LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen EPG na zenderwijziging Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Dick1955
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2015 17:32

Problemen EPG na zenderwijziging Ziggo

Ongelezen bericht door Dick1955 »

Mijn Klacht:

Na de Zenderwijziging die wij moesten doen van Ziggo wordt de EPG niet meer goed ingeladen op mijn door Ziggo zelf geleverde Cisco ontvanger.
Hierdoor kan ik ook geen programma’s meer vooraf programmeren om op te nemen. De klantenservice van Ziggo zegt dat het probleem bekend is en schuift het af op de fabrikant van de Cisco ontvanger die Ziggo mij zelf heeft geleverd. Voor de omzetting van de zenders/frequenties was er niets aan de hand. Klantenservice Ziggo zegt niet te weten wanneer het wordt opgelost en dat ik blij moet zijn dat ik nog kan kijken omdat het bij sommige klanten helemaal niet meer werkt.

Gewenste Oplossing:

EPG probleem op Cisco ontvangers binnen een week oplossen of anders kosteloos een nieuwe ontvanger sturen die wel goed werkt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen EPG na zenderwijziging Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

En het juiste netwerknummer genomen ? Dat kan ook veranderd zijn.

Oepsie
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 mei 2011 11:30

Re: Problemen EPG na zenderwijziging Ziggo

Ongelezen bericht door Oepsie »

https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen-problemen schreef: EPG niet of niet geheel gevuld

Door een storing kan het zijn dat de programmagids (EPG) op uw Cisco ontvanger niet werkt. Onze excuses voor het ongemak. We werken hard aan een oplossing.

Wilt u geen programma’s missen? Plan uw opnames dan in via een tijdsopname.
Status: onopgelost Start 30-01-2015 12:33:36 Verwachte einde nog niet beschikbaar
Nou, niet iets dus wat je zelf op kan lossen (anders had het er wel bij gestaan). Dus maar via de timer opnemen, dat werkt gewoon. Dit is een probleem in de firmware (die door Cisco bijgehouden wordt), niet-Cisco decoders hebben er geen last van (op mn samsung decoder werkt epg gewoon). Het zou ziggo wel sieren als ze ervoor zouden zorgen als t probleem wat sneller opgelost wordt (wat meer druk zetten op cisco misschien ;) ).

Ik denk niet dat je hiervoor een nieuwe decoder gaat ontvangen. Maar proberen kan geen kwaad, alleen moet je dan wel stroop gebruiken (en geen azijn) bij je contact met klantenservice ;). En dus de timer gebruiken om opnames in te stellen (hoe makkelijk/moeilijk dat is weet ik niet, had hiervoor een aparte harddisk recorder tot kort geleden).

edit: link hoe timer-opname in te stellen op cisco-decoder:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... ijdsopname

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Problemen EPG na zenderwijziging Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dit is toch wel weer redelijk knullig van Ziggo.
Decoder die bij zo'n beetje 30% van de klanten staat heb je toch getest voordat je dit gaat doen? Dan was dit probleem toch naar boven gekomen en hadden ze simpel tegen Cisco gezegd los het maar even op. Cisco lost dat in een paar weken op als er maar een opdracht wordt gegeven om de firmware aan te passen.

johnpel
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:54

Re: Problemen EPG na zenderwijziging Ziggo

Ongelezen bericht door johnpel »

Bij mij werkt EPG weer sinds de update van 11 maart (die volgens mij al twee dagen eerder is geïnstalleerd). Fijn dat de verbeteringen ook zijn doorgevoerd, alhoewel ik vermoed dat alles wat "vroeger" gewoon werkte het nu eindelijk weer doet. Uiteraard ben ik heel blij dat het weer werkt. Ik ben alleen niet zo blij dat we dus als test-engineers hebben gefunctioneerd om de juiste software-update te kunnen uitvoeren. Zo doen wij het op het werk ook, we testen in productie en voor de gebruikers zijn eventuele problemen dan jammer..... Wel lekker goedkoop voor Ziggo. We zijn met zijn allen wekenlang aan het testen geweest, hebben daar geen salaris voor ontvangen en betalen nog abonnementskosten op de koop toe. Dit verdient, zeker vanwege de totale doorlooptijd van de storing, geen schoonheidsprijs. Het zou Ziggo sieren als de getroffen abonnees alsnog worden gecompenseerd voor het toch wel grote ongemak. De EPG is een essentiële functionaliteit op de digitale ontvanger, met name om programma's op te kunnen nemen. Postcodegebied is 4207.

Gesloten