LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door Nevyn »

witte angora schreef:Ik heb dus anderhalf jaar geleden bewust voor Ziggo gekozen omdat ze hier als enige analoog aanboden. Nu analoog weg gaat vallen is er voor mij dus geen reden meer om bij Ziggo te blijven. Zo simpel is het.

Als ik bijvoorbeeld naar T-Mobile overstap krijg ik de eerste 6 maanden 20 euro korting, en daarna ben ik ook nog 2 euro per maand goedkoper uit. Bij Telfort zou ik zelfs 7,50 per maand goedkoper uit zijn. Alleen staat Telfort wat minder goed bekend.

Waarom zou ik dan nog bij Ziggo blijven?
Als je goedkoop wilt, moet je ieder jaar overstappen. Er is altijd wel een welkoms actie (ook bij Ziggo) waarbij je de eerste maanden voor half geld kan. Je zit dan je jaar uit en stapt weer over.
Zelf zit ik al vanaf het begin bij Ziggo ( en alle namen die ze hiervoor hadden) ben bij KPN weggegaan toen @ Home met twinner bellen begon.
Mijn zonen zitten bij Tele 2 en KPN en ook hier is genoeg op aan te merken.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

Nevyn schreef: Mijn zonen zitten bij Tele 2 en KPN en ook hier is genoeg op aan te merken.
Vanmorgen even wat reviews opgezocht, het ontloopt elkaar allemaal niet zoveel wat problemen betreft, dat klopt wel. Het lijkt wel of je bij overstappen het ene stel problemen in gaat ruilen voor het andere stel problemen.

stofzuigertje

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Taxi ging van Almere naar Amsterdam om iets te halen... beide zijn oude UPC gebieden dus mijn Humax, Cisco of Samsung opname HD recorders werken niet... alleen de Horizon boxen.....

Als er van woonkamer naar slaapkamer boven een KPN draadje voor telefoon loopt is die her te gebruiken voor router naar boven... kabels trekken via deze en niet via de 230 Volt leidingen, dat gaat storen en mag niet....
De pijpen zijn voldoende dik mits je geen stekker erop hebt en met tang die er later zelf op zet!

Dan heb je daar wel wifi....

Maar boren, ik heb een boor hamer met SDS boren maar mag je wel boren, in huurhuizen zijn ze er niet altijd blij mee...
Langs de CV leidingen prikken als die gaten toevallig iets te ruim zijn kan ook...!

Ik heb betonnen huizen gezien waar niet eens te zien was welke aanbieder de buren hadden... dik beton en ook mijn boorhamer had daar moeite mee!

BertLenman
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2018 09:47
Contacteer:

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door BertLenman »

Telfort slecht bekend? Welnee. ben al jaren bij Telfort en ga er nooit meer weg. Prima prijs en aanbod. Het is tenslotte een KPN dochter. Als er eens iets is dan wordt het snel opgelost.

Ik snap die mensen niet die bij Ziggo blijven. Zeker niet met dit soort klachten. Dat is hoe het werkt: slechte service of product ... hop naar de concurrent.

Mijn moeder zit bij Ziggo en ze heeft - sinds ze daar woont - gedonder met TV van Ziggo. Probeer haar al jaren te laten overstappen maar de wet van de traagheid he..

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door Nevyn »

viewtopic.php?f=68&t=171221
viewtopic.php?f=24&t=180009
viewtopic.php?f=68&t=80829
viewtopic.php?t=66868t=66868

En je hebt van alle providers haters omdat ze net met deze ene provider problemen hebben gehad.

carapoes
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2018 13:48

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door carapoes »

Andere provider nemen en had in 1998 al Home en was in Maastricht de caikabel provider van de gemeente maar later ging Home dus landelijk werken maar vanaf het samengaan met UPC werd de service langzaam slechter oa personeel was op servicedienst voor mijn begrippen slecht opgeleid en als je dieper op problemen inging werden de antwoorden ook slechter/smoesjes en soms brutaal.
Ik heb nu T-mobile vanaf November 2018 met 50 Mbits internet glasvezel inplaats van 40Mbits voor hetzelfde geld maar had bij t-mobile 3 maanden het probleem dat ik niet bereikbaar was met mijn telefoonnr. 046 wat ik mee overgenomen had en duurde ook een maand eer ik in de gaten had dat ik niet bereikbaar was en bij T-Mobile en met servicedienst aan de slag gegaan en konden de fout niet vinden bij hun en na veel zeuren uiteindelijk eruit gekomen waren door een snuggere medewerker dat ik bij HUN server niet was ingelogd en probleem opgelost en voor het probleem 3 maanden een vergoeding gekregen.
Ik heb nu dus wel glasvezel en veel minder storingen hiermee ten opzichte van Ziggo maar overal is er wel wat maar ga niet meer terug naar Ziggo want ze gaan straks probleem krijgen met kabel ten opzichte van glasvezel omdat er meer data door glasvezel kan en Ziggo tegen de limiet gaat komen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Ziggo want ze gaan straks probleem krijgen met kabel ten opzichte van glasvezel omdat er meer data door glasvezel kan en Ziggo tegen de limiet gaat komen.
Bij Ziggo is alleen het laatste stukje coax, naar de wijkcentrales zelf is al lang glas, en de limiet van coax is nog lang niet bereikt.

Bovendien levert KPN maar max 100MBit dus het is sowieso appels met peren vergelijken.
Mijn moeder zit bij Ziggo en ze heeft - sinds ze daar woont - gedonder met TV van Ziggo. Probeer haar al jaren te laten overstappen maar de wet van de traagheid he..
Geef dr een stuk echte coax met moederdag dan is dat probleem ook opgelost.

Ondersteuning Humax
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jul 2018 21:59

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door Ondersteuning Humax »

Beste allen.

Ik lees net dit:

"Overigens een humax werkt alleen in het oude Ziggo gebied. In voormalig UPC gebied werkt het niet".

Dat is echter niet helemaal juist. Sterker, met het verdwijnen van het analoge signaal geeft men in beide gebieden de Humax 5500c uit, gelijk aan de in de handel zijnde 5550 welke zonder smartcard werken. Maar dan kunnen alleen de zogenoemde vrije zenders worden ontvangen. Dat kan echter ook gegarandeerd met de 5100c, 5200c, 5300c, 5400c en 5050c. Heb je dus genoeg aan de vrije zenders en willen opnemen zijn bv. de 5200c/5400c een uitstekende keuze.

Elders heb ik dit topic aangemaakt om meer duidelijkheid te brengen in deze situatie:

Vaak zien we de vraag of men de Humax in oud, ofwel, fUPC gebied kan gebruiken. Nee, en ja: Nee, niet voor het gebruik met een smartcard. Ja, daar de Humax wel ingezet kan worden voor de zogenoemde vrije zenders. Daarvoor zijn in ieder geval de volgende modellen geschikt;

-Humax IRHD-5100C
-Humax IHDR-5200C
-Humax IRHD-5300C
-Humax IHDR-5400C
-Humax IHDR-5050C

De namen van deze modellen worden vaak ingekort als Humax 5100, 5200, 5300, 5400 en 5050. De C erachter staat voor Cable/kabel. Ook andere modellen zoals de IRHD5000C kunnen geschikt zijn, maar met genoemde modellen lukt het in ieder geval. De Humax word dan ook al langdurig ingezet voor de vrije zenders in het UPC gebied, dat nu onder Ziggo valt.

Op de site van Ziggo zul je echter vaak niet veel verder komen, of juist zien dat de Humax in jou postcodegebied niet inzetbaar is. En dat heeft te maken met het feit dat UPC eerder alleen maar gebruik maakte van het Nagravision signaal, en niet met het IR-Deto signaal, waarbij de Humax alleen met die laatste kan werken. Nu UPC onder Ziggo valt, is dat wel veranderd, maar desondanks zal Ziggo geen smartcards uitgeven in fUPC gebied, waardoor de Humax dus niet bruikbaar is op het gehele vlak, maar dus wel voor de vrije zenders.

Wilt je deze dus naast b.v. de mediabox XL, of als stand-alone gebruiken, als je genoeg hebt aan deze deze zenders, kun je gebruik maken van de volgende instellingen;

-Frequentie: 16400(0)
-Modulatie: QAM64
-Symbol Rate: 6.875 (Hier zul je echter soms/regelmatig 6900 zien/moeten invullen).

* Let op: Modulatie en symboolrate zijn vaak al correct ingevuld.

De netwerkcode/ID/netwerk ID kan 4444 zijn of een van de codes zoals hieronder genoemd;

De netwerkcodes komen overeen met de volgende regio's:

-43136 = HE Amsterdam (Noord Holland)
-43138 = HE Lelystad (Flevoland)
-43140 = HE Heerenveen (Friesland)
-43142 = HE Zevenaar (Gelderland)
-43144 = HE Helmond (Brabant)
-43146 = HE Rotterdam (Zuid Holland)
-50142 = One way DTV (Gelderland)
-50146 = One way DTV (Rotterdam)

Zie eventueel ook:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml

Natuurlijk kan de Humax ook in oud Ziggo, ofwel fZiggo gebied worden gebruikt voor de vrije zenders. Dan gelden de volgende instellingen;

Frequentie: 47400(0)
Modulatie: QAM64
Symboolwaarde: 6875
Netwerk-ID: 5555* (*In dit geval zullen de zenders niet in de juiste volgorde staan. Dit netwerk-ID/ID code gebruik je dan ook als je een smartcard gebruikt. Maar zou deze laatste onverhoopt niet werken, kun je dus wel alle vrije zenders bekijken.

Gebruik je echter netwerk-ID 4444 zullen alle vrije zenders mooi achter elkaar komen te staan.

Op deze manier zijn dus veel zenders te ontvangen, welke ook allen zijn op te nemen met de bovenstaande modellen, op de 5000C na, daar dit geen PVR (Personal Video Recorder) betreft, de naam welke Humax geeft aan de modellen met interne harde schijf, of waarop een externe harde schijf kan worden aangesloten (5100C/5300C). De kwaliteit van de opname zal dan gelijk blijven.

En omdat de Humax ook is op te nemen in je netwerk, of er een schijf kan worden aangesloten (elders besproken en naar wens natuurlijk ook hier te plaatsen) kun je deze opnames ook bewaren.

Let op: de 5100, 5200, 5300 en 5400 zijn wel Interactief, maar hiervan kun je geen gebruik maken in fUPC gebied, of als er in fZiggo gebied geen smartcard word gebruikt. Het aansluiten op het Internet heeft dan dus alleen zin als als je het apparaat wilt opnemen in je netwerk.

Om te zien welke zenders je kan ontvangen als vrije zenders, klik je op deze link:

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ en kies je voor "Zonder smartcard (Kabel TV)".

Veel succes!

Gesloten