LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service van Telfort

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Twee dagen geleden stuurde ik onderstaand bericht via een PB aan Telfort Webcare. Omdat ik geen reactie ontving ben ik eens verder gaan zoeken. Toen bleek mij dat Telfort Webcare in haar onderschrift aangeeft dat zij niet reageert op PB's.
Vreemd, maar het is niet anders. Daarom plaats ik het als PB bedoelde bericht hier op het forum.


Aan Telfort webcare,

Ik was van plan mijn probleem met Telfort op dit forum te plaatsen, maar bedacht dat ik u ook via een PB kan bereiken. Mogelijk wilt u mijn probleem oplossen.

Een maand geleden heb ik mij gemeld voor een abonnement Telfort Internet + TV + Bellen met 2 aansluitingen voor interactieve TV.

Vorige week ontving ik de apparatuur. Tot mijn verbazing bevatte het pakket geen papieren, dus geen aansluitinstructie en geen handleiding voor interactieve TV.

Ik heb daarover driemaal contact gehad met Klantenservice.

* Vorige week heb ik gebeld. Toegezegd werd dat de handleidingen direct zouden worden toegestuurd. Toen gisteren mijn aansluitdatum was bereikt had ik echter nog niets ontvangen. Ook vanmorgen waren zij niet bij de post.

* Daarop heb ik vanmorgen mijn probleem per webformulier gemeld bij Klantenservice. Ik kreeg het antwoord: Wij vinden het vervelend dat u dit toegezegd heeft gekregen. Het is zo dat wij deze niet kunnen toesturen. De gebruikershandleidingen staan vermeld op onze website: http://www.telfort.nl

Nu heeft mijn broer vorige week ook een Telfort abonnement gekregen en hij heeft wel degelijk een boekje met de handleiding ontvangen.

* Daarom heb ik nog een webformulier ingevuld en de mededeling van mijn broer verteld. Daarop kreeg ik de reactie: Wij vinden het vervelend dat u de handleiding niet heeft mogen ontvangen. Deze hoort namelijk bij het installatiepakket in te zitten. Echter is het helaas niet mogelijk om deze na te sturen.

Dat laatste is natuurlijk volstrekt incorrect. Er moet alleen wat moeite voor worden gedaan, het is geen standaardactie voor Klantenservice. Maar als ik een incompleet installatiepakket ontvang, moet Telfort zorgen dat de levering compleet wordt en zich er niet met een jantje-van-leiden er van afmaken. Dat is Klantenservice. Maar deze reactie is dat allerminst, die komt uiterst klantonvriendelijk over.

Wilt u wel moeite doen om mij de twee handleidingen te doen toekomen ?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@ e-chec,

Excuus voor de late reactie.

Ik wil de twee ontbrekende handleidingen graag versturen, zou je via een privébericht je postcode en huisnummer kenbaar willen maken? Dan komen ze zo snel mogelijk jouw kant op!

Update: Gegevens ontvangen en de handleidingen kom jouw kant op!

Henk
Laatst gewijzigd door Telfort webcare op 26 jun 2013 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door Alphavista »

Telfort biedt geen service en weten zelf niet wat ze de klant aanbieden.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Alphavista,

Het is duidelijk dat je niet tevreden bent. Kan ik je ergens mee van dienst zijn? Laat mij dit dan weten via een privébericht aangevuld met jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres.

Denise

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Ben op vakantie. Kom hier op terug.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door devious »

Telfort webcare schreef:...Update: Gegevens ontvangen en de handleidingen kom jouw kant op!

Henk
e-chec schreef:Ben op vakantie. Kom hier op terug.
Omdat er geen plaatjes bij staan? Geen nederlandse gebruiksaanwijzing? Je probleem is verholpen toch?

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Devious,

Als ik thuis zou zijn en ik de handleidingen binnenkreeg, dan zou ik dat hier even melden. Dan was mijn probleem opgelost. Nu ik niet thuis ben vind ik dat ten opzichte van Telfort wel zo netjes om dat door te geven.

Maar bij thuiskomst zal ik alsnog reageren.

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door Alphavista »

Telfort webcare schreef:@Alphavista,

Het is duidelijk dat je niet tevreden bent. Kan ik je ergens mee van dienst zijn? Laat mij dit dan weten via een privébericht aangevuld met jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres.

Denise
Beste Denise,

Veel collega's van jou en mensen van KPN hebben al naar mijn probleem gekeken en het is nog steeds niet opgelost. Ik zal het desondanks nog een keer uitleggen:

Ik had Digitenne maar wilde graag HD tv waardoor ik op Telfort ben overgestapt. Destijds was er geen mogelijkheid voor een 2e tv maar ik zou Digitenne dan gratis krijgen, voor de 2e tv op de slaapkamer. De ontvanger was van mijzelf dus ik betaalde niets extra's.

Alles ging goed totdat ik verhuisde. Ik ontving ineens rekeningen van KPN voor het Digitenne abonnement (de smartcard).

Heb dus al heel veel geprobeerd maar jullie krijgen het niet voor elkaar om de situatie terug te draaien naar hoe het was. Ik heb door frustratie mijn abonnement bij jullie opgezegd en moet nog tot november 2013 blijven. Ik ontving hierna ook een brief van KPN dat ik heb opgezegd (?) en ontvang op de 2e tv nu alleen nog Nederland 1, 2 en 3.

Itimmermans
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2013 19:54

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door Itimmermans »

Ook ik was zo onnozel om een contract af te sluiten bij telfort. Telefonisch kocht ik interactieve televisie bij telfort. Ik gaf aan dat de modem en tv niet met een kabel verbonden kunnen worden. Geen probleem zei de verkoopster. De gratis monteur regelt het allemaal.
De gratis monteur belde nooit. Bij een poging zelf de tv aan te sluiten blijkt dat ik extra materiaal nodig heb, omdat de modem en tv dus niet met een kabel te verbinden zijn a 65 euro! Dat werd me niet verteld! Inmiddels diverse pogingen gedaan om telfort aan het verstand te peuteren dat ik niet volledig geïnformeerd werd en het contract wil beëindigen. Dit is vlgs telfort niet mogelijk! Echt bizar slecht!
Zsm naar een ander bedrijf voor tv, en dan ook maar voor internet en bellen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door devious »

wat heb je dan moeten kopen voor die 65 euri om toch de tv te laten communiceren met de modem?
Of ze hebben je een poot uitgedraaid of je vertelt niet alles.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

devious schreef:wat heb je dan moeten kopen voor die 65 euri om toch de tv te laten communiceren met de modem?
Of ze hebben je een poot uitgedraaid of je vertelt niet alles.
Ik heb toevallig zelf ook tv via Telfort, en de meneer die alles aan kwam sluiten vertelde mij (ook al via de telefoon) dat er wel een mogelijkheid was om alles draadloos aan te sluiten, maar dat me dit dan wel 65 euro zou kosten. Hier heb ik niet voor gekozen, maar wilde even aangeven dat die 65 euro dus niet uit de duim is gezogen hier. Wat er dan voor nodig is weet ik niet (ben niet zo'n supertechneut), maar dit brengt dus blijkbaar meerkosten met zich mee.

Itimmermans
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2013 19:54

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door Itimmermans »

Een of ander kastje dat op het elektriciteitsnet wordt aangesloten, voor een draadloze verbinding. Geen idee hoe het heet.
Erg jammer van de gebrekkige voorlichting, en dan vervolgens een jaar voor niets laten betalen. Wat een service....

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door devious »

ah, een powerplug, maar ze hebben ook andere namen inderdaad. 65 euri is dan wel wat meer dan ik ervoor zou geven. Maar ja, ik heb dan weer de produktkennis en zit wat meer in het wereldje. Maar ben geen IT-er

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Telfort webcare schreef:@ e-chec,

Excuus voor de late reactie.

Ik wil de twee ontbrekende handleidingen graag versturen, zou je via een privébericht je postcode en huisnummer kenbaar willen maken? Dan komen ze zo snel mogelijk jouw kant op!

Update: Gegevens ontvangen en de handleidingen kom jouw kant op!

Henk
Dag Henk,

Op 21 juni beloofde je de twee ontbrekende handleidingen Interactieve TV toe te sturen. Ondertussen ben ik op vakantie geweest en daarom heb ik pas nu kunnen vaststellen, dat ik inderdaad een pakket van Telfort heb ontvangen.

Onze TV's staan in de woonkamer en op de zolderkamer, twee trappen hoger. Als de totale verzending in 1 keer goed was gegaan had ik bij beide TV's een handleiding gehad. Ik hoopte dan ook dat ik de handleiding Interactieve TV in tweevoud zou ontvangen.

Helaas, het pakket bevatte slechts 1 handleiding. Met die ene handleiding ben ik blij, maar ik ben toch ook een beetje teleurgesteld. Je hebt er toch 2 toegezegd ?

Met vriendelijke groet,

e-chec

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door devious »

e-chec schreef: Helaas, het pakket bevatte slechts 1 handleiding. Met die ene handleiding ben ik blij, maar ik ben toch ook een beetje teleurgesteld. Je hebt er toch 2 toegezegd ?

Met vriendelijke groet,

e-chec
:shock: Sorry hoor, maar twee keer hetzelfde eisen omdat je dat goed uitkomt is me wat gortig. Die handleiding lees je maar twee keer en daarna kijk je er nooit meer in. Overdrijven is inderdaad een vak, niet het mijne

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Dag devious,

Ik vind uw mening heel interessant. Dat vond ik overigens ook al op 26 juni, toen u voor het eerst op dit topic reageerde.

Ik heb zojuist eens naar uw profiel en uw berichten gekeken. Dat waren er vandaag vanaf 14.30 u tot nu toe in totaal 11. Ik heb de onderwerpen en uw reacties daarop doorgenomen en ik moet u mijn complimenten maken. Uw meningen zijn zonder uitzondering heel duidelijk en waardevol.

Chapeau !

Met vriendelijke groet,

e-chec

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door devious »

ja, ik heb niks te doen he? :mrgreen: Maar geweldig dat je toch wat interesse in me toont. Heb je je handleiding al uit je hoofd geleerd? Dan snel naar boven, voor je het vergeten bent....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door ciske »

devious schreef:ja, ik heb niks te doen he? :mrgreen: Maar geweldig dat je toch wat interesse in me toont. Heb je je handleiding al uit je hoofd geleerd? Dan snel naar boven, voor je het vergeten bent....
Wie weet wat daar uit voort kan vloeien :lol:

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door Barman »

e-chec schreef: Onze TV's staan in de woonkamer en op de zolderkamer, twee trappen hoger. Als de totale verzending in 1 keer goed was gegaan had ik bij beide TV's een handleiding gehad. Ik hoopte dan ook dat ik de handleiding Interactieve TV in tweevoud zou ontvangen.
Maak je dan ook gebruik van 2 TV gidsen :?:

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Service van Telfort

Ongelezen bericht door e-chec »

Dag Barman,

Het verbaast mij waar men op dit forum soms geïnteresseerd in is, maar ik geef u graag antwoord. Nee, ik heb geen 2 TV gidsen, zelfs niet 1. De programmering kan ik vinden in de krant - daar heb ik er wel 2 van - maar ook op mijn interactieve TV kan ik opzoeken wat er op TV komt.

Dus nogmaals, het antwoord is nee.

Met vriendelijke groet,

e-chec

Gesloten