LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schotel nemen goed idee?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door svdmeer »

Binnenkort ga ik verhuizen en kom ik ergens te wonen waar het goed mogelijk is om een schotel te plaatsen. Aangezien ik UPC spuugzat ben (de plek waar ik ga wonen is ook UPC-gebied), ben ik van plan een schotel aan te schaffen.

Ik kijk vrijwel geen TV, enkel de publieke zender en soms een van de commerciëlen. Het goedkoopste pakket is dan ook ruim voldoende voor mij en dat scheelt nogal t.o.v. kabel. Ik ben wel een groot radio-liefhebber en er schijnt op de schotel nogal wat te kiezen te zijn. Prachtig allemaal. Op forums en in artikelen is iedereen heel positief over de schotel.

Toch is er enige twijfel: Want ik lees ook veel slechte berichten over Canal Digitaal. Wat ik uit de verhalen opmaak is dat het in rap tempo slechter wordt. Het goedkoopste pakket is niet zo heel lang geleden nog fors verhoogd. Gaat Canal Digital UPC achterna? Als die prijsverhogingen doorzetten, dan wordt het verschil met kabel snel kleiner. Terwijl de gekochte apparatuur ook terugverdiend moet worden. Wat zijn jullie verwachtingen?

Toolboy

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door Toolboy »

No worries neem een schotel ,radio blijft via de ether

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Nog even wachten en een DVB ontvanger kopen. Zijn Nederland 1, 2 en 3 gratis te ontvangen.

EDIT: voor radio is dit geen goede optie...
Laatst gewijzigd door SimonleBon op 30 aug 2006 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Er zijn ook DVB-kaarten voor de pc te koop, zag ik. Helemaal geweldig. (Als die het een beetje doen tenminste. Digitenneontvanger is knudde.)

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

wat betreft TV via de schotel, Prima iets!...

Canal Digital iets minder... steeds minder leuke films! en geen topfilms meer.....


Internet via de schotel? (met upload en download mogenlijkheid..) Niet aan beginnen! :)

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door Marssjo »

Schotel kopen en een Dreambox als ontvanger erbij nemen. Ga maar ff Googlen naar wat met een Dreambox allemaal mogelijk is .....

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Is wel de mooiste oplossing (Relook Dgstation 400S lijkt me ook een mooie ontvanger), maar wel wat kostbaarder.

Heb zelf ook een dreambox en WF T90, en heb niets meer te wensen (alleen nog CS)

@Marssjo: het ziet er naar uit dat ook de regionale zenders via DVB-T uitgezonden gaan worden, dus je wensen worden verhoord.... :D

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door Marssjo »

Hé SimonleBon,

Ook aan de Droomdoos?? Welk type en welk image draai je??
Hoe kom ik in contact met je ivm cs?

Ja, heel mooi nieuws idd, Ned1,2 en 3 en TVRijnmond FTA. Heb ik uiteindelijk niet voor niets 120 euries geinvesteerd in een AverMedia kaart voor mijn laptop om DVB-T te kunnen kijken..
Kan UPC hier binnenkort de deur uit !!! Eindelijk...
Ik heb gelezen dat er een nieuwe Dreambox 8000 zit aan te komen, een twin-type ontvanger, geschikt om meerdere ontvanger-modules in bij te plaatsen voor zowel DVB- T,S en C. ff afwachten dus.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Nog wel even wachten, want de afspraken zijn toch niet heel duidelijk mbt dit punt. De regionale omroepen worden gratis via DVB-T aangeboden, maar er is niet expliciet vermeld dat dit FTA zal zijn. Bij de publieke omroep staat dit wel vermeld. Kan ook zijn dat de regionalen FTV worden uitgezonden (hoop het niet).

Wat ik wel merk dat steeds meer mensen in mijn omgeving op de hoogte zijn van digitale ontvangers, met name de wat ouderen (50+ers).
Laatst gewijzigd door SimonleBon op 03 sep 2006 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door Marssjo »

Volgens mijn info worden ook de regionalen FTA.
Laatst gewijzigd door Marssjo op 03 sep 2006 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Dutch_com_freak
BerichtGeplaatst op: 27 Aug 2006 23:22 Onderwerp:

wat betreft TV via de schotel, Prima iets!...

Canal Digital iets minder... steeds minder leuke films! en geen topfilms meer.....
Waar slaat dat nou weer op. CanalDigitaal is distributeur en geen zender.

Je bedoelt zeker Film 1. :?: :!: :?: :!:

Laat dat nou niets met CanalDigitaal te maken te hebben.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door Marssjo »

en Film1 en co zijn van UPC, die wil winst maken dus vandaar geen topfilms meer....

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Film 1 bedoelde ik ook... sorry :P canal digital kan hier blijkbaar niets aan doen... behalve stoppen met uitzenden :) 8)

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door mediaservice »

we hebben bij ons satteliet tv, alleen als er echt heeel hard onweer en knalhard regen is, valt ie weg, maar anders topkwaliteit.
jammer dat je voor bijv. talpa een abbonement van 7.45 moet hebben, voor de VRT en VTM ook maar dan 12.95 en meer van dat soort zenders.
ZEKER AAN TE RADEN!

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Schotel nemen goed idee?

Ongelezen bericht door Marssjo »

alleen als er echt heeel hard onweer en knalhard regen is, valt ie weg
Dan heb je iets te weinig "slecht weer reserve". Hiermee bedoel ik de grootte van je schotel. Als je de plek ervoor hebt, neem dan een schotel van 80 à 90 cm in plaats van 60 cm of minder. Een grotere schotel heeft wel een kleinere openingshoek zodat het uitrichten nauwkeuriger moet geschieden. Wat ook nog iets in signaalsterkte kan schelen is het iets linksom verdraaien van de LNB. Gebruik verder "echte" satelietcoaxkabel dus geen TV-coax.

Gesloten