LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Boisbas »

Per 1 september komen er nieuwe abo's.
Je gaat automatisch over naar een 'bijbehorend' abonnement.
U raadt het al: dat abo is weer duurder en je gaat meer betalen.

Je kunt je abo onder 'Mijn Ziggo' wijzigen, volgens het bijgaande schrijven.
In Mijnziggo is het echter niet of heel slecht te vinden!
(Ik moest het vinden via een zoekopdracht...)
En heb je het eenmaal gevonden ... dan staan de oude abo's er nog en valt er helemaal *niets* te wijzigen.
U raadt het weer: dan mag je het dure telefoonnummer bellen, om de boel te wijzigen, waar je zo'n 10 minuten in de wacht staat.

Foei, foei, hebben ze bij ZIGGO ooit van klantgericht denken gehoord?
Weten ze daar wat de termen voorbereiding en invoering inhouden?
Of is het gewoon een ordinaire manier om klanten een duurder abo aan te smeren, want je moet er heel wat voor doen, om je abo om te zetten.

En dan ook maar afwachten of het in orde komt!!
Dikke onvoldoende voor ZIGGO .

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als je telefoon hebt van ziggo kun je ze gratis bellen.

Elize84
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2011 11:10

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Elize84 »

Wat veel erger is; Ziggo doet hun klanten een aanbieding van een Interactiev HD recorder voor € 199,-, die normaal € 459,- kost, maar nu lees ik hun site dat alle nieuwe klanten van Ziggo bij een alles in 1 pakket, zo'n HD Recorder voor € 99,- kunnen krijgen. Ik ben al zeker 6 jaar klant en heb alle pakketen die hun verkopen en ik moet € 199,- betalen. De helpdesk medewerker van Ziggo vertelt mij aan de telefoon, dat dat is om nieuwe klanten te werven, maar hun trouwe klanten kunnen te bek afvegen. Belachelijk.

HunterPM
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2009 14:39

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door HunterPM »

U raadt het al: dat abo is weer duurder en je gaat meer betalen.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb dit eens nagekeken op de volgende site http://www.mediamagazine.nl/medianieuws ... ket-bekend.

Hierna ben ik gaan rekenen. Als ik mijn pakket van nu bekijk en vergelijk met wat ik straks krijg, is dat het TvExtra voor € 29,95 per maand.
Ik betaal nu alleen al 16,95 voor standaard TV + 5,95 voor HD en 9,95 voor de extra pakketten. Opgeteld € 32,85. Dus uiteindelijk ben ik zelfs bijna 3 euro per maand goedkoper uit en heb ik als extra de mogelijkheid 100 films + 15 series te bekijken en TV gemist zit er extra bij.

Dus het feit dat het duurder gaat worden en daardoor automatisch meer gaat betalen ontgaat mij hier volledig.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Boisbas »

Dus het feit dat het duurder gaat worden en daardoor automatisch meer gaat betalen ontgaat mij hier volledig.
Kernpunt is natuurlijk, dat ZIGGO je ongevraagd en ongeweigerd naar een 'nieuw' en zogenaamd ´bijpassend abo´ overzet.
Dat geeft natuurlijk geen pas, is ongehoord en niet klantvriendelijk.

Door de verhuizing naar het nieuwe abo (voor mij bepaald) was ik duurder uit.
Ik ga nu terug naar het TV Standaard pakket en dat scheelt mij meer dan
€ 10 in de maand.
Geen groot bedrag, maar toch...
Bovendien wat moet je met een duur, ongevraagd-in-de-maag gesplitst
TV Extra pakket, waarvan je (wij) driekwart van de zenders toch nooit bekijkt!?

Was een en ander vlot te regelen via de site van ZIGGO, dan had ik nog een beetje begrip kunnen opbrengen.
Nu word je als klant opgezadeld met een probleem.
Daarmee getuigt ZIGGO, naar mijn mening, van gebrek aan inzicht, professionaliteit en klantgericht denken.
Einde verhaal.

berend11
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2011 14:01

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door berend11 »

Ik heb gisteren ook informatie ontvangen van Ziggo over de nieuwe abonnementen. Ik heb nu een Alles in 1 extra met daarin €9,95 wat ik betaal voor de digitale zenders. Alle zenders exclusief de betaalpakketten.
Ik krijg vanaf 1 september TV extra met alles digitale zenders plus een paar extra zenders, alle HD zenders en mogelijkheid interactieve TV. Voor dit alles ga ik €13,- ( de eerste 3 maanden oude prijs van € 9,95) betalen. Dit volgens de info in de brief die ik ontvangen heb. De prijs op de site van Ziggo is €29,95.

Voor interactieve TV moet je natuurlijk wel een interactieve decoder hebben. Aanschaf €199,-. Nu heb ik ook gelezen dat Ziggo gewone, niet te oude, gewone standaard decoders wil "ombouwen" tot interactieve decoders. Als je een niet al te oude decoder hebt zou ik nog even wachten met aanschaf van een interactieve decoder. Naar verluidt zou de aanpassing eind 2011 begin 2012 plaatsvinden.

HunterPM
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2009 14:39

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door HunterPM »

Het feit dat Ziggo haar klanten overzet naar een bijpassend ( in hun ogen gelijkwaardig ) abonnement verdient niet de schoonheidsprijs, en had op een betere en nettere manier gecommuniceerd kunnen worden.

Maar jouw berekening dat je duurder uit bent, heb ik nog steeds niet helder op het netvlies. Je zegt dat je terug gaat naar het TV-standaard pakket, welke 16,95 kost, maar dat kost het nu ook.

En met het woord "terug" breng je ook enigszins verwarring, want hierdoor vat ik dit op dat je nu eigenlijk een standaard pakket hebt met een aantal extra pakketten, die niet in TV plus zitten. Dus dan zou je niet duurder uit zijn maar zelfs goedkoper.

Kortom het feit dat de communicatie van ziggo beter kan, ben ik met je eens, maar het feit dat het duurder wordt nog steeds niet.

En de keuze van mij voor het TV extra pakket is een keuze welke op mij gericht is, en al zal ik de zenders misschien nooit kijken, dan nog bepaal ik nog steeds zelf dat ik dit pakket wil hebben. Ik heb ook Sport 1 en eredivisie live en ik afgelopen seizoen, welgeteld 1 wedstrijd op eredivisie live gekeken en 2 Champions League wedstrijden op Sport 1. Maar nogmaals gezegd dat zijn mijn eigen keuzes en als ik daar het geld voor over heb, dan bepaal ik dat zelf.

Knovje
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2011 16:59

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Knovje »

Gelukkig, er zijn meer mensen die enigszins alarmbelletjes horen rinkelen.
Ik maakte vandaag de post open van Ziggo en las dus wat er vanaf 1 september zou gebeuren met de analoge aansluiting. De kosten van het abonnement blijft gelijk. Mooi. We krijgen digitale tv. Ok, lijkt me leuk. Maar, *alarmbelletje*: we moeten zelf (concludeer ik maar) de ontvanger gaan halen. Ik concludeer het, het staat er niet zwart op wit volgens mij.

Het vervelende is: ik heb al digitale tv, van Digitenne. Dat heb ik enkele jaren geleden op mijn studentenkamer opgedaan, meer of min per ongeluk, bij een abonnement van een telefoon. Ik ben er nu wel tevreden mee. Dus we gebruiken de analoge tv niet, maar toch handig dat er een backup is/was. Nu na mijn studie had ik internet nodig in een normaal huis. Kabelinternet, heel relaxt! Maarja, dat kan niet apart. Dus heb het allebei nu.

Conclusie: Ik heb Digitenne en dat gebruik ik. Ik heb analoge tv, gebruik ik niet, maar dient als back up. Ik heb kabelinternet, werkt allemaal prima.
Binnenkort heb ik dus ook digitale televisie waar ik voor betaal van Ziggo. Zonder dat ik er iets mee kan (geen ontvanger... of geld :) ). Fijn! Ik zal staren naar het kastje aan de muur...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is al jaren zo dat je bij je gewone kabelabonnement ook het standaard digitale pakket meegeleverd krijgt. Daarin verandert dus niets.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Dirkie »

Berend11 schreef
Voor dit alles ga ik €13,- ( de eerste 3 maanden oude prijs van € 9,95) betalen. Dit volgens de info in de brief die ik ontvangen heb. De prijs op de site van Ziggo is €29,95.
Beide bedragen kloppen overigens wel. Die € 29,95 is voor je standaard pakket (€ 16,95) plus € 13,00 voor je gekozen pakket.

Knovje schreef
We krijgen digitale tv. Ok, lijkt me leuk. Maar, *alarmbelletje*: we moeten zelf (concludeer ik maar) de ontvanger gaan halen. Ik concludeer het, het staat er niet zwart op wit volgens mij.
Het eerste is niet helemaal juist. Als je analoge tv van Ziggo hebt, krijg je de digitale zenders er 'gratis' bij. Je moet wel een decoder kopen om ze te kunnen kijken, maar dat geld overigens ook voor je meer of min per ongeluk aangeschafte Digitenne.
Binnenkort heb ik dus ook digitale televisie waar ik voor betaal van Ziggo.
Helaas dus een foute constatering/conclusie

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Boisbas »

Kortom het feit dat de communicatie van ziggo beter kan, ben ik met je eens, maar het feit dat het duurder wordt nog steeds niet.
Door de omzetting ging ik ongevraagd naar € 29,95.
En ik betaalde voor de oude pakketten minder per maand!
Dan ga je gewoon méér betalen.
Door de omzetting naar TV standaard ga ik nu € 16,95 betalen.
Niks moeilijk aan.

Wanneer ZIGGO haar klanten in een pakket zet dat duurder is dan het oude abo ... wel .. tel uit je winst ...
Ongehoord, niet netjes en naar mijn mening onbeschoft omdat je er helemaal niet omgevraagd hebt en ZIGGO het voor je regelt alsof dit de normaalste gang
van zaken is. DUS niet! En het mag ook niet.

Rupsje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2008 16:01

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Rupsje »

Een extra pakket van Ziggo was eerst leuk voor 3,95 euro. Nu gaan de zenders van mijn extra pakket (film en entertainment) naar hun uitgebreidste pakket waar ik dan nu ineens 13,= euro voor moet gaan betalen. Dit is gewoon schandalig en voor mensen met een beperkt budget zoals ikzelf niet meer te betalen.
Tot nu toe was ik altijd zeer tevreden met Ziggo maar nu hebben ze er een ontevreden klant bij. : :evil:

DeBaas
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jun 2009 11:49

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door DeBaas »

Per 1 september worden de digitale Ziggo TV abonnementen aangepast, mooier, beter eenvoudiger.
Jaja.
Voor de gebruikers met 1 extra pakket wordt het afzien.
Als je favoriete zender niet in het Plus pakket zit ben je helemaal de klos.
Status nu, basis 16,95 een extra pakket 3,95 = 20,90
Status straks, TV Plus pakket = 24,95.
Zit daar je favoriete zender niet bij? TV Extra pakket = 29,95.
Wie gaat er nu op vooruit ? Ik in ieder geval niet.

160589005
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 feb 2011 02:36

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door 160589005 »

Je hebt het hier over een bedrijf met bijna 3 miljoen klanten! Niet het tvwinkeltje op de hoek. Natuurlijk gaan sommige wijzigingen een beetje stroef erdoorheen. Ik kan persoonlijk de wijzigingen alleen maar toejuichen. Eindelijk gaan we weer een stapje vooruit in ziggogebied. Net als bij UPC keuze tussen een aantal pakketten en niet teveel opties. Ziggo is overigens nog steeds qua prijs/kwaliteitsverhouding echt het best hoor.

DeBaas
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jun 2009 11:49

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door DeBaas »

@160589005
Kun je uitleggen wat je bedoelt ?
Het gaat in dit topic over gewijzigde pakketvormen en de daarmee samenhangende kosten. Voor sommigen een voordeel en voor vele anderen, in de voorbeelden, dus duidelijk niet. Persoonlijk kan ik mij vinden in een versimpeling van de pakketkeuze zodat ik minder keuze zou hebben met een kleine prijsverhoging. Echter de nieuwe structuur is niet een of/of mogelijkheid maar een en/en, ook in de prijs.

160589005
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 feb 2011 02:36

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door 160589005 »

Je krijgt de HD zenders er gratis bij die voorheen meen ik 9,95€ extra kosten. Het volledige pakket extra zenders is volgens mij ook niet veel duurder geworden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, als je het hele pakket wilt is het niet veel duurder. Maar het mooie was nu juist dat je kon kiezen voor het soort zenders dat jou interesseerde en dus geen heel groot pakket hoefde te nemen. Voorbeeld, heb je kinderen, dan kon je het kinderpakket nemen met een heleboel kinderzenders. Heb je geen kinderen, dan kon je het kinderpakket schrappen. Nu zul je voor een volledig kinderpakket het hele pakket moeten nemen, waar ook zaken zoals muziek of sport bij zitten, terwijl dat je misschien helemaal niet interesseert.

DeBaas
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jun 2009 11:49

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door DeBaas »

@160589005
Die extra HD en andere zenders, prachtig, heb ik daar zelf een keuze in, nee, wil ik ze, maakt me niet uit. De enige zender waar ik voor aan het digitale infuus ben gegaan is verplaatst naar het TV Extra pakket, de rest vond ik die 25 uit het analoge pakket voldoende. Een keuze is er niet. Dus wat ga ik en diegenen die hetzelfde overkomt extra betalen? 29,95 - 16,95 = 13,-- voor een zender waar ik gemiddeld 2 uur per week naar kijk, voorheen 3,95. Dat is meer dan 3x. Mag ik er dan niet helemaal gelukkig mee zijn ? 12x(13-3,95)=108,60 per jaar EXTRA
Je hebt gelijk voor de liefhebbers van veel en HD kanalen die voorheen het volledige pakket afnamen, die gaan er op vooruit. Ik heb het gevoel deze clienten te subsidieeren. En let wel, voorheen met de diverse pakketten was er een keuzevrijheid, ook financieel, die in een klap is verdwenen.
Het lijkt goedkoper om de door mij gewenste serie(s) op DVD aan te schaffen of weer ouderwets op het net te gaan struinen voor de nodige downloads.
In ieder geval neem ik sterk in overweging per 1 september of na de "kortingsperiode" terug te gaan naar het basis pakket. Eerst even de boosheid laten zakken en zien of mijn meldingen bij diverse instanties enig resultaat boeken.

DeBaas
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jun 2009 11:49

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door DeBaas »

P.S. Ik weet niet of het helpt, maar persoonlijk klagen op het Spaarneplein nummer 2 in Den Haag lucht wel op. En er zijn nog meer Ziggo vestigingen.

bartcaris
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2011 19:48

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door bartcaris »

ik ben het helemaal eens met elize84

ik heb vandaag zeker 45 minuten aan de telefoon zitten wachten
het is onzin dat er nieuwe pakketen worden aangeboden. ik ga voor dit nieuwe pakket 3 euro per maand meer betalen dit is zogenaamd voor extra zenders / HD ZENDERS

Aleen deze HD ZENDERS kun je alleen ontvangen met een HD ontvanger of een Interactive HD RECORDER! Deze recorder moet ik dus eigenlijk wel kopen anders betaal ik 3 euro per maand extra voor niks ?

Nieuwe klanten krijgen de interactive HD RECORER / DECODER voor 99 euro ik moet er 199 euro voor betalen

Het beste kan ik dus mijn abbonement opzeggen en opnieuw klant worden dit scheelt me 100 euro! Volgens het onkundige personeel had ik gelijk en was dit ook het enigste wat ze voor me konden doen.


een extra pakket afsluiten of iets dergelijks helpt ook niet mee in een prijsverlaging . De belmiep van ziggo zei letterlijk ik kan niks voor u doen ! en er is ook niemand die dat wel kan u kunt alleen een klacht doorgeven als u dat wil!

ik vind dit pure oplichting vaste abbonnee's worden gewoon genept.

Wat kunnen we hier aan doen??

groeten Bart Caris

Gesloten