LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Buurmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2017 17:10

Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door Buurmans »

Help .gisteren een philips tv ontvangen bij foka gekocht online na plaatsen /uitpakken van tv
Krassen op scherm direct de volgende dag gebeld en het duidelijk gemeld , krijg ik de reactie van foka dat ik dat zelf gedaan zo hebben en ze er niets aan willen doen.
Philips ned. gebeld die zegt dat foka dit moet oplossen het gaat om een tv van 2400 euro
Tevens heeft philips een actie dat je er bij aankoop van dit type er een kleine tv t.w.v. 299euro
Plus 50 euro retour krijgt maar foka doet daar niet aan mee blijkt achter af
Heb ik recht om de verkoop ongedaan te maken? Alstublieft hulp
Laatst gewijzigd door Buurmans op 10 aug 2017 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Buurmans schreef:Help .gisteren een philips tv ontvangen bij foka gekocht na platsen /uitpakken van tv
Krassen op scherm direct de volgende dag gebeld en er dudelijk gemeld , krijg ik de recatie van foka dat ik dat zelf gedaan zo hebben en ze er niets aan willen doen
Philips ned gebeld die zecht daat foka dit moet oplossen gaat om een tv van 2400 euro
Tevens heeft philips een actie dat je er bij aankoop van dit type er een kleine tv t.w.v. 299euro
Plus 50 euro retour krijgt maar foka doet daar niet aan mee
Heb ik recht om de verkoop ongedaan te maken? Alstublieft hulp
U heeft herroepingsrecht binnen 14 dagen. In deze periode kunt u zonder opgaaf van reden de aankoop terug sturen. Dit moet wel in de originele verpakking.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door JvandeW »

Het is aan Foka om te bewijzen dat de schade is ontstaan nadat zij de televisie bij jou hebben afgeleverd en niet voor of tijdens verzending. Een vrijwel onmogelijke zaak voor Foka, zeker als zij een derde voor aflevering hebben aangewezen.
NeoDutchio schreef: U heeft herroepingsrecht binnen 14 dagen. In deze periode kunt u zonder opgaaf van reden de aankoop terug sturen. Dit moet wel in de originele verpakking.
Dan zal Foka vermoedelijk het herroepingsrecht afwijzen omdat volgens hun de televisie door de klant is beschadigd. Daarbij hoeft het product niet in originele verpakking teruggestuurd te worden. Maar daar lijkt Foka niets mee te doen willen hebben.

Let op: U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Dit geldt bijvoorbeeld in de volgende gevallen: Inktcartridges en papier waarvan de verpakking geopend is. Indien de verpakking reeds geopend is geldt er een waardevermindering van 100%. Hetzelfde geldt voor Ziggo smartcards waarvan de verpakking is geopend, en producten in geopende blisterverpakking (zoals USB sticks, geheugenkaarten en accu's).

Onwettig.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door alfatrion »

De televisie beantwoord duidelijk niet aan de overeenkomst. Dit geeft recht op kosteloos herstel of vervanging. Ik zou Foka daarom eerst een brief sturen waarin je schrijft dat de overeenkomst niet aan de overeenkomst beantwoord en dat wilt dat Foka binnen een redelijke termijn de televisie vervangt. Geef daarbij ook dat de krassen aanwezig was bij het uitpakken. Als Foka dit dan alsnog weigert dan kun je ontbinden op grond van de wettelijke garantie.
JvandeW schreef:Dan zal Foka vermoedelijk het herroepingsrecht afwijzen omdat volgens hun de televisie door de klant is beschadigd. Daarbij hoeft het product niet in originele verpakking teruggestuurd te worden. Maar daar lijkt Foka niets mee te doen willen hebben.
Klopt, maar als de verpakking niet aanwezig is dan kan het product zelf daardoor wel minder waard worden. Dat komt uiteraard niet neer 100% waardevermindering. Hier staat overigens niet vast dat er een koop op afstand is gesloten.

Verwijderd

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Buurmans schreef:Help .gisteren een philips tv ontvangen bij foka gekocht na platsen /uitpakken van tv
Krassen op scherm direct de volgende dag gebeld en er dudelijk gemeld , krijg ik de recatie van foka dat ik dat zelf gedaan zo hebben en ze er niets aan willen doen
Philips ned gebeld die zecht daat foka dit moet oplossen gaat om een tv van 2400 euro
Tevens heeft philips een actie dat je er bij aankoop van dit type er een kleine tv t.w.v. 299euro
Plus 50 euro retour krijgt maar foka doet daar niet aan mee
Heb ik recht om de verkoop ongedaan te maken? Alstublieft hulp
Gewoon direct terugsturen onder Wet Koop Op Afstand.

En alsjeblieft, lees eerst je bericht nog eens door voor je het plaatst en haal wat spelfouten eruit, want dit is echt niet om aan te zien.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door JvandeW »

alfatrion schreef:Hier staat overigens niet vast dat er een koop op afstand is gesloten.
Bij het lezen van "gisteren een philips tv ontvangen bij foka gekocht " ga ik uit van een levering en dus een aankoop buiten de verkoopruimte. Maar als dat niet zo is, moet de TS dat verduidelijken.
snuffel1 schreef:Als u de tv heeft geplaatst hetzij op de meegeleverde standaard of aan de muur vervalt het retourrecht want Foka gaat er van uit dat u de tv zonder beschadigingen heeft ontvangen en de krassen in het scherm na het uitpakken ontstaan zijn. De 14 dagen bedenktermijn is enkel van toepassing als u spijt heeft van de aankoop maar dan mag u de tv niet uit de verpakking halen en de tv onverwijld retour te sturen.
Hier klopt weer eens helemaal niets van.

Tijdens die 14 dagen mag de televisie net zoveel gebruikt worden als mogelijk is en zelfs mag de TS de verpakking helemaal kapot maken of een kras op het beeldpaneel van de televisie zetten. Toch moet de verkoper bij koop buiten de verkoopruimte de televisie retour nemen indien gebruik gemaakt wordt van het herroepingsrecht. De verkoper hoeft dan alleen niet het volledige aankoopbedrag terug te betalen maar - zoals Alfatrion al zegt - mag een waardevermindering rekenen.

Buurmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2017 17:10

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door Buurmans »

Oke dank u allen voor de reacties,
Kort samengevat heb hem inderdaad online besteld ,dinsdag avond doos opengemaakt op standaard gezet ,als het beeld aan is zie je er niets van ,bij uitzetten viel het op was toen al na 23uur direct woensdag ochtend gebeld met foka klantenservice,
Ook gemeld dat de vervoerder de tv is een 165cm beeld plat op een karretje van 40x60 cm
Vervoerder naar mijn huis en was een man alleen

Dus ik kan hem op de 14 dagen tijd zonder reden terug sturen als ik dat goed begrijp
Verpakking is aanwezig

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door alfatrion »

Buurmans schreef:Dus ik kan hem op de 14 dagen tijd zonder reden terug sturen als ik dat goed begrijp
Verpakking is aanwezig
Dat kan inderdaad. Je krijgt wel een discussie over de krassen en je kunt ook een discussie verwachten over schade tijdens het transport terug. Als je van deze optie gebruik wilt maken, dan moet je er voor zorgen dat je kunt bewijzen dat de herroeping is aangekomen. Als men niet op een e-mail of brief reageren, dan moet je er voor zorgen dat de brief binnen 14 dagen aangetekend wordt verstuurd en ontvangen is. De kosten voor het retourzenden komen voor jouw rekening, nu Foka dat netjes heeft aangegeven.

Het alternatief is een beroep doen op non-conformiteit. In dat geval bestaat er wel een kans dat Foka alsnog een goed product levert. Ik verwacht wel dat ze hier moeilijk over doen en dat je alsnog kunt ontbinden. Bij non-conformiteit komen de kosten voor retourzenden voor rekening van Foka en ook is hierbij zeker dat schade die tijdens het retourzenden ontstaat voor rekening van Foka komt.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door JvandeW »

snuffel1 schreef:Ik wil alle hoop niet de kop indrukken maar zodra je de tv in gebruik neemt vervalt het herroepingsrecht.
Nee, die vervalt niet.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door alfatrion »

snuffel1 schreef:Ik wil alle hoop niet de kop indrukken maar zodra je de tv in gebruik neemt vervalt het herroepingsrecht.
Onzin. Onderbouwd iedere zin met een wetsartikel en je zult zien dat je verhaal fors moet veranderen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:@alfatrion, ik haak af want dit wordt weer een oeverloze discussie die u met het schermen van wetsartikelen probeert te winnen.
Je mág natuurlijk ook zeggen dat je je vergiste :wink: want Alfatrion heeft volledig gelijk.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door JvandeW »

snuffel1 schreef:@alfatrion, ik haak af want dit wordt weer een oeverloze discussie die u met het schermen van wetsartikelen probeert te winnen.
Maar als die wetsartikelen jouw verhaal tegenspreken, dan is het toch duidelijk dat je ongelijk hebt?

Verwijderd

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door Verwijderd »

snuffel1 schreef:Ik wil alle hoop niet de kop indrukken maar zodra je de tv in gebruik neemt vervalt het herroepingsrecht. Daar komt nog bij dat Foka op de hoogte is gebracht van de krassen op het scherm en tv niet terug gaat nemen. Foka kan zich niet beroepen op het eigen schuld verhaal en zal de tv ter reparatie aan dienen te bieden en gezien de grootte van dit toestel zal dat aan huis gaan gebeuren. Als blijkt dat de krassen niet door onzorgvuldig installeren o.i.d. zijn ontstaan dan zal het scherm onder garantie vervangen worden. Mijn advies is dus ook dien een reparatie verzoek in en vaak krijgt de klant het voordeel van de twijfel en zal het scherm vervangen worden.
Dat is niet waar. Je mag de tv uitproberen, zoals je hem ook in de winkel zou uitproberen. Volgens mij mag je hem zelfs 10 uur gebruiken en daarna besluiten hem toch terug te sturen. Er zijn in ieder geval een aantal uren voor vastgesteld. En Philips zal in dezen, omdat het artikel binnen 6 maanden teruggestuurd wordt, moeten bewijzen dat TS die krassen heeft gemaakt.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door alfatrion »

JvandeW schreef:
snuffel1 schreef:@alfatrion, ik haak af want dit wordt weer een oeverloze discussie die u met het schermen van wetsartikelen probeert te winnen.
Maar als die wetsartikelen jouw verhaal tegenspreken, dan is het toch duidelijk dat je ongelijk hebt?
Daar gaat het niet om. Mijn punt is dat de kwaliteit van de berichten van Snuffel fors om hoog gaat, indien hier er voor zorgt dat iedere zin is onderbouwd met een goede bron, zoals een vonnis, wetsartikel, kamerstuk, ect.. Twee nadelen zijn: het vraagt inspanning; en je kunt niet meer alles roepen waar je zin in hebt.
JohnTheBassist schreef:Dat is niet waar. Je mag de tv uitproberen, zoals je hem ook in de winkel zou uitproberen. Volgens mij mag je hem zelfs 10 uur gebruiken en daarna besluiten hem toch terug te sturen. Er zijn in ieder geval een aantal uren voor vastgesteld. En Philips zal in dezen, omdat het artikel binnen 6 maanden teruggestuurd wordt, moeten bewijzen dat TS die krassen heeft gemaakt.
Als de koper een beroep doet op het herroepingsrecht, dan doet hij geen beroep op het conformiteitsbeginsel. De zes maanden regel is onderdeel van conformiteitsbeginsel en is niet van toepassing als de overeenkomst wordt herroepen.

stofzuigertje

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was de doos verzegeld met sticker of plakband of al eerder geopend?

Mijn iets goedkopere.... €309,- Philips zat er boven en onder plakband op.
Bij opnieuw plakken zie je dan dubbel plakband en schadevrij dit eraf halen kan niet.
Ik weet door het enkele plakband zelf open te snijden dat het een vers product is.
Als ik opnieuw geplakte of open doos zou krijgen meld ik dat bij ontvangst of weiger het pakket!

Computers hebben zegels, duurdere TV ook soms maar het plakband op de doos.... dat is bewijs of je verse of een eerder retour gestuurde kreeg!
Gewoon retour sturen!

Buurmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2017 17:10

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door Buurmans »

##- Typ uw reactie boven deze regel -##

Hieronder vindt u uw antwoord op serviceticket (546722). Wilt u reageren op dit bericht? Beantwoord dan deze mail zodat wij u verder kunnen helpen.

Bjorn | Klantenservice (Klantenservice)

11 aug. 13:40 CEST

Beste heer Buurmans,

Mocht u het Philips toestel willen retourneren dan kan dit uiteraard.
Bijgevoegd vindt u in deze e-mail een retour-formulier die u bij de retourzending kunt voegen.
Omdat transport van dit toestel qua formaat lastig is, kunnen wij desgewenst het transport via Thijse Transport (dezelfde als bij levering) regelen. Na ontvangst, zal de televisie conform onze retour-procedure beoordeeld worden op zijn staat, waarbij u dus rekening dient te houden met een waardevermindering door de ontstane schade bij u.
Een klein advies mijnerzijds is om ook even in contact te treden met uw inboedelverzekering m.b.t. deze zaak.
Ik hoor graag van u of wij een afspraak met Thijse Transport in moeten plannen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Bjorn

Kamera Express | Foka, al meer dan 20 jaar inspiratie voor fotografen!
Amsterdam | Arnhem | Breda | Den Bosch | Den Haag | Eindhoven | Foka | Rotterdam | Utrecht | Zwolle | Leeuwarden | Antwerpen

Bijlage(n)
FOKA_Retourformulier_05-2017.pdf

buurm345

11 aug. 11:31 CEST

Goedemorgen hr baten wanneer krijg ik van u de retour gegevens Gr ruud buurmans 

Verzonden vanaf Samsung-tablet.
-------- Oorspronkelijk bericht --------Van: "Bjorn | Klantenservice (FOKA Superstore)" <[email protected]> Datum: 09-08-17 17:51 (GMT+01:00) Aan: buurm345 <[email protected]> Onderwerp: [Klantenservice] Re: Kras beeldscherm

buurm345

10 aug. 10:28 CEST

Graag ontvang ik van u de retour gegevens Tevens bijlagen bij gevoegd Gr ruud buurmans 

Verzonden vanaf Samsung-tablet.
-------- Oorspronkelijk bericht --------Van: "Bjorn | Klantenservice (FOKA Superstore)" <[email protected]> Datum: 09-08-17 17:51 (GMT+01:00) Aan: buurm345 <[email protected]> Onderwerp: [Klantenservice] Re: Kras beeldscherm

Bijlage(n)
Screenshot_20170810-102729.png

buurm345

9 aug. 18:16 CEST

Ik begrijp dat u er onderuit wilt komen .omdat u geen zaken doet met philips nederland tevens ook geen garantie krijgtVan philips omdat u het uit een ander land importerd .heb philips hier over gebeld tevens wat ik u vanmorgen melde dat de doos plat op een karretje van 60 x40 cm vervoerd werd .  Philips nederland stel dat u voor een andere tv moet zorgen .en ik het recht heb om anders de koop te ontbinden Als u in gebreken blijft is het recht van 14 dagen neem aan bij u bekendGr ruud buurmans

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.
-------- Oorspronkelijk bericht --------Van: "Bjorn | Klantenservice (FOKA Superstore)" <[email protected]> Datum: 09-08-17 17:51 (GMT+01:00) Aan: buurm345 <[email protected]> Onderwerp: [Klantenservice] Re: Kras beeldscherm

Bjorn | Klantenservice (Klantenservice)

9 aug. 17:51 CEST

Beste heer Buurmans,

Bedankt voor uw bericht.
Deze toestellen worden bij Philips zorgvuldig gecontroleerd op gebreken en uiterlijke tekortkomingen. Deze beschadiging kan dan ook onmogelijk zijn ontstaan bij Philips of tijdens het latere transport naar uw adres.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Bjorn

Kamera Express | Foka, al meer dan 20 jaar inspiratie voor fotografen!
Amsterdam | Arnhem | Breda | Den Bosch | Den Haag | Eindhoven | Foka | Rotterdam | Utrecht | Zwolle | Leeuwarden | Antwerpen

buurm345

9 aug. 16:27 CEST

Hier ga ik niet mee akkoord. Beschadiging is zeker door zorgvuldig handelen niet hier ontstaan . Ik heb de tv gisteravond met 3 personen neer gezet het toen gezien en vanmorgen direct aan u gemeld R buurmans

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.
-------- Oorspronkelijk bericht --------Van: "Bjorn | Klantenservice (FOKA Superstore)" <[email protected]> Datum: 09-08-17 14:31 (GMT+01:00) Aan: buurm345 <[email protected]> Onderwerp: [Klantenservice] Re: Kras beeldscherm

Bjorn | Klantenservice (Klantenservice)

9 aug. 14:31 CEST

Beste heer Buurmans,

Bedankt nogmaals voor uw bericht.
Op de foto's kan ik geen beschadigingen zien aan de doos of de beschermhoes van het toestel ontdekken.
Wat mij tevens enigszins bevreemd, is dat de beschadiging niet gezien is voordat het scherm werd opgehangen. 
De conclusie die ik hieruit trek is dat de beschadiging mogelijk is ontstaan bij de installatie of het ophangen van het toestel.
Hier kunnen wij helaas geen oplossing voor bieden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Bjorn

Kamera Express | Foka, al meer dan 20 jaar inspiratie voor fotografen!
Amsterdam | Arnhem | Breda | Den Bosch | Den Haag | Eindhoven | Foka | Rotterdam | Utrecht | Zwolle

Buurmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2017 17:10

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door Buurmans »

Kan dat nu waarderen vermindering
Hoe moet ik verder
Hartelijk dank voor uw berichten

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou even je contactgegevens uit die gekopieerde mail halen...

Ik lees dat je de TV hebt opgehangen. Is dat inderdaad het geval? Zo ja, waarom heb je dat gedaan als je die krassen al zag?

Buurmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2017 17:10

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door Buurmans »

Pas gezien na uitzetten avonds ,anders had die gelijk de doos weer ingegaan en direct gebeld
Als de tv aan is zie je er niets van ,vandaar

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Philips TV gekocht, krassen op scherm bij levering

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tv heb je opgehangen terwijl deze aan stond?

Gesloten