LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door hebra98 »

Even gaan slepen met een 75 inch TV lijkt me niet een goed idee.
Het is een firmware fout en er is niets echt defect in de TV.
Ik denk dat het van belang is dat er veel klachten binnenkomen waardoor Sony wel iets moet doen aan de problemen.
Als een herstelde firmware is gemaakt, werkt de TV weer foutloos.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daar moet de verkoper voor zorgen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je de verkoper vraagt hier even hun kant van 't verhaal te zetten......
en bij geen reactie komt de firma naam er bij van wie dat weigerde.....

Wedden dat ze dan ineens vaak veel meer service bieden.

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Theotrucker schreef:
03 aug 2020 19:35
Daar moet de verkoper voor zorgen.
Dat kun je stellen maar de verkoper is natuurlijk niet in staat dit op te lossen. Is er eigenlijk jurisprudentie over het updaten van software door fabrikanten en de rol die een leverancier daar dan bij speelt?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De verkoper is de enigste persoon die het moet oplossen.

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Theotrucker schreef:
03 aug 2020 22:39
De verkoper is de enigste persoon die het moet oplossen.
Heeft een rechter zich al eens uitgesproken over het updaten van software door een fabrikant of derde partij; windows op een pc, software op een tv, software in een auto?
Jurisprudentie, is die er?
Toen de Consumentenbond voor de updates van telefoons ging hebben ze Samsung gedaagd en niet Belsimpel en heeft de rechter niet gezegd dat Samsung niet ontvankelijk was of hoe dat heet.

sake1987

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door sake1987 »

Verkoper is inderdaad je eerste aanspreekpunt.
Maar een verkoper heeft natuurlijk geen enkele invloed op de software update.
Dus wat een verkoper moet doen, je in contact brengen met de fabrikant en een bemiddelende rol blijven houden.
Mocht het toestel hierna niet goed gaan werken, is het de verkoper die moet zorgen voor een goed werkend toestel eventueel door terugnemen.
De verkoper kan dan zelf weer in contact met de fabrikant zijn verlies proberen terug te krijgen.

Hunterr
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2020 15:56

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door Hunterr »

Bekijkt u alstublieft onderstaande discussie. Kan nuttig zijn ...

Problemen na firmware update kd75xf9005

RolandoW
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 aug 2020 11:28

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door RolandoW »

Theotrucker schreef:
03 aug 2020 22:39
De verkoper is de enigste persoon die het moet oplossen.
Ik ben bij de verkoper geweest die geven aan dat Sony goede software moet leveren....
de verkoper heeft geen invloed op de software.
Als dat weken of maanden duurt ja dan kunnen zij eventueel wat doen, eerst moet Sony dit zsm oplossen, zo vertelden ze het mij.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Rolando,

Als een klein winkeltje zoals MM weigerde zolang er geen oplossing om geen Sony meer te verkopen,
ook de andere apparaten er ook maar uit wegens enkele foute televisies?

Zij hebben als geen inkoop meer binnen enkele maanden een importeur in problemen...
Dus toch via de winkel blijven zeuren om oplossing helpt soms wel...

Zij verkopen een toestel met slechte software en verkoper is juridisch je aanspreekpunt...
Naar een winkel luisteren ze eerder dan 10 klanten helaas...

Of vraag of Sony hier wil reageren want wie gaat er nog dit ooit zeer goede merk kopen?
Geheel Nederland kan meelezen....
Stuur ze een link naar dit Topic...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het gebeurd helaas vaak dat klanten met terchte klachten door de verkoper afgescheept worden naar fabrikant cq importeur. Jammer dat ze erin trappen.

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Dat is dus wat ik bedoel. De winkel is dan verantwoordelijk maar kan niets en hoelang Sony erover gaat doen weet niemand. Hartstikke leuk om te blijven zeggen dat je naar de verkoper moet en dat Sony zich wel dood zal schamen maar de wet loopt achter de feiten aan. Er moet wetgeving komen voor onlosmakelijk verbonden software die de fabrikanten binden in plaats van te doen of de software bij de hardware hoort waardoor updates geen juridische basis hebben.

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Theotrucker schreef:
05 aug 2020 20:50
Het gebeurd helaas vaak dat klanten met terchte klachten door de verkoper afgescheept worden naar fabrikant cq importeur. Jammer dat ze erin trappen.
Maar als dat zo vaak gebeurt moet er toch ondertussen een berg rechtelijke uitspraken liggen?

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

PietertjeTwee schreef:
05 aug 2020 20:55
DeZevendeHenk schreef:
05 aug 2020 20:52
Dat is dus wat ik bedoel. De winkel is dan verantwoordelijk maar kan niets en hoelang Sony erover gaat doen weet niemand. Hartstikke leuk om te blijven zeggen dat je naar de verkoper moet en dat Sony zich wel dood zal schamen maar de wet loopt achter de feiten aan. Er moet wetgeving komen voor onlosmakelijk verbonden software die de fabrikanten binden in plaats van te doen of de software bij de hardware hoort waardoor updates geen juridische basis hebben.
De wet loopt helemaal niet achter de feiten aan. Stel de verkoper in gebreke. Zodra de termijn om het gebrek te verhelpen verholpen is, ontbind je de overeenkomst. Klaar.
Dus je kent veel voorbeelden van mensen die hun televisie ingeleverd hebben omdat de apps niet meer werkten, mensen die de auto teruggegeven hebben omdat de kaarten niet meer geüpdate werden, telefoons, koop massaal ontbonden want geen beveiligingsupdate? Nogmaals ik ken de theorie ook, maar het werkt niet. Geef nou eens één voorbeeld van mensen die de koop ontbonden hebben gekregen omdat de fabrikant de software niet up to date hield. Een geslaagd voorbeeld.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door 150747 »

ZeerPrivé schreef:
02 aug 2020 12:32
RolandoW schreef:
02 aug 2020 11:35
Ik heb dus dezelfde firmware WIFI problemen sinds afgelopen weekend en ik heb de Sony KD-43XF7596 uit 2018 die ik in januari 2019 aangeschaft hebt en nu 3 keer.....de TV teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Updates op uitschakelen zetten heeft ook gen zin, hij gooit er automatisch de nieuwe versie op die dus vol met bugs zit....
Mijn tijd gaat terug naar 3 maart 2020 4 uur nachts....en je hebt wederom geen WIFI netwerk.
Ik ben al de hele week al aan het mailen met Sony.
Ik heb ook mijn plaatselijke Hifi Klubben Filiaal geinformeerd en Expert ook (ken ze goed als klant), die waren nog niet op de hoogte.

Heb je hier wat aan? https://community.sony.co.uk/t5/android ... -p/3688181
Bij mijn tv KD65XF9005 van 2019 exact hetzelfde.
Update automatisch gebeurd.
Teruggezet naar fabrieksinstellingen en was niet opgelost.
Wie schertst mijn verbazing, sávonds werkte de wifi weer wel.
Gaf aan dat hij was verbonden doch geen internet.
Had al een vaste verbinding dus alles werkte wel.
Ik heb de wifi geprobeerd en is ok doch laat toch maar de vaste verbinding actief.

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

PietertjeTwee schreef:
05 aug 2020 23:27
Beide situaties verschillen nogal van elkaar.
Dat klopt, maar ze hebben één belangrijk ding gemeen, de verkoper is verantwoordelijke voor de goede werking van het apparaat en de fabrikant is verantwoordelijk voor de software en de stelling is dat bij problemen de leverancier het dan maar op moet lossen met de fabrikant. Ik krijg blijkbaar niet over het voetlicht waarom ik denk dat dat op termijn een probleem gaat worden. Niet nu, bij deze Sony TV, maar wel als die TV straks een jaar of vijf oud is. Afijn er schijnt sowieso extra wetgeving uit Brussel te gaan komen en verder zal de tijd het dan wel leren.
thnx

Gesloten