LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Panasonic garantie

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Lebra_2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:32

Panasonic garantie

Ongelezen bericht door Lebra_2009 »

Nou ik heb geen goed woord over voor Panasonic en E-care. Mijn Plasma scherm TH-42PV7F had ik twee jaar en 14 dagen gelden gekocht voor 900 euro. Nu krijg ik een groene balk in mijn scherm. Ik panasonic gebeld en daar gaven ze aan dat het inderdaad wel erg snel kapot is gegaan. Ze zouden een monteur sturen via E-care om te kijken of het ter plekke gemaakt kon worden.

Nadat de monteur was geweest, bleek de reparatie op 389,50 euro uit te komen. Ze boden mij de volgende optie:
1. laten repareren voor het volledige bedrag
2. nieuwe plasma voor in de plaats TX-P42C2 (waarde 478 euro)
3. of niets doen en met een defect plasma in huis.

Zoals je begrijp is dit geen coulance meer en geen garantie van een fabriek. Ik weet dat normaal je maar 2 jaar garantie hebt, maar moeilijk doen voor 14 weken na garantie vind ik er kortzichtig. Ik heb nog wel contact met Panasonic gehad en met veel discussies later hebben ze het bedrag verlaagd naar 200 euro, maar dan moet ik er zelf naar toe rijden om deze om te ruilen.

Ik weet dat ik dus geen panasonic meer koop, in welke vorm dan ook. Mogelijk dat ik jurische stappen ga ondernemen tegen Panasonic. Dus mensen pas op ...

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Panasonic garantie

Ongelezen bericht door Tassadar »

Twee jaar (en 14 dagen) is inderdaad wel erg snel. Volgens mij heb je wel degelijk recht op gratis reparatie.

Zie deze link: Consuwijzer: Mijn televisie is kapot en de fabrieksgarantie is net verlopen. Moet ik de reparatie nu zelf betalen?

Lebra_2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:32

Re: Panasonic garantie

Ongelezen bericht door Lebra_2009 »

Nou, beter laat dan nooit.. Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld. en alles was binnen 10 minuten geregeld. Interpolis heeft het resterende bedrag aan mij overgemaakt, waardoor ik dus zelf niets meer hoef te betalen. INTERPOLIS... TOP.. :P . Ik zal in het vervolg geen panasonic meer kopen, om dit soort problemen te voorkomen en een betere kwaliteit en service van een andere merk te verwachten.

Gesloten