LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem interactieve televisie Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Renee1509
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 14:28

Probleem interactieve televisie Ziggo

Ongelezen bericht door Renee1509 »

Hallo allemaal!

Sinds twee maand zijn wij, mijn vriend & ik, maar eens afgestapt van de kabeltv. Ziggo opgebeld met de vraag of wij een alles-in-1 pakket kunnen aanvragen en dus deels overstappen naar hun(met internet). Dat kon, alles geregeld en de monteur zou op de 18e van november bij ons komen om alles voor ons te installeren. Die meneer is zo'n half uurtje bij ons geweest en alles was klaar voor gebruik.
Er ging een wereld voor ons open, draadloos internet & interactieve televisie dus we hebben er ook flink gebruik van gemaakt tot een week of twee geleden.
Mijn vriend was een documentaire aan het kijken en opeens werd het beeld zwart, met de melding: Voor een abonnement op dit pakket bel 0900-...... Alle zenders kregen we dezelfde melding behalve NED1. Hij heeft geprobeerd de interactieve ontvanger te resetten maar het mocht niet baten. Het was zaterdagochtend, we dachten dat het een tijdelijke storing was en gingen gewoon onze dingen doen. Die avond rond 19.00 uur probeerden we het nog maar eens maar we kregen weer diezelfde melding. Dan maar toch de klantenservice bellen aangezien het morgen zondag is en ze misschien niks meer voor ons kunnen beteken.
Dat gedaan, eerst een keuzemenu in keuzemenu in keuzemenu doorgeworsteld (lekker profiteren van de 10ct per minuut) en toen kreeg ik een zeer klantonvriendelijk meisje aan de telefoon. Na lang in de wacht gezet te zijn door haar wist zij mij te vertellen dat de smartcard die wij gekregen hebben niet op ons naam staat maar op die van een ander, woont ook in onze woonplaats. Diegene heeft het abbonement opgezet waardoor wij dus geen tv meer hebben. Ik kon maandag terugbellen om het op onze naam te laten zetten. Ik was een beetje verontwaardigd dat dit mijn antwoord was & de manier waarop ze mij te woord stond dus ik vroeg of dit alles was wat ze kon doen en wij dus dit weekend geen gebruik kunnen maken van de interactieve televisie. Haar antwoord daarop: Kijk je toch analoog, is beter dan helemaal niks :roll:

Ik was in staat om een persoonlijke klacht naar haar in te dienen, alleen haar naam ben ik zo snel vergeten en ik heb geen zin om voor de 3e keer een 0900 nummer te moeten bellen.

Die maandag had ik teruggebeld, een vriendelijke jongen gesproken (Ze hebben dus wel normaal personeel) en hij heeft het voor me geregeld, binnen 48uur hadden wij onze televisie weer scherp en interactief!

Iemand bekend met dit probleem, ervaring? Ik vind het een raar verhaal namelijk.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Probleem interactieve televisie Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarschijnlijk is er een fout gemaakt door de verkeerde kaart uit te schakelen. Alleen Ned 1 betekend een niet geauthoriseerde kaart. De authorisatie procedure hierover heeft mij ook al eens verbaasd doordat ik de mogelijkheid had een smartcard die ik van mijn ex-vrouw overgenomen had met 1 telefoontje op mijn naam kon laten zetten (en voor haar uitschakelen).
Wat ik ooit begrepen heb van de Ziggo helpdesk is dat er 24...48 uur moet zitten tussen het uitschakelen van een kaart en het weer opnieuw aanmelden (wat je in principe normaal ook zelf kunt via de website).
Als je alles in 1 hebt kun je overigens via 1200 gratis bellen.

Renee1509
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 14:28

Re: Probleem interactieve televisie Ziggo

Ongelezen bericht door Renee1509 »

Inderdaad, wegens privacy kon ze mij geen namen noemen, wat ik begrijp, maar ik kon hem heel makkelijk op mijn naam zetten, wat betekent dat ik ook de kaart van de buren bij wijze van spreken op mijn naam kan laten zetten, zonder toestemming.

Maar als ik het dus goed begrijp hergebruiken ze de smartcard nummers? Dan word het verhaal een stuk minder raar.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Probleem interactieve televisie Ziggo

Ongelezen bericht door Rim69 »

Renee1509 schreef:Inderdaad, wegens privacy kon ze mij geen namen noemen, wat ik begrijp, maar ik kon hem heel makkelijk op mijn naam zetten, wat betekent dat ik ook de kaart van de buren bij wijze van spreken op mijn naam kan laten zetten, zonder toestemming.

Maar als ik het dus goed begrijp hergebruiken ze de smartcard nummers? Dan word het verhaal een stuk minder raar.
Weet jij het kaartnummer van je buren dan? Daarnaast heb je ook nog een klantnummer of geboortedatum nodig.

Nee, die smartcardnummers worden niet hergebruikt. Die zijn gekoppeld aan de kaart. Staan ook op de kaart. Ik heb zo het idee dat die monteur twee pakketten verwisseld heeft.

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: Probleem interactieve televisie Ziggo

Ongelezen bericht door stap50per »

als je een alles in 1 pakket hebt van ziggo kun je het gratis nummer 1200 bellen

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Probleem interactieve televisie Ziggo

Ongelezen bericht door Rim69 »

stap50per schreef:als je een alles in 1 pakket hebt van ziggo kun je het gratis nummer 1200 bellen
Dat heeft bprosman toch al vermeld.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Probleem interactieve televisie Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

Renee1509 schreef:Inderdaad, wegens privacy kon ze mij geen namen noemen, wat ik begrijp, maar ik kon hem heel makkelijk op mijn naam zetten, wat betekent dat ik ook de kaart van de buren bij wijze van spreken op mijn naam kan laten zetten, zonder toestemming.
In principe kan dat, alleen moet je dan wel de beschikking hebben over deze kaart. Telefonisch (via de website werkt het niet altijd goed) kun je dan deze gratis aan jouw abonnement toevoegen als je alles-in-1 hebt (bellen met de helpdesk is dan gratis). Dit gaat niet via een medewerker, maar direct via een computer. En als de kaart in de decoder zit, is deze binnen een paar minuten actief.
Dit weet ik uit eigen ervaring, omdat ik de kaart en decoder van mijn buurvrouw overgenomen heb (zij ging naar een andere provider) en dit dus binnen een paar minuten werkend had :mrgreen:

Renee1509
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 14:28

Re: Probleem interactieve televisie Ziggo

Ongelezen bericht door Renee1509 »

Ik weet het kaartnummer van mijn buren niet maar aangezien wij een smartcard tot onze beschikking hebben die niet geregistreerd stond op onze naam denk ik inderdaad ook dat dit een fout is geweest van de monteur. We hadden alles in 1, telefonie hebben we er weer afgehaald, de verkoper aan de telefoon adviseerde ons dit te doen zodat we de monteur er gratis bij kregen.

Gesloten