LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door D1RK »

In het journaal van 14 maart was een bericht uit Brussel, Plasma verbieden....

Maar de 32" of 82 Cm LCD gebruikte vrijwel hetzelfde dan de Plasma.
Ook de 94 Cm tv LCD/Plasma hadden nauwelijks verschil.

Wel gebruikt een Full HD meer dan HD ready en zolang je geen Bleu Ray speler gebruikt maar DVD of Sateliet zie ik nauwelijks verschil.

Een plasma is nauwelijks duurder maar geeft mooier beeld, wel iets trager dus meer strepen bij snelle bewegingen, dus bij Tennis geen bal maar een wazige witte veeg....

NOS journaal is dus fout, want niet Plasma of LCD maar de maat bepaalde het verbruik!

Wel ben ik voor een energie label wat zowel verbruik aan geeft tijdens kijken als Stand By.
Of je de kijk of stand by als belangrijkste vind hangt af van hoeveel je kijkt.
Ook moeten ze melden of er een uit knop op zit of dat ik zelf het snoer mag doorknippen voor een schakelaar...!

Er zijn enkele die na 1 tot 4 uur (instelbaar) van standby naar uit gaan!

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door gastje13 »

electriciteit in het EU parlement gaan we eens verbieden, lijkt me veel beter idee. Daarna alle huizen van de EU parlementsleden afsluiten. Bespaard veel meer.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zitten ze bij het EU Parlement te zeuren over de plasma televisie hoeveel elektriciteit het apparaat gebruikt,

Ze moeten eerst maar eens paal en perk stellen met het verbruik van de wasdroger en de elektrische boiler, deze energie slurpers maken het helemaal bont als het op elektriciteit verbruik aankomt,

De gasdroger doet het als het op verbruik aankomt wel beter, alleen de reparatiekosten zijn weer hoger bij zo'n gasdroger, dus je hebt al snel weer het "lood om oud ijzer" verhaal, :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door dhc »

Hé D!RK;
Heb je nou een vraag of moet je je ego strelen met het plaatsen van een domme opmerking?

stofzuigertje

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ DHC,

Ik denk dat Dirk gelijk heeft, dit hoorde niet op het journaal en pagina 316 teletekst zou beter zijn geweest.

Wel goede opmerking over wasdroger, duur en bij flink centrifugeren, eventueel 2x overbodig, overdag is mijn slaapkamer toch leeg dus ruimte genoeg om lang te drogen!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door dhc »

@stofzuigertje:

Na meerder postings van jou gelezen te hebben kan ik maar tot één conclusie komen:

Zit je naast D!RK op de bank? Zelfde taalgebruik, zinsopbouw en....zelfde onzin!

Kijk maar uit dat je zijn wodka niet omgooit!

Ik zal je maar niet serieus nemen....en adviseer anderen hetzelfde te doen!

stofzuigertje

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ DHC,

Hij is behulpzame buurman, en iets verder woont een Rus die hem Wodka leverde, verder geen relatie.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door dhc »

Een behulpzame buurman die ook je berichten levert/typt?
Errug geloofwaardig.....
Ik geloof niet meer in Sinterklaas.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door queenfan »

Als ik het verbruik bekijk van mijn Full HD Philips tv 107cm (42") dan verbuikt deze 200w.

Een 107cm plasma in mijn vergelijking een Panasonic TH-42pz85 verbruikt 385w, dit is bijna een keer zo veel.

Dat er een label moet komen i.p.v. een verbod ben ik het mee eens maar een LCD verbruikt minder energie dan een Plasma.

wimb
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2009 22:34

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door wimb »

Label is prima, zoals ook bij een koelkast. Maar verder wil ik graag zelf bepalen waar ik naar kijk en waarop ik dat doe en niet een of ander regime in Brussel die dat voor mij gaat bepalen. Ik heb een plasma en die bevalt mij prima en ziet er tot nu toe gewoon beter uit dan LCD's die ik daarmee heb vergeleken.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door LeoZ »

De feiten kloppen niet!

Het verbruik bij een Plasma scherm is niet constant!... Bij een zwart beeld, b.v. een teletekstpagina staat het licht UIT... dus veel minder verbruik!

Dát gaat bij een LCD scherm niet op, met een zwart c.q. donker beeld blijft het licht echter aan en verbruikt evenveel!

Bij de verbruikgegevens van een Plasmascherm gaat het dus om het maximale verbruik! ... en ook op maximale ingestelde contrast, helderheid, enz. .... en dat is normaal nooit zo.

Dat geldt ook bij een LCD scherm, wat ingestelde waarden betreft (contrast, helderheid)... normaal staan deze waarden nooit op maximaal.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wel wordt een plasmascherm lekker warm wanneer deze een tijdje aanstaat,

Dit is wel de energie uit het stopcontact, bij een LCD heb je dit in veel mindere mate,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

stofzuigertje

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De 32"plasma gebruikt bij ons 7% meer dan de 32"LCD, maar die is ook 3 jaren nieuwer dus mag je eigenlijk niet vergelijken.

Ook is bij donkere films zoals Max Havelaar de Plasma zuiniger dan de LCD en bij lichte Strandfilms met veel zonnige beelden de LCD.

Ik zie ondanks het verschil tussen Plasma (mooiere kleuren) en LCD (snellere zonder waas) nauwelijks verschil.

Ik heb voor de test 2 Cresta meters gebruikt die door kassa getest zijn.
Alle 2 toestellen steeds gelijk aan en uit gezet en na meters wisselen blijven de resultaten ook hetzelfde.

Wel zie ik een groot verschil, goedkopere LG LCD TV gebruikt meer dan Toshiba.
Of je nu een piekverbruik van 183 Watt of 128 Watt meet is voor deze 32" LCD wel een groot verschil.

Ik verwacht gezien de verkoop eerder zuinige LCD dan Plasma die nu gaan verouderen.
Ik verdien de meerprijs van de Toshiba t.o.v. de LG dus wel terug want ik kijk vrij veel.

Als je thuis een ander merk hebt kan de uitslag natuurlijk anders zijn.
Ook zijn grotere altijd duurder in verbruik dus alleen zelfde maten vergelijken, en Full HD gaf meestal hoger verbruik dan HR Ready en ik zie via Digitenne toch geen verschil.

bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door bertvisscher »

Ik ga liever terug naar een ouderwetse swart wit tv gebruikt veel minder electriciteit en is dus goedkoper. waar kan ik er een kopen?

bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door bertvisscher »

Ja Plasma TV's worden verboden door the EU teveel energy verbruik. je moet je plasma tv omruilen voor een LCD tv

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door dhc »

je moet je plasma tv omruilen voor een LCD tv
Waar kan ik dat doen? In de UK?

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door EdoK »

Had Pioneer niet onlangs al aangekondigd te stoppen met de productie van plasma schermen?

Het verbod is overbodig in mijn ogen. De plasma werden nog geproduceerd omdat zij een mooier beeld gaven dan LCD schermen, maar dat verschil is tegenwoordig minimaal. Met de nieuwste AMOLED schermen is de plasma qua beeld ingehaald en verslagen. Plasma schermen zijn duurder om te maken en het kost meer energie om ze te maken door de grotere uitval tijdens de productie. LCD en AMOLED schermen zijn veel goedkoper te produceren en fabrikanten kiezen al om deze reden ervoor om de productie van plasma schermen te stoppen.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Plasma TV verbieden, 14 maart NOS journaal?

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Heb je de Samsung UE..B7020 al gezien ? Verbazingwekkend mooi :o

Gesloten