LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
aardre
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2009 12:14

Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door aardre »

ik heb een philips 42PFL9632D AMBI light gekocht eind dec 2007 in januari 2008 thuis bezorgt, na 15 maanden geen beeld wel geluid en ambi, gebeld met philips omdat garantie voorbij was.
E-care (reparatie bedrijf voor/van philips)beld voor reparatie op 3-juli-09 ,heeft nieuwe invertercit geplaatst prima tv werkt weer, kosten hier voor vrij hoog €270.50. heb philips gebeld voor coulance, zij zeggen zit al in de prijs en komen ons niet verder te gemoed, hebben rechtsbijstand ingeschakeld kregen €240.- terug ,maar niet van philips.
Nu na of bijna twee maanden weer het zelfde probleem geen beeld wel geluid en ambi. Ben toen op de kieskeurig site wezen kijken en schrok wel van hoeveel mensen het zelfde probleem hebben, heb philips gebeld die zeggen moet je bij e-care zijn die hebben hem toen gemaakt.Ik heb philips ook maar eens gewezen op de kieskeurig site om eens te kijken ,want bij hun is dit probleem is niet bekent zeggen ze.
Wie hebben er nog meer dit probleem met de philips lcd 42PFL9632D AMBI light???

jor
Berichten: 4541
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door jor »

aardre schreef:ik heb een philips 42PFL9632D AMBI light gekocht eind dec 2007 in januari 2008 thuis bezorgt, na 15 maanden geen beeld wel geluid en ambi, gebeld met Philips omdat garantie voorbij was.
Dit is nu precies de reden dat ik pas geleden geen Philips LCD TV heb gekocht. 1 jaar garantie op een dergelijk apparaat is erg weinig en de meeste geven 2 jaar oa Samsung/Toshiba/Pioneer . Als een groot concern zelf zo weinig vertrouwen in hun eigen product heeft koop ik graag een ander merk.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door LeoZ »

Helaas Aardre... ik moet Jor gelijk geven (al heb je er niets aan)... Philips is tegenwoordig BAGGER, goedkope rotzooi... made in China! :twisted:

Vroeger (vorige eeuw) was Philips een betrouwbaar merk en werden de TV's nog in Nederland en België gemaakt, maar anno tegenwoordig is de kwaliteit van Philips verder benedenmaats!

Ook gezien de korte garantie van slechts 1 jaar... terwijl b.v. Samsung, Pioneer, Toshiba en ook Panasonic standaard 2 jaar garantie op hun producten geven!

Misschien dat Philips in de nabije toekomst zich betert (na b.v. het lezen van dit soort berichten)... maar ik betwijfel het. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door LeoZ op 28 dec 2009 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten0605
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2005 17:25

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Maarten0605 »

Hallo,

Mijn LCD-tv, een 42PFL9632D/10 is na 14 maanden kapot gegaan. Bij reparatie bleek dat de voeding kapot was en of ik even 200 euro wil betalen voor de reparatie. Dacht het dus even niet. Na veel gebel en brieven sturen heb ik uiteindelijk niks betaald en is de TV goed werkend terug ontvangen.

Nu echter 1 maand later begeeft voor de eerste keer de back-light unit het. Dus wel geluid, eigenlijk ook beeld (zie je niet doordat er geen backlight is) Technorep heeft het weer verholpen. Maar het blijft een Philips dus een week later pats, weer de backlight eruit. Philips gebeld en nu eens een keer heel boos, helpt niet ze willen dat je zelf de kosten betaald. Je krijgt zo'n vrouwtje aan de lijn met de mededeling "kunnen wij ook niks aan doen meneer", terwijl ik juist naar iemand opzoek ben die er wel wat aan kan doen.

Ik zie ook op kieskeurig dat er wel heel veel mensen zijn met dit probleem, en is het raar dat Philips hier niks mee doet.

Ik ga morgen weer Technorep bellen en hopen dat het opgelost wordt en anders gaat het echt voor de rechter. Dit pik ik namelijk niet, het is tenslotte niet een paar tientjes wat je voor zo'n scherm betaald.

Dat er iets kapot gaat kan ik inkomen en heb ik alle begrip voor, maar los het op een nette en fatsoenlijke manier op. Ik begrijp nu heel goed waarom CE bij Philips verliesgevend is.

stofzuigertje

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn meerdere winkels dus ik ben niet de enige die daarom geen Philips producten meer verkopen!
Alleen de scheer apparaten nog en verder niets omdat ook ik als winkel een slechte naam kreeg omdat het duur was en ze mij de schuld gaven dat ik rotzooi verkocht.

Dus naast vele klanten zullen ook vele winkels met Philips stoppen dus meer als Gloeilamen zal er uit gaan helaas.
De glasbakken zijn nog steeds goed dus koop een oude TV met beeldbuis zou ik dan moeten adviseren... 2e hands erg goedkoop en niet boos worden als ze meer dan 15 of 20 jaar mee gaan!

Hoewel ze ook modellen hebben die nooit stuk gaan, door deze slechte coulance regeling verkoop is dus geen enkel model LCD meer van hun!
Dit kost dus meer dan 1 consument en ik weet diverse online winkels die hetzelfde doen!

pbrekoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2009 10:18

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door pbrekoo »

ja wij hebben exact hetzelfde probleem met deze tv. gekocht bij de Harense Smid op 27-12-2009. 12 oktober geen beeld meer, wel geluid. Na ruim 4 weken is het ding nu eindelijk gerepareerd voor 291 euro maar ik wil alsnog proberen dit te claimen bij H.S. of Philips. Men beroept zich idd op de fabrieksgarantie van 1 jaar.
Helaas hebben wij geen rechtsbijstandverzekering.
Maar hopen dat het ding voorlopig werkt.
Nooit geen Philips meer dus......zie de opmerking in het forum. Bagger uit China!!

jor
Berichten: 4541
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door jor »

: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.
ja wij hebben exact hetzelfde probleem met deze tv. gekocht bij de Harense Smid op 27-12-2009. 12 oktober geen beeld meer, wel geluid. Na ruim 4 weken is het ding nu eindelijk gerepareerd voor 291 euro maar ik wil alsnog proberen dit te claimen bij H.S. of Philips. Men beroept zich idd op de fabrieksgarantie van 1 jaar.
Zal neem ik aan 27-12-2007 moeten zijn? anders had je nog fabrieksgarantie.

nachtdier
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2009 22:07
Locatie: ergens in Zuid Holland

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door nachtdier »

Eignelijk is dit heel simpel. Naar de rechtbank stappen en reparatiekosten en reparatie afdwingen.

Je hebt simpelweg minimaal 2 jaar garantie vanwege Europese bepalingen. Dat weet Philips/Samsung/Sony/welk bedrijf dan ook. Dat Philips dan maar een jaar geeft, is dan leuk voor ze, maar daar heb jij niets mee te maken. Stap naar de rechter en vecht het aan. Moet je zien hoe snel ze dan wel coulance zijn want geen enkele rechter zal dit accepteren.

sanmarko
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 nov 2009 22:10

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door sanmarko »

Wat zijn de levensverwachtingen van deze tv's. Dit zal (mag ik hopen) wel langer zijn dan 14 of 15 maand. Als je mazzel hebt gaan tv's minimaal jaar of 10 mee. En nachtdier heeft gelijk je hebt recht op minimaal 2 jaar garantie.

Als de tv binnen het verwachte levensjaar kapot gaat, mag jij als klant eisen op gratis reparatie of een nieuwe tv. Heel veel mensen weten dit niet (ik eerst ook niet). Het is een rare regel maar klopt wel.

jor
Berichten: 4541
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door jor »

Nu geeft Philips dus wel 2 jaar garantie op hun TV's, daar zou topicstarter misschien gebruik van kunnen maken door hier op te wijzen?

http://www.support.philips.com/support/ ... Country=nl
Garantie
Philips biedt u een uitgebreide garantie: op producten aangeschaft vanaf 1 juli 2009 krijgt u 2 jaar garantie. Raadpleeg de volgende documenten voor meer informatie.

radar61
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2009 16:01

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door radar61 »

Ik heb ook een zelfde toestel van dec 2007 en heb nu dezelfde problemen sinds 24 december 2009. Geen beeld maar wel geluid, dat kwam de afgelopen maanden wel vaker voor, maardan werkte het weer goed door de TV uit en aan te zetten.
Nu helpt niets meer, en zal het toestel gerepareerd moeten worden.
Zo te lezen is dit niet een incident.

stofzuigertje

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ allemaal,

Mail Philips en plaats een link naar dit forum, want vaak gaan ze uit Coulance plotseling dan wel vaker iets doen na 2 jaar fabrieksgarantie.

Proberen kost niets dus mail uw klachten en vermeld Uw bijdrage aan dit Radar forum, dus ook zonder tas zullen ze schikken.....

PS; LCD TV niet in Radar tas aanbieden wegens slechte naaiwerk...!

boer020
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2010 15:43

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door boer020 »

Ook ik heb dit probleem. Nu voor de tweede keer. Eerste keer medio september/ oktober 2009 en nu weer. Gelukkig via de webshop (voordeelhalen.eu) 2 jaar garantie. De reparatie, via de webshop, zal nu nog kosteloos zijn. Wordt hopelijk niet vervolgd...

Jos van Caulil
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2010 11:24

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Jos van Caulil »

Heb een LCD Philips 42PFL9732d/10. Krijg wel geluid maar geen beeld. Aankoop nagekeken en tv is 1,5 maand ouder dan twee jaar. Gekocht bij Mediamarkt, dus daar naartoe gebeld. De garantie van twee jaar is om, wij kunnen hem repareren maar de kosten zijn voor u rekening. Maar volgens Mediamarktsite heb ik na twee jaar nog steeds garantie. U moet instaan voor een deuglijk apparaat. Meneer dan moet u naar Philips bellen. Gebeld met een gratis nummer naar Phiips. Uiterst vriendelijk te woord gestaan door Philips. Binnen 24 uur wordt u gebeld door een monteur. Mijn vraag is dit nog garantie? Meneer voor TV ouder dan twee jaar is er een coulance regeling. In u geval betaald u nooit meer dan € 150,=. Lijkt mij heel redelijk. Inderdaad binnen 1 dag telefoon van monteur (vrijdag) en maandag ernaar meteen monteur aan huis voor reparatie. Twee printplaatjes vervangen. Totaal betaald €150,= en heel snelle service. Ben dan ook zeer tevreden over Philips en reparatiedienst Technorep. Ik vindt dat dit ook wel eens gezegt mag worden.

mengelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2010 20:32

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door mengelaar »

Ik heb hetzelfde probleem. TV gekocht in november 2007 en vandaag inneens zwart beeld. Nog wel geluid en ambilight.
Gekocht bij BCC, waar ik morgen gelijk eens langs ga.

Philips zojuist ook gesproken en krijg hier het standaard verhaal over monteur laten komen voor uw eigen kosten etc. Echt ongelooflijk...
wordt vervolgd

neofatih
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:40

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door neofatih »

ik heb hetzelfde probleem,

philips 42pfl9632,

geen beeld, wel geluid.

5 maanden geleden laten repareren voor 185 euro, garantie was toen al voorbij.
Ze hebben na de reparatie 3 maanden garantie gegeven.
Nu is hetzelfde probleem weer aan de gang na 5 maanden.


Dit is echt niet normaal, 2400 euro betaald voor de TV en dan krijg je dit op je kop.

theperic
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2010 11:34

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door theperic »

Hoi iedereen,

zelfde hier.. eind 2007 gekocht.. vorig jaar april geen beeld, wel geluid.. inverter vervangen door Technorep.. eigen bijdrage 240 euro! gisteren precies 1 jaar later weer zelfde euvel.. geen beeld wel geluid.. telefoontje naar philips : voordat we een andere regeling kunnen treffen moet u uw tv 3 keer aanbieden voor reparatie.. dat wil dus zeggen dat ik 3 * kosten moet maken om vervolgens heeel misschien een andere TV te kunnen krijgen... daarna ook nog maar even met rechtsbijstand gebelt.. en idd, je moet ze 3 keer de kans geven om het te fixen. Philips, neem jullie verantwoordelijkheid! Dit is geen toeval meer!

Hoe is het met jullie afgelopen hier?

Pierre Janssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2010 13:16

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Pierre Janssen »

Ik heb 31 dec 2007 LCD TV gekocht, die in de eerste week van 2008 is geleverd.
De leverancier was de Harense Smid in Rosmalen.
Toegezegde levensduur was zéker 10 jaar.
Tot 1 mei 2010 geen problemen gehad. Op 2 mei had ik plotseling geen beeld meer, wel geluid en ambilight.
De TV is door de leverancier op 6 mei opgehaald. Nu maar afwachten of de reparatie betaald moet worden.
Toen ik bij het melden van de klacht verwees naar het hoge aantal LCD TV's met dezelfde klacht, na een pakweg een gelijke periode (2jaar en 4 maanden) werd er nauwelijks op gereageerd. U wilt toch dat uw TV wordt gerepareerd, was het antwoord. Wat betreft de rekening zien we dan wel.
Dus maar even afwachten.
Je hoort nog van mij!!!

Pierre Janssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2010 13:16

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Pierre Janssen »

Hallo allemaal,


Vandaag (11 mei 2010) telefoontje gehad van de Harense Smid.
Mijn LCD TV is gerepareerd en wordt a.s. vrijdag bezorgd.
De kosten bedragen € 85,--
Ik ga toch proberen om het verhaald te krijgen via leverancier.
Nu maar afwachten hoelang de TV het volhoudt.

Robert van Vugt
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2010 21:19

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Robert van Vugt »

Ik heb sinds 28 maart 2008 een Philips 42PFL9632D/10 televisie. Tot vandaag was ik zeer tevreden over de kwaliteit. Sinds vandaag 20-05-2010 (2 jaar en 2 maanden na aankoop) heb ik hetzelfde probleem als de andere mensen op dit forum. Scherm zwart, geluid en Ambilight werkt nog.

Dit was een van de duurdere types LCD televisies (9000 series) en de levensduur zou absoluut langer moeten zijn dan 2 jaar!

Op dit forum blijkt dat het niet om een eenmalig incident gaat, maar om een structureel probleem, en Philips dient de klanten niet voor de kosten op te laten draaien.

Morgen ga ik (zoals ik hier lees waarschijnlijk tevergeefs) contact opnemen met Philips.

Ik heb geen rechtsbijstand verzekering, heeft iemand tips?

Robert

Gesloten