LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte UPC klantenservice

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
webinfo123
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2006 14:23

Slechte UPC klantenservice

Ongelezen bericht door webinfo123 »

Ik ben al een tijd bezig met UPC. Het is zelfs zo erg dat UPC zegt dat ze zaken niet in rekening brengen om vervolgens toch een rekening te sturen. De UPC klantenservice lijkt alleen tot doel te hebben om hun klanten weer af te poeieren.

Ik ben op zoek naar mensen die vergelijkbare ervaringen hebben!

Als jij ook zulke ervaringen hebt, laat dan je ervaringen achter op http://www.upcluistertniet.nl .

Toolboy

Re: Slechte UPC klantenservice

Ongelezen bericht door Toolboy »

De klantenservice van de upc is een incassoburo :roll:

Adriaand
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2010 11:14

Re: Slechte UPC klantenservice

Ongelezen bericht door Adriaand »

Hier mijn verhaal over de UPC klantenservice:
Zomaar ineens worden alle digitale zenders via de mediabox "uitgezet" . Na telefonische klacht bij de servicedesk moet ik alle gegevens van mediabox, smartcard enz opgeven. Na een maand blijkt dat ik een paar euro per maand meer moet betalen omdat "ik niet het juiste bedrag betaalde voor het abonnement wat ik had" ?? ik betaalde dit al meer dan een jaar!!
Nu is er half januari 2010 een software update uitgevoerd door UPC voor de mediabox en nu blijkt het geluid behoorlijk te haperen. Gebeld met servicedesk en te horen gekregen dat ik nieuwe mediabox met opnamemogelijkheid moet nemen omdat de huidige mediabox de nieuwe software niet aankan. Als compensatie krijg je een jaar een gereduceerd tarief maar na een jaar ga je meer betalen. Dus concreet, UPC doet een update en zadel de klant op met extra kosten! dat noem ik nou niet echt service. Reaktie van de servicedesk: het is niet anders, je kunt ook opzeggen.

zie mijn vorig bericht... het wordt met de dag gekker met UPC ze zijn volkomen de weg kwijt. Ik kreeg na bijna twee weken wachten de nieuwe mediabox thuisgestuurd. Gelijk geinstalleerd en wat denk je .. ja dus werkt niet!! Gebeld met UPC klantenservice : hun antwoord "Er zit een verkeerde simcard in uw mediabox, onze excuses hiervoor" Natuurlijk gevraagd wat nu? het antwoord is al even onthutsend als klantbeledigend "Wij gaan het oplossen en dat duurt 72 uur!" Dus op zondag 7 februari 2 voetbaltoppers gemist en nu maar 3 dagen analoog kijken terwijl je wel voor digitaal pakket betaald.
Conclusie: UPC zit te ...ten en de klant is de pineut, lekker klantvriendelijk maar je je kan niets doen.

vanal
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:29

Re: Slechte UPC klantenservice

Ongelezen bericht door vanal »

Ook hier slechte ervaringen met de klantenservice.

Had gebeld omdat een film via ondemand niet begon, maar deze stond wel als aangevinkt in het menu en was in principe dus betaald...

Moest het hele standaard riedeltje weer aanhoren, kabels omwisselen, stroom eraf etc. fabrieksinstellingen geprobeerd, niets hielp.
Uiteindelijk zou de box van afstand gereset worden, heel fijn dat er dan niet bij gezegd wordt dat alle opgenomen programma's verwijderd worden :evil:
Afijn, probleem nog niet opgelost, dus er kwam een monteur.

Deze monteur meldt na 10 seconden bezig te zijn, hij staat op de verkeerde regiocode... en er bleek de dag dat we die film wilden kijken gewoon een ondemand storing te zijn...

@#()!)!@#*)!! die knuppel van de helpdesk heeft dus steeds doodleuk de verkeerde regiocode doorgegeven om in te voeren en dat betekent ook nog dat we fijn de voorrijkosten a 65 euro mogen gaan betalen.
Dat ben ik uiteraard niet van plan, en als ze dit niet adequaat oplossen dan ben ik in de gelukkige positie om per direct op te zeggen en glasvezel aan te vragen.

to be continued...

digjo
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2010 17:06

Re: Slechte UPC klantenservice

Ongelezen bericht door digjo »

Afgelopen weken heb ik dezelfde slechte ervaring gehad. Ik heb een HD Riant abonnement en heb dus naast de digitale TV ook HD TV.

Wat vanaf de installatie midden vorig jaar goed heeft gewerkt. Tot aan de beschreven mediabox update van begin februari.

Na deze update werkt de bestaande mediabox niet meer goed ( geluid hapert af en toe) , beeldkwaliteit is prima op HD en digitaal. Hapering is ook op de digitale zenders! Verbinding met de mediabox is met de HDMI kabel.

Klantenservice kende het probleem en stelt dat het probleem aan mijn TV ligt die het altijd goed gedaan heeft ( HD TV Sony LCD). Sony en een aantal anderen werden genoemd als TV merken met dit probleem...
Er zou mogelijk een software update beschikbaar zijn bij Sony. Gebeld met Sony, geen update beschikbaar en probleem ook onbekend.

Opnieuw gebeld met klanten service:
Probleem ligt NIET ( ??!! ) aan UPC , want de nieuwe software is verplicht bij alle kabelaars en is nodig om illegaal kopieren van films tegen te gaan. De bestaande chip in mijn mediabox zou conflicteren met de TV...

Op te lossen door:
1) het afsluiten van een nieuw (duurder) abonnement, waarbij de bestaande mediabox wordt vervangen door een andere mediabox met opname mogelijkheid. Lokkertje: 1e jaar 50% korting, daarna normaal tarief....
Dit betekent dus dat het probleem NIET aan de TV ligt en met een andere mediabox kan worden opgelost....

2) geen HD TV meer nemen en via de scartkabel de bestaande mediabox verbinden met de TV . Dan is de storing ook weg, maar zijn de HD zenders ook weg...


Ik heb een uitvoerige mail gestuurd ( via het webmail formulier) en de tekst gekopieerd voordat ik deze heb verstuurd, om tenminste een bewijs te hebben van de verstuurde tekst.

Kernpunt was dat ik stelde dat het blijkbaar toch de media box is en ik er prijs op stel dat , tegen dezelfde kosten als altijd ( immers contract), men de mediabox dan maar omwisseld tegen een exemplaar dat wel werkt.

Antwoord:
Ontwijkend, stelling software is verplicht , probleem is bekend, daarom aanbieding andere media box... geen begrip

wat nu?
Ik hoop dat er vele met mij zijn met hetzelfde probleem zodat we een zaak kunnen maken tegen UPC over dit onderwerp en kunnen afdwingen dat de mediaboxen massaal worden aangepast.

Algemeen: ik werk ook met internet van UPC ( fiberpower 60Mb /6 Mb) en dit werkt echt prima, ook de contacten met de helpdesk zijn steeds vriendelijk, maar helaas geen oplossing voor de media box...

Graag reacties over dit probleem.

JJ1983
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2009 00:35

Re: Slechte UPC klantenservice

Ongelezen bericht door JJ1983 »

UPC klantenservice bestaat niet. Klantenignorance zou het moeten heten.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Slechte UPC klantenservice

Ongelezen bericht door Ridouan »

JJ1983 schreef:UPC klantenservice bestaat niet. Klantenignorance zou het moeten heten.
UPC heeft nog 1 van de betere klantenservice van Nederland, dan weet je hoe erg het is gesteld met de rest. :lol:
En om nog eens iets positiefs te zeggen over UPC, ze zijn bereikbaar, ze hangen niet op als het te moeilijk voor ze word en ze doen meestal hun best. Daar ik heb het gezegd, nu ga ik mijn mond wassen.

jorida
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2010 23:06

Re: Slechte UPC klantenservice

Ongelezen bericht door jorida »

Digjo, dit probleem met HDCP is door UPC via een software-patch zelf geïntroduceerd. Met een box zonder DVR heb je meestal storing, met een box met DVR niet. Met een kortings-belofte proberen ze je een duurder abonnement aan te smeren om de eigen fout op te lossen. Later is de kortingsafspraak natuurlijk onbekend en betaal je de volle mep.

Toolboy

Re: Slechte UPC klantenservice

Ongelezen bericht door Toolboy »

upc heeft geen klanten service!
Wel ingehuurde callcenter medewerkers die een opzeg boekje voor hun neus hebben liggen.
Edoch die tieners en bijstands gerechtigden hebben de inkomsten hard nodig.
Maar hebben hier geen plezier van,gaat om het geld.

T

bipsiebapsie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2010 08:19

Re: Slechte UPC klantenservice

Ongelezen bericht door bipsiebapsie »

Gisteren 10 maart 2010 heb ik in total 2 uur en 38 minuten met upc gebeld omtrent het volgende probleem.

Ik heb een nieuwe full hd tv gekocht in december 2008 inclusief een philips hd-decoder met een upc hd abonnement. Dit was een actie van philips i.s.m. upc.

Vanaf het moment dat ik dit aangeschaft heb, zijn er problemen met het beeld signaal, dat af en toe wegvalt, vervormd, geluid wegvalt of helemaal geen beeld en geluid.

Hier heb ik vanaf het begin af aan over geklaagd, gebeld etc etc.
Ik heb een inteferentiekabel ontvangen van upc, er zijn 3x servicemonteurs over de vloer geweest, in totaal heb ik 13x gebeld a euro 0,10 mer minuut waarbij ik dus gister meer dan 2 ½ uur aan het lijntje ben gehouden, dat kost mij dus meer dan 15 euro alleen al gisteren.

Op 9 maart j.l. is de laatste monteur geweest en die zag het al meteen, upc heeft eind 2008, begin 2009 een hdcp update doorgevoerd, waardoor de mediabox die ik heb aangeschaft niet optimaal meer werkt, terwijl ik de eerste 2 weken na aanschaf gewoon goed beeld had.
Ook word dit op internet toegegeven door UPC mediawoordvoerder Ronald Sutmuller waarin hij uitlegd hoe dit komt en hoe mensen gedupeerd worden door upc!

Deze monteur verteld mij ook dat hij niets voor mij kan betekenen en dat de vorige monteurs en iedereen die ik bij de “klantensevicedesk” (als je al kan spreken over service voor klanten)
van dit probleem op de hoogte horen te zijn, en dat dit probleem dus een jaar eerder aan mij gemeld had kunnen worden, zodat ik alle moeite, tijd, frustratie en telefoonkosten had kunnen besparen. Sterker nog, alle huurboxen van upc hebben een update gehad, dus upc was van dit probleem op de hoogte. Deze monteur vertelde mij ook om een dag later, 10 maart contact op te nemen met upc om naar een oplossing te zoeken.

Gisteren 10 maart gebeld met upc, in totaal 2 uur en 38 minuten gebeld, hierbij werd ik van het bekende kastje naar de muur gestuurd, 8x in de wacht gezet, 2x na in de wacht te worden gezet gewoon de verbinding verbreken en mijn frustratie werd steeds groter. 6 verschillende mensen aan de lijn gehad, waarbij ik iedere keer het verhaal moest vertellen.

De uitkomst van al deze gespreken was dat ik mijn philips hd-decoder wel weg kon gooien, dat ik euro 2,50 meer moet gaan betalen voor het nieuwe upc hd royaal pakket voor het eerste jaar en daarna zelfs 14 euro per jaar meer, om hetzelfde beeld te krijgen als wat ik in december 2008 heb gehad, en dat terwijl ik er niets aan kan doen dat upc iets veranderd. Ik heb voorgesteld om ook dit verschil in geld te compenseren, maar daar viel niet over te praten.

Ook heb ik gebeld voor de vergoedingsregeling van upc, aangezien ik al meer dan 1 jaar aaneengesloten voor een dienst betaal terwijl door toedoen van upc ik niet de dienst geleverd krijg waarvoor ik betaal. Deze regeling houdt in dat ik voor elke 24 uur dat de storing duurt, 1 euro per dag word vergoed, dus dat betekent dat als ik reken vanaf 1 januari 2009 t/m heden wij praten over 435 dagen, dus dat ik ook 435 euro wil uitbetaald hebben.
Ik kreeg als antwoord, “u heeft toch al een korting gekregen van ons op het nieuwe abonnement” welke ingaat over 1 week.
Maar dit is een korting voor in de toekomst, sterker nog, iedere nieuwe klant krijgt deze korting, aldus te lezen op de site van upc(zie bijlage 3).

En dan heb ik na alles het nog niet gehad over een regeling voor teruggave van alle telefoonkosten die ik in de loop van de tijd heb gemaakt, terwijl al bekend was bij upc dat deze storing toch nooit te herstellen was.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Slechte UPC klantenservice

Ongelezen bericht door agro »

Klacht deponeren bij consuwijzer, www.consuwijzer.nl mogelijk kunnen deze iets voor je betekenen.

Gesloten