er is nog een uitzondering hoor:olaf79 schreef:Nee, bij telefonische verkoop en in geval van telecom abbo's geldt het schriftelijkheidsprincipe. Dat betekent dat de klant 304x telefonisch akkoord kan geven maar dan nog steeds het contract daadwerkelijk tot stand komt als er een getekende opdrachtbevestiging is. In dit geval is er dus geen rechtsgeldig contract tot stand gekomen en kan de abonnee dit per direct en zonder verdere opzegtermijn opzeggen.
Dit geldt in geval de verkoper duidelijk het initiatief nam tot het doen van de aanbieding.
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... marketing/Is het schriftelijkheidsvereiste altijd van toepassing?
Het vereiste van schriftelijkheid geldt in een aantal situaties niet. Deze zijn:
bij verlenging van bestaande overeenkomsten die betrekking hebben op het geregeld verrichten van diensten of tot het geregeld leveren van elektriciteit, gas, water of stadsverwarming,
bij gemengde overeenkomsten die via telefonische verkoop tot stand komen en;
als de consument zelf belt naar een ondernemer.
dus het hele verhaal van het schriftelijkheidsvereiste mag volgens de ACM gewoon achterwege gelaten, aangezien het hier gaat om een verlenging van een bestaande overeenkomst.