LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung of Philips?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jveen2015
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2015 23:31
Contacteer:

Samsung of Philips?

Ongelezen bericht door jveen2015 »

Beste leden,

Ik wil een UHD TV kopen.
Maar ik twijfel en nu na het lezen van een paar berichten over Philips al helemaal.
Ik wilde namelijk voor de UHD van Philips kiezen, maar blijkbaar is dat geen al te goede keus.

Mijn vraag is dan ook, welk merk is betrouwbaar en gaat lang mee.
Ik dacht dat Philips altijd super goede kwaliteit was, maar nu weet ik dit niet zeker meer.

HELP!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Samsung of Philips?

Ongelezen bericht door kokka »

UHTV is een vooralsnog een wassen neus, omdat het nog helemaal niet uitgezonden wordt, maar de TV's van Samsung komen al een aantal jaar als beste uit de testen van de consumentenbond.
Laatst gewijzigd door kokka op 30 mei 2015 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Samsung of Philips?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kokka schreef:UHTV is een vooralsnog een wassen neus, omdat het nog helemaal niet uitgezonden wordt, maar de TV's van Samsung komen al een aantal jaar als beste uit de testen van de consumentenbond.
Netflix heeft al aardig wat content in 4K. Het zijn vooral de ouderwetse tv-zenders die achterlopen (en waarschijnlijk nog niet door hebben dat hun dagen geteld zijn).

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Samsung of Philips?

Ongelezen bericht door kokka »

Het best kan je natuurlijk gaan vergelijken in een winkel waar ze de merken en modellen hebben staan waar je tussen twijfelt. als je dan naar een zaak gaat waar ze ook nog eens verstand van TV's hebben( dus niet mediamarkt/BCC/Saturn en dat soort prutzaken) dan moet je toch wel tot een goed onderbouwde keus kunnen komen.
het is niet alleen het beeld en geluid dat belangrijk is bij een televisie. ook de menu structuur en hoe snel hij van zender wisselt is belangrijk ( althans voor mij)

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Samsung of Philips?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Het uitvals percentage van Philips is zo hoog dat wij als vakzaak gestopt zijn met de verkoop.
De problemen met de software zijn divers, 8 van de 10 telefonische klachten die wij kregen was een Philips product. De keuze voor Samsung, Sony en Panasonic zijn velen malen beter. Panasonic heeft het allerlaagste uitvalspercentage en als je de IPS tv's ziet, het allerbeste beeld.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Samsung of Philips?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou eerst eens kijken naar Panasonic en Sony. Maar wat betreft UHD is er nog wel de kwestie van wel of geen hevc-ondersteuning van een toestel. Bijvoorbeeld de Panasonix AX630 heeft dat niet, waardoor de onboard netfilx app geen UHD materiaal kan tonen. UHD materiaal zal dan via een externe bron moeten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Samsung of Philips?

Ongelezen bericht door olaf79 »

jveen2015 schreef:Beste leden,

Ik wil een UHD TV kopen.
Maar ik twijfel en nu na het lezen van een paar berichten over Philips al helemaal.
Ik wilde namelijk voor de UHD van Philips kiezen, maar blijkbaar is dat geen al te goede keus.

Mijn vraag is dan ook, welk merk is betrouwbaar en gaat lang mee.
Ik dacht dat Philips altijd super goede kwaliteit was, maar nu weet ik dit niet zeker meer.

HELP!
Waarom wil je uberhaupt UHD? Trap niet in de marketing trucs, want 99,99999% van wat je op tv ziet is geen UHD en dan heb je niks aan die ultra hoog geprijsde tv.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Samsung of Philips?

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:
kokka schreef:UHTV is een vooralsnog een wassen neus, omdat het nog helemaal niet uitgezonden wordt, maar de TV's van Samsung komen al een aantal jaar als beste uit de testen van de consumentenbond.
Netflix heeft al aardig wat content in 4K. Het zijn vooral de ouderwetse tv-zenders die achterlopen (en waarschijnlijk nog niet door hebben dat hun dagen geteld zijn).
Ik betwijfel of je echt een verschil ziet. Bovendien is een 4k abbo een stuk duurder maand in maand uit, voor die paar films. Lijkt me een waste of money

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Samsung of Philips?

Ongelezen bericht door thecure »

snuffel1 schreef:TP vision heeft het segment consumenten elektronica overgenomen dat klopt wel maar de assemblage vind vooral in het Oostblok plaats dus niet in China. De kleinere tv's en apparatuur zoals dvd spelers worden in China gemaakt door licentiehouders die de naam Philips mogen gebruiken. Let bij aanschaf wel op dat bij het type nummer aan het einde /H12 staat want dan betreft het een toestel voor de Nederlandse markt. Edoch Samsung of Philips het blijft een keuze die u zelf moet maken want de een zweert bij Philips de ander bij Samsung. Ik zelf ben een Philips fan en zal nooit een Samsung aanschaffen omdat het in mijn ogen een B merk is en ook zal blijven.
zo dacht ik er ook over, ik was al philips fan toen ik als kleuter 'philips dan is het goed' zong.

maar na 3 toestellen met softwareproblemen ben ik er echt van genezen, en ben ik nu heel blij met mijn samsung. een toestel die gewoon doet wat hij moet doen, zonder vast te lopen enz.

zie mijn andere topic over mijn avontuur met philips tv's

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Samsung of Philips?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:
GJvdZ schreef:
kokka schreef:UHTV is een vooralsnog een wassen neus, omdat het nog helemaal niet uitgezonden wordt, maar de TV's van Samsung komen al een aantal jaar als beste uit de testen van de consumentenbond.
Netflix heeft al aardig wat content in 4K. Het zijn vooral de ouderwetse tv-zenders die achterlopen (en waarschijnlijk nog niet door hebben dat hun dagen geteld zijn).
Ik betwijfel of je echt een verschil ziet. Bovendien is een 4k abbo een stuk duurder maand in maand uit, voor die paar films. Lijkt me een waste of money
Ja, je ziet het verschil (uiteraard met native 4K content, maar dat gaat heel snel momenteel; vrijwel alle films worden als in 4K of hoger opgenomen). Een 4K netflix abonnement is maar 4 euro duurder en daarvoor krijg je ook nog eens 4 i.p.v. 2 streams. Dus praktisch kost het niets extra's.

Gesloten