LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overgestapt van Ziggo naar Fiber

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
kyomai3006
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2018 04:27

Overgestapt van Ziggo naar Fiber

Ongelezen bericht door kyomai3006 »

hallo

sinds enkele maanden ben ik over gestapt van ziggo naar fiber met het idee dat ik bij fiber goedkoper uitwas en zij hetzelfde boden als ziggo voor een lager maandbedrag echter blijkt het tegendeel.

om per afgesproken datum gebruik te kunnen maken van fibers diensten moest ik afstand doen van de wettelijke opzegtermijn zodat hun mijn aansluiting versneld konden leveren

tot aan dit punt was de klantenservice erg behulpzaam en vriendelijk tot ik vragen ging stellen die meer specifiek waren ivm het aansluiten van hun materialen omdat ik dacht dat ik geen signaal kreeg en omdat er in eerste instantie niets stond over een telefoonlijn en ik dacht dat hun ook via de tv kabel als ziggo hun diensten leverden echter na mijn geklaag werd ik verwezen naar hun site waar plots wel uitvoerig stond dat ze gebruik maakte van een telefoon signaal.

toen begon het geetter met de tv na uitvoerig alles meermaals doorgelezen te hebben op meerdere sites om een degelijke vergelijking te kunne maken tussen aanbieders bleek dat fiber zo goed als alles hetzelfde had als ziggo
waarop ik besloot voor fiber te kiezen echter na het aansluiten bleek dat dit niet het geval is zo zijn er zenders die achteraf helemaal niet in het pakket zitten omdat zij die niet mogen leveren van hetgeen waar zij de diensten afnemen en zo blijkt ook dat er enkel een select aantal zenders is met een select aantal programma's waarvoor zij toestemming hebben om die op te nemen en men die enkel een aantal maanden kan terug kijken

ook blijkt het conract nergens vindbaar terwijl die eerst ook online stond in myfiber
en notas zijn erg wazig in elkaar gezet zo staat er geen specificatie op en wordt er enkel gewerkt met een totaal prijs
ik wordt erg gefrustreerd door dat hele fiber en herhaaldelijk kan ik ze op een fout wijzen en meld ik hun mijn contract te willen ontbinden vanwege het niet naleveren van afspraken diensten kwaliteit
waarop hun gewoon zeggen gaat niet mag niet niet je contract loopt nog
en ook aan de telefoonlijn worden de medewerkers erg grofgebekt als men herhaaldelijk klaagt

iemand hier meer ervaring mee en wie weet hoe van fiber af te komen zonder dat men nog de rest van de contractduur moet betalen en bijkomende kosten die ze zouden kunnen gaan verzinnen.

HielkoLuimstra
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2018 11:45
Contacteer:

Re: Overgestapt van Ziggo naar Fiber

Ongelezen bericht door HielkoLuimstra »

Afstand doen van wettelijke opzegtermijn? Zelf even een wet opzeggen of er afstand van doen kan helemaal niet. Dat zou een mooie toestand worden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Overgestapt van Ziggo naar Fiber

Ongelezen bericht door sylvesterb »

HielkoLuimstra schreef:
26 okt 2018 11:32
Afstand doen van wettelijke opzegtermijn? Zelf even een wet opzeggen of er afstand van doen kan helemaal niet. Dat zou een mooie toestand worden.
Als je expliciet afstand doet van het "herroepingsrecht" dan kun je je hier achteraf niet meer op beroepen. Maar gezien TS meerdere facturen heeft ontvangen lijkt mij de termijn van 14 dagen al voorbij.

Alle punten die TS noemt hebben niets te maken met het niet nakomen van de overeenkomst, maar met de aanname doen dat Ziggo en Fiber hetzelfde leveren, dit is duidelijk niet het geval en Fiber claimt dit ook niet zelf op hun website.

Medewerkers van een klantenservice worden niet zomaar grofgebekt, niemand gaat op een klantenservice werken om spontaan mensen uit te gaan schelden. Los dat als je dit standaard doet je snel je baan kwijt bent. Veelal heeft het grofgebekte een goede rede.

Concreet antwoord op je vraag, op basis van je verhaal zie ik geen rede om je contact vroegtijdig te kunnen beëindigen. Je baseert je overstap op vergelijkingssites, maar daarvoor is Fiber niet verantwoordelijk en je hebt met Fiber een contract afgesloten. Ook is het geen geheim dat ZIggo alleen recht heeft op de kabel. Denk dus dat je je contract zal moeten gaan uitzitten.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Overgestapt van Ziggo naar Fiber

Ongelezen bericht door 16again »

De nieuwe provider laat je nieuwe overeenkomst normaal eerst 14 dagen afkoelen, tot je niet meer mag opzeggen, pas daarna zet provider overgang in werking.
Door af te zien van opzegtermijn is hier 14 dagen "gewonnen."
Hier heft TS weinig aan.


Om onder overeenkomst uit te kunnen zal aangetoond moeten worden dat Fiber zich niet aan overeenkomst houdt. Dus moet TS aantonen dat hij minder krijgt dan overeengekomen. Hetgeen moeilijk zal zijn bij mondelinge toezeggingen

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Overgestapt van Ziggo naar Fiber

Ongelezen bericht door grun »

Bij onbekende aanbieders is het misschien beter even eerst te googelen om de ervaringen te lezen van klanten die u voor gingen. Dan had u van tevoren al geweten dat fiber een provider is die via glasvezel levert, en ook dat de klantenservice hooguit als matig ervaren wordt. De zenders die in de pakketten zitten staan duidelijk op de fiber site vermeld.
https://www.internetervaring.nl/fiber-nederland/
http://www.fiber.nl/zenderlijst/

Gesloten