LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
gvriend
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2020 18:57

Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Ongelezen bericht door gvriend »

Na een software update van Samsung bij verschillende Home Cinema sets, waaronder de typen HT-J5500, HT-J5530 en HT-J4500 enz.
werken deze sinds de software update van Samsung niet meer en zijn in een zogenaamde opstart loop terecht gekomen.
De apparaten starten niet meer op.
Wereldwijd is te zien op de Samsung Community dat dit niet alleen in Nederland het geval is maar overal ter wereld.

https://eu.community.samsung.com/t5/Aud ... -p/1818595

Mijn home cinema set een HT-J5500 werkt sinds afgelopen maandag 22/6 niet meer terwijl het apparaat zondag 21/6 nog perfect werkte.
Contact opgenomen met Samsung Nederland op maandag 22/6, In eerste instantie wordt je dan doorverwezen op op de Samsung Community te kijken of er een oplossing is. Natuurlijk had ik dat van te voren al gedaan en daaruit blijkt dat ik niet de enige was met dit probleem, maar wereldwijd dit probleem na een automatische software update is gekomen,
Samsung Nederland geeft een niets betekenend antwoord,
Gisteren woensdag 24/6 wederom contact opgenomen met Samsung Nederland. Inmiddels was het gigantische wereldwijde probleem bekent bij Samsung en ze werkte aan een oplossing. Moest over 7 dagen nog maar eens contact opnemen, Misschien was er dan meer bekent.
Hier ga ik dus niet mee accoord, Mijn HT-J5500 werd dagelijks gebruikt voor muziek of blueray films, zit nu al 4 dagen zonder en dan zegt Samsung gewoon neem over 7 dagen nog maar eens contact op. Terwijl Samsung zelf verantwoordelijk is voor deze fout in de software.
Welke stappen kan ik nu ondernemen om Samsung wakker te schudden en hun verantwoording te nemen.
Bij voorbaat dank.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Ik denk dat Samsung er weinig mee gaat doen dat jij 'niet akkoord gaat'.

En volgens mij nemen zij hun verantwoordelijkheid wel degelijk.
Ze geven toch aan op zoek te zijn naar een oplossing?

In de techniek gaat wel eens van fout.
Heel jammer maar daar heb je weinig invloed op. Dan maar een paar dagen geen muziek. Gelukkig vergaat de wereld daar niet door...

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat je bij de verkoper moet zijn.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Ongelezen bericht door crazyme »

https://tweakers.net/nieuws/168956/sams ... ekort.html
Samsung herstelt blu-rayspelers met bootloop gratis maar heeft hardwaretekort
Samsung geeft op zijn forum aan dat het blu-rayspelers die met een bootloop te maken hebben, kosteloos gaat repareren. Wel is een moeilijkheid volgens het bedrijf dat de voorraad hiervoor vereiste moederborden beperkt is.

Een softwareupdate gaat de problemen niet verhelpen, het bedrijf moet blu-rayspelers met problemen repareren, stelt BruceH, communitymanager op het Samsung-forum. Voor reparatie is vervanging van het moederbord noodzakelijk, maar de commmunitymanager waarschuwt dat de voorraad hiervan beperkt is: "Je kunt al wel een reparatieverzoek indienen, maar zodra de moederborden op zijn, zitten we even zonder." Samsung onderzoekt of vervanging van een ander onderdeel soelaas kan bieden.

Tweakers heeft vragen uitstaan bij Samsung over wat klanten met getroffen spelers precies moeten doen om voor reparatie in aanmerking te komen en wat er moet gebeuren als de moederborden op zijn. Samsung VK reageert via het forum dat een Authorised Service Centre moet vaststellen dat het om het betreffende euvel gaat en dat alleen spelers met het specifieke bootloopprobleem in aanmerking komen voor gratis reparatie. Volgens de helpdesk zou een klein aantal spelers getroffen zijn. Een Nederlandse gebruiker klaagt dat Samsung wel reparatie aanbood, maar dat hij 97 euro verzendkosten diende te betalen.

Vorige week bleek dat een groot aantal blu-rayspelers van Samsung bootloopproblemen kregen, waarschijnlijk na een foutieve software-update van Samsung. Het bedrijf staakte de update, maar niet bekend is voor hoeveel apparaten dat te laat was. Samsung heeft officieel nog weinig bekendgemaakt over de problemen. Volgens gebruikers gaat het om de modellen:

BD-E5900
BD-J5100
BD-J5500
BD-J5700
BD-J5900
BD-JM51
BD-JM57C
HT-J4200
HT-J4500
HT-J4530
HT-J4550
HT-J5500W
HT-J5550W
HT-J5520WK
HT-J5530

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ze zullen een nieuwe update maken, zorg dat deze nog online is aangesloten en dan vermoedelijk word deze weer terug gezet naar voorlopig oude software.

Pas na meerdere klachten gaan ze zoeken wat er fout ging.
Ooit een gelijkwaardig probleem met Smart TV gehad, nieuwe gekocht en oude weggegeven....

En enkele weken later: Opa, de Smart werkt gewoon hoor! Ik had dus op nogmaals een Update moeten wachten.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Ongelezen bericht door Brahms »

gvriend schreef:
26 jun 2020 06:40
Hier ga ik dus niet mee accoord, Mijn HT-J5500 werd dagelijks gebruikt voor muziek of blueray films, zit nu al 4 dagen zonder en dan zegt Samsung gewoon neem over 7 dagen nog maar eens contact op
Vervelend, maar de wereld vergaat nog net niet. 4 dagen geen muziek, bij vele staat de radio nooit aan.
Als ik het allemaal zo lees gaat reparatie een lang traject worden. Leg je er maar bij neer dat dit zeker 4 weken of langer gaat worden.
Heeft u niet ergens nog een radio staan ?
Kdomkommer, lees nu eens één keer de tekst voordat je weer Spamt, met een update is het defect niet te verhelpen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Ongelezen bericht door Brahms »

gvriend schreef:
26 jun 2020 06:40
Hier ga ik dus niet mee accoord, Mijn HT-J5500 werd dagelijks gebruikt voor muziek of blueray films, zit nu al 4 dagen zonder en dan zegt Samsung gewoon neem over 7 dagen nog maar eens contact op
Vervelend, maar de wereld vergaat nog net niet. 4 dagen geen muziek, bij vele staat de radio nooit aan.
Als ik het allemaal zo lees gaat reparatie een lang traject worden. Leg je er maar bij neer dat dit zeker 4 weken of langer gaat worden.
Heeft u niet ergens nog een radio staan ?
Kdomkommer, lees nu eens één keer de tekst voordat je weer Spamt, met een update is het defect niet te verhelpen.

gvriend
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2020 18:57

Re: Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Ongelezen bericht door gvriend »

Idd Brahms je valt in herhaling.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nee, de wereld vergaat dan wel niet als je stereo het niet meer doet, maar ik zou toch ook behoorlijk kwaad zijn als mij dit zou overkomen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

breien schreef:
28 jun 2020 10:59
Brahms. U valt in herhaling
Dan herhaal ik hier dat mijn oude Smart TV niets meer kon ontvangen en de Augurkjes mijn uit bed haalde tijdens uitslapen.
Die kwam met een Update wel tot een Wederopstanding.

Als een product defect ging word dat dure schadeclaim en normaal testen ze eerst binnenshuis een Update of alles goed werkte!
Vooral omdat vele type's en vermoedelijk ook andere merken door Samsung gemaakt zijn gezien de software code's die ik vond.

Zo had ik LG TV met Samsung Led scherm en een Samsung Laptop met LG scherm, het was niet rendabel alles zelf te maken!
Vaak is een Update niet terug te zetten, kijk eens naar Windows XP~7~8~10 nooit terug konden..... maar na ME installeren werkte de oude zooi weer als Smart TV met Desktop.....
Ja, de Win 98 3e editie die als Millennium verkocht en geleverd is werkte hiervoor prima.
De oude Win 98 1e versie werkte slecht, Win 95 is te traag en beperkt en Win ME werkte nog dagelijks.
Officieel kan het geen 2 Tb schijf op draaien, ook geen zware grafische kaart met TV tuner voor digitaal + Satelliet tuner!

Elke deskundige zal roepen, dit kan niet, maar hoe draaide het dan?
En 't geluid, de speakers waren erg minimaal en dus een US Sound Blaster 7.1 gemonteerd hierop.

Een eerste generatie LCD TV die geen buisje maar LED balk heeft gekregen!
Met 7 dode Pixels valt het erg mee!

Ik verwacht dat Samsung nogmaals een Update gaat sturen, anders zal de markt van nieuwe huidige instorten.
A~Sociale media zijn dodelijk tegenwoordig.

En dat Tweekers NJET.... daar denken Russen iets anders over.
Ik heb een 5G Honor die hier in Europa niet bekend is.
Apple heeft voor zover ik nu weet nog geen leverbare of Upgrade mogelijkheid.

Samsung? Moederbord defect????? ik weet dat je een nieuwe Geheugen Chip kunt solderen, veel werk , dat wel en kinderarbeid,
gezien de beperkte ruimte en vele sloopwerk om erbij te komen!

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Ongelezen bericht door henk51 »

Is maar goed dat ik een frequent forum bezoeker ben.
Mijn Samsung HT-J550 heeft het zelfde probleem dacht dat ie versleten was na 4 jaar intensief gebruik.
Wilde eerst een nieuwe kopen maar had nog een oude sony staan die gebruik ik nu(veel minder functies)
Goed dat ik hem nog niet weggedaan heb ga maandag service centre bellen in Amsterdam voor reparatie.
Met dank aan TS voor de vraag en forum lid crazyme voor duidelijk antwoord

gert-jan.van-buul
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2020 16:47

Re: Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Ongelezen bericht door gert-jan.van-buul »

Allemaal leuk en aardig.
Ongevraagd updaten kunnen ze, nu is het verkloot en kan ik niet terug.
Oftewel ongelofelijke prutsers, zoiets test je toch voordat je het uitrolt.
Een update en niet meer terug kunnen....
Ik zou vandaag nog ontslag krijgen.
Niks hardware vervangen.
Goedkope verkoop onzin om ons zoet te houden dat moederborden gezwets.
Dit is een software bug, dus gewoon oude back-up er op en rijden maar.
En dat heeft helemaal niks met onderdelen te maken, ze konden mijn spullen de eerste keer ook heeeeel goed vinden en aanpassen.
Maar dit door hun gecreerde probleem oplossen is blijkbaar niet het doel.
Oftewel dit soort apparaten nooit meer aan internet en nooit meer iets van Samsung in huis.
Wat een ongelofelijke prutsers, amateurs, of slimme handelaren want hoeveel mensen gaan er nu een nieuwe kopen kopen kopen....
#opgelichtdoorsamsung

gert-jan.van-buul
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2020 16:47

Re: Samsung Home Cinema sets na software-update defect

Ongelezen bericht door gert-jan.van-buul »

Dus ik koop een apparaat, zonder mijn toestemming word jaren later hierin zonder dat ik het weet door de fabrikant via het internet een aanpassing in gedaan, deze blijkt fataal, en nu is het mijn probleem.....
Hallo.. Ben ik nu gek of is dit digitaal vandalisme ofzo ?
Sinds wanneer vind iedereen het ook hier normaal de spullen van een ander te slopen ?
We zijn nu dik 2 weken onderweg... Oplossing ?
Samsung is vast met vakantie, oo nee sorry zal wel vertraagt zijn door de Corona, dat is ook populair.
Droevig hoe een mooi bedrijf zo laag kan zinken.

Gesloten