na tel. navraag werd mij in augustus medegedeeld dat terugstorting in augustus zou plaatsvinden. Het is inmiddels september, maar terugstorting heeft nog steeds niet plaatsgevonden. Bij wederom telefonische navraag werd medegedeeld dat terugstorting binnen 6 weken zou plaatsvinden. Wel met de opmerking dat niet het volledige maandbedrag zal worden teruggestort. Over de datum 1 augustus zou alsnog kosten in rekening gebracht worden. Lijkt mij absurt, opzegging is per 1 augustus. Dus geen verplichtingen meer op die datum.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 sep 2016 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast vanwege onduidelijkheid

berndv

Re: Opzegging van abonnement CanalDigitaal

Ongelezen bericht door berndv » 06 sep 2016 13:03

FransC1944 schreef: Wel wordt de opmerking geplaatst dat de opzegging en de nota van de maand waarin de opzegging wordt doorgevoerd elkaar kruisen. Teveel in rekening gebrachte kosten worden teruggestort. U raad het ondanks de tijdige opzegging wordt in juli toch nog de abonnementskosten over augustus van de rekening afgeschreven.
er valt toch weinig te raden als ze het gewoon van te voren aangeven?
FransC1944 schreef:Wel met de opmerking dat niet het volledige maandbedrag zal worden teruggestort. Over de datum 1 augustus zou alsnog kosten in rekening gebracht worden.
per 1 augustus betekent toch dat u tot en met 1 augustus diensten afneemt en klant bent, dus zult u toch 1/31 van de maandkosten moeten betalen?
FransC1944 schreef:Bij wederom telefonische navraag werd medegedeeld dat terugstorting binnen 6 weken zou plaatsvinden.
dat vind ik persoonlijk wel onacceptabel lang

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 07 sep 2016 07:57

U had per 31 juli moeten opzeggen, iedereen begrijpt Uw verhaal behalve een computer omdat ze tot of tot en met.... moeten leveren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 07 sep 2016 13:29

FransC1944 schreef:Begin juni heb ik mijn abonnement bij CanalDigitaal opgezegd per 1 aaugustus 2016.
Hoe lang was u al klant? Wist u overigens dat u niet perse per de eerste van de maand hoeft op te zeggen.
FransC1944 schreef:Wel wordt de opmerking geplaatst dat de opzegging en de nota van de maand waarin de opzegging wordt doorgevoerd elkaar kruisen. Teveel in rekening gebrachte kosten worden teruggestort.
Ik zou dat gewoon laten storneren door de bank. Of beter nog een selectieve blokkade laten leggen.
FransC1944 schreef:Wel met de opmerking dat niet het volledige maandbedrag zal worden teruggestort.
Hebben ze daar ook een reden voor gegeven?
berndv schreef:per 1 augustus betekent toch..
Ik begrijp dat als stopzetting met ingang van 1 augustus, dus dat 1 augustus de eerste dag is dat TS geen abonnement meer heeft.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ » 07 sep 2016 13:50

FransC1944 schreef:Over de datum 1 augustus zou alsnog kosten in rekening gebracht worden. Lijkt mij absurt, opzegging is per 1 augustus. Dus geen verplichtingen meer op die datum.
Per 1 augustus is niet eenduidig genoeg. Dit kan zowel worden gezien als tot en met 31 juli als tot en met 1 augustus.

Beter is:

Op 31 juli stop ik het abonnement.

Of

Met ingang van 1 augustus stop ik het abonnement.

(zie www.onzetaal.nl)

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 » 07 sep 2016 15:40

Wat een muggenzifterij over een woordje. Natuurlijk begrijpt iedereen met het iq van een stoeptegel of meer dat het hier gaat om een opzegging met ingang van 1 augustus, ofwel de laatste dag van de maand juli is de laatste dag dat het abonnement loopt. Het is idioot om voor 1 dag een rekening te gaan sturen, sterker nog dit kost waarschijnlijk meer dan het oplevert.

Ik sluit me aan met anderen hierboven: niet betalen en of gewoon storneren en heel blij zijn dat je van die ballentent verlost bent.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 07 sep 2016 15:51

tuurlijk redeneert iedereen zo dat per 1 augustus inderdaad vaak betekent dat 31 de laatste dag is. Het is alleen weinig concreet te noemen omdat het op meerdere manieren op te vatten is. Zoals je kan lezen van het genootschap Onze Taal, die toch wel een aantal stoeptegels aan iq bezitten, is per xx maand niet eenduidig genoeg.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 07 sep 2016 22:14

berndv schreef:Zoals je kan lezen van het genootschap Onze Taal, die toch wel een aantal stoeptegels aan iq bezitten, is per xx maand niet eenduidig genoeg.
GjvdZ stelde enkel dat dit woord op meerdere manieren uit te leggen zou zijn. En gaf vervolgens in het algemeen een verwijzing naar onzetaal. Zo kan ik het ook. Ik roep iets over de ruimte en vervolgens verwijs ik naar Nasa. En de Nasa kan ondertussen exact het tegenovergestelde beweren.

Twee argumenten waarom TS niet voor 1 augustus hoeft te betalen.

1. Van Dale defineert per
Van Dale schreef:per (voorzetsel)
1 door, bij, met: per post door middel van; per kilo voor elke kilo
2 met ingang van: per 1 januari
Het lijkt mij redelijk evident dat optie 1 niets binnen de context past, dus moet het optie 2 zijn.
Onze Taal schreef:Ook per wordt al heel lang in de betekenis 'op' gebruikt: 'Het contract loopt per 31 december af.' Toch heeft op de voorkeur. Per duidt oorspronkelijk namelijk het begin van een periode aan; het is te vervangen door met ingang van of vanaf. Maar een contract loopt niet af vanaf 31 december, maar óp die dag zelf. De volgende herschrijving is wel mogelijk: 'Janne is per/vanaf/met ingang van 1 januari aanstaande niet meer in dienst.'
Taalkundig duid per gewoon op de eerste dag dat TS geen overeenkomst meer wenst.

2) Haviltex
Wikipedia schreef:Het arrest Ermes/Haviltex, tegenwoordig kortweg bekend als Haviltex (13-03-1981, NJ 1981, 635),[1] is een arrest van de Nederlandse Hoge Raad. Haviltex is een gevleugeld begrip geworden in het civiele recht waar het de uitleg van een bepaling in een overeenkomst of contract betreft, zoals Lindenbaum/Cohen dat lange tijd was voor de onrechtmatige daad.

Het arrest bepaalde dat bij de uitleg van een schriftelijke overeenkomst het niet genoeg is om enkel naar de taalkundige betekenis van de tekst te kijken, maar dat ook gekeken moet worden welke betekenis de partijen aan de tekst gaven en wat ze over en weer van elkaar mochten verwachten.
En wat zou TS nu bedoelt hebben?

Zijdelings: een abonnement bij Canal Digitaal is in de meeste gevallen voor onbepaalde duur.
https://www.canaldigitaal.nl/tv-thuis/basishd/
Laatst gewijzigd door alfatrion op 08 sep 2016 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 08 sep 2016 07:11

FransC1944 schreef:Begin juni heb ik mijn abonnement bij CanalDigitaal opgezegd per 1 aaugustus 2016. Bij schrijven d.d. 7 juni 2016 krijg ik van CanalDigitaal de bevestiging van de opzegging per 1 augustus. Wel wordt de opmerking geplaatst dat de opzegging en de nota van de maand waarin de opzegging wordt doorgevoerd elkaar kruisen. Teveel in rekening gebrachte kosten worden teruggestort. U raad het ondanks de tijdige opzegging wordt in juli toch nog de abonnementskosten over augustus van de rekening afgeschreven. Na tel. navraag werd mij in augustus medegedeeld dat terugstorting in augustus zou plaatsvinden. Het is inmiddels september, maar terugstorting heeft nog steeds niet plaatsgevonden. Bij wederom telefonische navraag werd medegedeeld dat terugstorting binnen 6 weken zou plaatsvinden. Wel met de opmerking dat niet het volledige maandbedrag zal worden teruggestort. Over de datum 1 augustus zou alsnog kosten in rekening gebracht worden. Lijkt mij absurt, opzegging is per 1 augustus. Dus geen verplichtingen meer op die datum.
Nogmaals 6 weken wachten is onredelijk.

Je kunt aangeven dat zij zich niet aan de afspraken hebben gehouden wat betreft de terugbetaling van de onverschuldigde abonnementsgelden en dat je het bedrag zal storneren. Vervolgens het bedrag storneren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 08 sep 2016 16:45

Hou er rekening mee dat je bij de bank tot 8 weken na de afschrijving kan storneren.

Gesloten