LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
taxikemperman
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik word gebeld voor tevredenheidsonderzoek. Ik geef aan dat ik niet blij met stoppen aanaloog. Antwoordt: duurt nog 1,5 tot 2 jaar in uw gebied
Volgende dag e-mail afsluiting analoog per 08-05-18
Ik heb 2 DVD-recorders. Ik ben nu verplicht om over te stappen van TV start naar TV compleet om nog te kunnen opnemen. Extra kosten per maand!
Ik vraag om 2 mediaboxen XL. Deze zullen gestuurd worden.
Ik word vervolgens gebeld dat er maar één geleverd kan worden. Er is geen oplossing voor opnemen boven.
Via Messenger gevraagd aan Ziggo of een Humax 5200 een oplossing is. Op de ene pagina van Ziggo staat dat dit mogelijk is. Op een andere pagina staat weer dat dit niet mogelijk is en ik verwijs in mijn Messengercontact ook naar deze laatste pagina.
Geen probleem. Kan zo geïnstalleerd worden met de Smartcard reeds in mijn bezit.
Vrijdag de Humax gekocht. Zaterdag 1,5 uur bezig geweest samen met Coolblue om te installeren. Lukt niet. Coolblue denkt dat het aan het apparaat ligt en wil deze omruilen.
Ik bel voor alle zekerheid nog even met Ziggo en krijg als verrassend antwoord:
“Meneer er kan geen enkele recorder op ons netwerk aangesloten worden met uitzondering van onze eigen mediaboxen. Dus ook de Humax niet. Foutje van mijn collega.”
Met andere woorden:
Er kan alleen in de huiskamer opgenomen worden. Boven kan niet meer.
Ik ben voor niets naar Amsterdam gereden om een Humax te kopen, vervolgens 1,5 uur bezig geweest om deze niet te kunnen installeren en daarna weer terug naar Amsterdam om de Humax weer in te leveren. Hoop kosten en moeite voor iets wat Ziggo al wist
Totaal geen service dus meer voor mensen die op twee plekken in huis willen kijken en opnemen.

Klacht geplaatst op klacht.nl, maar daar reageert Ziggo niet op
Als reactie op mijn klacht op Messenger krijg ik alleen een sorry, maar zij doen niet aan schadevergoeding.
Overstappen naar KPN is zeer kostbaar omdat er dan UTP kabels door het hele huis getrokken moeten worden.
Stel je hebt een gezin met kinderen die boven hun eigen programma’s willen opnemen en bekijken, terwijl beneden andere programma’s bekeken worden. Dat kan dus niet meer
Heeft iemand misschien wel een oplossing voor het opnemen probleem?
Heeft iemand nog een idee hoe ik wel schadevergoeding zou kunnen krijgen voor alle tijd die ik er nodeloos in heb gestoken?
Alvast bedankt voor het meedenken

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door Revoked »

Mijn kinderen kijken alles via laptop, tablet en telefoon. Geen TV's meer nodig tegenwoordig.
Ikzelf kijk welhaast geen tv. Misschien het journaal, maar ook niet dagelijks.
Schadevergoeding kun je vergeten. Je hebt immers geen schade.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door mahadma »

U zult geen schadevergoeding ontvangen. De tijden worden digitaal. Dat stop je niet. Maar hoe vindt u de tijd om al die opgenomen programma's terug te kijken? De enige oplossing is als u boven bent even naar beneden lopen en recorden. Of plannen via de programma info in het ziggo systeem. Of terugkijken.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geen schade? Als je door een opgelegde verandering niet meer kunt doen wat je altijd deed, heb je toch schade, of in ieder geval nadeel? Hoe dat juridisch zit en welk bedrag daarmee gemoeid is, is een ander verhaal. Ik kan me de frustratie van TS goed voorstellen; mij staat hetzelfde te wachten.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar via de andere box kan toch ook ingesteld worden wat “opgenomen” moet worden en later weer gekeken? Je kunt gewoon meer boxen krijgen tegen volgens mij € 5,00 per maand.

Hier in huis staat in de woonkamer de “hoofdbox” en in twee slaapkamers een kleinere box. Op alledrie kan opnemen ingetoetst worden en wat opgenomen is gekeken worden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Met de Ziggo APP kun je ook nog 2 weken terugkijken, daardoor neem ik zelden nog wat op.

taxikemperman
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Het gaat mij om een schadevergoeding voor het ophalen installeren en terugbrengen van een apparaat waarvan Ziggo zegt dat dit gebruikt kan worden en een dag latter zegt dat dit absoluut niet kan.
Dit heeft me 2,5 uur gekost met twee ritten Almere/Amsterdam vv

taxikemperman
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Lady1234 schreef:Maar via de andere box kan toch ook ingesteld worden wat “opgenomen” moet worden en later weer gekeken? Je kunt gewoon meer boxen krijgen tegen volgens mij € 5,00 per maand.

Hier in huis staat in de woonkamer de “hoofdbox” en in twee slaapkamers een kleinere box. Op alledrie kan opnemen ingetoetst worden en wat opgenomen is gekeken worden.
Ik heb hierom gevraagd, maar ik krijg maar een Mediabox XL en kan geen extra boxen bestellen

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

taxikemperman schreef:Het gaat mij om een schadevergoeding voor het ophalen installeren en terugbrengen van een apparaat waarvan Ziggo zegt dat dit gebruikt kan worden en een dag latter zegt dat dit absoluut niet kan.
Dit heeft me 2,5 uur gekost met twee ritten Almere/Amsterdam vv
Eerlijk gezegd vind ik dit wel terecht. Dat je een schadevergoeding claimt. Het call-centre maakt er te vaak een puinhoop van. Ziggo weet dat, en doet er niks aan.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u bent dan blijkbaar niet geswitcht van pakket?

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox/

Want met het pakket “start” kunt u ook helemaal niet opnemen.

taxikemperman
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Revoked schreef:Mijn kinderen kijken alles via laptop, tablet en telefoon. Geen TV's meer nodig tegenwoordig.
Ikzelf kijk welhaast geen tv. Misschien het journaal, maar ook niet dagelijks.
Schadevergoeding kun je vergeten. Je hebt immers geen schade.
Aangezien wij masssieve betonnen vloeren en wanden hebben, hebben we geen computers boven

taxikemperman
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Lady1234 schreef:Dus u bent dan blijkbaar niet geswitcht van pakket?

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox/

Want met het pakket “start” kunt u ook helemaal niet opnemen.
Lees mijn topic: Ik ben nu verplicht om over te stappen van TV start naar TV compleet om nog te kunnen opnemen. Extra kosten per maand!

Bovendien krijg je geen XL zonder Compleet

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

taxikemperman schreef:
Revoked schreef:Mijn kinderen kijken alles via laptop, tablet en telefoon. Geen TV's meer nodig tegenwoordig.
Ikzelf kijk welhaast geen tv. Misschien het journaal, maar ook niet dagelijks.
Schadevergoeding kun je vergeten. Je hebt immers geen schade.
Aangezien wij masssieve betonnen vloeren en wanden hebben, hebben we geen computers boven
De relatie tussen betonnen wanden en vloeren en het niet hebben van computers boven kan ik nog niet leggen :?:

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb beneden een Horizonbox en boven de kleine. Kan met beiden opnemen terug kijken enz.
Maar dan ben je wel duurder uit. De Humax is een decoder met harde schijf, hiermee kan je met het goedkoopste abonnement gewoon opnemen zoals met een video recorder. Snap eigenlijk niet waarom dat niet zou werken, tenzij ze de kaart ongeldig hebben gemaakt.

taxikemperman
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Dirkie schreef:
taxikemperman schreef:
Revoked schreef:Mijn kinderen kijken alles via laptop, tablet en telefoon. Geen TV's meer nodig tegenwoordig.
Ikzelf kijk welhaast geen tv. Misschien het journaal, maar ook niet dagelijks.
Schadevergoeding kun je vergeten. Je hebt immers geen schade.
Aangezien wij masssieve betonnen vloeren en wanden hebben, hebben we geen computers boven
De relatie tussen betonnen wanden en vloeren en het niet hebben van computers boven kan ik nog niet leggen :?:
Heel simpel. Er kan niet even een gaatje geboord worden. Hierdoor kan er dus geen computerkabel omhoog en door de massieve muren en vloeren is er ook bijna geen Wifi bereik
Als er wel een computerkabel laf, dan waren wij direct overgestapt op KPN

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom kan je geen gaatje boren?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door renewouters »

taxikemperman schreef: Heel simpel. Er kan niet even een gaatje geboord worden. Hierdoor kan er dus geen computerkabel omhoog en door de massieve muren en vloeren is er ook bijna geen Wifi bereik
Als er wel een computerkabel laf, dan waren wij direct overgestapt op KPN
Dat er geen wifi bereik is wil niet zeggen dat je niet kunt realiseren. Ik heb ook dikke betonnen vloeren maar ik heb in het hele huis prima WIFI en kan in ieder vertrek TV kijken via WIFI. Kabels zijn zo 2010....

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

Met de huidige powerlines krijg je ook boven gewoon prima signaal hoor.
Ook behoort het plaatsen van een versterker / repeater op een strategische plek ( trappengat ) tot de mogelijkheden waardoor je boven een prima bereik kan creëren..

Klinkt meer als niet willen dan niet kunnen.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:Met de huidige powerlines krijg je ook boven gewoon prima signaal hoor.
Ook behoort het plaatsen van een versterker / repeater op een strategische plek ( trappengat ) tot de mogelijkheden waardoor je boven een prima bereik kan creëren..

Klinkt meer als niet willen dan niet kunnen.
Of als niet weten, hier nog een. :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Probleem Ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

taxikemperman schreef: Aangezien wij masssieve betonnen vloeren en wanden hebben, hebben we geen computers boven
Dan kun je vanwege de 'power Promis' en extra toegangspunt van ze krijgen. Als je zou willen.

Gesloten