Reclame op Ziggo dringend en irritant

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Wims280
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2022 16:08

Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door Wims280 »

Mij is opgevallen dat als je terugspoelt met je Ziggo next box je verplicht wordt door Ziggo om wederom de reclame te bekijken

Als je een programma terug wilt kijken gaat de next box gedwongen verder terug dan het gekozen programma om je dan bewust wederom met reclame te bestoken dit is toch niet de bedoeling zeker met de energie kosten van vandaag en zeker daar ik me afvraag of dit wel mag van Ziggo en of dit niet in strijd is met de reclame code commissie ook al kijk je een programma terug vooruit spoelen kan en mag niet van Ziggo.

Ik vind dat dit maar eens aan de kaak moet worden gesteld en uitgezocht of Ziggo al dan niet in overtreding is ik snap dat reclame nodig is maar onnodige reclame is irritant

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is bij alle commerciële zenders en alle providers zo, heeft niets met Ziggo te maken. En het is ook nogal logisch: niemand kijkt reclames als je er niet toe gedwongen wordt. Zonder die verplichte reclames zou je abonnement simpelweg nog duurder worden.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is simpel te voorkomen. Neem het programma op en u kunt de reclame doorspoelen.

En bijvoorbeeld BBC First kan je rustig terugkijken en de reclames doorspoelen.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 03 okt 2022 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
03 okt 2022 16:49
Is simpel te voorkomen. Neem het programma op en u kunt de reclame doorspoelen.
Dat kan vanaf sommige zenders niet, en de opname begint elke keer voor de reclame, dus eerst reclame en dan pas je opname.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
03 okt 2022 16:53
Lady1234 schreef:
03 okt 2022 16:49
Is simpel te voorkomen. Neem het programma op en u kunt de reclame doorspoelen.
Dat kan vanaf sommige zenders niet, en de opname begint elke keer voor de reclame, dus eerst reclame en dan pas je opname.
Maar dat kan je gewoon doorspoelen, toch geen probleem.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
03 okt 2022 16:55
Onkruid71 schreef:
03 okt 2022 16:53
Lady1234 schreef:
03 okt 2022 16:49
Is simpel te voorkomen. Neem het programma op en u kunt de reclame doorspoelen.
Dat kan vanaf sommige zenders niet, en de opname begint elke keer voor de reclame, dus eerst reclame en dan pas je opname.
Maar dat kan je gewoon doorspoelen, toch geen probleem.
Nee je kan dan niet doorspoelen. Dat is juist het probleem.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan heb ik waarschijnlijk een andere Next van Ziggo. Bij wat ik opneem, ook van de commerciëlen, kan ik de reclame gewoon doorspoelen.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
03 okt 2022 17:03
Dan heb ik waarschijnlijk een andere Next van Ziggo. Bij wat ik opneem, ook van de commerciëlen, kan ik de reclame gewoon doorspoelen.
Bij mij kon dat niet van alle kanalen, maar ben er gelukkig weg. Maar ik begrijp wat hier bedoelt wordt in ieder geval.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
03 okt 2022 17:06
Lady1234 schreef:
03 okt 2022 17:03
Dan heb ik waarschijnlijk een andere Next van Ziggo. Bij wat ik opneem, ook van de commerciëlen, kan ik de reclame gewoon doorspoelen.
Bij mij kon dat niet van alle kanalen, maar ben er gelukkig weg. Maar ik begrijp wat hier bedoelt wordt in ieder geval.
Maar het is dus gewoon niet waar.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/ ... td-p/91992

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
03 okt 2022 17:08
Onkruid71 schreef:
03 okt 2022 17:06
Lady1234 schreef:
03 okt 2022 17:03
Dan heb ik waarschijnlijk een andere Next van Ziggo. Bij wat ik opneem, ook van de commerciëlen, kan ik de reclame gewoon doorspoelen.
Bij mij kon dat niet van alle kanalen, maar ben er gelukkig weg. Maar ik begrijp wat hier bedoelt wordt in ieder geval.
Maar het is dus gewoon niet waar.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/ ... td-p/91992
Nou. Vreemd dan, dan zal het wel aan de kabel hebben gelegen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid en Lady, jullie voeren een hele discussie over opnemen en terugkijken. Daar gaat het issue van TS het echter helemaal niet over.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door Nevyn »

Moneyman schreef:
03 okt 2022 17:25
Onkruid en Lady, jullie voeren een hele discussie over opnemen en terugkijken. Daar gaat het issue van TS het echter helemaal niet over.
Lady heeft het over opnemen, dan kan je doorspoelen.
Onkruid heeft het over terug kijken, dan kan je bij bepaalde commerciële zenders niet doorspoelen.
Dus jullie hebben allebei gelijk maar hebben het over verschillende manieren van gebruik.

Ik neem series ook op kijk een half uur later en kan zo de reclames doorspoelen

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In mijn eerste reactie adviseerde ik ook het programma op te nemen, en dandus naar de opname te kijken.

Daarop werd gereageerd dat doorspoelen dan ook niet zou kunnen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door grun »

Toen ik nog bij Ziggo zat, vorig jaar, keek ik live maar wel uitgesteld. Dan pauzeer je de Next aan het begin van het programma en begint pas na een tijdje te kijken. Dan kun je ieder reclameblok doorspoelen en ben je ongeveer gelijktijdig met de live uitzending klaar. Hooguit 5 minuten later, maar dan wel zonder reclame. Je neemt niets op en kijkt ook niets terug.

Dit jaar zit ik bij KPN en heb nog niet geprobeerd of het daar ook zo werkt.
Laatst gewijzigd door grun op 03 okt 2022 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik kijk online wel eens een commerciële Vlaamse zender, hier kan ik de reclames niet doorspoelen en als ik naar een andere pagina ga stopt de reclame en gaat weer door als ik weer op die pagina komt.
Als ik via de KPN app een programma terugspoel (kan niet bij elke zender), dan kan ik wel gewoon de reclames doorspoelen.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door rwolters »

Als je makkelijk reclames kan skippen zou iedereen dat doen en drogen de inkomsten voor de programmamakers op. Vergelijk met je eigen klanten die een slimme manier verzinnen om niet voor jouw werk te hoeven betalen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wims280 schreef:
03 okt 2022 16:20
Als je een programma terug wilt kijken gaat de next box gedwongen verder terug dan het gekozen programma om je dan bewust wederom met reclame te bestoken dit is toch niet de bedoeling zeker met de energie kosten van vandaag en zeker daar ik me afvraag of dit wel mag van Ziggo en of dit niet in strijd is met de reclame code commissie ook al kijk je een programma terug vooruit spoelen kan en mag niet van Ziggo.
Zelf op de markt een recorder kopen, dan heb je dit niet. Ik heb Humax en kan gewoon doorspoelen.
grun schreef:
03 okt 2022 17:44
Toen ik nog bij Ziggo zat, vorig jaar, keek ik live maar wel uitgesteld. Dan pauzeer je de Next aan het begin van het programma en begint pas na een tijdje te kijken. Dan kun je ieder reclameblok doorspoelen en ben je ongeveer gelijktijdig met de live uitzending klaar. Hooguit 5 minuten later, maar dan wel zonder reclame. Je neemt niets op en kijkt ook niets terug.
Wanneer ik op de computer kijk, dan doe ik dit door bij een reclame blok te kiezen voor live kijken en dan terug te spoelen tot vlak na het reclame blok.
rwolters schreef:
03 okt 2022 19:00
Als je makkelijk reclames kan skippen zou iedereen dat doen en drogen de inkomsten voor de programmamakers op. Vergelijk met je eigen klanten die een slimme manier verzinnen om niet voor jouw werk te hoeven betalen.
In de jaren negentig waren er videorecorders, kon iedereen de reclames skippen, en droogde de inkomsten voor de programmamakers echt niet op.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
03 okt 2022 20:43
rwolters schreef:
03 okt 2022 19:00
Als je makkelijk reclames kan skippen zou iedereen dat doen en drogen de inkomsten voor de programmamakers op. Vergelijk met je eigen klanten die een slimme manier verzinnen om niet voor jouw werk te hoeven betalen.
In de jaren negentig waren er videorecorders, kon iedereen de reclames skippen, en droogde de inkomsten voor de programmamakers echt niet op.
Rare vergelijking. Terugkijken via network recording, of een opname via de setopbox is ongelofelijk veel eenvoudiger dan vroeger via videorecorders. Vaak hoef je er geeneens meer iets voor te doen, anders dan op een andere tijd te gaan kijken. Dus als je in zo'n geval simpel reclames kan skippen kijkt iedereen een uur later. En als niemand reclames kijkt zijn er echt geen inkomsten meer want geen adverteerder gaat dan betelen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door alfatrion »

rwolters schreef:
03 okt 2022 20:57
Terugkijken via network recording, of een opname via de setopbox is ongelofelijk veel eenvoudiger dan vroeger via videorecorders. Vaak hoef je er geeneens meer iets voor te doen, anders dan op een andere tijd te gaan kijken.
Videorecorder:
Stap 1. Om voor uit te spoelen druk je op het vooruitspoelen (>>) icoon.
Stap 2. Aangekomen bij de andere tijd druk je op het afspelen (>) icoon.
Dat is heel eenvoudig.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Reclame op Ziggo dringend en irritant

Ongelezen bericht door PGros »

Het ligt gewoon aan de contracten. Ziggo betaald voor het terugkijken van bijvoorbeeld rtl4 en bepaald bedrag en dat is lager omdat ze beloven reclame blokken voor snelzoeken te blokkeren.

Plaats reactie